Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paul Weller
1
TommyGun
25.12.2006 18:08:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tikkaileeko kukaan muu kyseistä artistia? Meikä tykkää, ku hullu puurosta. The Jamin aikaisesta ja vielä enemmän uudemmista. Wild wood, Heavy soul, Days of speed ja Stanley road näin aluksi mainittuna.
 
2 suurta elämän totuutta on: -Oikeat basistit soittaa plektralla. -Laatuviineissä on kierrekorkit
ministeri
26.12.2006 20:14:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle putoo jopa paremmin Wellerin soolot kuin Jam. Stanley road on ehkä suosikkini. Myös Heavy soul ja Wild wood on hyviä. On ollut ihan kestosuosikki siitä ekasta soololevystä lähtien...Nää muutama uusin ei kylläkään ole tarjonnut mulle enää sellaista hirveän suurta innoistusta. Kunnioitan anyway äijää paljon. Ei juoksentele muotien perässä vaan tekee omaa juttuaan.
ministeri
26.12.2006 20:14:30 (muokattu 26.12.2006 20:15:57)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle putoo jopa paremmin Wellerin soolot kuin Jam. Stanley road on ehkä suosikkini. Myös Heavy soul ja Wild wood on hyviä. On ollut ihan kestosuosikki siitä ekasta soololevystä lähtien...Nää muutama uusin ei kylläkään ole tarjonnut mulle enää sellaista hirveän suurta innoistusta. Kunnioitan anyway äijää paljon. Ei juoksentele muotien perässä vaan tekee omaa juttuaan.
 
edit: tääl sataa lunta niin pirusti että kone sössii...
Marlowe
26.12.2006 23:33:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Jam on m-i-e-l-e-t-t-ö-m-ä-n kova bändi, ja "Down in the Tube Station at the Midnight" on aika lähellä maailman parasta biisiä. Englantilaiselta arkirealismilta haisevaa punkia, upeaa pop-sensibiliteettiä ja soulia samassa paketissa.
 
Wellerin soolotuotantoon tai Style Counciliin en ole sanottavammin tutustunut, mutta pitäisi varmaan, sen verran positiivisia kommentteja olen niistäkin kuullut.
 
"Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
Bonham
27.12.2006 11:10:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Jam on m-i-e-l-e-t-t-ö-m-ä-n kova bändi, ja "Down in the Tube Station at the Midnight" on aika lähellä maailman parasta biisiä. Englantilaiselta arkirealismilta haisevaa punkia, upeaa pop-sensibiliteettiä ja soulia samassa paketissa.
 
Wellerin soolotuotantoon tai Style Counciliin en ole sanottavammin tutustunut, mutta pitäisi varmaan, sen verran positiivisia kommentteja olen niistäkin kuullut.

 
Style Council on kyllä kovettu ryhmä! Kannattaa tsekata, tyylikästä menoa
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
vantage
27.12.2006 15:34:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen kuullut vain jonkun live vedon, josta jäi päähän pyörimään blink till you miss it kappaleen tarttuvuus. Muuta ei tule mieleen mut ihan hyvältä kuullosti.
 
Lähdetäänkö meille kuuntelemaan Peter Toshia?
ministeri
02.01.2007 07:14:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=_7HKDna8p_Y
Lonesome
02.01.2007 08:32:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Jam on m-i-e-l-e-t-t-ö-m-ä-n kova bändi, ja "Down in the Tube Station at the Midnight" on aika lähellä maailman parasta biisiä. Englantilaiselta arkirealismilta haisevaa punkia, upeaa pop-sensibiliteettiä ja soulia samassa paketissa.
 
Wellerin soolotuotantoon tai Style Counciliin en ole sanottavammin tutustunut, mutta pitäisi varmaan, sen verran positiivisia kommentteja olen niistäkin kuullut.

 
Juu. All Mod Cons oli todella kova juttu v. -80 ja samoin ne muutkin levyt. Paljon myös hienoja singlejä. Tosin Sound Affectsin jälkeen ei enää oikein ne Style Councilia ennakoineet soul-jutut purreet.
 
Mutta tuskin mihinkään muuhun bändiin on tullut "seottua" kuten Jamiin. Toisaalta se kovin innostus katosi yllättäen, eikä Wellerin myöhempiä tekemisiä ole tullut kovin paljoa seurattua.
 
