Aihe: Chorusta ostamassa
1 2
Mörkö
17.12.2003 09:42:54
Niin olen tässä katselemassa choruksia ja löysin thomannilta yhden. http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … 4_icebox_stereochorus_prodinfo.html
Olisiko kenelläkään kokemuksia kyseisestä kapineesta?

Ja muitakin ehdotuksia saa antaa. Hintaluokka saisi olla suunnilleen samanlainen kuin tuossa thomannin värkissä.
"vinsentti on vihree nyrsijä"
D-Kay
17.12.2003 10:16:18

Bossin CH-1 on hyvä, löytyy alle ton hinnan käytettynä. Samoin Danelectron Cool Cat.
Ostetaan: mikkejä, pedaaleja, straton kaula yms. katso Tori.
Dumb
17.12.2003 10:37:09

Cool Catille annan ääneni.
barnabas
17.12.2003 12:31:10
Ibanezin CF-7 ois hyvä. Mukana myös Flanger ja sillä saa niitä ihmeääniäkin töräytettyä.
Hyvin menee.
Paltsa
17.12.2003 12:50:22
Itselläni on tuo kyseinen Ice Box, ja kyllä siitä löytyy hyvä perus choorus ja väpätys, mutta monipuolisuus puuttuu. Jos haluat jotain moni puolista mistä saa ne perus jutut ja vähän lisääkin osta Electro Harmonixin Small Clone tai Boss Ce-5. Muuten Ice Box on kyllä hyvä ja käytännöllinen
Ville81
17.12.2003 13:10:00
Onhan noita tullut testattua monia, mutta Danon Cool Cat on ainoa, jonka äänenlaatu tyydyttää. Se on loistava.
D-Kay
17.12.2003 15:05:42

Onhan noita tullut testattua monia, mutta Danon Cool Cat on ainoa, jonka äänenlaatu tyydyttää. Se on loistava.

Itselläni on sekä ch-1, että Cool Cat. Harmikseni olen joutunut toteamaan, että molemmat on hyvänkuuloisia, mutta kuitenkin erilaisia. Tästä syystä en viitsi myydä kumpaakaan, vaikka rahalle olisi käyttöä :) Bossissa on se kummallista, että kotona soitellessa se on aika vaisun kuuloinen, mutta treeniksellä kovilla volyymeilla se kuulosta aivan looistavalta. Mitään järkevää selitystä tälle en ole keksinyt.
Ostetaan: mikkejä, pedaaleja, straton kaula yms. katso Tori.
teleman
17.12.2003 15:33:32
Itselläni on sekä ch-1, että Cool Cat. Harmikseni olen joutunut toteamaan, että molemmat on hyvänkuuloisia, mutta kuitenkin erilaisia. Tästä syystä en viitsi myydä kumpaakaan, vaikka rahalle olisi käyttöä :) Bossissa on se kummallista, että kotona soitellessa se on aika vaisun kuuloinen, mutta treeniksellä kovilla volyymeilla se kuulosta aivan looistavalta. Mitään järkevää selitystä tälle en ole keksinyt.

Meikällä on CH-1 ollut vuosia omistuksessa ja vasta viimeisen vuoden sisällä olen todella oppinut pitämään sen saundeista. Olin välillä sitä myymässä ja pitkällisen säätämisen ja vertailujen jälkeen totean sen olevan hyvä. Se toimii mielestäni erityisen hyvin puhtailla saundeilla etenkin kuulaissa näppäilyhommissa sopivasti eli ei liikaa annosteltuna. Lisäksi särön kanssa pääsee hyvinkin Police-maisiin saundeihin käsiksi. Ja Bossin fyysinen laatuhan on tullut todettua vuosien varrella erittäin kulutusta kestäväksi.
Dumb
17.12.2003 20:52:29

Harmittaa muuten nykyään kun myin joskus BOSSin CE-5 Chorus Ensemble pedaalin pois. En saanut siitä silloin haluamaani soundia irti, mutta epäilen hieman, että vika oli aika paljon käyttäjässä.
Härski
17.12.2003 21:13:58 (muokattu 17.12.2003 21:22:08)
Höpö höpö, Bossin chorukset ovat ihan silkkaa kakkaa

En oo ihan saletti, oliko tämä provo, mutta siitäkin huolimatta sanon, että Bossin CE-2 on ehkä paras Chorus, jota olen testannut. Kitarapajalla on myynnissä Ibanezin CS-9, joka on muuten aika saatanan hyvä myös, omistan sellaisen ja on tällä hetkellä laudassa kiinni. Tässä tapauksessa hyvästä kannattaa maksaa, ja se on sitä paitsi halvalla siellä myynnissä. Harvinainenkin on, kuin perkele.

