parkerfly 12.02.2007 19:46:28 (muokattu 12.02.2007 19:48:26) | |
---|
Mietin että mitenköhän mainiosti on muilla sattunut käymään soittelovermeitten ja rahan kanssa vekslatessa. Itselläni nimittäin kävi ihan satumainen tuuri noin vuosi sitten: Olin huoltamassa erään perheenisän tietokonetta kotikylässäni, huoltaminen käsitti perus windowsin siistimistä ja näytönohjaimen ajureitten päivittämistä, olin sanonut asiakkaalle että maksu ihan omantunnon mukaan. Kesken koneella istuskelun tuli puhe soittamisesta ja herra päätti yhtäkkiä kadota ullakolleen. Välikaton läpi kuului armotonta kolinaa, pian hän palasi ullakolta todella rupisen jatsibasson kanssa, jaappanin fender, basso oli lojunut _vanhan_ puutalon eristämättömällä ullakolla erinäisiä vuosia, kaularauta kaipasi reilua kiristämistä ja koko laite oli yltäpäältä paskainen. Keskusteltiin sitten ettei tee hyvää soittimelle että sitä säilytetään noin. Asiakkaani sitten päätti todellakin maksaa omantuntonsa mukaan ja antoi basson minulle, samoin hän kaivoi ulkovajasta ruuveiltaan ruostuneen, helvetin pölysen 25w/12" yamahan kasari-basso-trankkukombon. Kotona sitten otin muutaman kuvan vehkeestä samalla kun aloin sitä käymään läpi. Pahimmat paskat on noissa kuvissa jo pyyhitty. Otin koko basson _täysin_ osiin, putsasin kaiken ja pistin soittimen kasaan. Nyt vuoden jälkeen olen saanut tuon sellaisiin säätöihin että harvaa bassoa saa tuommoiseksi. Vieläpä kun niin kauan kun olen bassoissa eroja tajunnut ulkonäön & soitettavuuden puolesta, olen jassosta tykännyt kaikkein eniten. Maalipinta on kärsinyt ullakolla, muuten soitin on täysin ehjä. Maalipintaa tosin ei edellinen omistajakaan ole kauheasti varonut. Mua ei kolhut haittaa yhtään tippaa, päinvastoin. Vieläpä kun tiedän mitä tämä soitin on kestänyt ni ei paljoa pelota jos vähän tulee "olosuhteita" vastaan :) Jopa tuo tyypillisen ohut jassokaula on ihan viivasuora, ei mitään kiertymää mihinkään. Ei tämmöistä voi tapahtua? Ohessa kuvia, eka sarja siltä illalta kun soitin tuli taloon, toinen jokusen kuukauden kuluttua, viime keväältä sekin tosin. Tortoise-pleksin sain muistaakseni vitosella kitarapajasta (kun tuo palanen puuttui valmiiksi) http://koti.mbnet.fi/parkerf/j/ tunnin duunia vastaan 84-87 välillä valmistettu japsijasso, ei paha tuntipalkka. Niin että onkos muilla sattunut yhtä hyviä juttuja? |
Mileleo 12.02.2007 20:17:13 | |
---|
Oisko ollut vuonna 1999 kun silloinen bändikaverini lupautui myymään mulle (baarissa yllättäen) vuoden 1978 presarin 2000 markalla. Vaikka basso jonkin verran laittoa vaatikin, ihan hyvä diili mun mielestä:) Ykkösbassona toiminut jo pitkään, huippusoitin on. Vielä kun jostain saisi vanhasta jazzista samanlaisen diilin... |
Antti K. 12.02.2007 20:28:19 (muokattu 12.02.2007 20:29:02) | |
---|
Hieno basso hyvään hintaan, mutta menit sitten lavasta Fender-jutskat hiomaan poies? E: Vai onko siinä vaan teippi päällä? Nyt on viulu. Vielä kun osais soittaa! |
J.Hollström 12.02.2007 20:31:12 | |
---|
tunnin duunia vastaan 84-87 välillä valmistettu japsijasso, ei paha tuntipalkka. Niin että onkos muilla sattunut yhtä hyviä juttuja? Asiallinen palkka. Ältsin hieno muuten, mutten diggaa noista ampiaisraidoista. http://koti.mbnet.fi/parkerf/j/dtail01.jpg |
parkerfly 12.02.2007 20:36:30 (muokattu 12.02.2007 20:37:52) | |
---|