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Dave "Lonesome" Peverett/Foghat
TommyGun
03.01.2007 11:23:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy suositella ehdotomasti Wellerin live dvd:tä Two classic performances. Aivan dimangi levy. Kaks keikkaa sähkönen ja akustinen. hintaa vissiin vajaa 10 euroa.
 
Ja Jamin biiseistä pitää hehkuttaa Tales from the riverbanksia. Ei vissiin niinkään hitti ole ollut, mutta järkyttävän hyvä biisi, kuten aika monet muutki.
 
2 suurta elämän totuutta on: -Oikeat basistit soittaa plektralla. -Laatuviineissä on kierrekorkit
Marlowe
21.01.2007 23:01:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainasin kirjastosta Style Councilin kolmen CD:n boksin, jossa ovat mukana "Café Bleu", "Confessions of a Pop Group" ja "Our Favorite Shop". Nyt soi taustalla tuo ensiksimainittu, ja täytyy sanoa että hienoa materiaalia on Paul Weller saanut aikaiseksi myös tämän yhtyeen kanssa. Mukaan on sotkettu jännästi jazzia ja jopa rapia - jälkimmäisestä esimerkkinä "A Gospel", joka vie nuo vaikutteet pitemmälle kuin The Clash "Sandinistalla" ja "Combat Rockilla". Perinteisemmästä materiaalista puhuen, "My Ever Changing Moods" taitaa olla komein balladi, jonka olen kuullut vähään aikaan.
 
The Jamin hajottaminen 1980-luvun alussa taisi olla melko kova paukku, olihan yhtye melkein suosionsa huipulla, ja ilmeisesti Foxton ja se kolmas sälli, jonka nimeä en nyt saa päähäni, ovat asiasta Wellerille vieläkin enemmän tai vähemmän katkeria.
 
"Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
ministeri
10.02.2007 11:20:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipa juuri Wild wood huudettua huuto.netistä. yksi parhaista soololevyistä welleriltä stanley roadin ohella...ollut muinoin mulla kasetilla...
 
hilipatihippan
ministeri
13.02.2007 12:50:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saapui tänään Wild wood. Oli kyllä ihan kylmillä väreillä vähän väliä kun kuunteli levyn läpi. Mielettömän hieno levy! Ehkä yksi parhaista koskaan tehdyistä...Mielettömän dynaaminen. Erilaisia biisejä kokonaisuuden silti kärsimättä yhtään.
 
hilipatihippan
texjazz
13.02.2007 13:08:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja ilmeisesti Foxton ja se kolmas sälli, jonka nimeä en nyt saa päähäni, ovat asiasta Wellerille vieläkin enemmän tai vähemmän katkeria.
 
Oliko niilläkin jotain biisien säveltämiseen ja niiden oikeuksiin liittyviä hässäköitä. Vaan komeaa oli Foxtonin Rickenbacker-bassottelu. Heti tulee mieleen tuo aikaisemmin mainittu Down in the tubewaystation sekä Going Underground.
 
Soolotuotanto on jäänyt vähälle huomiolle, Style Councililta minulla on joku kokoelma, mutta siitä puuttuvat nuo kuningasbiisit kuten Shout to the Top. Viimeisillä levytyksillähän Jam kulki jo Style Councilin suuntaan kuten Beat Surrender.
 
Karl Marx: "All I know is I'm not a Marxist."
Stain
03.03.2010 12:06:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy sanoa että Suomessa ei ymmärretä hyvän musiikin päälle kun Welleristä ei löydy kuin tämä ketju ja tässäkin näin vähän vastauksia.
 
Hienoa musiikkia tekee mies. Heavy Soul ja Heliocentric ovat niin kovia levyjä että ei mitään järkeä. Nythän keväällä on tulossa uusi levy ja kiertue, ois kyllä suht upeeta jos mies eksyisi tännekin keikalle.
 
"no se tota lähti tollane idea että, toi meidän basisti sai idean että hei hei, hei mandi viittiskö taas lähtee hei- heittää uus levy, ni sit, sit saatiin semmonen idea että vau, vittu tehdään levy sitten."
Planetist
03.03.2010 15:28:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wild Wood on hieno levy kyllä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «