Boogierooster 11.02.2007 22:45:24 | |
---|
Kaikki joukolla ostamaan Moving Pictures! Mahtava levy! On se kova joo, mahtavia biisejä + kuulostaa mahtavalta. |
kyseinen 11.02.2007 22:46:32 | |
---|
On se kova joo, mahtavia biisejä + kuulostaa mahtavalta. Kutakuinkin täydellinen levy. It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt. |
Leatherman 12.02.2007 12:19:55 | |
---|
Itse pääsin Rushiin sisälle vasta tänä kesänä, ja voi sanoa löytäneensä ehkä kerrankin bändin joka kuulostaa edes osittain siltä "omalta jutulta". Uskomatonta musiikkia, uskomattomia soittajia kaikki. Neil Peartin, Geddy Leen ja Alexin ehdotonta TYYLITAJUA lienee turha korostaa. Iän myötä ollaan selvästi myös ymmärretty missä piilee se todellinen taito musiikinteossa. Uusimpana ihastuksena on ehdottomasti biisi Mystic Rhythms, loistavaa tunnelmointia missä ollaan kyetty hillitsemään kaiken turhan lisääminen, tuloksena mahtava yleistunnelma Without music, life would be a mistake.
-Friedrich Nietzsche
(KK), (EVVK-AAjuniori) |
Capman 12.02.2007 13:01:08 | |
---|
Uskomatonta musiikkia, uskomattomia soittajia kaikki. Neil Peartin, Geddy Leen ja Alexin ehdotonta TYYLITAJUA lienee turha korostaa. Iän myötä ollaan selvästi myös ymmärretty missä piilee se todellinen taito musiikinteossa. Siinäpä se hyvin tiivistettynä. Globenin konsertti parin vuoden takaa muistuu mieleen myös yhtenä unohtumattomimmista konserttielämyksistä. |
Newsted85 12.02.2007 18:47:27 | |
---|
Uskomatonta musiikkia, uskomattomia soittajia kaikki. Neil Peartin, Geddy Leen ja Alexin ehdotonta TYYLITAJUA lienee turha korostaa. Iän myötä ollaan selvästi myös ymmärretty missä piilee se todellinen taito musiikinteossa. Itseänikin kiehtoo Rushissa juuri tuo virtuoosimaisen soiton ja tyylitajun saumaton yhdistyminen. Herrojen soittotaidolla voisi hyvinkin vetää tyyliin "tilutetaan hämärässä lavan kulmassa puolen tunnin biisejä joissa kaikissa on kolme bassosooloa ja seitsemän kitarasooloa". Mutta ei, jätkät tekevät mahtavia sävellyksiä, sovituksia ja sanoituksia. Nimenomaan tyylikkäästi ja silti rokkaavasti. Täydellinen rockbändi. "I will choose a path that's clear, I will choose free will" -Neil Peart |
MarkoA 12.02.2007 22:04:31 | |
---|
Itse pääsin Rushiin sisälle vasta tänä kesänä, ja voi sanoa löytäneensä ehkä kerrankin bändin joka kuulostaa edes osittain siltä "omalta jutulta". Uskomatonta musiikkia, uskomattomia soittajia kaikki. Neil Peartin, Geddy Leen ja Alexin ehdotonta TYYLITAJUA lienee turha korostaa. Iän myötä ollaan selvästi myös ymmärretty missä piilee se todellinen taito musiikinteossa. Uusimpana ihastuksena on ehdottomasti biisi Mystic Rhythms, loistavaa tunnelmointia missä ollaan kyetty hillitsemään kaiken turhan lisääminen, tuloksena mahtava yleistunnelma Minäkin pääsin Rushin kuvioista perille vasta ihan vastikään, oisko reilut pari vuotta sitten. Bändikaverit antoi hyvän vinkin ja siihen sitä sitten jäi koukkuun. Kaikki levyt Signalsiin asti on todella hienoja. Uudemmissakin omat fiilispalat, mutta mulle ykköset on 2112 ja Moving Pictures ja vieläpä Exit... stage left. Tyylitajusta vielä. Mun mielestä Alexin tyylitaju ei ole kyllä aina kohdallaan. Varsinkin uudemmassa tuotannossa ja eritoten Live-DVD:llä kuultavissa. Eli kaveri pistää kyllä efektiä toisen perään niin että kitaran soundi hukkuu mössöön ja tahtoo tehdä yleis-soundistakin suttuisen. Vrt. aiempiin levyihin, jossa kitara on suht "kuiva" soundinen ja hienosti omalla tontillaan keskialuevoittoisena, eli ei peitä myöskään bassoa omalla juntallaan. Oikeastaan ainoa mitä negatiivista voin tuosta bändistä sanoa. Moving Pictures tosiaan vastaa suunnilleen mielikuvaa täydellisestä levystä. May Your Will Be Done Dear Lord |
Eli kaveri pistää kyllä efektiä toisen perään niin että kitaran soundi hukkuu mössöön ja tahtoo tehdä yleis-soundistakin suttuisen. Mutta minusta se efektisuttuisuus taas tekee nyky-Rushin ja Alexin soundin. Tykkään ihan pirusti, monet kasaribiisit, kuten Red Sector A, Distant Early Warning, Big Money rullaa livenä ihan hiton hienosti Alexin efektipuuron vetämänä. (Ps. Törkeä mainos: Jos tän ketjun seuraajia kiinnostaa, niin mulla olis myynnissä Rushin livejä, 90-luvun alusta, kun niitä vielä keräilin. Laittaa pikaviestiä ja kysyy.) It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt. |
MarkoA 12.02.2007 22:15:27 | |
---|
Mutta minusta se efektisuttuisuus taas tekee nyky-Rushin ja Alexin soundin. Tykkään ihan pirusti, monet kasaribiisit, kuten Red Sector A, Distant Early Warning, Big Money rullaa livenä ihan hiton hienosti Alexin efektipuuron vetämänä.
