Aihe: Uutta vahvistinta minullekin..
1 2 3
booster
17.12.2003 15:06:23
Terve!

Olen pitkällisten pohdintojen jälkeen luopumassa JMP:stäni. Se on niin iso, niin äänekäs, enkä ole oikein ymmärtänyt treble/basso -kanava-ajatusta. Olen rahapulassa ja en tällä hetkellä bändissä.
Tonnilla sen myyn, potentiaalinen ostaja on tiedossa.

Nyt olen pohdiskellut uutta vahvistinta. JMP:n rokkisärö ja puhdas ovat kyllä hyviä. Soundimieltymyksiä voi kuunnella musiikkinäytteestäni ja muista pätkistä tuolla mikseri.netissä. Tuollainen keskiäänipainoitteinen soundi se taitaa olla.

Bändissä en ole tällä hetkellä, mutta varmaankin taas tulevaisuudessa näin tulee olemaan. Kotona soittelen Lead 12 -marsulla. Kotivahvistinta en siis ole etsimässä. Vahvistimessa olisi hyvä olla kaksi kanavaa (ei pakollista), efektiluuppi olisi plussaa. Kaikua en käytä. Vahvistimen pitäisi kuulostaa hyvältä myös järkevillä äänenpaineilla, tuntuu että tuon JMP:n kanssa ei minnekään keikalle viitsisi lähteä.
Rahaa tulee käyttööni siis 1000e, olisi tietysti hyvä jos jotakin jäisi säästöönkin.
Lähinnä olen ajatellut käytetyn vahvarin ostamista, koska niin tunnen saavani rahalle enemmän vastinetta.

Vahvistinvaihtoehtoja:

- Jubilee -marshall
Näistä olen kuullut oikeastaan vain hyvää. Esimerkiksi 25/50 1x12 kombo voisi olla minulle sopiva, tosin 2x12 -malli tai pelkkä nuppikin käy. Silver Jubileet taitaa olla parempia kuin "tavalliset" Jubileet. Näkyykö tälläisiä kuinka paljon?

- Fender Blues DeVille 2x12
Tätä minulle tarjottiin vaihdossa. Saisin siis myös tuntuvasti välirahaa. Vahvistin on minulle täysin outo, niinkuin Fenderit yleensäkin. Tässä ei ilmeisesti särökanava ole kovin hyvä?

- Tech21 Trademark 60 (tai 120, tai periaatteessa myös nuppi)
Tämä myös kiehtoo. Mulla on kotona SansAmp classic, ja sen saundeista tykkään. Lähikaupassa voisin käydä testaamassa. Plussaa se, että tällä varmaankin voisi soittaa myös kotona kohtuuhyvillä soundeilla.
Miinusta se, että putkia ei ole.

Uusia vahvistinideoita saa antaa, ja myös muita mielipiteitä. Olenko tyhmä, kun olen luopumassa noin hyvästä vahvistimesta?
Myydään JMP-marsu, katso Tori.
kalkkuna
17.12.2003 15:31:09
Silver Jubileella ja mustakuorisella jubileella ei ole muuta eroa kuin kuori ja valmistusvuosi. Sisuksiltaan täysin samat. Joku sanoi joskus, että mustakuoriset olisivat arvokkaampia, mutta tiedä sitten siitä. Itse olen omastani tykännyt.

Ne on paljon harvinaisempia, joka on syy siihen hintaankin.
skebajaba
17.12.2003 19:05:25
höpsis...pystyyhän jmp:llä soittelemaan järkevilläkin volilla.
ei lähe niin paljon mekkalaa ku on vaan 2x12 kaapi..=)
ite olin kans ostamassa silver jubileen 100wattista nuppia mut sit tuli JMP eteen ja olihan se pakko ostaa vaikken mitään niistä tiennytkään.valmistusvuosi oli 70 niin aattelin et jälleenmyynti arvohan kasvaa vaan jos joskus haluun eroon siitä.

