Mikko Kankaanpää 25.09.2003 17:56:07 | |
---|
Tänään pamahti DHL:n auto pihaan ja toi rojut. Enkä ole ainakaan vielä pulittanut kuin tullin ja alv:n. Noinko olisi, että tullaus tulee kaupantekijäistä nykyään? Tulli pitäisi olla noin 3,5% sekä alv 22%. Joskus firmat eivät erittele kauhean hyvin "toimisto" kulujaan vaan antavat maksettavaksi könttäsumman josta kuitti tulee parin viikonpäästä. Laske onko maksamasi tulli ja alv oikein, jos on niin outoa on jos ilmaiseksi tuon ovat tehneet. Mikko |
Basismi 25.09.2003 22:51:29 | |
---|
Laske onko maksamasi tulli ja alv oikein, jos on niin outoa on jos ilmaiseksi tuon ovat tehneet.
Ihan oikein on laskettu. Katotaan vielä tuleeko lasku perässä, mutta epäilen että ei. Lähetyksestä puuttui kaksi viritysnuppia, lupasivat stewmacillä pistää tulemaan tullittomana palautuspostina. Which was nice. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
Mikko Kankaanpää 25.09.2003 22:58:03 | |
---|
Ihan oikein on laskettu. Katotaan vielä tuleeko lasku perässä, mutta epäilen että ei. Lähetyksestä puuttui kaksi viritysnuppia, lupasivat stewmacillä pistää tulemaan tullittomana palautuspostina. Which was nice. Kun tullasin itse joku *#&%n 36 euron tietoliikennekulu tuli pari viikkoa myöhemmin postissa. Mutta jos eivät ole puhuneet mistään maksuista niin älä niitä myöhemmin maksakkaan Kuinka isosta lähetyksestä oli kyse, jos saan udella? Olisiko stewmacilla ja kuriirifirmalla jokus sopimus tms. jonka mukaan maksuja ei peritä. Vai olikohan ne vaan sisällytetty postikuluihin. EN suostu uskomaan että tekevät tullauksen ilmaiseksi. Mikko |
Basismi 26.09.2003 22:35:18 | |
---|
Kuinka isosta lähetyksestä oli kyse, jos saan udella? Postikuluineen 180e. Olisiko stewmacilla ja kuriirifirmalla jokus sopimus tms. jonka mukaan maksuja ei peritä. Vai olikohan ne vaan sisällytetty postikuluihin. EN suostu uskomaan että tekevät tullauksen ilmaiseksi. Mikko Beats me. Ehkä olivat höveliäällä tuulella :) It's hard to be humble when you're so fucking big! |
Haku Robotti 25.10.2005 10:30:03 (muokattu 25.10.2005 14:33:27) | |
---|
STEWMAC STEWMAC STEWMAC STEWMAC STEWMAC STEWMAC STEWMAC STEWMAC STEWMAC STEWMAC STEWMAC STEWMAC STEWMAC Huom! Olet kirjoittamassa yli 759 päivää vanhaan ketjuun! Sow hat! Ei ole edes ennätys, mutta NYT on AIHETTA! Oli viime perjantai, 21.10.05, kello oli 12.38 kun napsahti meili Stewmacilta, ettätuota kiitos tilauksesta, blablabla ja että "lähetysosastomme on nopea, informoi äkkiä mahd. muutoksista" no joo joo. En siis kuitenkaan halunnut laittaa projektia jäihin mahd. 4vk maalähetyksen takia, niin klikkasin DHL Express ja pidin minuutin hiljaisen hetken rahtikulujen takia... NO, vkloppu meni ja eilen maanantaina, 24.10.05 jotain ruoka-aikaan soi puhelin; "Täällä Blabla Bla Blaablaasta mmoi! (ei niistä koskaan saa selvää). Mullon paketti, voiko jättää ulos, ei mahdu?" (okt umpikujan päässä ja porttikongi, ei pöllintävaaraa). "Voit jättää, kiitos, moro." Minä miettimään, mikä se nyt oli, mikinkehys ja yks juttu on jenkeistä tulossa, kyllä ne mahtus postilaatikkoon... ja unohdin koko jutun. Mentiin kotiin ja vaimo taas: "Mitä sä TAAS oot tilannu?" DHL Express, ei *******, voiko olla, JA OLI SE! STEWMAC.com! J*******A! EPaketti tuli käytännössä ****U siivillä! Projekti jatkuu, jatkuu, jatkuu! WUHUU! JIPIII! Työpaikka menee alta eikä ukkomiehellä ole seksistä enää tietoakaan, mutta STEWMAC (nojoo ja DHL) voi pelastaa LOPPUVUODEN! JES! STEWMAC STEWMAC STEWMAC STEWMAC STEWMAC STEWMAC STEWMAC STEWMAC STEWMAC STEWMAC STEWMAC STEWMAC STEWMAC "Tässä iässä pitää run*ata aamulla kahdesti, että sydän rupeaa edes lyömään". Elokuvassa 15.8.05. |
kulmahiomakone 12.02.2007 13:48:59 (muokattu 12.02.2007 16:08:34) | |
---|
