Aihe: Jäsenten yhteisiä kipaleita?
1 2
-Cale
13.02.2007 17:40:26
Ilmoitan kun huone hyväksytään.

Voisin olla innokas liittymään jos huolitaan? :)
PJS
13.02.2007 17:47:52

Ja tonne huoneeseen pääsee tietty kaikki halukkaat.

Eikä se coverien äänittäminen porukassa ole mitenkään laitonta, kunhan ei julkaise mitään ilman lupaa. Herranen aika, kyllähän sitä saa kotonaan rämpytellä mitä tykkää ja nauhoitellakkin kunhan sillä toiminnalla ei tee taloudellista haittaa tai hyötyä kellekkään, edes itselleen. Coverien äänittelyä omaan käyttööni harrastan itsekkin, siinä oppii soittamaan ja äänittämään.
"...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi Vali(s)tus
Harvestman
13.02.2007 18:45:36
Eikä se coverien äänittäminen porukassa ole mitenkään laitonta

Siinä vaiheessa on kun se coveri lähtee koneelta toiselle.
Dave Mustaine ei tykkää pissiksistä.
tommijk
13.02.2007 18:48:20

Niin.. näin mäkin oon ymmärtänyt että nettilevitykseen ei saa laittaa. Mutta toisaalta onhan youtubekin covereita täynnä..?
"Phfft! Facts. You can use them to prove anything." - Homer Simpson
Harvestman
13.02.2007 18:54:34
Mutta toisaalta onhan youtubekin covereita täynnä..?

Niin. Ja sodissa tapetaan ihmisiä mielin määrin.
PJS
13.02.2007 19:44:44

No en mä kyllä sanois et toi on vielä julkista levittämistä? saat sä polttaa kaverilles yksittäisen levynkin ihan tavalliselle CD:levylle eikä se kenenkään silmissä oo vielä piratismia.
"...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi Vali(s)tus
Harvestman
13.02.2007 20:36:31
saat sä polttaa kaverilles yksittäisen levynkin ihan tavalliselle CD:levylle eikä se kenenkään silmissä oo vielä piratismia.

Wanna bet?
PekkaM
13.02.2007 21:43:10 (muokattu 13.02.2007 21:46:04)
Levystä saa muistaakseni tehdä kopiot "lähipiirille", joka muistaakseni on rajattu jotakuinkin viiden ihmisen luokkaan.

Teosto sanoo (ei sillä, että niiden sanomiset paljoa nykyään enää mieltä painaisivat):

Saako kavereiden tai kirjaston levyistä tehdä itselleen ja perheelleen kopioita?

Lainatusta laillisesta levystä saa tehdä kopion yksityiseen käyttöön, jos kopion tekeminen voi tapahtua teknistä suojausta kiertämättä. Esimerkiksi työkäyttö ei ole kuitenkaan yksityistä käyttöä. Kopiointi on mahdollista myös lähimmälle perhe- ja ystäväpiirille.
Harvestman
13.02.2007 21:47:07 (muokattu 13.02.2007 21:48:07)
Levystä saa muistaakseni tehdä kopiot "lähipiirille", joka muistaakseni on rajattu jotakuinkin viiden ihmisen luokkaan.

Eiköhän tämäkin ole nykyään laitonta. Kun ei saa edes itsellään pitää "varmuuskopiota". Tai siis jälkimmäisestä en ole varma.
Harvestman
13.02.2007 21:49:52 (muokattu 13.02.2007 21:53:53)
Tässä tekijänoikeius asiassa pitäisi pysyä olennaisesti eikä jahdata sokeasti esim tälläisia tapauksia.

Mahdollisesti. Pointtini onkin se että jokatapauksessa kyseinen toiminta ei ole laillista.

Muusikoiden.net tietääkseni on kaikenlaista piratismia yms. vastaan. Millaisin mittasuhteisiin tuollainenkin voisi teoriassa kasvaa. Jos yksi/muutama tekee kopion/coverin tms. niin eikös kaikilla ole siinä tapauksessa oikeus siihen. Se tekee aikas monta sataa tuhatta tässäkin maassa.
PJS
13.02.2007 21:53:04

Mahdollisesti. Pointtini onkin se että jokatapauksessa kyseinen toiminta ei ole laillista.

ei laillista mutta sallittua se kyllä on...
Harvestman
13.02.2007 21:58:54
ei laillista mutta sallittua se kyllä on...

???

Virhe! Tyhjä tai liian absurdi lainaus!
R.I.P
13.02.2007 22:21:03
Itsekin voisin olla kiinnostunut yhteistyöbiiseistä. Tai oikeastaan tarvitsisin jonkun vetämään rumpuja omiin biiseihin, ihan demoilua vain. Tähän asti olen tehnyt rummut guitar prolla mutta niillähän ei nyt saa kunnon menoa. Olis mukava tietää miltä biisit kuulostaisi ihmisen soittamana (sähkö- tai "oikeilla" rummuilla). Voisinpa oikeastaan kirjautua mikseriin niin vois heittää biisit sinne jos jotain alkoi/alkaisi kiinnostamaan.

