Ostin vuosia sitten tuon lp-levyn. Piti Magmaa saada, yläasteelaisella ei ollut juuri rahaa ja tuota tarjottiin muistaakseni 10 markalla. Siinä ei ollut kuitenkaan kansia. Nyt kun on duunissa mahdollisuus tulostaa A3 -arkkeja, ajattelin, että voisin tulostaa ja väsäillä ne itse. Harmi kyllä netti on pullollaan ainoastaan etukansia eikä takakansia ollenkaan. Mahtaisiko jollakulla olla mahdollisuus ja halua skannata tai valokuvata se? Olisin kiitollinen ja iloinen. "Tekotaide lol pitää tapella hardwaresta ku tekisivät esim kitaravahvariin softaa joka tekis valmiita biisejä"
Hörörh, örh. AKKK#9 |
sbuge 16.02.2007 12:40:27 | |
---|
kokeile kirjastoa, itse ainakin aikoinaan leppävaarasta (niin huonopuoli on se, että sitähän ei varmaankaan kaikista kirjastoista löydy) lainasin lp:n sielä taisi olla vielä kaksi eri versiotakin siitä. Sittemmin cd:llä ostanut, on kyllä mainio osa trilogiaa. Maailma olisi parempi paikka ilman huonoutta. |
santarmi 21.02.2007 14:27:40 | |
---|
Onkos täällä muuten jo erillinen keskusteluosio Magmasta? En oo ainakaan ite löytäny. Nekrofilia miellyttää, se hengen vie, mutta rakkaus on kypsää.
-Tommi Liimatta- |
2541 21.02.2007 14:46:18 | |
---|
|
taikakameli 26.02.2007 12:37:34 | |
---|
Onkos Magma mistään kotoisin, eli tykkäänkö siitä, jos tykkään vähän kaikesta muustakin progesta? (Yes, Genesis, King Crimson, Camel, Focus, Wigwam jne.). Miten kuvailisitte bändin musaa? Tosi powerin haltija, kaukosäätimen herra |
sbuge 26.02.2007 13:12:22 | |
---|
Maailma olisi parempi paikka ilman huonoutta. |
Penasol 27.02.2007 20:12:17 | |
---|
Onkos Magma mistään kotoisin, eli tykkäänkö siitä, jos tykkään vähän kaikesta muustakin progesta? (Yes, Genesis, King Crimson, Camel, Focus, Wigwam jne.). Miten kuvailisitte bändin musaa?
Magma on aikamoisen omalaatuista settiä. Suosittelisin aloittamaan Uduwudu -levyllä, ja/tai ensimmäisellä levyllä, joka taitaa esiintyä sekä Kobaïa, että Magma -nimellä. Mekanïk Destruktïw Kommandöh on pirun tiukka levy. "Tekotaide lol pitää tapella hardwaresta ku tekisivät esim kitaravahvariin softaa joka tekis valmiita biisejä"
Hörörh, örh. AKKK#9 |
sus 28.02.2007 20:41:38 | |
---|
Magma on kyllä... Erikoista. The swirling sound of the universe, streaming through your soul. The vibration of ALL, right here, right now...! |
santarmi 01.03.2007 02:38:37 | |
---|
Magma on kyllä yksi parhaista ja omalaatuisimmista bändeistä ikinä. Sana "proge" on ehkä huono kuvaamaan Magmaa, sillä aika paljon siinä on muustakin kyse. Ei siis ole mikään tae, että jos tykkää vaikkapa Focuksesta tai King Crimsonista, niin tykkäisi Magmasta. Tietysti, jos vaikkapa jotkut Canterbury-bändit (esim. Soft Machine, Egg ) iskevät, tai fuusiojazz yleensä, niin Magman ensimmäiset levytykset (Kobaia, 1001 centigrades ja Univeria Zekt nimellä tehty The Unnamables) saattavat iskeä. Kannatta silti heti ensikättelyssä kokeilla Theusz Hamtaahk-trilogiaa, sillä siinä on kyse juuri siitä mahtavasta zeuhl-oopperasta, mitä itse ainakin rakastan. Nekrofilia miellyttää, se hengen vie, mutta rakkaus on kypsää.