Huom! Olen kirjoittamassa yli 475 päivää vanhaan ketjuun! Laskin tullin ohjeiden mukaan 283 euron tilauksen maksavan kotiovelle kuljetettuna 396,2 euroa. Hinta kertaa tulli plus postimaksu ja summa kerrottuna alvilla. Kuinka lähellä tuo hinta on todellista hintaa? Onko muita kuluja jos hoitaa tullauksen itse? Vähän siinä ja tässä, että onko ainakaan näiden laskelmien perusteella järkevää tilata Amerikasta saakka palikoita. Sivujen eurohinna saa kertoa 1,4:llä, että ollaan todellisessa hinnassa... DIT: 1) Minkälaisia kokemuksia teillä on stewmacin nauhalangasta? Pehmeää, kovaa, vai ihan normitavaraa? 2) Kimppatilauksesta kiinnostuneita? 3) Tässä vielä laskelma: 283 e * 3,5 % = 292,905 (292,905 e + 33 e) * 22 % = 397,6041 e Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam. |
Tim 12.02.2007 14:44:39 | |
---|
Ei itsetullauksessa pitäisi tulla mitään lisäkuluja, mitä nyt bensat ja vaiva. DHL on tuntunut ottavan 10e maksun tuosta tullauksen hoitamisesta. Ainakin joku "tullivakuuspalkkio" näyttää laskussa olleen. |
Juzzu 12.02.2007 14:49:30 | |
---|
DIT: 1) Minkälaisia kokemuksia teillä on stewmacin nauhalangasta? Pehmeää, kovaa, vai ihan normitavaraa? Hyvää staffia mun kokemusten mukaan. Tuolta nauhamatskuja tilailee ammattilaisetkin. |
flattopguitar 12.02.2007 15:03:43 (muokattu 12.02.2007 15:04:09) | |
---|
Oikea kaava: (Hinta + postikulut) * alv + tullimaksu = loppusumma Tuo tullimaksu on pienempi, kun paketti tulee normaali tullin kautta, eikä DHL tee tullausilmoitusta. En tiedä miten tavaroiden hintaa lasket, mutta kerro ihmeessä mistä saa saman tason tuotteita halvemmalla...? Tilasin joskus sillä nopeammalla tavalla mikrofonin Stewmacistä ja toimitus suoraan asentajan pajalle. Laitoin tilauksen torstai aamulla ja perjantai illalla se oli suomessa. Maanantai meni tullauksen kanssa, joka hoitui sähköpostilla, mutta oli hidasta toimintaa. Tiistaina paketti meni jakeluun, mutta huonon sään johdosto vasta keskiviikkona toimitettiin perille. USA-Suomi alle kaksipäivää, suomen sisällä kolmepäivää. |
spyykko 12.02.2007 15:13:15 (muokattu 12.02.2007 15:14:55) | |
---|
Ei itsetullauksessa pitäisi tulla mitään lisäkuluja, mitä nyt bensat ja vaiva. DHL on tuntunut ottavan 10e maksun tuosta tullauksen hoitamisesta. Ainakin joku "tullivakuuspalkkio" näyttää laskussa olleen. 15e ottivat tässä kuussa. Pari vuotta sitten tuli vielä ilmaaseksi. Paketti Ameriikasta Suomeen 2pv, Suomessa 10pv. Stewardi lähetti paketin väärään osoitteeseen (mistä lie keksivät, niiden sivuilla ko. osoitetta en ole käyttänyt kahteen vuoteen). Huomasin homman vasta kun paketti oli jo lähtenyt. StewMac ilmoitti asiasta DHL:lle, minä laitoin meiliä DHL:n suomen asiakaspalveluun (saamatta muuten mitään kuittausta, pientä asiakkaan huomioimatta jättämistä mun mielestä). Kaikesta huolimatta DHL lähetti ensin tullilaskun vanhaan osoitteeseen ja vasta kun mitään ei kuulunut yli viikkoon soittivat mulle, jotta sain laskun meilillä. Puhelimessa vielä varmistin että toimitusosoite on varmasti vaihdettu. Ja totta kai, paketti meni edelleen ensiksi vanhaan osoitteeseen. Hauskinta on että Jyväskylän jakelukuski soitti mun vaimolle ja kysyi uutta osoitetta. Hauskaa tässä on se, että vaimolla sentään on salainen puhelinnumero, kun mun numeron löytäisi numerotiedustelusta jos on liian laiska lukeakseen sitä paketin päältä... Anyway, ensi kerralla tilaan RonaldMcDonald-tavarat postilla ja hoidan tullauksen itse. Ite olis taas tarvinnu tehdä |
kulmahiomakone 12.02.2007 15:33:28 | |
---|
Oikea kaava: (Hinta + postikulut) * alv + tullimaksu = loppusumma http://www.tulli.fi/fi/04_Julkaisut/01_Asiakastiedotteet/019_2006.pdf (seitsemäs sivu) Tullin ohjeiden mukaan tullimaksua ei peritä lähetyskuluista. ---- Hoitaako DHL tuon tullauksen automaagisesti itse vai kysyvätkö haluaako asiakas hoitaa tullauksen itse? Postin kautta tilattaessa tullauksen joutuu ilmeisesti hoitamaan aina itse? Olisi jotakuinkin hölmöä olla käyttämättä DHL:ää kun itse lähetyskuluissa ei ole kuin euro eroa ja DHL on helvetisti nopeampi... Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam. |