mites ois tommonen fenderin the twin.
http://www.kitarapaja.com/pics/ampfttwin89.jpg
en oo tommosta punanappista kuullut mut semmosta eriväri nuppista twiniä oon kuullu ja oli ainakin pirun hyvän kuulonen...
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Fortune
17.12.2003 19:12:50
Minä laittaisin Trademarkin, jos kerran olet Sansampiin ihastunut. Syynä se, että kun et kerran bändissä nyt soita, niin tuosta on iloa kotonakin ja toisaalta se ei mitenkään riittämätön ole sittenkään, jos bändi löytyy.
"Look behind you, a three-headed guitar!"
booster
17.12.2003 19:21:45
höpsis...pystyyhän jmp:llä soittelemaan järkevilläkin volilla.
ei lähe niin paljon mekkalaa ku on vaan 2x12 kaapi..=)

Heh, pystyyhän sillä hiljaakin soittaan, mutta säröä ei silloin lähde..
skebajaba
17.12.2003 19:24:06
Heh, pystyyhän sillä hiljaakin soittaan, mutta säröä ei silloin lähde..

kyl nyt tulee jo pienemmälläkin volalla säröä kun toi mikko vaihto mulle putket ja pyysin helpommin säröytyvät...
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
booster
17.12.2003 20:22:05
Minä laittaisin Trademarkin, jos kerran olet Sansampiin ihastunut. Syynä se, että kun et kerran bändissä nyt soita, niin tuosta on iloa kotonakin ja toisaalta se ei mitenkään riittämätön ole sittenkään, jos bändi löytyy.

Hmm, toisaalta jos ostan putkilaitteen jossa on efektiluuppi, voin SansAmpini tökätä siihenkin ja soitella niin kotona. (Lead12:ssa kun luuppia ei ole)
No, täytyy joka tapauksessa käydä TM-combokin testaamassa. 120W malli voisi ehkä olla riittoisampi peli, kun transistoriwateista puhutaan.

Käytetyistä Trademarkeista vaan pyydetään ihan älyttömiä, Torilla joku pyytää 60W pelistä 700e, kun uuden saa vähän päälle kuutensataan.
Ostetaan Jubilee-marsu, tarjoa.
Bluesmies
17.12.2003 20:25:57
No miten olis joku bad cat, orange tai budda?
Kitara on tyhmä!!!
booster
17.12.2003 20:38:00
No miten olis joku bad cat, orange tai budda?

Taitaa mennä vähän budjetin yli.
Paljonkos sä maksoit sun Orangesta?

Paljonkohan niitä watteja siinä vahvarissa olisi syytä olla, jos nyt puhutaan putkivehkeestä.
Pärjääköhän tuollaisella 15W pelillä, jos sen tökkäisi 4x12 -kaappiin?
Bluesmies
17.12.2003 20:45:42

Paljonkos sä maksoit sun Orangesta?

Käytettynä 550€.
Kitara on tyhmä!!!
Volle
17.12.2003 20:50:54 (muokattu 17.12.2003 20:52:21)
Paljonkohan niitä watteja siinä vahvarissa olisi syytä olla, jos nyt puhutaan putkivehkeestä.
Pärjääköhän tuollaisella 15W pelillä, jos sen tökkäisi 4x12 -kaappiin?

Eiköhän ainakin jotenkuten, varsinkin, jos on herkät kajarit siellä sisällä. Ja riippuuhan se pärjääminen myös siitä, onko bändissä muita kitaristeja, rumpalin soittotavasta jne. Karvan verran lussuksi jäi mun pikku-Laney reenikämpällä ainakin alkuperäisellä kajarillaan. En ole nyt uudella elementillä kerennyt vielä kokeilemaan. Vastassa oli 65 w Music Man pääteputkipuolistäkkillä varustettu kitaristi, rumpali ja basisti. Mukavasti kyllä potki sillä Music Man kaapilla, joka oli "vaan" 2*10" suljetulla taustalla.

