Aihe: Sooloskaba 67 äänestys
1 2 3 4
Urmas Potkuri
10.02.2007 21:45:21

Mulla on nyt putki päällä. toivottavast mä pääsen maanantaina töihin...

Läträäjältä toiselle. Hienoa, kun olet saanu hallintaan. Sen verran tiedän että helppoo se ei ole. Mutta koeta helkkarissa selvitä duuniin..
Ei mulla muuta.
Jos on hyvä rumpali, basisti ja komppikitara, niin sitä on vaikea kunnianhimoisenkaan soolokitaristin pilata. ;)
MadMatt
10.02.2007 21:48:21

Kiitoksia vaan mielenkiinnosta
Antaa vanhojen asioiden olla ja naatiskellaan vaan elämästä ku meillä kerran tämmöinen on ja Jokainen tyylillään.
rattledad
10.02.2007 21:49:01

Mulla on nyt putki päällä.

Slideputki on kyllä paha. Vie vuosia ja on epävarmaa pääseekö eroon sittenkään.
Lennu
10.02.2007 22:10:27

Kiitoksia vaan mielenkiinnosta
Antaa vanhojen asioiden olla ja naatiskellaan vaan elämästä ku meillä kerran tämmöinen on ja Jokainen tyylillään.

Ei oo mulla katkennut vieläkään. Stoppia odotellessa. Viikko mennyt jo, huoh. Alkaa jo pikkasen kyllästyttää ja ruokarahat on pakko säästää torstaihin asti.
- onko sun lasi puoliks tyhjä vai puoliks täynnä? - riippuu vähän mitä juo.
WanhaWetäjä
11.02.2007 02:36:28 (muokattu 11.02.2007 02:43:51)

Tässäpä lyhyet kommentit kaikista :

big papa : joo, papan omimmilla alueilla ollaan selkeesti, jotenkin vaan tuo "empivä" fraseeraus ei ollut nyt ihan mun makuun.
Purple masiin: vähän sekalaisen hämmentävä osasto, hyvä saundi ja ote soitossa, mutta hajanainen kokonaisuus, liian erilaisia juttuja yhteen sooloon ympätty,ikäänkuin olis paloista kasattu?
Arkkikansleri : erittäin lupaavasti alkoi,noi ekat riffit oli just tähän taustaan sopivia, sitten tuli sitä kulmikkuutta kehiin ja loppua kohti tunnelma vähän latistu.
Stratocaster : aivan ok perusvetoa, kaikki kohillaan mutta sellanen tietty latinki tosta puuttui jotta ois pisteille ollu asiaa.
Ambitus : kenties jopa liian ennalta arvattavia osastoja Ambitukselta taas?Hienoa kitara-akrobatiaa, mutta what`s your point?Mä tiedän että sä osaat soittaa jotenkin muutenkin?
Kukkis : tää oli nyt sitten enempi duuriratkasu, eli ei kovin "blue", miksei tuohon taustaan voi noinkin soittaa.Vähän kulmikasta fraseeraus tässäkin, liekö tuo hidas rock sitten vaikeempaa kuin nopia.
Ibanazeabi : aika samalta pohjalta lähti kuin edellinen, loppuosasto olikin erilaista, vähän turhaa tilua tossa oli mun makuun, perussoitanto ja ote oli kyllä varsin mallikasta.
Karipiirto : aikas kulmikasta ja ehkä vähän yliyrittämistä paikoin.
Krice : tässä oli jotain samaa kuin edellisessä, vähän vaan nopeennettuna.Emmä tiä, ei toi vaan toimi noin, siis kun soitto on ihan irrallaan taustasta niin se vaan on.
Kuha : no olipas fraseeraus ja tatsi ja saundi kohillaan alusta lähes loppuun.Pientä puutumista ehkä ihan tuossa loppuvaiheessa.
Velsa : tuo soolon panorointi lähes toiseen laitaan vähän häiritsi, kuulokkeilla kun olen pakotettu näitä kuunteleen.Soitossahan ei olut mitään sanomista, ehkä ei ideoiltaan ihan huippua Velsaa, sellanen perushyvä kuitenkin.
Lennu : jotain lievää räpiköintiä tossa alkutaipaleella, mutta aika onnistunut ja rok-veto kuitenkin.
Jucciz : mikäs kimalaisen lento tossa välissä oli?Aika mielenkiintosia juttuja tossa oli muuten, saundi oli ehkä vähän ohkasen ja kireen olonen.
Tinde : no joo, tää on taas sitä hyvää keskivertoo ,turhat tilut ois voinu korvata jollain vähän persoonallisemmalla ratkasulla?Vähän sellanen suttunen tuo saundi.
Golliga : väliosa oli paras osa tässä soolossa, fraseeraus oli muuten vähän kulmikasta, joo joo ,mä toistan itseäni, mutta näin se nyt vaan on monissa vedoissa ollut.
WW : kaikua liikaa, ja kompuraa.Muutama ok juttu, mutta selkeesti ei ole wanhan humppaesan aluetta tämä(kään).
-KK- : tässäkin otetaan liikaa taimillisia vapauksia.
ilopertti : ei säröä lainkaan!?Jotenkin turhan arka ote tässä, soolo ei oikeen lähtenyt kehittyyn mihinkään suuntaan.
stratomaster : jaa jaa, jotkut vaan osaa nämä osastot, samoja juttuja kylläkin kun aika monella muullakin, mutta niin hiton tyylikkäästi vetästy.Ja hyvä saundi.
Johnnycaster : onpas melkonen pörrä ja"piikkilanka"tuo saundi!Häiritsee kyllä kuuntelua, kun meinaa ottaa korvaan.Perus ok tuo veto muuten.
Illu : emmä tästä osaa sanoa oikeen mitään puoleen jos toiseen...ei tosta vaan jäänyt mitään mainittavaa mieleen.
blaekie : blueshenkinen ja aika räväkkä vetäsy tämäkin, pientä kökköä paikoin, kokonaisuutena kuitenkin parasta keskikastia
Eddie : joopa...kulmikasta tämäkin, äänellisesti kuitenkin ihan tontilla, mikä on aina positiivinen asia.
MadMat : ihan ok slideveto, ei kuitenkaan oikeen loppuun asti jaksanut innostaa, sellanen ihan viimenen silaus tosta puuttu.
kattilakettu : No oli kyllä aika ympäripyöreä vetäsy, näitä on niin hiton vaikee arvioida...
SamuelP : aika samoja elementtejä ja ratkasuja tässä kuin monessa muussakin, lievä kulmikkuus mukaan lukien.
apenaattori : vähän hakusessa on sävellaji tuossa alkupuolella, kautta linjan jotain pientä kämmiä ja hakemista.Ihan ok saundi ja tatsi, mutta nuo "hajasävelet"..?
Ossi : oikeen sujuvaa perinnepuolen soitantaa, tatsi, fraseeraus ja saundi varsin kohillaan, kitara jää vaan pahasti taustan jalkoihin.
Olanov : Siitä se lähtee!
Juki68 : erittäin hauska ja rohkee veto, plussaa!