spyykko 12.02.2007 15:50:35 (muokattu 12.02.2007 15:53:17) | |
---|
Hoitaako DHL tuon tullauksen automaagisesti itse vai kysyvätkö haluaako asiakas hoitaa tullauksen itse? Eivät ne multa ainakaan ole mitään kyselleet, vaan hoitaneet tullauksen automaagisesti. Tulli maksetaan tavaroiden + rahdin yhteishinnasta, ALV tavaroiden + rahdin + tullin yhteishinnasta. EDIT: http://www.tulli.fi/fi/04_Julkaisut/01_Asiakastiedotteet/019_2006.pdf (seitsemäs sivu) Tullin ohjeiden mukaan tullimaksua ei peritä lähetyskuluista. Tuossahan todetaan, että hinta _lähetyskuluineen_ 40e, josta tulli 3,5% = 1,4e. Eli tullattavaan arvoon kuuluu mukaan rahti. Ite olis taas tarvinnu tehdä |
kulmahiomakone 12.02.2007 16:07:37 | |
---|
Eivät ne multa ainakaan ole mitään kyselleet, vaan hoitaneet tullauksen automaagisesti. ... Tuossahan todetaan, että hinta _lähetyskuluineen_ 40e, josta tulli 3,5% = 1,4e. Eli tullattavaan arvoon kuuluu mukaan rahti. Kiitos ja niinpä todetaan :-) Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam. |
Juniper 13.02.2007 14:39:11 | |
---|
Mulle tuli mäkkäriltä viime viikolla paketti suoraan postilaatikkoon. Olin varautunut tulli ja alvimaksuun, mutta ihme ja kumma. Paketti tuli suoraan kotiin ilman mitään lisämaksuja Tilauksen arvo oli kuitenkin n.200 taalaa. Joskus käy näinkin (ISO HYMIÖ) |
Juzzu 13.02.2007 15:27:56 | |
---|
Joskus käy näinkin (ISO HYMIÖ) Itte olen kanssa viime aikoina tilannut maks. ~60$ tilauksia postitse ja olen käynyt hakemassa lähipostista. Pitänee tilata tulevaisuudessakin ilman kuriirifirmoja. Mutta että noin iso paketti ja vielä kotiin asti, vissiin tava-postilla sen tilasit..? |
Juniper 13.02.2007 15:41:47 | |
---|
Itte olen kanssa viime aikoina tilannut maks. ~60$ tilauksia postitse ja olen käynyt hakemassa lähipostista. Pitänee tilata tulevaisuudessakin ilman kuriirifirmoja. Mutta että noin iso paketti ja vielä kotiin asti, vissiin tava-postilla sen tilasit..? Juu postikuljetuksena tilasin. Nopsaan sekin tuli ---->viikossa |
Juzzu 13.02.2007 15:44:20 | |
---|
Juu postikuljetuksena tilasin. Nopsaan sekin tuli ---->viikossa Yep, nopeesti neo mullekin tullut, ennole vaan kovin isoja tilauksia vielä kokeillut, mutta ehkä kannattaisi jos nekin menee tullitta. |
->Teoriassahan tuo tilauksen tulli/alvi-raja on jotain neljäkymppiä. Siis että kun tilauksen arvo on sen verran. Kun tullin ja alvin yhteissumma on yli kympin, se peritään. Muttei näemmä aina... Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam. |
Twinkle 14.02.2007 06:41:58 (muokattu 14.02.2007 06:42:46) | |
---|
->Teoriassahan tuo tilauksen tulli/alvi-raja on jotain neljäkymppiä. Siis että kun tilauksen arvo on sen verran. Kun tullin ja alvin yhteissumma on yli kympin, se peritään. Muttei näemmä aina... Jos tulli ja ALV jää alle 10 euron, niin silloin ei peritä. Käytännössä siis tämä raja on 38,05 euron ostoksissa. Tullissa kuitenkin lasketaan päivän kurssin mukaan, joten ihan reunalla olevat hinnat saattaa pompsahtaa tullirajan ylittekin. EDIT: tämä ei siis osoitettu mitenkään quotatulle vaan yleisesti kaikille. |
ilmarihh 14.02.2007 10:13:38 | |
---|
mää tilasin guitar-fetissistä tavaraa muistaakseni postikuluineen 152 dollarz... tullia ei peritty koska se oli alta kympin, alvia meni 26e, pakettiin oli merkitty arvoksi 12$ mutta tulliukkeli ei sitä uskonut, penko paketin ja löysi sieltä ikäväkyllä sitten kuitin. 8 päivää meni toimituksella tuolta http://store.guitarfetish.com/ ks. painolla postikulut oli 23 dollaria. ei liittyny stewmacciin mutta tulleihin :o |