Aihe: Äänikortin päivittämistä 100eurolla?
1 2 3
koponen
11.02.2007 21:29:20
Löyty nyt tuo E-MU 0404 kortti jota jo suositeltiin, käytettynä 80e, kannattaisko minun harkita tuon ostoa?

Toiset vaihtoehdot sitten ovat listallani M-audion Delta 44 tai Audiophile 2496 ja tuo 2496 ois torilla myytävänä halvalla.

Henk.koht jos minulle tarjottaisiin ilmaiseksi joko EMU0404 tai Audiophile niin ottasin ehdottomasti jälkimmäisen. 80€ käytetystä on vähän niin ja näin kun uuden saa 99€ ja täydet takuut yms. En sano että se on kallis, mutta onko tuo niin merkittävä säästö että kannattaa edes käytettyä harkita. Audiophile 2496 Thomanilla 79€.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
Jmvk
11.02.2007 22:10:53
Henk.koht jos minulle tarjottaisiin ilmaiseksi joko EMU0404 tai Audiophile niin ottasin ehdottomasti jälkimmäisen. 80€ käytetystä on vähän niin ja näin kun uuden saa 99€ ja täydet takuut yms. En sano että se on kallis, mutta onko tuo niin merkittävä säästö että kannattaa edes käytettyä harkita. Audiophile 2496 Thomanilla 79€.

Oikeassa kyllä olet. Samahan se ostaa jo uutena niin on ainakin varma että kortti toimii.

Mutta en edelleen osaa päättää minkä ostaa ku on niin monia suositeltu ja en itse noista häävisti ymmärrä.
Eikä siinä vielä kaikki! Jos tilaat heti....
passe
11.02.2007 23:14:16 (muokattu 11.02.2007 23:18:36)
Mutta en edelleen osaa päättää minkä ostaa ku on niin monia suositeltu ja en itse noista häävisti ymmärrä.

Kuten jo aiemmin todettu, esim. tuo pelkkä Audiophile 2496 ei tee sinua vielä hullua hurskaammaksi, niin maan mainio kortti kuin onkin. Tarvitset myös jotakin siihen mikin/kitaran ja äänikortin väliin vahvistamaan sisään menevää signaalia. Nk. mikkietusen. Vaihtoehtoja on mm. seuraavanlaisia:

-Audiophile + pikkumikseri (jossa siis etuset)

-Audiophile + mikkietunen (näitä saa n. 50 eurosta ylöspäin)

-Äänikortti jossa on sisäänrakennettu mikkietunen, eli käytännössä ulkoinen äänikortti.

Tavoilleni uskollisena suosittelen tutustumaan tähän;

http://www.thomann.de/fi/line6_toneport_ux2.htm

Menee yli budjetin, mutta kovat jätkät säästää;-) Tuolla sitten duunailee jo vaikka mitä.

Jos kuitenkin sitten päädyt Audiophileen, niin niitä liikkuu aina välillä ihan mukavasti käytettynä. Mielestäni 60-65 Euroa on niistä sopu hinta. Sille sitten kaveriksi vaikka tuo;

http://www.thomann.de/fi/behringer_mic100_tube_ultragain_micpreamp.htm

Eikä ylity budjettikaan pahasti...
Sometimes more is more
Jmvk
12.02.2007 01:27:58 (muokattu 12.02.2007 01:30:28)
http://www.thomann.de/fi/line6_toneport_ux2.htm

http://www.thomann.de/fi/behringer_mic100_tube_ultragain_micpreamp.htm

Eli kortin lisäksi pitäs hommata tommonen värkkikin vielä...

Mitäs nuo käytännössä tekee, miksi noita tarttee?

Kertaan vielä nykyisen nauhoitustekniikkani:

Kitarasta Boss ME-50 multiefektiin, multiefektistä lähtee tietokoneeseen, eli äänikortin Line In:iin.

Eli minä tartteen vielä tuon efektin-tulevan äänikortin välille tuommosen etuasteen?

