penatuna 12.02.2007 12:48:25 | |
---|
Onko linjaan mahdollisuutta saada edes lähelle hyvän putkivehkeen soundia? Itselläni tällä hetkellä vox tonelab kotinauhoituksissa(myös podista ja v-ampista)kokemuksia, eivätkä nämä mallintavat kyllä pärjää omalle rakkaalle Koch twintonelle niin millään. Varsinkin särösoundeissa näissä tuntuu olevan semmoinen harso/muovisuus koko ajanpäällä. Myöskään en tarvitse miljoonaa keskinkertaisesti toimivaa vahvari/kaappimallinnusta, muutama(puhdas, pikkuroso, komppisärö, soolosärö) hyvä soundi riittää. Kerrostalossa mikittäminen on aika pirullista, eli siksi linjaan olisi hyvä saada kunnon soundi. Onko kokemuksia muista vaihtoehdoista, esim: 1) Sansampit ym. Ovatko nämä yhtään parempia kuin nuo mallintavat. Ainakin selkeämpiä paketteja. 2) Putki preampit. Hintavia; onko laatua ja toimivatko suoraan linjaan? Missä näissä myös kaappimallinnus tms. 3) Suoraan esim. kochin linjaulostulosta kaappimallinnukseen(esim. cabtone) ja siitä nauhalle? Myös muut vaihtoehdot kiinnostavat. Olen kokeillut myös esim. amplituden tms. demoja, mutta säröillä tulee aivan liikaa hälyääniä vaikkei edes piuha ole kiinni. Outoa?? |
Eemil 12.02.2007 12:51:45 | |
---|
Eikös Twintonessa ole recording-output? Mitä jos käyttäisit sitä? Vapaa kieli ja seuraavan kielen 8 ääni pitää päristä samaan, eli tuuttiin tää tehtiin...
Samoin vapaa ja toisekielen 20ääni tuuttiin tää tehtiin. -k.sln
Kyllästynyt joojoo, kyllästynyt joojoo
K100#2 |
SH1THEAD 12.02.2007 14:16:13 (muokattu 12.02.2007 14:18:37) | |
---|
Line6:n tuotteet lienevät tähän tarkoitukseen parhaimpia tällä hetkellä. Suosittelen. 2) Putki preampit. Hintavia; onko laatua ja toimivatko suoraan linjaan? Missä näissä myös kaappimallinnus tms. Ei taida olla (kitara)putkietusessa kaappimallinnoksia. Tietysti jos tietokoneelta löytyy sopiva softa niin mikäs siinä sitten. Toneport keskustelussa joku murjoi ENGL:n putkietusta kyseisen värkin kaappimallinnuksiin ja hyvältä oli kuulemma kuulostanut. äsh :/ |
mailbag 12.02.2007 14:26:05 | |
---|
toneport on kyllä ihan loistava jos jaksaa ja osaa säätää :) |
Johann Onn 12.02.2007 14:33:03 (muokattu 12.02.2007 14:43:05) | |
---|
Eikös Twintonessa ole recording-output? Mitä jos käyttäisit sitä? eka viestin kohdassa 3:ssa mainitaan se, termillä linjaulostulo, huomasin just. "Putki preampit. Jne. Mihin toista tommosta tässä tarvitaan ?. Twintonessa on se putkiestuaste jo. Ja se "recording output." Jos toi vastaa yhtään tavallista line out:tia, se tulee just etuasteen kautta ulos. |
trih 12.02.2007 15:27:00 | |
---|
Mesan Rectifier Recording Preampissa on suoran linjaan "stäkkisoundi". Tai niin ainakin valmistaja väittää, että siltä kuulostaa... Kitara basson tontille ja basso naapurin tontille. |
Svensson 12.02.2007 15:43:40 | |
---|
Mesan Rectifier Recording Preampissa on suoran linjaan "stäkkisoundi". Tai niin ainakin valmistaja väittää, että siltä kuulostaa... Jotain klippiä oon tosta linjaan nauhotettuna kuullutki mutta yllättävän sirisevä oli verrattuna mikitettyyn soundiin. Kannattaa kokeilla tota Kochia jonkun laadukkaan kaiutinemulaation kanssa. Esim Palmer tekee laadukkaita ja tosin hinnakkaita laatikoita. "... mikä toi ibanezin sweeping demon on? minkämoisen saundin siittä saa kuullostaako swipit paremmalta????" Eräs M.nettiläinen |
losli 12.02.2007 15:55:06 (muokattu 12.02.2007 15:57:06) | |
---|