Teippihän siinä on vaan päällä :) Toi teippi ei ees oo mitää kauheen julmaa, ei jätä jälkiä tai mitää. Niin ja kaulamikkihän on vaihtunut kermakuoriseen dimarzion humbuckeriin, on aika komee detaili muuten nii tummassa soittimessa. ja bodyn teippi on lähteny veks tässä jossai vaihees. saas nähä millo lähtee lavasta. |
rattledad 12.02.2007 20:38:58 (muokattu 12.02.2007 20:39:51) | |
---|
Halkeilee näemmä pakkasessa uretaanilakkakin, vähän eri lailla vain. Samanlainen maadoitusliuska muuten mikin ja tallan välissä kuin JV squiereissa ja 80-luvun jenkki-vintagesarjalaisissa. http://koti.mbnet.fi/parkerf/j/dtail04.jpg |
J.Hollström 12.02.2007 20:43:59 | |
---|
Halkeilee näemmä pakkasessa uretaanilakkakin, vähän eri lailla vain. Samanlainen maadoitusliuska muuten mikin ja tallan välissä kuin JV squiereissa ja 80-luvun jenkki-vintagesarjalaisissa. http://koti.mbnet.fi/parkerf/j/dtail04.jpg Tommonen maadoitusluiskahan oli ihan orkkis jatseissakin alussa. |
rattledad 12.02.2007 20:46:44 | |
---|
Tommonen maadoitusluiskahan oli ihan orkkis jatseissakin alussa. Niin joo, en noin pitkälle ajatellutkaan. Uskollisia kopioita olivat. |
ötzi 12.02.2007 21:39:53 (muokattu 12.02.2007 22:22:31) | |
---|
Itse tein myös hyvät kaupat joskus vuosi takaperin, rumpalimme joka keilaa ahkerasti, kertoi että jollain kaverillaan on joku ihme basso mikä ei ole käytössä. Kysyin sitten ihan vaan huvikseen että paljonko se pyytää siitä, viesti tuli että noh, jos 30e saan niin se on sinun. Pitihän se tuohon hintaan ottaa, sama miten paska sieltä olisi tullut. Tuli sitten joku kasari japsi, Riverhead basso, bodyssa oli melkoisesti kolhuja ja piuhat oli katkottu. Käytin kaupassa korjattavana, piuhat uusiksi, 1potikka vaihtoon ja uusi plugi. Maksoi 25e. Laitoin myyntiin kun ei ollut millään tapaa sellainen basso millä itse tykkään soittaa ja opiskelijallehhan kelpaa raha aina joten myyntiin meni. Ja sain 350e. Oli hyvät kaupat kieltämättä. Kuva bassosta on tässä-> http://s50.photobucket.com/albums/f … ction=view¤t=PICT2091.jpg Ja vähän aikaa sitten tein ei niin hyvät kaupat, ostin epiphonen presarin torilta, basso tuli tänään perille. Myyjä oli sanonut että basso toimii moitteettomasti. Noh kun basso tuli perille huomasin heti että pleksistä on halennut pala pois ja satulan tilalla oli pieni muovipala joka ei ollut edes kiinni, ja myöhemmin kävi ilmi että liitäntä ei toimi. Nyt selvittelenkin että miten edetään asiassa. Voisin jotain korvausta haluta kun näistä asioista ei mainittu aikaisemmin. Kyseisestä bassosta tulee kuvia myöhemmin. Edit. Nyt huomaisin myös että juotokset on koko bassossa ihan kauheassa kunnossa. Amiskalla sentään lehmät on pehmeitä |
absqua 12.02.2007 21:50:18 (muokattu 12.02.2007 21:51:33) | |
---|
Mulle eräs kotipaikkakuntani erikoishahmoista möi hemmetin ruman esp 5-kielisen 350markalla. Olis tinkinyt ihan itse hintaa vielä alemmaksikin, mutta mä en enää kehdannut. Sain bassosta 3000mk Huttuselta vaihtaessani fenderiin. Jäi 70's fenkun hinta johonkin tonnin-puolentoista pintaan... Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Johannes_t 12.02.2007 22:45:59 | |
---|
Eräs tamperelainen basisti sai 60-lukulaisen presarinsa muutamalla sadalla markalla. "Tuolla se on lojunut, halvalla saat kun on se niin vanhakin" sanoi myyjä. |
Ite ostin hyväkuntoisen 67-68-vuosmallin Höfnerin viulubasson hintaan 70€. Ei paha, sanoisinko. Ja eräs musari tässä pyörähti, hintana oli 900€+rahti. "Elämme tumpun nousukautta! Hifikamat kielletään ja samantien peukuttelijat eristetään leirille inariin, jossa kaikille käy sirkkelionnettomuus!"