Edit. Luin vähän aloittelijan palstalta noita termejä, eli etuasteesta.

Miksi minä tosiaan tartteen multiefektin ja uuden äänikortin lisäks etuasteen?
Käsittääkseni tuo multiefektini toimii jo etuasteena?
juha_p
12.02.2007 10:48:32 (muokattu 12.02.2007 11:02:01)
Eli kortin lisäksi pitäs hommata tommonen värkkikin vielä...

Mitäs nuo käytännössä tekee, miksi noita tarttee?

Kertaan vielä nykyisen nauhoitustekniikkani:

Kitarasta Boss ME-50 multiefektiin, multiefektistä lähtee tietokoneeseen, eli äänikortin Line In:iin.

Eli minä tartteen vielä tuon efektin-tulevan äänikortin välille tuommosen etuasteen?

Edit. Luin vähän aloittelijan palstalta noita termejä, eli etuasteesta.

Miksi minä tosiaan tartteen multiefektin ja uuden äänikortin lisäks etuasteen?
Käsittääkseni tuo multiefektini toimii jo etuasteena?

Et tarvitse ainakaan tuota Line6:n laitetta.

Kyllä homman pitäisi toimia ilman sitä erillistä etu-vahvistintakin mutta, kun nämä efekti laittethan on ilmeisesti suunniteltu kytkettäväksi eri tyypin laitteisiin kuin tietokoneen äänikortti ... siispä, kun en tunne tuon Bossin liitäntöjä (balanssoitu vai balannsoimaton) niin voithan kokeilla toimiiko paketti kunnolla ilman erillistä 'etu-vahvistinta' (esim. mahdollinen balanced/unbalanced konversio voidaan tehdä tällä ja myös liitäntäimpedanssi (ohm) ja lähtötaso (dBu) voivat tulla äänikortille suotuisemmiksi, jne.) ... mikäli ei sitten toimi häiriöttömästi niin sitten vain hankit sen behringerin tms. jälkikäteen. Useinmiten, näissä alemman hintaluokan äänikorteissa kun on vain balanssoimattomat liittimet.

t. Juha
HK
12.02.2007 12:19:00
Jos tuossa efektilaitteessasi on linjatason lähtö (line out) kuten mainitsit niin sen voi liittää suoraan mihin tahansa edellämainituista äänikorteista, vain johdot väliin ja menoksi. Joku kyseli myös onko audiophilellä mahdollista nauhoittaa samanaikaisesti s/pdif sekä analogituloista: On.
Omasta mielestäni soundblasterit voi unohtaa jos etsit äänikorttia nimenomaan musiikkinauhoitukseen. Pelailuun ja yleiskortiksi ne taas ovat ihan käytännöllisiä. Mainitut Terratec phase22 ja E-Mu 0404 ovat varmasti myös hyviä vaihtoehtoja.

Jos hankit tuon audiophilen tai minkä tahansa vastaavilla liitännöillä olevan kortin on joskus edessä pikkumikserin osto kuten joku jo mainitsikin. Jos säästät nyt ja hankit monipuolisemman värkin mistä löytyy myös etuset vältyt tältä jatkossa.

Vista-ajureista tuskin kenelläkään vielä on varmaa tietoa, mutta perinteisesti m-audion ajurituki on ollut hyvää niin windows- kuin linuxpuolellakin.
Peltikorva puupäässä.
Jmvk
12.02.2007 14:48:30 (muokattu 12.02.2007 14:58:29)
Jos hankit tuon audiophilen tai minkä tahansa vastaavilla liitännöillä olevan kortin on joskus edessä pikkumikserin osto kuten joku jo mainitsikin. Jos säästät nyt ja hankit monipuolisemman värkin mistä löytyy myös etuset vältyt tältä jatkossa.

Eikös tuossa Delta 44:ssa ole jo tuo harmaa mötikkä "etusena" vai? Ei..