Onko linjaan mahdollisuutta saada edes lähelle hyvän putkivehkeen soundia? Itselläni tällä hetkellä vox tonelab kotinauhoituksissa(myös podista ja v-ampista)kokemuksia, eivätkä nämä mallintavat kyllä pärjää omalle rakkaalle Koch twintonelle niin millään. Varsinkin särösoundeissa näissä tuntuu olevan semmoinen harso/muovisuus koko ajanpäällä. Myöskään en tarvitse miljoonaa keskinkertaisesti toimivaa vahvari/kaappimallinnusta, muutama(puhdas, pikkuroso, komppisärö, soolosärö) hyvä soundi riittää. Kerrostalossa mikittäminen on aika pirullista, eli siksi linjaan olisi hyvä saada kunnon soundi. Onko kokemuksia muista vaihtoehdoista, esim: 1) Sansampit ym. Ovatko nämä yhtään parempia kuin nuo mallintavat. Ainakin selkeämpiä paketteja. 2) Putki preampit. Hintavia; onko laatua ja toimivatko suoraan linjaan? Missä näissä myös kaappimallinnus tms. 3) Suoraan esim. kochin linjaulostulosta kaappimallinnukseen(esim. cabtone) ja siitä nauhalle? Myös muut vaihtoehdot kiinnostavat. Olen kokeillut myös esim. amplituden tms. demoja, mutta säröillä tulee aivan liikaa hälyääniä vaikkei edes piuha ole kiinni. Outoa?? Itse tappeli pitkään näiden kaikenlaisten mallintavien kanssa ja kaikkea tuli kokeiltua. Pitkään menikin niin että hyväksyin tuon mallintavan soundin kotioloissa. Nyt ei enää huvita kuitenkaan kuunnella sitä. Kuulostaa vaan korvaan ihan hirveeltä nuo kaikki. Nyt ei tiedä mitä sitä kotiin laittais. Täytyy varmaan vaan rakennella kevyttä äänieristystä, ei siinä muu auta. Mitenkä olisi reamppaus? Eli vetelet kotona linjat purkkiin ja sitten käyt sopivan tilaisuuden ja tilan järjestyessä reamppaamassa nuo soundit? |
Antti1 12.02.2007 15:59:09 | |
---|
Etunen + hyvä kaiutinmallinnin on oikotie keskinkertaiseen onneen. Mitä enemmän pystyy haaroittamaan signaalia etusesta useammalle erilaiselle mallinnuslootalle, niin sen parempi. Kannattaa kokeilla ainakin H&K:n Red Boxit läpi ja sen kaveriksi myös yksinään kovin muhjuinen Behringerin DI-boksin mallinnus toimii hyvin. Noista sitä suhdetta hakemalla ja eq:lla viilaamalla saa yllättävän raikkaita soundeja. Tietty yläpäästä puuttuu edelleen sitä oikeanlaista ilmaa, mutta alapää ja keskiäänet noilla toimii varsin mainiosti. Noi aiemmin mainitut Palmerit on kans kovin hyviä ja tyyriitä. |
Ankherias 12.02.2007 16:30:35 | |
---|
Suosittelisin hyvää DI-boksia (eli ei Behringer) ja jotain mallintavaa plugaria, esim. Amplitube 2, Revalver 2, etc. Jos äänität suoraan ilmaan DI-boksia niin ilmaantuu yleensä sitä hälyä. Sen DI-raidan voi sitten toisaankin re-ampata myöhemmin oikealla vahvarilla niin säästyy turhalta uudelleenäänittelyltä. Sansamp GT2:sesta.. soundit on ihan hyvät, vaikka kohinataso on aika korkealla, toimii parhaiten kun sen miksaa mikitetyn vahvistimen kanssa. Mutta en suosittelisi yksinään. |
Antti1 12.02.2007 16:36:31 (muokattu 12.02.2007 16:39:14) | |
---|
Sanoisin, että jos ei Tonelabista, Podista ja Vampista irtoa linjamöyhyjä, niin viimeistään silloin voi nuo (maksulliset) plugarinkuvatuksetkin unohtaa. Ilmaisista löytyy säröpuolelta parempiakin, puhtaat ei oo kovin vakuuttavia mun mielestä millään. Mitä taas tulee tuohon DI-boksiin, niin ei se Behringer DI100 ole huono ollenkaan. Oliskohan mulla testipätkät vielä serverillä... EDIT: Ei ole näköjään, mutta hannu h:n testipätkistä kävi kyllä varsin hyvin ilmi, kuinka pienistä eroista puhuttiin BSS AR-133:n ja tuon välillä. Oli niitä eroja tosiaan, mutta ne hukkuvat kaikki kyllä 100% varmuudella noiden mallintavien kanssa, puhumattakaan muista äänistä (rummut, basso, laulu...). |