Ja pisteet menivät....

Big Papa 1p
Arkkikansleri 1p
Ibanezabi 1p
Kuha 2p
stratomaster 1p
blaekie 1p
Ossi 1p
Ostan Casion kun täytän 50v...
tinde
11.02.2007 15:05:11

No niin, tässä pointseja:

3p - Kuha
2p - Stratomaster
1p - Ibanezenabi
1p - BigPapa
1p - ambitus

Tinde
Samuel P.
11.02.2007 15:32:06

On ollut niin kiirusta etten tällä kertaa kerinnyt kunnolla miettimään ja kommentoimaan. Toivottavasti ensi kerralla sitten taas. Moni sooloista olisi ansainnut pisteen, mutta vain rajallinen määrä oli jaossa. Siispä:

Arkkikansleri 1p. Mukavan letkeä meininki
Stratocaster 1p. perinteisellä meiningillä, mukavalla soundilla ja hyvällä tatsilla
Ambitus 1p. Eikös rokin pidä olla kapinoivaa ja perinteitä kyseenalaistavaa. Tämä oli sitä.
Kuha 2p. Ei siitä mihinkään pääse. Hyvin soitettu niin kuin yleensä aina, letkeästi. Kivoja juttuja.
Golliga 1p. Hyviä juttuja, pidin.
WanhaWetäjä 1p. Tosi makea soundi. Sillä olisi vedetty tosi kantria parhaimpaan Steve Morse -tyyliin
Ossi 1p. Olipa ruvella. Varmalla kädellä vedettyä peruskamaa
Golliga
11.02.2007 16:59:57

BigPapa +hyvät saundit,perusmeininkiä,ei oo tarvinnu vääntää ryppyotassa
Purplemasiin +paras kohta oli tos 1:05-1:07 kohilla
Arkkikansleri +perusmeinikiä
Stratocaster +oli muutama sellanen hyvä SRV mainen licki
Ambitus +jämerää värpätystä,vähän kaikkea löytyy,taitava kitaristi
Kukkis +B-osan oktaavit mukavan kuulosii
Ibanezenabi +01:04 kohdan tyyppistä enemmän
Karipiirto +kyllä sormet pelaa,lievä vireongelma?
Krice +puhtailla soundeilla tilutellaan
Kuha +varmaa soittoa hyvillä soundeilla ja tatsilla
velsa +peruskauraa hyvällä otteella
Lennu +paras kohta oli toi "BennyHill" lopuke
Jucciz +A-osa alkoi vahvasti,B-osassa tipahdin kärryiltä,muuten pisteillä
Tinde +taustaa mukaillen mukavasti
Golliga +tarteeko enää osallistua?Hä?Viä kitara kaniin!
WanhaWetäjä +jämerä letkee komppisoolo
-KK- +aavistus liikaa kaikua,muuten ok
ilopertti +rennon letkesti kulkee soolo
stratomaster +hyvä perusrypistys hyvällä saundilla
Johnnycaster +hieman piikkilankasaundi,muuten perus ok
Illu +soolo tahtoo kadota taustan alle,muuten ok
blaekie +lievän kiree fiilis,hyviä bendejä
Eddie +kaikua ehkä liikaa,perusveto,hyviä demppauksia
MadMatt +slaidi on aina hiano hyvissä käsissä,olikin kisan ainoo
kattilakettu +perushyvä veto,hieman kuivanpuoleinen saundi
Samuel P +hyviä trillejä,matalalla profiililla
apenaattori +perushyvä veto,ehkä myös lievää epävireisyyttä
Ossi +vahva veto,ehkä aavistus liikaa-aa kaikua mun makuun
Olanov +kehityskelpoinen nuorimies iskän jalanjäljillä

