Aihe: Ravintola Maksim (Salo)
1 2
L_Laiho
30.01.2007 21:12:13 (muokattu 01.02.2007 09:47:01)
Osasin kirjoittaa otsikonkin väärin ^^ Maksim siis.

Itse en ole kyseisessä paikassa ollut keikalla, mutta joskus piti mennä. Peruuntui ykävästi. Kiinnostaa kumminkin, että millainen paikka tuo on? Millaista jengiä käy ja muuta.

Ainoa fakta minkä tiedän on, että omia PA-kamoja ei ole ja että omistaja taitaa olla ulkomaalainen ainakin sen perusteella, mitä puhelimessa juttelin.
Jumala on ottanyt järjen pois ja pannut paskaa tilalle.
Guitar Hero
30.01.2007 23:37:25
Itse en ole kyseisessä paikassa ollut keikalla, mutta joskus piti mennä. Peruuntui ykävästi. Kiinnostaa kumminkin, että millainen paikka tuo on? Millaista jengiä käy ja muuta.

Ainoa fakta minkä tiedän on, että omia PA-kamoja ei ole ja että omistaja taitaa olla ulkomaalainen ainakin sen perusteella, mitä puhelimessa juttelin.

No soittelin tuonne joskus viime syyskuussa ja se omistaja sanoi, että bänditoiminta loppuu ja uusia bändejä ei enää sainata keikalle.. Se siitä sitten
Come to the dark side. We have cookies
www.sweetmoses.net
L_Laiho
30.01.2007 23:51:15
Vai että semmoista. Minä soittelin Heinäkyyssä 06 ja silloin olisivat vielä ottaneet syksylle keikalle, josko meillä olisi ollut omat PA:t.
faffbey
31.01.2007 07:40:35

No soittelin tuonne joskus viime syyskuussa ja se omistaja sanoi, että bänditoiminta loppuu ja uusia bändejä ei enää sainata keikalle.. Se siitä sitten

Häh? Soitin tuonne joulukuussa ja sovin keikan helmikuuksi. Soitahan uudestaan!
Guitar Hero
31.01.2007 12:15:45
Häh? Soitin tuonne joulukuussa ja sovin keikan helmikuuksi. Soitahan uudestaan!

Hoho mitähän helvettiä.. Joku siivoaja tehnyt käytännön pilan :S
www.sweetmoses.net
Boyakasha
31.01.2007 17:17:10
Mä olen käynyt soittamassa Maksim-nimisessä anniskeluravintolassa, mutta mikä on Maksin? Seinänaapuriko?
http://www.myspace.com/sonicrootsband
Guitar Hero
01.02.2007 00:21:22
Mä olen käynyt soittamassa Maksim-nimisessä anniskeluravintolassa, mutta mikä on Maksin? Seinänaapuriko?

Warmaankin tässä maksimia meinattiin?
www.sweetmoses.net
faffbey
01.02.2007 07:42:10

Neighbor of the Beast!
L_Laiho
01.02.2007 09:15:20 (muokattu 01.02.2007 09:45:56)
MaksiNilla tarkoitan tätä paikkaa:

http://www.ravintolamaksim.tk/

Edit:

Josko joku moderaattori voisi vaihtaa tuon otsikon Maksimiksi maksiNin sijaan :)
Exhausted
09.02.2007 10:10:57

Soitettiin täällä syksyllä, paikalla oli ehkä 10 ihmistä, ja keikan jälkeen klo 1 paikka oli tyhjä, ja ovet laitettiin kiinni. Kuulemma sama meininki ollut bändistä riippumatta. Ei ihme, että bändi-illat lopetetaan. Harmi sinänsä, koska paikan henkilökunta on aina ollut mukavaa, ja artisteja on kohdeltu hyvin. Tietysti pa-kamojen puuttuminen ja pieni lava on ollut miinusta, ja valitettavasti monen yhteensattuman vuoksi tuosta viime syksyn reissusta tuli ehkä uramme kurjin keikkamatka.
Guitar Hero
09.02.2007 19:44:59 (muokattu 09.02.2007 19:46:55)
Soitettiin täällä syksyllä, paikalla oli ehkä 10 ihmistä, ja keikan jälkeen klo 1 paikka oli tyhjä, ja ovet laitettiin kiinni. Kuulemma sama meininki ollut bändistä riippumatta. Ei ihme, että bändi-illat lopetetaan. Harmi sinänsä, koska paikan henkilökunta on aina ollut mukavaa, ja artisteja on kohdeltu hyvin. Tietysti pa-kamojen puuttuminen ja pieni lava on ollut miinusta, ja valitettavasti monen yhteensattuman vuoksi tuosta viime syksyn reissusta tuli ehkä uramme kurjin keikkamatka.

Joo sinänsä kummaa.. Yksi paikkakunnalla asuva kaveri taas valitteli sitä livemusan puutetta ja sen vähän metallipainoisuutta..