Edit. niin täällä ku puhuttiin MIDI liitännöistäkin välillä et löytyykö siitä ja siitä kortista sitä. Mutta MIDI:llä minä tuskin teen mitään eli senkin voi jättää laskuista pois.
oiva tumpeloinen
12.02.2007 17:28:58
Eikös tuossa Delta 44:ssa ole jo tuo harmaa mötikkä "etusena" vai? Ei..

Ei toimi etusena. Se boksi on ihan sama kuin Audiophilessä tulevat piuhat, mutta se on koteloitu tuohon muotoon.

Edit. niin täällä ku puhuttiin MIDI liitännöistäkin välillä et löytyykö siitä ja siitä kortista sitä. Mutta MIDI:llä minä tuskin teen mitään eli senkin voi jättää laskuista pois.

Jos sä meinaat soitella vain tuon Bossin läpi, niin Delta 44 toimii ihan hyvin. Vedät vain Bossin linjaulostulo(i)sta äänikortin sisääntuloon ja annat laulaa.

Sen mikkietusenkin/pikkkutiskin voi hommata myöhemmin tarpeen vaatiessa. Sama homma tuon midin kanssa.
Jmvk
12.02.2007 18:05:49
Ei toimi etusena. Se boksi on ihan sama kuin Audiophilessä tulevat piuhat, mutta se on koteloitu tuohon muotoon.

No epäilinkin että väärässä olen. Heh, olen sekaisin.

Jos sä meinaat soitella vain tuon Bossin läpi, niin Delta 44 toimii ihan hyvin. Vedät vain Bossin linjaulostulo(i)sta äänikortin sisääntuloon ja annat laulaa.

Jeps, meinasinkin alunperin kun tuota deltaa suositeltiin että sen taidankin hommata.

Sen mikkietusenkin/pikkkutiskin voi hommata myöhemmin tarpeen vaatiessa. Sama homma tuon midin kanssa.

No senhän näkee sitten myöhemmin. MIDI tuskin tulee tarpeeseen.
Jos ois mitä jois jois sen pois ettei ois mitä jois pois
Jmvk
12.02.2007 18:27:34
Joo kyllä nyt rahat säästyy tuota M-Audion Delta 44:sta varten.

Kun tilaan tuon niin tuskin tartteen muuta tilata?

Vai säästänkö muutaman kympin lisää ja ostan vielä senkin etuasteen, vai onko se nyt ihan välttämätön?

Valistakaa vielä kun ei tainnut vastausta tulla, et mitä minä hyödyn siitä etuasteesta? Mitä se tekee?
passe
12.02.2007 18:43:38
mitä minä hyödyn siitä etuasteesta?

Sen avulla lurautat sitten niihin biiseihisi laulut ja vaikkapa bassotkin.
Sometimes more is more
passe
12.02.2007 19:00:19
Löyty nyt tuo E-MU 0404 kortti jota jo suositeltiin, käytettynä 80e, kannattaisko minun harkita tuon ostoa?

Toiset vaihtoehdot sitten ovat listallani M-audion Delta 44 tai Audiophile 2496 ja tuo 2496 ois torilla myytävänä halvalla.

Toimintasuunnitelma joka ei takuulla petä;

Osta tuo Audiophile 2496 ja mietit sitten mahdollista etusen/mikserin ym. tarvetta rauhassa ajan ja HAUN (vink vink..) kanssa. Sillä pääset nauhoittelemaan niitä kitaroita ja tuo kortti kestää kuin Panu!
Sometimes more is more
oiva tumpeloinen
12.02.2007 19:13:29
Joo kyllä nyt rahat säästyy tuota M-Audion Delta 44:sta varten.

Kun tilaan tuon niin tuskin tartteen muuta tilata?

Vai säästänkö muutaman kympin lisää ja ostan vielä senkin etuasteen, vai onko se nyt ihan välttämätön?

Valistakaa vielä kun ei tainnut vastausta tulla, et mitä minä hyödyn siitä etuasteesta? Mitä se tekee?