Tyyli (nykyään niin muodikasta): Mokoma/Diablo/In Flames (anteeksi).
---
lvis
16.02.2007 15:56:49
Okeiokei, eihän tässä nyt ollut tappelua tarkotus saada aikaan. Lähetään siitä, että covereita ei tehdä, piste. Omia biisejä kehiin.

sävellys kannattaisi tehdä sillee guitar pro tiedostoa kierrättämällä.

Kannatetaan.

perustin tämän ketjun innoittamana "M.Netin Biisirinki" huoneen jossa voitaisiin vastaisuudessa toteutella näitä biisejä yhdessä ja erikseen. Vähän silleen Guitarnoise.comin Sunday Songwriters Clubin meiningillä, että tehdään säännöllisin väliajoin biisejä jostain tietystä teemasta joko yhdessä tai erikseen. Ja sitten äänitellään ja annetaan rakentavaa palautetta toisillemme. Saadaan virkistettyä ja teroitettua itse kunkin biisinrakennuskynää.

Ja tässä juuri ajatus jota hain. Tiedän kyllä varsin hyvin alaa opiskelevana ihmisenä (ja varmasti te kaikki muutkin, rakkaat m.nettiläiset) että olisi tekijänoikeuslakien vastaista tuo cover-homma.

Nyt kaikki pöytälaatikkorunoilijat ja -säveltäjät (hihi :D) ulos sieltä pöytälaatikosta!
Humppaava Hieno Kaveri
kid ego
16.02.2007 16:25:32
Eiköhän tämäkin ole nykyään laitonta. Kun ei saa edes itsellään pitää "varmuuskopiota". Tai siis jälkimmäisestä en ole varma.

Levyjä saa edelleenkin kopioida "lähipiirilleen" jota ei missään ole tarkennettu. Tietokoneohjelmia ei saa kopioida muille (enkä muista saako itselleenkään).

Sori meni offariksi.

Mutta joo, jos covereita ruvetaan täällä julkaisemaan, ne luultavasti katoavat yhtä nopeasti kuin ovat ilmestyneetkään. Myöskään foorumin ylläpito tuskin haluaa selvitellä kenellekään miksi tällä levitellään covereita. Fiksuinta olisi siis vääntää niitä omia biisejä. Kahden jäsenen kanssa tehtiin tällainen biisi netin välityksellä: http://nikopee.com/Masonry/MasonryMortar-CosmicCruiser.mp3
"mie vedän sit Hemmo-tripuutin. Yritän ostaa ja myydä kaikkien kamat ja välillä vedän jalua ja pinmtsaa" -Zarmo
PJS
16.02.2007 17:04:30 (muokattu 16.02.2007 17:07:26)

Levyjä saa edelleenkin kopioida "lähipiirilleen" jota ei missään ole tarkennettu. Tietokoneohjelmia ei saa kopioida muille (enkä muista saako itselleenkään).

Sori meni offariksi.

Mutta joo, jos covereita ruvetaan täällä julkaisemaan, ne luultavasti katoavat yhtä nopeasti kuin ovat ilmestyneetkään. Myöskään foorumin ylläpito tuskin haluaa selvitellä kenellekään miksi tällä levitellään covereita. Fiksuinta olisi siis vääntää niitä omia biisejä. Kahden jäsenen kanssa tehtiin tällainen biisi netin välityksellä: http://nikopee.com/Masonry/MasonryMortar-CosmicCruiser.mp3

Ja biisinkirjoittajia ja pöytälaatikkorunoilijoita ajatellen yhteisten ihan oikeiden biisien tekeminen on opettavampaakin.

Kunhan nyt vaan ylläpito hyväksyisi tuon coverittoman biisirinkimme. Ehdotan muuten, että biisiringin biisien levittämiseen käytetään maihinnousu.net palvelua heti kun se vaan aktivoidaan. Ja samalla voimme harrastaa tehokasta betatestausta. *Vink vink*
R.I.P
16.02.2007 18:30:19
Itsekin voisin olla kiinnostunut yhteistyöbiiseistä. Tai oikeastaan tarvitsisin jonkun vetämään rumpuja omiin biiseihin, ihan demoilua vain. Tähän asti olen tehnyt rummut guitar prolla mutta niillähän ei nyt saa kunnon menoa. Olis mukava tietää miltä biisit kuulostaisi ihmisen soittamana (sähkö- tai "oikeilla" rummuilla). Voisinpa oikeastaan kirjautua mikseriin niin vois heittää biisit sinne jos jotain alkoi/alkaisi kiinnostamaan.

http://www.mikseri.net/music/play.php?id=257637&type=hi (perkele nimellä kulkeva mokomamainen ralli.

http://www.mikseri.net/music/play.php?id=257642&type=hi (Flames. diablon/flamesin suuntaa kumartava)

Rummut siis gp:llä ja kitarat olen vetänyt itse. Äänen/soitonlaatu kohtuullinen, kestää kumminkin kuunnella. Vokaalit ja bassot puuttuvat.
---
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)