Aihe: Suosittele minulle bluesartisteja levyineen
1 2
Mage
10.02.2007 08:32:13
Oikeastaan kaikissa biiseissä. Mielestäni sen erottaa kilometrien päähän, että kitaristit ei oo samalla aaltopituudella Spannin kanssa. Kukaan ei chicagossa kompannut noilla leirinuotiokitara-otteilla..

Hassua että se että Flidarit ei ollut mikään hiilipaperikopioyritelmä noista chess levyistä on se asia minkä takia itse jaksan tätä levyä kuunnella vuodesta toiseen.

Heh, mä oon kuunnellut niin paljon huona funkkia/soulia että mulle putoo kyllä noi Tomatonkin jutut. En nähnyt Kingiä Porissa, harmi.

Täytyis varmaan tarkistaa joko noi on maatunut levyhyllyssä tarpeeksi että kuulostavat jo hyviltä, joillekin levyille on tuotakin tapahtunut.
Mielipiteen arvo on taloustieteellisesti arvioituna olematon, koska sen tarjonta ylittää aina kysynnän
dfloreno
10.02.2007 13:00:28

Hassua että se että Flidarit ei ollut mikään hiilipaperikopioyritelmä noista chess levyistä on se asia minkä takia itse jaksan tätä levyä kuunnella vuodesta toiseen.

Joo, ihan ymmärrettävää. Kaikista kauheintahan se on semmoinen hiilipaperikopio-hiippailu. Mutta kuten huomaat, nää on vaikeita kysymyksiä. Flidarit keskenään on mainio ja Spann ja chicagon miehet keskenään. Tässä oikeastaan on varmaan sama ongelma kuin näissä super-kokoonpanoissa, vaikka ois 'maailman kovimmat' ukot samassa revohkassa, niin ei se laatua takaa. Makaaberina esimerkkinä youtubessa pyörivä video vuodelta '84 jossa on lavalla samaan aikaan Santana, Jeff Beck, Steve Lukather ja Jan Hammer... tai mikä tahansa jenkki-gaala repäisy jossa lavalla on enemmän kuin 3 kitaristia :).

Täytyis varmaan tarkistaa joko noi on maatunut levyhyllyssä tarpeeksi että kuulostavat jo hyviltä, joillekin levyille on tuotakin tapahtunut.

Heh, totta muuten tääkin. Joskohan kohta alkais putoo SRV:n 'Soul to Soul' levy.. ;).

lisää oikasti hyviä levyjä:

Son Seals: Midnight Son (alligator)
Magic Sam: West Side Soul (delmark)
Otis Rush: Cold Days in Hell (delmark)
Geater Davis: Sadder Shade of Blue -kokoelma (wesa)
God made me funky
Mage
10.02.2007 21:29:16
Mutta kuten huomaat, nää on vaikeita kysymyksiä.
Tämä on rikkaus sillä jos täällä kaikki olis samaa mieltä keskustelukin olis melko tylsää hymistelyä ja selkään taputtelua. Nyt voi sentään ajatella etteihän toi mistään mitään tajua ;)

Flidarit keskenään on mainio ja Spann ja chicagon miehet keskenään. Tässä oikeastaan on varmaan sama ongelma kuin näissä super-kokoonpanoissa
En itsekään ole näiden superkokoonpanojen ja duettolevyjen ystävä mutta olen sitä mieltä että parhaimmillaan toimii semmoiset missä lähtökohdat on sopivan kaukana toisistaan, jos ajattelee jotain Hookerin Healeria allekirjoittaneelle putoaa juuri ne biisit missä kumpikin starba tuo jotain omaansa siihen eikä yritä survoa itseään johonkin toiseen muottiin. Näitä on ainakin nimibiisi ja Los Lobosin kanssa vedetty think twice before you go

Makaaberina esimerkkinä youtubessa pyörivä video vuodelta '84 jossa on lavalla samaan aikaan Santana, Jeff Beck, Steve Lukather ja Jan Hammer...
Mulle noi kaikki on yksinään syy vaihtaa radiokanavaa saatika sitten laumassa...

tai mikä tahansa jenkki-gaala toi osa riittää...

Son Seals: Midnight Son (alligator)
Just viimeviikolla kuuntelin tuota ja mietin että onkohan muut Son Seals levyt yhtä hyviä, mulla on se eka mikä on tasoltaan melko vaatimaton tuohon verrattuna.
Mielipiteen arvo on taloustieteellisesti arvioituna olematon, koska sen tarjonta ylittää aina kysynnän
Gardiner
11.02.2007 13:39:09

Heil House! Heil Jefferson!
Jos ja kun bluusnatsit ryhtyvät ohjelmaansa toteuttamaan tulee vinkukitaroinnin ja teknisesti taitavan bluesmusiikin ystäville kovat ajat.

