Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Spectoreista
1 2
Wilkeson
03.02.2007 20:47:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mieleipiteitä spectoreista? (Laadusta)
 
Suosituksia malleista ja mielipiteitä saundipolitiikasta ja soitettavuudesta?
 
Empä keksiny enempää kysymyksiä mutta kai näillä alkuun pääsee.
 
Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back
beissi man
03.02.2007 22:10:46 (muokattu 03.02.2007 22:13:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin jonkin verran Spectoreita testanneena voin antaa jonkinnäköistä palautetta. Perus Legend on aika jees mutta ei mitenkään niin kauhean säväyttävä tosin se oli kaupassa huonoilla kielillä ja huonoissä säädöissä varmasti loistopeli kunnon kielillä ja säädöillä. Sitten tämä uudempi Legend Custom kahdella humpparilla oli jo aivan häkellyttävän hyvä hintaa oli pikkasen enemmän kuin tavallisella legendillä. Sitten 1000e yli hintaluokassa on vain pikaista kokemusta Rebob 4 mallista joka on varsin pätevä laitos pikatestin perusteella. Mistään mallista ei oikeen pahaa sanottavaa löydy sopivat kouraan hyvin ja näyttävät/kuullostavat hyvältä ainakin ilman vahvaria jonka kanssa näitä en ole testannut siinä pientä osviittaa
 
Edit: Erehdys yhden mallin suhteen
 
joyd
03.02.2007 23:26:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ReBop, erittäin hyvä perusbasso. Syvä "tasku" pulttikaularakenteessa on kiva, sustainia tuntuu olevan aika reilusti pulttikaulaksi. Elektroniikka on hyvä ja säätövaraa löytyy. Mukava soittaa ja näyttää hyvältä.
 
Wilkeson
04.02.2007 20:07:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenköhän noi The Performance sarjan kepit?
 
Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back
beissi man
04.02.2007 21:27:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenköhän noi The Performance sarjan kepit?
 
Näin Musamaailmassa mutta ei tullut sillon testattua
 
Wilkeson
04.02.2007 21:36:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitää varmaa mennä kokeilee ku kerkeis mut ei jotenki jaksais. ei siit saa kaikkee irti ku ei tuu oman pinon läpi.
 
Onkohan musamaailmassa kaikki mallit mitä sivuillaan ilmottaa.
 
Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back
J.Hollström
04.02.2007 21:45:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testasin joku aika sitten Spector Legend Custom 4-kielistä bassoa, jossa on EMG HZ PJ-jenkkimikit ja aktiivi eq. Siistiä korealaista tekoa, nätti kuin karkki. Pulttikaulainen soitin kullitetuilla osilla. Ihan kiva ja kohtuuhintainen, ei vaan sellainen mistä itse tykkään. Soundi on juurikin se mitä näillä spekseillä voi odottaa, joka toiminee hyvin jossain modernissa musiikissa.
 
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1
Wilkeson
04.02.2007 21:50:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testasin joku aika sitten Spector Legend Custom 4-kielistä bassoa, jossa on EMG HZ PJ-jenkkimikit ja aktiivi eq. Siistiä korealaista tekoa, nätti kuin karkki. Pulttikaulainen soitin kullitetuilla osilla. Ihan kiva ja kohtuuhintainen, ei vaan sellainen mistä itse tykkään. Soundi on juurikin se mitä näillä spekseillä voi odottaa, joka toiminee hyvin jossain modernissa musiikissa.
 
Modernissa musiikissa? What? Mut kullitettu anyway.Hyvä :)
 
Mä diggaan siit bodysta. Iha sutjakan näkönen ja lapa. Ja kauheesti kehuttu keppi (riippuu tietysti mallista) ja kehujasta joka semmosen omistaa tai soitellu tarpeex kyseisillä bassoila mikä on tottakai paras.
 
Saundi oli siis millanen? Rock vai ei niin Rock?
 
Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back
J.Hollström
04.02.2007 21:56:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Modernissa musiikissa? What?
 
Vaikkapa metallimussiikkiin luulisi sopivan.
 
Mä diggaan siit bodysta. Iha sutjakan näkönen ja lapa. Ja kauheesti kehuttu keppi (riippuu tietysti mallista) ja kehujasta joka semmosen omistaa tai soitellu tarpeex kyseisillä bassoila mikä on tottakai paras.
 