Sama juttu se on täällä Lappeenrannassa - ehkä. Jengi valittaa, kun tarjolla on vaan punkkia ja metallia.. Sitten järkätään indieklubia, jossa käy ekaks 60 ja sitten 20 ihmistä. Tietty nää on vähän suhdannejuttuja, lot of ins and lot of outs.
www.sweetmoses.net
hjukke
24.04.2007 00:29:30

Tuskin tuo bänditoiminta tuolla on loppumassa, lavakin rempattiin hiljattain, ja välillä sakkia kuitenkin kohtalaisesti. Paikkakunnalla käytännössä ainoita livemestoja, muutenkin asiallinen ilmapiiri napsia mallasta, ja mukava henkilökunta. Onhan noita huhuja välillä liikkunut, mutta aina vaan porskuttaa, ja toivottavasti vielä pitkään.
Kaikki rannekellotornin mukana
L_Laiho
24.04.2007 09:59:53
lippuriskillä...

Onko tuo lippuriski se yleinen käytäntö tuntemattomille pändeille?

Silloin kun tuonne soittelin vajaa vuosi sitten, niin sain kuvan että keikalle pääsee lähes pändi kuin pändi, kunhan on omat PA:t. Pitääkö paikkaansa, vai mikä se käytäntö tuolla on?
hurme
24.04.2007 12:15:06

Nyt siel on ollu jo tovin tämmöinen Havenin järkkäämä systeemi:
http://www.haven.fi/maraton/
Malvo - Raum Area Thrash
M-Q
10.05.2007 12:08:58
Nyt siel on ollu jo tovin tämmöinen Havenin järkkäämä systeemi:
http://www.haven.fi/maraton/

Perjantaina 25. toukokuuta olis meidän bändin tarkoitus osallistua tuohon maratoniin. Saa tulla kattomaan jos huvittaa :) Bändihän on siis Herr Müller.
Kovaa mutta matalalta.
hjukke
10.05.2007 19:23:50

Ja jos mainostetaan, niin meikäläisen bändi huomenna ;)
Kaikki rannekellotornin mukana
Guitarwall
15.05.2007 23:55:24

Mukava paikka soittaa, lava juuri sopivan kokoinen tällaiselle viisihenkiselle hevipumpulle. Henkilökunnasta ei mitään tietoa, kun asioin pelkästään tuon bändimaratoonin tyyppien kanssa. No, eivät ainakaan valittaneet mistään =)
http://www.mikseri.net/constantine
LLLoyd
18.06.2007 23:07:38
ainakin viime vuonna oli vielä pa-kamat siellä, muistaakseni vanha renkus&heinzin setti,yamahan mikseri ja jotain efektejä...
ahjteam
10.03.2008 04:17:18 (muokattu 10.03.2008 04:28:51)

ainakin viime vuonna oli vielä pa-kamat siellä, muistaakseni vanha renkus&heinzin setti,yamahan mikseri ja jotain efektejä...

Tammikuun vedon perustella ei ollut Yammua, vaan oli Behringerin isoimpia MX sarjan miksereitä kun Yamaha oli ilmeisesti päästänyt käyttösavut ulos. Veikkaisin MX8000-mallia, mutta ei pysty muistamaan. Oli ainoastaan yksi bändi niin ei tullut fotoja mukaan (ei oo enää jaksanu kirjoitella cue sheettejä, digikamera on kätevämpi).

FOH räkissä ainakin dbx kompressoreita, lähinnä vanhaa osastoa (Project 1, 160A jne). EQ:ina oli Behringeriä, kaiuttimina Renkus&Heinz kaapit, jotka näyttivät 20v vanhemmilta. Efektiosastoa siellä oli TC M300 tai M350 ja on jotenkin sellanen kutina persiissä että olis ollu myös joku lexicon, mutta se saattaa olla vaan pelkkää kutinaa. Monitorilinjoja taisi olla 3 ja kulmia 4, mutta en mene takuuseen. Taakse sai klipseillä aika hyvin taustalakanan kiinni. Kun minä kerta miksasin niin talon äijä räpsytteli valoja ja savua, ja hyvin räpsyttelikin.

Subbareiden jakotaajuus oli muuten sitten kiinteänä muistaakseni 440 hertsissä eikä sitä voinut vaihtaa kun jakosuotimena oli Behringerin joku mahtimalli, eli sinne tuli ns. "aika paljon" turhaa tauhkaa. Mutta tosin, eipä tolla kitara-basso-rummut osastolla ole juurikaan mitään järkevää sinne 250-500hz tienoille, joten sieltä voi muutenkin skuupata aika reilusti kamaa pois pois, joten se ei ainakaan itselleni alkujärkytyksen jälkeen ollut mikään ongelma ja subbari ei siten huutanut leipää.

PA kuulosti pienen EQ-ruuvauksen jälkeen ihan hyvältä ja siinä riitti tehoa tilaan nähden todella hyvin, tiskin mittarit ei käyneet yli nollan soundcheckin jälkeen missään vaiheessa, snare iskut oli tasan nollassa.

Huomionarvoisena pointtina miksauspiste on AIVAN HELVETIN makeen näköisessä ja käytännöllisessä "hauta-arkussa" ja jo sinänsä itsessään syy mennä tsekkaamaan kyseinen paikka.

Paikassa kebab-ruokailu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)