-Sam Other |
PnukBassist 15.02.2007 14:43:47 (muokattu 15.02.2007 14:55:34) | |
---|
tunnin duunia vastaan 84-87 välillä valmistettu japsijasso, ei paha tuntipalkka. Jos minä pesen sulta tiskiä parin tunnin verran niin jatsarihan siirtyy minulle...? Höhöhöö. Niin että onkos muilla sattunut yhtä hyviä juttuja? Ite ostin tuon omakuvassa näkyvän Yamahan basson + H&H 100Wattisen vahvarin aikoinaan hintaan 340€. Minusta ei ihan kauhean paha hinta, kun kyseessä on joku 70-luvun tuotos, joka on kuulema Jammun ekoja bassoja. Tai näin mulle on väitetty. E: Oon tätä jo aiemminkin kyselly, mutta kysynpä vieläkin, että jos joku saa jostain päin netistä irti tuosta tuommoisen Yamahan näköisestä bassosta yhtään mitään niin olisin oikein onnellinen. Well, I woke up Sunday morning
With no way to hold my head that didn't hurt.
And the beer I had for breakfast wasn't bad,
So I had one more for dessert. |
Pallisti 15.02.2007 19:29:28 | |
---|
hähää! Kiva kuulla, että muilla on ollut hyviä kauppoja ;) Itsehän teen lähinnä paskoja kauppoja. Ostan asiota netistä ilman kokeilua. Ostan melkein kaikki vehkeet ulkonäön perusteella ja menee lähes poikkeuksetta vituiksi. Mä en diggaile kaupoissa skägän nykimisestä. Kaikki, mitäkä liittyvät mun rantasaunaan, on tosin ollut hyvää, muttamutta.. Tosin seuraavan basson meinaan ostaa itse kokeilemalla ja huolella valkkaamalla. btw haluuko joku ostaa multa Daisy Rock -kitaran? Olen "soittanut" sillä ehkä joku 20 min. |
Antti K. 15.02.2007 21:39:46 | |
---|
80kööt-luvulla minulla oli ylimääräisenä pikkuset stereokajarit. Arvo lie ollut 300mk tjsp. Silloiselle työpaikalleni tarvittiin kaiuttimet, joten ehdotin että vaihdetaan siihen firman ghettoblasteriin päittäin. Noh, sitten marssin paikalliseen musaliikkeeseen, ja kaveri ehdotti mulle, että vaihdetaan Fender Jazz Bassoon se mankka. Minä että vaihdetaan vaan. Ihan ok jasso lie ollut se, mutta kun vierellä oli StingRay, niin se jäi vähälle käytölle. Niinpä sitten Svengiin Kuopioon, ja vaihto päittäin Rolandin nauhakaikuun, pyyntihinta 2500mk. Jälkeenpäin Svengin kaverit sanoivat, että siinähän oli kaula halki. Minä olin bona fide ihan oikeasti mokomasta. Noh, sanoivat sitten että ei se mitään, myyty on. Oiskohan se kaula ollut halki siitä e-kielen virittimen kohdalta. Sillä ei ole kyllä mitään merkitystä käytännössä, eihän. Nauhakaiun möin sitten bändimme kosketinsoittajalle tällä 2500 mk:n hinnalla. Että tämmöstä. Nyt on viulu. Vielä kun osais soittaa! |