Aika snadi se body. Mut jos tykkää vaikka snadimmista mimmiestä, niin tää sopii niille.
 
Saundi oli siis millanen? Rock vai ei niin Rock?
 
Soundi on aika kiinteä, tiukka ja kompakti. Kaikki synonyymejä keskenään, mutta muutakaan en keksinyt. Kandee tsekkaa vahvarin läpi. Vertasin myös 1:1.een samoilla soundeilla P-mikkiä presariin ja J-mikkiä jatsin vastaaviin (omiin bassoihin). Ei pärjännyt mun mittareilla, mutta sehän ei tarkoita etteikö jollekin toimisi vallankin hienosti.
 
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1
Wilkeson
04.02.2007 22:11:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikkapa metallimussiikkiin luulisi sopivan.
 
Eli vois rokkiiki vedellä.
 
Mut jos tykkää vaikka snadimmista mimmiestä

 
Ja mähän diggaan.
 
Soundi on aika kiinteä, tiukka ja kompakti. Kaikki synonyymejä keskenään, mutta muutakaan en keksinyt. Kandee tsekkaa vahvarin läpi. Vertasin myös 1:1.een samoilla soundeilla P-mikkiä presariin ja J-mikkiä jatsin vastaaviin (omiin bassoihin). Ei pärjännyt mun mittareilla, mutta sehän ei tarkoita etteikö jollekin toimisi vallankin hienosti.
 
Ku pääsis vetää oman pinon läpi ni ois paras mut ei taida iha onnistuu.
BTW...Mitä on Carolena. mitä kamaa se on?
 
Rockbassin Streamer stanussa on aika samat muodot ku näis Spectoreissa ja tuplahumpparit. Ja siin on Carolena body.
 
Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back
pekezu
08.02.2007 21:41:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse soittelen jonkunlaista metalliräimettä ja Spectori on ollut silmässä jo pitkään (kirvelee). Minua tuo ulkonäkö kiehtoo ja kiinnostaisi tietää, notta mahtaako tuosta särön kanssa saada tarpeeksi urheaa saundia? Pumpussa on lisäksi vain yksi kitara ja rummut. Ja mahtaako tuollainen spectori olla hintansa arvoinen?
 
Kiitos jo etukäteen.
 
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
wyldeclone
08.02.2007 22:19:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itel Spector Legend 4.Soitellaan bluesia,bluesrockia ja heviä.Säädöillä löytyy potkua sopivasti kaikkiin tyyleihin.En oikeen keksi mihin musiikkityyliin EI sopisi.Todella tyytyväinen kyseiseen bassoon.
 
" Functionless art is simply tolerated vandalism "
pekezu
09.02.2007 12:41:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep. Silmään sattui tuo Performer 4. Olen soitellut viisikielisellä kesästä asti ja nyt olen ajatellut ruveta säästämään parempaan bassoon. Ajattelin myös vaihtaa nelikieliseen ja virittää sen ADAD vireeseen, joka nykyisin on myös aika suosittu. Kiinnostaisi tietää mahtaako kyseinen vire soveltua tuohon bassoon ja kaulaan, vai onko sillä edes mitään väliä? Aktiivietuasteet eivät minua liiemmin kiehdo, jonka takia tuota Performeria katselinkin. Mahtaako sitten olla tuon hintansa väärti ja kuinka hyvä peli?
 
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
Tuokko
13.02.2007 12:33:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tommonen Legend 4. Ei mitään hajua et onko kyseessä joku custom vai ei-custom... mitä eroa niillä edes on? Käyttökokemusta nyt aika tarkalleen vuosi. Helvetin hyvä. Potikoita sopivasti ruuvaamalla saa aikaan melko kattavan skaalan erilaisia soundeja. Ja mun mielestä tukeva kokonaisuudessaan, sopivan siro kaula ja hienon näkönen. Tosin kokemusta laadukkaammista peleistä ei ole.
 
Jos multa kysytään niin suosittelen! paras ostos mitä olen toistaiseksi tehnyt.
 