Preussin bluesin ystävät r.y.s.s. on paraikaa laatimassa Kenkkuselle kutsua kesän purjehdusleirille jossa tutustutaan termeihin "lankonkia pitkin kävely avomerellä" ynnä "kölin haalaus pitkän kaavan mukaan".Kutsu (josta ei voi kieltaytyä) ollee postissa Valentines Day Massacren aikoihin.Jo alkanee vinkukitaroinnin ystävien vaikeudet tuntumaan helpoilta. :)
"Rainy day, dream away. Ain't no use in gettin' uptight, just let it groove in it's own way" Jimi Hendrix
dfloreno
11.02.2007 14:45:12

Tämä on rikkaus sillä jos täällä kaikki olis samaa mieltä keskustelukin olis melko tylsää hymistelyä ja selkään taputtelua. Nyt voi sentään ajatella etteihän toi mistään mitään tajua ;)
... ja kertoa se kaikille suureen ääneen ;).

En itsekään ole näiden superkokoonpanojen ja duettolevyjen ystävä mutta olen sitä mieltä että parhaimmillaan toimii semmoiset missä lähtökohdat on sopivan kaukana toisistaan, jos ajattelee jotain Hookerin Healeria allekirjoittaneelle putoaa juuri ne biisit missä kumpikin starba tuo jotain omaansa siihen eikä yritä survoa itseään johonkin toiseen muottiin. Näitä on ainakin nimibiisi ja Los Lobosin kanssa vedetty think twice before you go

Toi Healer levy kyllä putoo mullekin, ja tällähän on monet baari-illat pilattu mikä on
/ei ole bluesia -nahisteluun :).

Mulle noi kaikki on yksinään syy vaihtaa radiokanavaa saatika sitten laumassa...

Aijaa, mun mielestä toi Beck/Hammer pseudo-fuusio on parasta mitä brittien saarilta on tullut... ja eiköhän sitten siirrytä ulos jatkamaan tätä keskustelua ;).

Just viimeviikolla kuuntelin tuota ja mietin että onkohan muut Son Seals levyt yhtä hyviä, mulla on se eka mikä on tasoltaan melko vaatimaton tuohon verrattuna.

Mä en muista ihan tarkaan, enkä nyt jaksa tarkistaa, mutta olisko se kolmas levy ollut aika kova kanssa? Eli ton Midnite sonin jälkeinen..

Lisää hyviä levyjä:

Fenton Robinson: Somebody Loan Me A Dime (alligator)
Jimmi Johnson: North & South (delmark)
Jimmy Johnson: Bar Room Preacher (alligator)

ja valkonaama-jokerina:
John Mooney: Agaist The Wall (ruf)
God made me funky
dfloreno
11.02.2007 14:45:59

Heil House! Heil Jefferson!
1. Suomen Bluusnatsit ry pyrkii polttamaan jokaisen vuoden 1956 jälkeen julkaistun blueslevyn, poislukien pöytäkirjan liitteessä mainitut muutamat Chess -yhtiön julkaisut, Hound Dog Taylor and the Houserockersin debyytin ja myöskin liitteessä mainitut muutamat ns. 60-luvun bluesrevivalin aikaiset konserttitaltioinnit.

Hoho, tää oli aika hyvä. Ja en epäile yhtään etteikö tälläistä oikeasti järjestetty ;).
God made me funky
Mage
12.02.2007 10:00:29
... ja kertoa se kaikille suureen ääneen ;)

hups lipsahti...

Kun hyvistä levyistä puhutaan jatkan valitsemallani linjallla. Blue Horizonilta putoilee nyt kiinnostavia uudelleenjulkaisuja ja yksi pakkohankinta oli George Smith & Bacon Fat kombinaation Complete Blue horizon sessions. Harppubluesin ystäville ehdoton hankinta.

Niin joo ja plussaa kenkkuselle +
Mika Antero
17.02.2007 20:26:09
Preussin bluesin ystävät r.y.s.s. on paraikaa laatimassa Kenkkuselle kutsua kesän purjehdusleirille jossa tutustutaan termeihin "lankonkia pitkin kävely avomerellä" ynnä "kölin haalaus pitkän kaavan mukaan".Kutsu (josta ei voi kieltaytyä) ollee postissa Valentines Day Massacren aikoihin.Jo alkanee vinkukitaroinnin ystävien vaikeudet tuntumaan helpoilta. :)

Heh heh... Kuule Puutarhuri, on hianoo huomata aina sillon tälllöin joku jonka kirjoitukset ovat jopa omiani sekavampia. Eiköhän järjestetä kunnon merirosvoristeily ensi kesänä vaikka Saimaalla Armaalla Mollylla ja vedetä toisiamme tai muita vääräuskoisia kölin ali oikkeen urakalla. Kuunnellaan bluussia, otetaan olutta ja puhutaan kivikaudesta.

