Aihe: Alottelijalle joitain helpohkoja harjoittelu biisejä?
1 2
sepesusi
05.11.2003 00:03:39
Elikkäs joo.. Oon soittanu kitaraa noin 1,5kk ja käyny muutamalla kitaratunnilla. Osaisko joku sanoo jotain biisejä joita reenais tähä alkuu?
blastoff
05.11.2003 00:11:10 (muokattu 05.11.2003 00:14:10)
Tuolla aloittelijat alueella taitaa olla (tosin vähän ala-arvoista) juttua juurikin tästä aiheesta, mutta neuvoisin sinua miettimään joltain lempibändiltäsi sellaisia tarpeeksi helppoja biisejä, ja aloittamaan niillä.
Did you know that if you play New Kids On The Block records backwards... they actually sound better - Bill Hicks
R2
05.11.2003 08:36:09
Opettele joitain klassikoita, House of the Rising Sun oli ensimmäinen biisi, jonka minä opettelin.

Francesco Fareri aloitti suoraan tilutuksella ja miten kävi...?
Ylläri
05.11.2003 14:23:34
12 tahdin perusblueskaava kaikkine muunnelmineen on sellainen juttu, jota ei koskaan voi tahkota liikaa: 99% prosenttia popmusiikista kuitenkin perustuu tavalla tai toisella siihen. Ja valkoimaa toki löytyy vanhoista bluesklassikoista Elviksen, Dylanin, Hendrixin, Zeppelinin ja kumppanien kautta ihan nykypäivään asti. Kaikilta bändeiltä taatusti löytyy joku perusbluesbiisi.
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
Jonde691
17.12.2003 14:53:07
Guns'n Rosesin Don't Cry ja sit tosiaan House Of The Rising Sun on tosi helppoja alkuun... ja sitte on esim. joitakin Zen Cafeen biisejä, todella kaunis, mies jonka ympäriltä tuolit viedään yms... Kannattaa opetella soittaa omia lempi biisejä, jos ne ei oo kovin monimutkasia...! Ja Apulannalla on kauheesti yksinkertasia ja helppoja biisejä... Kannattaa kokeilla vähän joka sorttia, ja opetella sitä lajia, mistä eniten tykkää, ja sit alkaa vaan pikkuhiljaa soittamaan vaativampaa tasoa!!
Jonde
Hannu H.
17.12.2003 14:57:19

Lynyrd Skynyrdin Simple Man on kohtuu helppo jos sen suuntasesta musasta tykkää.
"Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa
weelie
17.12.2003 15:29:59 (muokattu 17.12.2003 15:30:26)
soita musiikkia josta itse pidät...

Jos musiikkimakusi on classic rock, niin voin kartoa että itse olen rämpytellyt aluksi mm. näitä: CCR, Eagles, Doors, Shadows... Hector, Dylan, Irwin

guitra.about.comissa on pitkä lista beginner biiseistä.
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
mikko1
17.12.2003 18:46:03
en ihan ekaksi biisiksi mitään gnrää vetämään
"Jos silmät olisivat käsissä, niin käsittäisikö silloin näkemänsä?" - Noir EXCELLENT!!!!!
Keppis
18.12.2003 10:51:15
Elikkäs joo.. Oon soittanu kitaraa noin 1,5kk ja käyny muutamalla kitaratunnilla. Osaisko joku sanoo jotain biisejä joita reenais tähä alkuu?
Apis ja Nirvana.
Ei tarvi olla hyvä, riittää että kuulostaa hyvältä.
Sintti
19.12.2003 19:25:50
Apis ja Nirvana.

no tuota "musaa" treenamalla ei saada aikaan kun huonoja basisteja...
Humppaa taikka kuole...^_^
Juugeli
19.12.2003 21:05:29
Francesco Fareri aloitti suoraan tilutuksella ja miten kävi...?

Niin?
Miten kävi?
I miss the comfort in being sad (Kurt Cobain)
Eemil
19.12.2003 21:44:30
Niin?
Miten kävi?

Kävi väärin.
Torilla Ibanez S570wnsol 800 ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200. Tukekaa köyhää muusikkoa.
NickBitch
22.12.2003 14:18:19
Apulanta läpeensä...mä päätin soitettuani joku puol vuotta et sit mä oon tarpeeks hyvä ku pystyn vetämään apiksen EI YHTÄÄN TODISTAJAA kappaleen...jälkikäteen vähän kyl naurattaa, mut se oli eka biisi jos oli muutaki ku pelkät soinnut...HUIKEA riffi!
niin helpot:Apulanta, Ramones, Don huonot, Suurin osa Epuista.