Quu
24.02.2007 01:10:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BTW...Mitä on Carolena. mitä kamaa se on?
Tämän minäkin haluaisin tietää, sillä ei ole pahan hintainen tämä 5-kielinen: http://www.thomann.de/fi/warwick_rockbass_streamer_std_5_lh_nt.htm
Omistaako kukaan kyseistä bassoa, että onko siinä soundipolitiikka kunnossa?
Ja tietty tuo B-kieli, soiko se hyvin vai onko pelkkä tuhnu?
 
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
Quu
27.02.2007 15:39:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostoa jos vaikka joku tietäisi jotain tai kenties omistaa tuollaisen linkissä olevan 5-kielisen rockbassin...
 
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
Quu
27.02.2007 15:39:24 (muokattu 27.02.2007 15:39:52)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli sitten dubbelit :(
 
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
ötzi
27.02.2007 18:04:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kandee pistää tuohon Warwick-klubiin juttua jos et oo jo laittanu, siellä ne Warwick tietäjät pyörii
 
Amiskalla sentään lehmät on pehmeitä
khuuki
07.03.2007 18:38:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin tässä jokunen aika sitten käytetyn Spectorin 5-kielisen legendin(Onkohan vielä musamaailmassa myynnissä 675€, thomannilta loppunut). Hyvä peli, jolla pärjää aika monenlaisessa menossa. Tasapainoinen soitin. Vaikka pitkä skaala niin vire pysyy hanskassa ylempääki.
 
Miellyttävää on kielten vaihdon aikaan se, että kielet voi nostaa suoraa pois tallasta. Ei siis sitä iänikuista repimistä tai kielen katkaisua kun ei jaksa vetää reiästä läpi ja jos vetää niin body on naarmuilla.
 
Itse oon todella tyytyväinen soundiin. Tykkään siitä, että tavallaan 5:ltä kieleltä kiskottuna eräänlainen yläpään selkeä murina kuuluu läpi samalla, vaikka ääni on matala. (vaikea kuvailla) Basson omien nappien (basso,diskantti,keskiääni) ja varsinkin bassonapin kanssa saa olla tarkkana. Pienet combot alkaa pieraseen, mikäli bassoa laittaa liikaa, koska tehot ei riitä combossa. Eli jonkun sortin aktiivinen etuvahvistus ja bassobuustaus taitaa olla kyseessä.
 
Huonoja puolia oli varsinkin ruuvien pehmeys. Ei montaa kertaa tartte availla ja sulkea niin johan alkaa olemaan taas ristikolo pyöreänä. Kannattaa hankkia muutamia ylimääräsiä ruuveja mikäli haluaa päästä helpommalla. Patteri- ja elektroniikka kolon laatu oli aika huono. Korean pojilla loppuviimeistely taisi jäädä tekemättä. Ei kuitenkaan ku pikkujutuissa. Muovikannen joutuu vähän ahtamaan kiinni, mutta tähän hintaluokkaan aika ymmärrettävää.
 
Kaiken kaikkiaan hieno body ja muutenkin liioittelemattomat linjat.
 
" tö bass vas guut pat te soong vas sliperi" -Kaitsu
Quandace
10.03.2007 03:13:44 (muokattu 10.03.2007 03:15:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun löysät on kirjoitettu aiheesta pois:
mulla on ollut pari noita jenkki-neck-through-Spectoreja. (kts. US neck-through, sivustolta)
 
Ovat hyviä bassoja. EMG-mikit, Stuartin oma etuaste ja puutyöt on tehty, sanotaanko vaikka huolella. Botnea löytyy kolmen tavallisen basson edestä. Miksen itse soita Spectorilla nykyään: en ole saanut ostettua kuusikielistä Spectoria ja nykyisin soitan vain kutosilla.
 
Tietty kaikki hyvä maksaa, mutta musta on tuntunut siltä, että Spectoreissa ainakin saa rahalle vastinetta. Eurot yms on ihan ok bassoja, mutta 'sitä saa mistä maksaa' on the operative phrase.
 
You've tried the rest - now play the best ;) (nörttipisteitä jaossa)
 
--Q
 
p.s. Spector-vitonen myynnissä, laita viestiä!
 
edit: mun Spegeä kandee kokeilla kunnon kamojen kanssa. Esim. mun Turussa olevien kanssa, Hgissä on kanssa hyviä kasoja olemassa. Unohda rantasaunat.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «