okabass 22.01.2007 00:21:03 | |
---|
Super Valve Technology -> Behringer Valve Technology. Ja siin ei oo ees putken putkee.... Kyllä Behku osaa. Sehän sopii hyvin Behkun kuvioon. ;) Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh. |
rihuzatim 26.01.2007 16:11:14 (muokattu 26.01.2007 16:12:36) | |
---|
Osaisko herrat Ampeg-klubilaiset kertoa miten päästä eroon kiusallisesta maadoitushäiriöstä? Mulla on tuommoinen jenkkivirralla toimiva 70-luvun alussa valmistetu V4-b, jossa ei siis käytännössä ole muuta maadoitusta kuin basson- tai kitarankielistä sormien kautta maahan. Eli, aina kun päästää kielistä irti, kuuluu ämyristä vallan verraton sirinä. Ja siis oikeesti aika kova sirinä. Yks patenttiviritys on vetää piuha soittimen tallasta vyönsolkeen, jolloin maadoitusongelmat haihtuvat(jos solki koskettaa mahaläskejä ;). Mutta pystyyköhän ongelmaa ratkaisemaan jotenkin hieman fiksummalla keinolla. Ja jotenkin toi mies/ukkosenjohdatinviritys ei kuullosta kovin terveelliseltä... ;) Onkohan olemassa esim. jotain grounding lisäpotikkaa, johon vedetään johto laitteen rungosta tai jotain vastaavaa? Mitenköhän nää hommat on hoidettu 70-luvulla? Voisiko maadoittamattoman pistorasian(tai jatkojohdon) käyttö auttaa(en tiedä miks auttais, mutta eihän sitä koskaan tiedä :) ). Kaikki vinkit ovat tervetulleita. |
Keefster 26.01.2007 17:03:44 | |
---|
Osaisko herrat Ampeg-klubilaiset kertoa miten päästä eroon kiusallisesta maadoitushäiriöstä? Mulla on tuommoinen jenkkivirralla toimiva 70-luvun alussa valmistetu V4-b, jossa ei siis käytännössä ole muuta maadoitusta kuin basson- tai kitarankielistä sormien kautta maahan. Eli, aina kun päästää kielistä irti, kuuluu ämyristä vallan verraton sirinä. Ja siis oikeesti aika kova sirinä. Yks patenttiviritys on vetää piuha soittimen tallasta vyönsolkeen, jolloin maadoitusongelmat haihtuvat(jos solki koskettaa mahaläskejä ;). Mutta pystyyköhän ongelmaa ratkaisemaan jotenkin hieman fiksummalla keinolla. Ja jotenkin toi mies/ukkosenjohdatinviritys ei kuullosta kovin terveelliseltä... ;) Onkohan olemassa esim. jotain grounding lisäpotikkaa, johon vedetään johto laitteen rungosta tai jotain vastaavaa? Mitenköhän nää hommat on hoidettu 70-luvulla? Voisiko maadoittamattoman pistorasian(tai jatkojohdon) käyttö auttaa(en tiedä miks auttais, mutta eihän sitä koskaan tiedä :) ). Kaikki vinkit ovat tervetulleita. Jaa, eikös näissä kaikissa 70-luvun alun V-sarjan vahvistimissa ole Polarity-switsi siinä etulaidassa, jolla saa maadoitettua vahvistimen sen runkoon. Tosin omasta V-2 nupista tämä optio on poistettu käytöstä turvallisuussyistä. Kehottaisin sinua viemään vahvistimen jollekkin ammattimiehelle. Uskon että sitä kautta apu ongelmaan löytyy. No sehän sopii kuin satula lehmälle. |
rihuzatim 26.01.2007 23:07:31 (muokattu 26.01.2007 23:08:42) | |
---|
Jaa, eikös näissä kaikissa 70-luvun alun V-sarjan vahvistimissa ole Polarity-switsi siinä etulaidassa, jolla saa maadoitettua vahvistimen sen runkoon. Tosin omasta V-2 nupista tämä optio on poistettu käytöstä turvallisuussyistä. Kehottaisin sinua viemään vahvistimen jollekkin ammattimiehelle. Uskon että sitä kautta apu ongelmaan löytyy. Joo, polarity switch löytyy muttei auta. Käytin laitteen just kitarapajalla huollossa ja vakuuttelivat että toi on ihan normaalia, että vehje sirisee kun kädet on pois kaulalta. Laite ei siis itsessään sirise. Vasta kun soitin on kiinni, alkaa häiriöt. Vika ei kuitenkaan ole bassossa, koska se ei pidä mitään ylimääräistä ääntä mun toisessa vahvistimessa. Saako kysyä mistä turvallisuussyistä sulta poistettiin toi switchi käytöstä? |