Sit voisit tietty hankkii esim. netistä "laillillisen" version vaikka guitarprosta (koita kazaata tai dc++ pitäs löytyy) ja etsiskelet mysongbook.comista sun suosikki kipaleita. Sillä ohjelmalla pääset hyvin kii tuttuihin biiseihin, ohjelma näyttää sulle esim.soolo ja komppikitaran tabit ja voit muutella tempoakin taidoillesi sopivaksi...oiva treeni kaveri.
elämä on täynnä valintoja, toiset ovat huonoja toiset vähemmän huonoja.
weelie
22.12.2003 16:35:33

Sit voisit tietty hankkii esim. netistä "laillillisen" version vaikka guitarprosta (koita kazaata tai dc++ pitäs löytyy) ja etsiskelet mysongbook.comista sun suosikki kipaleita. Sillä ohjelmalla pääset hyvin kii tuttuihin biiseihin, ohjelma näyttää sulle esim.soolo ja komppikitaran tabit ja voit muutella tempoakin taidoillesi sopivaksi...oiva treeni kaveri.

Jos haluaa pysyä lain oikealla puolen, niin PowerTab tekee saman ilmaiseksi. TablEditViewer myöskin.
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
Ali-ihminen
22.12.2003 18:09:03 (muokattu 22.12.2003 18:40:03)
Scorpions: Holiday

Hyvä, helppo ja rauhallinen tsipale. Muutama perussointu ja yksinkertainen alkuriffi, jossa taitaa olla yksi bendi, mutta senhän toki voi jättää soittamattakin (nailonkielisellä). Tablatuurit löytyy ja biisikin varmaan, viimeistään ainakin sitten kirjastosta.

Jos soitat akustista, niin kannattaa opetella myös joitain biisejä Nirvanan unplugged-levyltä. Siitä itsekin ensimmäiset opettelin: eka taisi olla My girl tjms. Cobain kun ei mikään tekniikkavirtuoosi ollut (ehkä), niin nuo kyllä menevät aloittelijaltakin pienellä hikoilulla.

Hurriganes: Roadrunner & I will stay

Metallica: Nothing else matters & One & Fade to black...

AC/DC: Big Gun...

Tuo Yllärin mainitsema 12-tahtinen blues on se kaiken Alfa ja Omega. Googleta 12 bar blues tai basic blues ja pitäisi opastusta löytymän.

Tässä nyt joitakuita. Onnea matkaan :)

EDIT: Unohtui mainita, ettei vaikkapa tuota Nothing... nuotilleen tarvitse opetella. Voit vaikka kompata mukana. Toisarvoiset yksityiskohdat kerkeät opetella kyllä ajan mittaan.
Swan
22.12.2003 18:15:54
Täytyy sanoa tähän wanhat hyvät Blackmore-zipaleet Since You've been gone (Rainbow) ja Smoke on the water (Deep Purple). Biisit ovat vaikeustasoltaan Ukko Nooan luokkaa, mutta ovat biiseinä varmoja säväyttäjiä. Ja sooloja ei tarvitse nuotilleen opetella, sillä ne ovat alun perinkin 100% improvisoituja (paitsi tuon Rainbow'n kappaleen lyhyt välisoolo).
Sinulla ei ole mitään kiirettä, ellet satu soitamaan kitaraa.
mikko1
24.12.2003 23:58:28
Ei ne monet näppäilyt kovin vaikeita ole (tämän todistaa se, että jopa minä olen niitä oppinut soittamaan).

niin, mutta siis kunnolla ja jos kokonaisia biisejä rupeaa vetämään niin ei ehkä Don't Cry, mutta moni muu on jo pelkästään vaikea kompattaja, varsinkin jos haluaa soitta samalla tavalla kuin levyllä...
"Jos silmät olisivat käsissä, niin käsittäisikö silloin näkemänsä?" - Noir EXCELLENT!!!!!
Hannu H.
26.12.2003 13:00:50 (muokattu 26.12.2003 13:02:10)

niin, mutta siis kunnolla ja jos kokonaisia biisejä rupeaa vetämään niin ei ehkä Don't Cry, mutta moni muu on jo pelkästään vaikea kompattaja, varsinkin jos haluaa soitta samalla tavalla kuin levyllä...

Totta tämäkin juu, mutta heitin nyt vain esimerkiksi, että on tämäkin mahdollista jos apulannat sun muut ei nappaa (näin itellä).
Nuo yllämainitut AC/DC, CCR, Clapton on ihan hyviä alotella...

Nämä siis onnistuu melkeen heti kun soinnut hallittee. (ja pilkun viilaajille: Ei tietenkään ne kaikki biisit!)
"Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa
WahWah
29.12.2003 18:20:53

Pyh! opettele heti aluks Ukko Noova , alottelijan on vaikee soittaa " Power Chordeja" joten pitää opetella vaan joitain jossa soitettaan 1 nuotti kerrallaan.

Sitten kun Ukko Noovan ( Tai joku muu "Traditional") osaat niin opettele :
Judas Priestin - Breaking The Law
Deep Purple - Smoke On The Water
A - Nothing

Opettele vaan riffejä aluks , sitten myöhemmin kokonaisia biisejä , oma eka biisi oli Disturbed - Prayer.

-Viisas Virtuoosi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)