Sinuna en kyllä lähtisi sitä tilaamaan uutena mistään. Mä laitoin keväällä ostoilmon torille ja alta viikossa mulla oli kortti kiinni koneessa. Ainakin tuo Delta menee alkuperäiseen budjettiin, saattaapi jäädä vielä rahat mäyräkoiraankin. Menee toki, tuo Audiophilekin, mutta niitä kovin usein myydään käytettynä melkein uuden hinnalla.
Jmvk
12.02.2007 19:31:44
Minkäslainen laadultaan oli tuo M-Audio Delta 1010LT? Sitä jo kerran suositeltiin.

Mut tuo löytys käytettynä uutta hintaansa nähden halvalla.

Huoh, sekasi tässä menee, mut mikä M-audio se kannattaa olla? :D

Delta 44, Audiophile 2496 vai tuo Delta 1010LT?
oiva tumpeloinen
12.02.2007 19:41:16 (muokattu 12.02.2007 19:42:23)
Minkäslainen laadultaan oli tuo M-Audio Delta 1010LT? Sitä jo kerran suositeltiin.

Jos sulla vain paukut riittää, niin mikä ettei tuo 1010LT. Siinä on jo muutama mikkietunenkin ilman mustanaamiota ja se midikin. Ja riittää varmasti aika hyvin nauhoituksiin jatkoa ajatellenkin. Mulla tökki vähän tuo piuhahässäkkä (oli kakaroiden takia parempi saada tuo break out -boksi) ja luonnollisesti pikkaisen kalliimpi hinta, muuten olisin tuollaisen varmastikin hommannut.
koponen
12.02.2007 19:41:42 (muokattu 12.02.2007 19:41:53)

Noista 1010LT ihan ehdottomasti. Siinä on 2 mikkietustakin. Se on jo ihan aikuisten kortti.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
juha_p
12.02.2007 20:53:34
Tuossa Audiophile 24/96:ssä näyttäisi olevan hiukan parempi A/D konvertteri verrattuna noihin Delta sarjan malleihin 1010LT ja 44/66. D/A konvertteri onkin sitten samaa laatua.

Audiophile 24/96 (AKM AK4528 ('combo' Audio Codec))
- http://www.asahi-kasei.co.jp/akm/en/product/ak4528/ak4528.html
- SOS: http://www.soundonsound.com/sos/apr01/articles/soundcard.asp

Delta 44 & 66 - (AKM AK4524 ('combo' Audio Codec))
- http://www.asahi-kasei.co.jp/akm/en/product/ak4524/ak4524.html
- SOS: http://www.soundonsound.com/sos/jan01/articles/maudio.asp

Delta 1010LT - (AKM AK4524 ('combo' Audio Codec)) ! sama kuin D44/66
- http://www.asahi-kasei.co.jp/akm/en/product/ak4524/ak4524.html
- ei löydy reviewiä tähän hätään

Kahdeksan desibelin eron luulisi olevan jo kuitenkin kuultavissa äänityksissä.

Kun valitset noista niin kyse kait on kuitenkin enemmänkin kortin muista ominaisuuksita kuten I/O määrä/tyyppi jne.

t. Juha
Jmvk
13.02.2007 17:31:50
Minä nyt varasin torilta itelleni tuon M-Audio Delta 1010LT kortin ja aion ostaakkin sen. HInta 150e, toivottavasti tuo riittää nyt tarpeilleni näin alkuun.

Katsotaan sitten myöhemmin uudestaan jos kaipaan parannusta äänenlaatuun.
oiva tumpeloinen
13.02.2007 21:12:45
Minä nyt varasin torilta itelleni tuon M-Audio Delta 1010LT kortin ja aion ostaakkin sen. HInta 150e, toivottavasti tuo riittää nyt tarpeilleni näin alkuun.

Katsotaan sitten myöhemmin uudestaan jos kaipaan parannusta äänenlaatuun.

Näin se satkun budjetti pelittää. ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)