erben 27.01.2007 22:59:38 (muokattu 31.01.2007 14:03:13) | |
---|
Pääseekö näillä? -Super Twin Echo vm. -64: monen mielestä hienoin Ampegin tekemä skittavahvistin -V4B 70-luvulta sitten on näitä jokapäiväisiä: -SVT 300 ja 8X10 vm. -96 -Ampeg - The story behind the sound-kirja |
okabass 28.01.2007 20:11:43 (muokattu 29.01.2007 13:43:12) | |
---|
Joo, polarity switch löytyy muttei auta. Käytin laitteen just kitarapajalla huollossa ja vakuuttelivat että toi on ihan normaalia, että vehje sirisee kun kädet on pois kaulalta. Laite ei siis itsessään sirise. Vasta kun soitin on kiinni, alkaa häiriöt. Vika ei kuitenkaan ole bassossa, koska se ei pidä mitään ylimääräistä ääntä mun toisessa vahvistimessa. MOI Ampegeissa mm. SVT ja V4-B on input impedanssi hyvin korkea n.5,6 Mohm. Se on minusta hyvä soundille ja se hyväksyy myös piezomikit. Mutta varjopuolena on tuo häiriöherkkyys. Vertailun vuoksi: mulla on nupissa mahdollista laskea kytkimellä input impedanssi "normaalille" 1 Mohm tasolle. Silloin häiriöt pienenevät. Käytännössä häiriöt ovat "riittävän" pienet kummallakin impedanssilla. Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh. |
doaf 29.01.2007 11:50:54 | |
---|
SVT-6 pro ja 610HLF löytyy. Hyvää hommaa. |
Keny 29.01.2007 12:29:01 | |
---|
Mun 4v nupista poistettiin toi polarity katkasin mikä kulkee myös nimellä kuoleman kytkin.Kuulemma aika vaarallinen ja nykysäköillä ei sitä tarvitse eikä ole hyötyä. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Keefster 29.01.2007 21:47:30 | |
---|
Joo, polarity switch löytyy muttei auta. Käytin laitteen just kitarapajalla huollossa ja vakuuttelivat että toi on ihan normaalia, että vehje sirisee kun kädet on pois kaulalta. Laite ei siis itsessään sirise. Vasta kun soitin on kiinni, alkaa häiriöt. Vika ei kuitenkaan ole bassossa, koska se ei pidä mitään ylimääräistä ääntä mun toisessa vahvistimessa. Saako kysyä mistä turvallisuussyistä sulta poistettiin toi switchi käytöstä? Jommassa kummassa asennossa vahvistin maadoittaa itsensä vahvistimen runkoon, ja tällöin saattaa huonossa tapauksessa käydä ns. kylmät jos soittaja koskee esim laulumikkiin kun soitin on kytketynä vahvistimeen. Tästä minulla ei ole valitettavasti antaa 100% selvitystä, mitä tämä polarity switchi tekee maadoitukselle. No sehän sopii kuin satula lehmälle. |
okabass 30.01.2007 04:30:13 (muokattu 30.01.2007 05:00:07) | |
---|
Jommassa kummassa asennossa vahvistin maadoittaa itsensä vahvistimen runkoon, ja tällöin saattaa huonossa tapauksessa käydä ns. kylmät jos soittaja koskee esim laulumikkiin kun soitin on kytketynä vahvistimeen. Tästä minulla ei ole valitettavasti antaa 100% selvitystä, mitä tämä polarity switchi tekee maadoitukselle. MOI Joo. PS on vaihtokytkin, joka kytkee jomman kumman verkkopiuhan ns.kosketussuojakondensaattorin kautta runkoon. Sen arvo esim 7endereissä on 47n/600V. Jos konkka vanhuuttaan vuotaa,tulee runko jännitteiseksi. Jos vahvariin on laitettu maadoitettu verkkopiuha, niin sulakkeen pitäisi palaa jos ko.konkka menee ihan oikoseen. Mutta jos se vaan vuotaa runkoon, sulake ei ehkä palakkaan. Ja jo 42V ja 15mA katsotaan vaaralliseksi, etenkin jos se menee sydämen läpi (kädestä-käteen). 50mA riittää sydämen kammiovärinään. Jos koneeseen laitetaan suojamaadoitus, niin PS pois käytöstä. Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh. |