Mutta eihän sellainen 15 w kombo enää mikään kovin näppärä peli roudattavaksi ole, jos mukaan tarvitaan aina joku jumalattoman kokoinen ja painoinen kaappi. Harvinaisen (ja valitettavan) totta on, että hyvä saundi painaa.

edit: mikäs elementti, Bluesmies, sun Orangessa on? Onko kaappi takaa suljettu?
Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista.
askomiko
17.12.2003 21:12:03
Tonnilla! Voi epeliä!
Saako naapurin tontille rakentaa, terveisin nimim. "rakensinko turhaan".
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
kalkkuna
17.12.2003 21:14:25
Tonnilla! Voi epeliä!

Niin, ja joku on vielä ostamassa.

Aika kova hinta "rahapulassa" olevalle.
Sammakko
17.12.2003 21:22:50

osta peavey classic tai db. nuo orangetkin on tosi hyviä.
"Elämä on parasta kuumetta" Piparin paistaja
booster
17.12.2003 21:27:53
Tonnilla! Voi epeliä!

Niin, ja joku on vielä ostamassa.
Aika kova hinta "rahapulassa" olevalle.

Hinta on mun mielestä ihan käypä, kun ottaa huomioon vuosimallin, siistin kunnon ja juuri tehdyn konkka- ja putkiremontin. Vai oletko askomiko eri mieltä?
Rahapulani on krooninen, ei akuutti. Siksi en viitsi pilkkahinnalla hyvää peliä myydä.
booster
18.12.2003 10:30:37
Tuosta Blues DeVillestä joku voisi antaa jotain mielipidettä myös..?
kivi
18.12.2003 11:32:05 (muokattu 18.12.2003 11:38:08)
Hinta on mun mielestä ihan käypä, kun ottaa huomioon vuosimallin, siistin kunnon ja juuri tehdyn konkka- ja putkiremontin. Vai oletko askomiko eri mieltä?
Rahapulani on krooninen, ei akuutti. Siksi en viitsi pilkkahinnalla hyvää peliä myydä.

600 euroa on kuitenkin käypä hinta, jolla noita saa. Varsinaisesti PTP:hän tuo ei ole, onpahan 'ei-painopiireille-tehty'.

Hm. Omastani (samanlainen, mutta vuosimalli '67) maksoin 2500 markkaa. Sille tosin piti tehdä täysremontti, ennen kuin alkoi tosissaan toimia. Nyt on parempi kuin uutena.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
askomiko
18.12.2003 11:35:52 (muokattu 18.12.2003 11:37:07)
Mie ostin omani 250 erkillä, remontoin, ja möin jollain 375:llä. Minkäs teet kun tyhmä oon. Tottakai mää siitä tonnin olisin ottanu, jos joku tyhmä ois tarjonnu.
Saako naapurin tontille rakentaa, terveisin nimim. "rakensinko turhaan".
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
booster
18.12.2003 11:41:18 (muokattu 18.12.2003 11:42:33)
600 euroa on kuitenkin käypä hinta.

600e = "Kivi -hinta" :)

Mie ostin omani 250 erkillä, remontoin, ja möin jollain 375:llä. Minkäs teet kun tyhmä oon. Tottakai mää siitä tonnin olisin ottanu, jos joku tyhmä ois tarjonnu.

Mä aikoinaan olisin ostanut sinun JMP:n. 700 euroa pyysit siitä, mutta et kuitenkaan myynyt, kun sulla oli varaa pitää se itse. Eikö ole näin?

Itse maksoin tuosta 800 euroa, ja siihen tuli päälle mainitsemani remontit, joista nyt tulee helposti se 200 euroa. "Matkamittari" tuossa on kokolailla nollissa. Siksi pidän tonnia käypänä hintana. Jos ei kukaan sitä tuohon hintaan osta, pidän sitten itse ja pistän vaikka auton seisontaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)