Cool Cat on myös erittäin hjüva soundiltaan. Bossin CH-1 kaikessa karuudessaan ok. CE-3 ei kannata edes testata, siinä ei ole hyvää soundia, ei sitten ollenkaan. Särön kanssa soitettuna täyspaska. Ibanezin CF-7 on ns. "varma valinta", monipuolisuudessaan halpa kaikenlisäksi. ELI: Jos haluat hyvän Chorus soundin, osta stereochorus, tyyliin Cool Cat, Boss CE-2 tai Ibanezin CS-9. Jos haet monipuolisuutta, osta Ibanezin CF-7 tai Bossin CE-5. Muita ei kannata edes testata IMO.

Lisätään nyt vielä, että nämäkin ovat loppupeleissä makuasioita, mutta tätä saarnaa on aika typerää silti dumata.

Lisäystä vieläkin: Kitarapajalla näyttäisi olevan myös Bossin CE-2 myynnissä. Se kannattaa korjata talteen, oli rahatilanne mikä hyvänsä. Näyttäisi olevan vielä suht halvalla tyrkyllä...

Editoin vieläkin: Nyt vasta tajusin, että eihän tossa mitään provoa edes ollu...
Sammakko
17.12.2003 21:20:25

mikä on provo?
"Elämä on parasta kuumetta" Piparin paistaja
Fortune
17.12.2003 21:22:03
mikä on provo?

Provokaatio, yllytys, kiihotus.

Provosoida: yllyttää, kiihottaa, ärsyttää.
"Look behind you, a three-headed guitar!"
JM
17.12.2003 21:29:39
mikä on provo?

Kummelia lainaten: "Onks se niiku sama ku källi?"
"It`s always funny until someone gets hurt... And then it`s just hilarious"M.Patton
Jormaz
17.12.2003 22:30:22
No siis kun täällä aina sanotaan että "se on paska, älä osta, sen sijaan mulla olis myytävänä..."

Eli kirjoittaja viitannee tuohon.
Back to the 80's
Mörkö
17.12.2003 23:00:24
Kitarapajalla näyttäisi olevan myös Bossin CE-2 myynnissä. Se kannattaa korjata talteen, oli rahatilanne mikä hyvänsä.

En tiedä osoititko tämän minulle vaiko yleisesti vain kertoilit mutta minulta ei taida onnistua kyseisen laitteen talteen korjaaminen johtuen siitä että asun täällä pohjanmaalla pikkukaupungissa ja kitarapajalle sitä matkaakin kertyisi ihan mukavasti. :)
"vinsentti on vihree nyrsijä"
Härski
17.12.2003 23:08:24
En tiedä osoititko tämän minulle vaiko yleisesti vain kertoilit mutta minulta ei taida onnistua kyseisen laitteen talteen korjaaminen johtuen siitä että asun täällä pohjanmaalla pikkukaupungissa ja kitarapajalle sitä matkaakin kertyisi ihan mukavasti. :)

No siis ihan kaikille tiedotin. Mulla on noi kummatkin, joten jos mä myyn jomman kumman sulle kitarapajan hinnalla, niin mä käyn ostaa semmosen sitten ittelleni? HOHO.
benny
18.12.2003 07:11:36

Polychorus ja siin on se kaikki.
Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa ;)
shitfuck inc.
vantage
18.12.2003 10:03:52
Bossi on paras
Heavy Metal Is The Law
MrGuitarist
18.12.2003 10:22:21
ELI: Jos haluat hyvän Chorus soundin, osta stereochorus, tyyliin Cool Cat, Boss CE-2...

CE-2 stereochorus? Ainakaan omastani en ole minkäänlaista stereo-ominaisuutta löytänyt. Selventäisitkö vähän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)