laroma 30.01.2007 22:39:44 | |
---|
SVT-2PRO SVT-810E SVT-15E SVT-210HE toemii... "Virhe musiikissa, virhe elämässä" |
aho 05.02.2007 15:31:26 | |
---|
MOI Sama juttu. On suunnitteilla 8x10", SVT- tyyppinen, suljettu bassokaappi. Kaikki tieto, mitä ei löydy manuaalista ym. on tervetullutta. Netissä tuntuu olevan yllättävän vähän tietoa asiasta. Kuva sisälmyksistä selventäisi paljon. Aine lienee koivuvaneria (Baltic birch). Paljonko ainevahvuus (kaapin seinämät ja kammioita erottavat "välipohjat")? Hämärä muistikuva on, että 15mm. Samoin "täyte" eli vaimennusaine; muistelen lukeneeni, että kammiot (4) olisivat suht' täynnä sitä (valkoista polyesterivanua?). Mitat mulla on, mutta täytyy vielä varmistaa, että ne ovat oikein. Eli ulkomitat 48"x26"x16" = 122x66x41 cm ? "Välipohjat" olisivat ylhäältä laskettuna: ylin 12,5" (n.32 cm)päässä katosta, toinen tästä 11,5"(n.29 cm) ja kolmas edellisestä 11,5". Eli alimman välipohjan ja pohjan väli olisi taas 12,5". Kuinka syvällä etuseinämä on kaapin reunoista? Kiitos mahdollisista vastauksista. Onko tuossa basic svt410 skobessa kaikki kartiot samassa tilassa vai erotettuna kahteen kammioonsa? vähemmän on vähemmän |
okabass 05.02.2007 16:11:07 | |
---|
Onko tuossa basic svt410 skobessa kaikki kartiot samassa tilassa vai erotettuna kahteen kammioonsa? MOI Jos kymysys oli minulle tarkoitettu, niin en kyllä tiedä. Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh. |
aho 06.02.2007 08:30:45 | |
---|
Kaikki saa vasta, viestiäsi oli vain hyvä käyttää johdantona takaisin aiheeseen;) vähemmän on vähemmän |
aho 13.02.2007 09:02:46 (muokattu 13.02.2007 09:09:53) | |
---|
Välihuomautuksena kamojen päivitystä... b-25b saa siirtyä ja tilalle tuli SVT4PRO. Aika ihq! Nuppi on kyllä ihan mielettömän monipuolin säätöineen ja liitäntöineen, ja painaa kun synti vaikkei täysputki ookkaan. Nuppi soi hienosti myös pienillä volilla (kotitestaus) ja soundi on kun linnunmaitua. Ensimmäisiä pändireenejä odotellessa... vähemmän on vähemmän |
absqua 13.02.2007 09:04:52 | |
---|
Välihuomautuksena kamojen päivitystä... b-25b saa siirtyä ja tilalle tuli SVT4PRO. Aika ihq! Onneksi olkoon. 4Pro on mahtava nuppi! Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
eccon 13.02.2007 13:22:21 | |
---|
SVT-Classic ja 4X10HLF löytyy. Elikkä puoli rantasauna... ;-) Lämpöa riittä siitä huolimatta!!! :-) |
basspete 13.02.2007 21:30:32 | |
---|
svt-3pro 410hlf b3-158 VITTI! Meni humppakeikka vituix ku vintti pimeni!! -BiIsejä tapaileva basisti- |
Elikkä puoli rantasauna... ;-) Sano vaan reilusti "tiskikone". :) Kalamies #10 >-)))>. "Musiikki on harrastuksista paras, mutta onneksi vain harrastus." -Artzie- |
aho 14.02.2007 08:21:40 | |
---|
Sano vaan reilusti "tiskikone". :) Sähkösauna?! vähemmän on vähemmän |