-Tommi Liimatta- |
KTR 01.03.2007 10:56:55 (muokattu 01.03.2007 10:57:17) | |
---|
Magma on hienoa. Maailmanlopun meininkiä niiden musiikissa. Vaikuttavaa ja kaikkea. |
bedlam 01.06.2007 11:56:19 (muokattu 01.06.2007 11:56:39) | |
---|
Itsekin tässä olen jonkun Magma-levyn aikeissa tilata kokeeksi. Kuuntelin joitakin pätkiä ja Kobaïa-biisin kulkeva meno nappasi kaikista parhaiten. Ilmeisesti tuosta debyytistä olisi hyvä aloittaa, vai? Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
2541 01.06.2007 16:07:34 | |
---|
Itsekin tässä olen jonkun Magma-levyn aikeissa tilata kokeeksi. Kuuntelin joitakin pätkiä ja Kobaïa-biisin kulkeva meno nappasi kaikista parhaiten. Ilmeisesti tuosta debyytistä olisi hyvä aloittaa, vai? Itse aloittaisin (ja niin itseasiassa aikoinaan teinkin) vuoden 1975 tuplalivestä "Live Hhai". |
bedlam 01.06.2007 19:34:41 (muokattu 01.06.2007 22:32:21) | |
---|
Itse aloittaisin (ja niin itseasiassa aikoinaan teinkin) vuoden 1975 tuplalivestä "Live Hhai". No perhana, ei ollut Äxässä tuota debyyttiä ja muut levyt olivat kalliimpia joten Attahk tarttui kympillä mukaan. Gigerin kansillakin oli vaikutusta asiaan. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
sikanaama 01.06.2007 22:22:08 | |
---|
El Puercocara |
bedlam 01.06.2007 22:38:00 (muokattu 01.06.2007 22:39:10) | |
---|
Kylläpä toimii. Kahdesas levy ja vuodelta 77... mulla on sellainen tunne että tää orkesteri verottaa vielä lompakkoani melkoisesti. Tekisi mieli mennä sekopäisenä ulos jammailemaan kun tätä kuuntelee. Jos ämppärissä soisi kylillä kulkiessaan, saattaisi kovin pelottavalta liikkeineen vaikuttaa. Tää on niinkun tanssimaan ryhtynyt King Crimson helvetistä. Tai itse asiassa ei tämä levy tunnu niin ahistavalta kuin nuo aiemmin kuulemani pätkät, mutta näistä vokaaleista pidemmän päälle sekoaa. Itse asiassa niitä harvoja kuulemiani 70-luvun progebändejä, jossa laulu oikeasti toimii. Tuokin kuulostaa ehkä vähän kummalle, mutta näin se on. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
juhabuha 02.06.2007 01:49:04 | |
---|
|
2541 02.06.2007 03:05:18 | |
---|
Kylläpä toimii. Kahdesas levy ja vuodelta 77... mulla on sellainen tunne että tää orkesteri verottaa vielä lompakkoani melkoisesti. Tekisi mieli mennä sekopäisenä ulos jammailemaan kun tätä kuuntelee. Jos ämppärissä soisi kylillä kulkiessaan, saattaisi kovin pelottavalta liikkeineen vaikuttaa. Tää on niinkun tanssimaan ryhtynyt King Crimson helvetistä. "Attahk" -levyllä alkaa olla jo niitä Vanderin rakastamia soul- ja funk- vaikutteita ja esim. biisissä "The Last Seven Minutes" miehen rumputyöskentely on melkoisen hienoa. Mainettaan parempi Magma -levy. |
santarmi 05.06.2007 18:21:48 | |
---|
"Attahk" -levyllä alkaa olla jo niitä Vanderin rakastamia soul- ja funk- vaikutteita ja esim. biisissä "The Last Seven Minutes" miehen rumputyöskentely on melkoisen hienoa. Mainettaan parempi Magma -levy. Yhdyn tähän mielipiteeseen täysin. Monesti sanotaan, että tästä levystä ei kannata aloittaa Magman kuuntelua, ja itsehän tämän virheen aikoinaan tein. Paitsi että virhehän se ei ollut kyllä. Mainio ja iskevä lätty, kertakaikkiaan. Ehkä hieman lähempänä "perusprogea" kuin muut Magman 70-luvun levyt, mutta silti täysin uniikki omassa lajissaan. Nekrofilia miellyttää, se hengen vie, mutta rakkaus on kypsää.
-Tommi Liimatta- |
Lord of the strings 06.06.2007 00:12:05 | |
---|
Ei saatana. Joku Yes tai Genesis on ihan easy-listening tähän Magmaan verrattuna.. Loistavaa kamaa! "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
ruuvimeisseli 06.06.2007 16:03:35 | |
---|
parhaiten selviää kuuntelemalla. esim. http://www.youtube.com/watch?v=Ml7nmYp5AF0 Tää oli kyllä loistava veto. Varsinkin kun lähtee tuo basso tuossa kolmen minuutin kohdalla. Rumpalitkin osaa hommansa, ja kakkosrumpali on tyylikäs viiksineen ja aurinkolaseineen :D. Noista muista biiseistä mitä youtubessa oli en ainakaan ole vielä innostunut samalla tavalla. Pitää kuunnella tarkemmin joskus. |