Minulla on kokemuksia PODeista, Yamaha DG-Stompista, SansAmpeista, ja nyt viimeisestä hankinnasta eli ToneLabista. Ikävä totuus on, ettei mistään noista irtoa miellyttävää/uskottavaa saundia, ainakaan jos saundi-ihanne on putkivahvistimen miellyttävä hönkä. Aina siinä tosiaan on tuo muovisuus, ponnettomuus jne. mukana. Hemmetin vaikea niillä on myös soittaa kun on tottunut oikean vahvistimen dynamiikkaan. Well, how much blues do you use before you use it up? |
ReBeat 12.02.2007 18:02:41 | |
---|
Ongelmallista on juu. Itellä kokemusta lähinnä etuasteista ja vahvistimista joissa jonkinlainen kaiutinsimuloitu ulostulo. Ei oo toimineet kovin hyvin. Pitäis jotenkin saada taiottua luonnollisen kuuloinen ilmava ja dynaaminen high gain soolosoundi, joka tuntuu olevan erityisen ongelmallinen. Kompit ja puhtaat saa ihan kohtuullisesti toimimaan mutta särökkäiden soolosoundien hakeminen on tuskaa. Vähän kiinnostaa tuo Axetrak ( http://www.jlhproducts.com/axetrak/), mutta en tiedä sitten millasta soolojälkeä sillä sais. Ääninäytteissä on lähinnä komppailua ja osa niistä kuulostaa ihan hyvältä. |
bliikki 12.02.2007 18:58:55 | |
---|
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?" |
_oSKu_ 12.02.2007 19:52:30 | |
---|
http://koti.mbnet.fi/mika_j/voodu Tuommosta saanu Rocktronin Voodu Valvella aikaan. Ihan jees. Onko toi siis suoraan linjaan äänitetty? Onko paljon jälkikäsittelyä tehty? Tosi hyvältä kuulostaa! GAS. |
JR 12.02.2007 20:05:54 | |
---|
palmer pga-04 tai palmer pdi-03 jos ei voi mikittää, voi ajaa vaikka 100 wattista nuppia vaikka tohon ja soittaa silti kuulokkeilla. "God speaks trough Dr.Phil & Ted Nugent" |
BuzBuz 12.02.2007 20:12:52 | |
---|
Amplitube 2 on tuottanut ihan kohtuullisen hyvät soundit. Korgin Ax3000G pedaaliin nähden ainakin soundi on lämpimämpi ja kuulostaa enemmän miljoonastudioiden tuotoksilta. Erilaisia vahvistinmallinnuksiakin löytyy useita, jonka lisäksi myös efektit, kaappi- ja mikrofonityypit pystyy valitsemaan melko laajasta valikoimasta. Ärsyttävänä ominaisuutena (kaiketi) voisi mainita myös vahvistimien "hurinan" mallintaminen, jonka saa kyllä pois käyttämällä myös VST-plugininä toimivan softan noise reduction-toimintoa. Mikään ei ole mahdotonta, jotain ei vain pysty tekemään. |
N33m0 12.02.2007 20:18:08 | |
---|
palmer pga-04 tai palmer pdi-03 jos ei voi mikittää, voi ajaa vaikka 100 wattista nuppia vaikka tohon ja soittaa silti kuulokkeilla. +1 palmerille, mm. van halen käytti aikoinaan pdi-03:sta. Palmerin vehkeet ovat saaneet paljon kehuja mitä oon muita forumeita seurannu. slow music for slow people |
bliikki 12.02.2007 20:18:25 | |
---|
Onko toi siis suoraan linjaan äänitetty? Onko paljon jälkikäsittelyä tehty? Tosi hyvältä kuulostaa! GAS. Suoraan linjaan juu. Eipä muistaakseni yhteenkään tehty muuta käsittelyä kun EQ:ta, kuten miksatessa yleensäkin on tapana :) "Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?" |
penatuna 12.02.2007 20:24:05 | |
---|
Amplitube 2:sta olen kokeillut, enkä tykkää kun puhisee ilman piuhojakin pirusti nuo soolosärömallinnukset. Noise reductionhan ei auta, kun soittaessa se kuuluu huminana siellä aluissa varsinkin. Noissa plugreissahan on paljon hyviä puolia, mutta jokaisessa kokeilemassani ollut liikaa taustameteliä tm. ongelmaa. Olen ajanut signaalia Di:purkin läpikin, joten vika ei liene signaalissa. Taidan kokeilla tuosta kochin line outista kaappiemulaation kautta narulle. Pitää vaan hommata vahvari treenikseltä himaan väliaikaisesti. Kiitos vastauksista ja lisää voitte kirjoitella. |