Lauluskaba:
juki68 +hyvät on laulu saundit,paranemisia

Kylä on taas vaikee jakaa pisteitä.
Pitää vielä fundeerata.
minä olen..olenko minä
Golliga
11.02.2007 17:32:34

Piste seuraaville

BigPapa
Ambitus
Kuha
Jucciz
llopertti
MadMatt
kattilakettu
Ossi
minä olen..olenko minä
J.Hollström
11.02.2007 19:37:36
Saan varmaan äänestää kun osallistuin omalla tavallani? Tylsä jakaa 1 piste kullekin, mutta kun niin monelle haluaisi niitä antaa niin täytyy ripotella. Ja vieläkin monta hyvää jää ilman. Jos jäi ilman niin ei tarkoita mitään henkilökohtaista eikä liian tilukasta ;o). Nää pisteet riitti nyt tälleen.

1p. Ossi (kiva saada uutta verta kehiin näihin skaboihin ja veto oli hyvä)
1p. olanov (nuorena se on vitsa väännettävä, soitto ei tietenkään ole vielä pro-tasolla, mutta toivottavasti tämä kannustaa myös muita nuoria osallistumaan)
1p. stratomaster (tälleen olisin itekin vetänyt, jos olisin pystynyt)
1p. BigPapa (hyviä vibratoja)
1p. Lennu (tele(?) rouhii kivasti, samoin toi lopun Benny Hill-teema saa aina pisteitä)
1p. WW (gaiguisaa on, mutta rouheeta menoo)
1p. MadMatt (slidee kokeilin tähän itekin, kun sormet ja ranne ei pelitä, mut ei taitu multa)
1p. velsa (tää on semmonen perusveto, mut näin se pelaa kun homma on hallinnassa)

Täytyy myöntää, että tietty ennakkoasetelma tässä väkisin syntyy, kun näitä samoja soittajia tulee kuunneltua. Uudet nimet on aina kivoja ylläreitä.
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 - - - - Jukin juutuubi
apenaattori
11.02.2007 20:45:03
3p Ossi
3p MadMatt
2p Kuha
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
stratomaster
11.02.2007 21:01:23 (muokattu 11.02.2007 21:02:42)

Vielä tunti äänestysaikaa, joten alkakaahan miettiä suosikkejanne, te jotka aiotte pojoja vielä jakaa. Osallistujista Stratocaster, Ambitus, -KK- ja Ilopertti eivät ole vielä äänestäneet. Niin ja tietysti Willien tai kenen tahansa muunkin pisteet on tervetulleita, kunhan kommentoi kaikki soolot.
Viikon palindromi: "Alle satasella."
willie
11.02.2007 21:23:46 (muokattu 11.02.2007 21:24:00)
Kiitos.. jää tällä kertaa väliin, mutta katsellaan seuraavia kisoja :)
Bassoa vuodesta 1972.
ilopertti
11.02.2007 21:26:21

Ambitus - 2p
Jucciz - 2p
Arkkikansleri - 2p
Kuha - 1p
Bigpapa - 1p
"xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars"
-KK-
11.02.2007 21:57:19

Arkkikansleri 3p
Ambitus 3p
Kuha 2p
stratomaster
11.02.2007 22:03:00

Vielä ehtii...
stratomaster
11.02.2007 22:06:46

No niin, äänestys on päättynyt. Laitan tulokset ihan pian.
stratocaster
11.02.2007 22:09:11 (muokattu 11.02.2007 22:13:01)
Bigpapa - 3 p
Kuha - 2 p
vesla - 2 p
ossi - 1 p

EDIT: Dääm, enkö kerennytkään?!
EDIT 2: Huh, oon ollu kyllä koko päivän ihan sekasin kaikesta, anteeksi pisteidenantohäiriösysteemit.
"Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream
oiva tumpeloinen
11.02.2007 22:10:06
Bigpapa - 2 p
Kuha - 2 p
vesla - 1 p
ossi - 1 p

Tais tulla kiire laittaa pisteet, kun jäi muutama antamattakin? =)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)