Tuossa on hyvä pointti. Nuo ohutsointiset kasaribiisit, joita ei levyiltä jaksa kuunnella toimii kyllä livenä juuri hyvin pitkälti massiivisen kitaravallin ansiosta hyvin. Hyvä huomio. May Your Will Be Done Dear Lord |
ejhfi 13.02.2007 07:36:17 | |
---|
Kaikki joukolla ostamaan Moving Pictures! Mahtava levy! Joskus kauan kauan sitten muistan kun Iltatähti-ohjelmassa tuli Tom Sawyer video. Sen jälkeen ei maailma ollut enää entisensä. Yksi mun lempparilevyistä edelleenkin, joskin Permanent Waves pistää tiukasti kampoihin. Muutenkin bändin Farewell to Kingsin ja Signalsin väliin sijoittuva tuotanto on täyttä rautaa. Nimim. "Kitaran varakielipaketin päällä aina ollut Different Strings -tarra" :) En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
J.Hollström 13.02.2007 10:52:17 | |
---|
Tyylitajusta vielä. Mun mielestä Alexin tyylitaju ei ole kyllä aina kohdallaan. Varsinkin uudemmassa tuotannossa ja eritoten Live-DVD:llä kuultavissa. Eli kaveri pistää kyllä efektiä toisen perään niin että kitaran soundi hukkuu mössöön ja tahtoo tehdä yleis-soundistakin suttuisen. Olen tässä asiassa samalla kannalla. Geddy bassosoundikin on livenä nykyään aikamoista sirkkeliä. Itse diggailen noita 70-luvun ja kasarin alun soundeja enemmän. Soundillisesti oma suosikki on Moving Pictures Eli toista oli silloin kun lauteilla oli pari Ampegin rantasaunaa ja Alexilla rivi pleximarsuja. http://youtube.com/watch?v=vFIexFR3XEk&mode=related&search= Anyway Rush on kova juttu oli soundit mitä vaan. |
Boogierooster 13.02.2007 15:04:29 | |
---|
Joo, Rush on kyl kova juttu. Vaikka välillä vähän huonompaakin kamaa ovat puskeneet niin aina on hyviä biisejäkin löytynyt. Ja onneks R ei kuulu niihin bändeihin jotka on ekasta levystä lähtien vääntäny samaa vanhaa. Uutta kuullaan aina, toivotaan että seuraavakin levy on virkistävän erilainen kuin aikaisemmat! |
mårran 13.02.2007 17:01:37 | |
---|
Jep, Rush on kyllä erinomainen bändi, vaikken muuten progea oikeastaan enää kuuntele. Joku sanoi aikasemmin, että nämä äijät osaavat tehdä tyylitajuista musaa ja täytyy kyllä allekirjoittaa tuo väite! Pitäkää tempo nopeana |
Boogierooster 13.02.2007 23:58:33 (muokattu 14.02.2007 00:00:26) | |
---|
|
Lerxst77 15.02.2007 12:27:12 (muokattu 15.02.2007 12:29:55) | |
---|
"Drowning in the liquid seize on the piccadilly line, rat race
Scuttling through the damp electric labyrinth" |
bedlam 15.02.2007 12:44:42 (muokattu 15.02.2007 12:46:11) | |
---|
ja Far Cryn ekat 10 sekkaa... http://rush.com/php/home.php?f=1 kuulosti vähän kuin cygnus x-1 ja hemispheresiltä :) Mistä tuon klipin löytää? Yritin haeskella sivuilta, mutta en vaan osaa. Vai liekö tää mun Netscape takkuilee. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
kyseinen 15.02.2007 13:38:42 | |
---|
Mistä tuon klipin löytää? Yritin haeskella sivuilta, mutta en vaan osaa. Vai liekö tää mun Netscape takkuilee. Firefox ainakin toimitti "Click here" -kohdan. Johan oli mukavan progehtavan nykivää menoa 10 sekuntia. Ja loppuun se klassikko F#-sointu (besserimmät teoriawisserit kertoo nimen). It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt. |
Boogierooster 15.02.2007 14:03:34 (muokattu 15.02.2007 14:09:08) | |
---|
Joo oli aika klassista Rushia. Hemispheres tuli juu mieleen ja se loppusointu oli kyllä jees :P Hyvä tosta levystä tulee!!! |
bedlam 15.02.2007 14:24:10 (muokattu 15.02.2007 14:24:50) | |
---|
Firefox ainakin toimitti "Click here" -kohdan. Okei, näitä vanhan Mac-käyttiksen ja selainten omituisuuksia sitten. Flash-mainos uudesta levystä kyllä näkyy, mutta linkki on vain mailing list-sivulle. Täytyypä kotona tsekata. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
carnation 15.02.2007 14:41:10 | |
---|
Ui saakeli, kuulosti hyvältä, klippi oli vain ärsyttävän lyhyt. Toivottavasti uudella levyllä on ainakin yksi 10-minuuttinen biisi noin "vanhojen hyvien aikojen kunniaksi." |
Newsted85 15.02.2007 15:24:57 | |
---|
Kivan kuuloinen pätkä. Ja se loppusointu... aijai. On vaan semmonen kutina, että pirun kova levy tulossa. "I will choose a path that's clear, I will choose free will" -Neil Peart |