Kuvauksestasi päätellen olet Lunatuneseja; teitä on täällä m-netissä vissiin jo enemmän kuin laki sallii...
Makkari
17.02.2007 23:43:10 (muokattu 18.02.2007 00:03:53)
Olen nyt ajatellut paikata aukon bluesyleissivistyksessäni ja tutustua kunnolla John Lee Hookerin tuotantoon. Selailin allmusic.comia ja eteen sattui tällainen näköjään ihan uusi boksi http://www.allmusic.com/cg/amg.dll? … amp;token=&sql=10:qeazqjm5ojfa. Onko kellään kokemuksia moisesta tai suosituksia muista levyistä, joko ihan tavllisista albumeista tai sitten kokoelmista. (Ajattelin kuitenkin jättää sen Anttilan 10 CD:n boksin ostamatta.)
I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you.
Mika Antero
18.02.2007 08:37:26
(Ajattelin kuitenkin jättää sen Anttilan 10 CD:n boksin ostamatta.)

Älä jätä, se on ihan täyttä tavaraa alusta loppuun.
Gardiner
18.02.2007 11:07:17

Hyvinkin samaa mieltä.Siin on hyvä hinta laatu korrelaatio.
PS.Kenkkunen, kesäinen oluenlitkintä ja musaturina on aina jees :) , joo ja Lunatuikkuja ollaan, eikai meitä täällä laitonta määrää oo... mist sie muutes tiesit jot saimaa rannal myö kesäsin armaan kans käyvvää ?
"Rainy day, dream away. Ain't no use in gettin' uptight, just let it groove in it's own way" Jimi Hendrix
Mika Antero
18.02.2007 12:38:07
mist sie muutes tiesit jot saimaa rannal myö kesäsin armaan kans käyvvää ?

Jaa-a, joko raju arvaus tai sitten olen saanut yliluonnollisia kykyjä. Veikkaan jälkimmäistä, koska en ollenkaan muista kirjoittaneeni tuollaista viestiä. Se on siis mahdollisesti syntynyt automaattikirjoituksena. Tai sitten ehkä alkoholin vaikutuksen alaisena...
Hesrock
18.02.2007 13:07:07
Knucklebone Oscar - Songs from my heart

Pistän lisää kun tulee mieleen
Makkari
18.02.2007 20:00:05 (muokattu 18.02.2007 20:00:45)

Mutta onko se täysi tavara sitten hyvässä järjestyksessä ja siistissä paketissa, ja ovatko kaikki tiedot kohdallaan? Sitä vaan mietin, että jos se kuitenkin maksaa pari kymppiä, niin äkkiähän nyt hankkii pari kymppiä lisää ja ostaa vähän tyylikkäämmän paketin?
I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you.
Blue Moon
18.02.2007 21:26:41 (muokattu 18.02.2007 21:31:56)

Olen nyt ajatellut paikata aukon bluesyleissivistyksessäni ja tutustua kunnolla John Lee Hookerin tuotantoon. Selailin allmusic.comia ja eteen sattui tällainen näköjään ihan uusi boksi http://www.allmusic.com/cg/amg.dll? … amp;token=&sql=10:qeazqjm5ojfa. Onko kellään kokemuksia moisesta tai suosituksia muista levyistä, joko ihan tavllisista albumeista tai sitten kokoelmista. (Ajattelin kuitenkin jättää sen Anttilan 10 CD:n boksin ostamatta.)

Oikein hyvältä näyttää tuo uusi boxi ja todennäköisesti se onkin myös paras saatavilla oleva "yleiskatsaus" Hookerin pitkään uraan. Sillä pääsee mukavasti alkuun, sillä Hookerhan teki järjettömän määrän levytyksiä alkaen 40-luvun lopulta ja "tuotantoon kunnolla tutustuminen" ompi ehken vähän pidempi prosessi... :-)

Siinä Anttilan 10 CD:n halpaboxilla taas on pelkästään uran alkupuolen levytyksiä, lähinnä 40- ja 50-luvulta.

Nämä ovat mainiot sivut Hookerin levytyksiä ja sessioita koskien:

http://web.telia.com/~u19104970/johnnielee.html#essent
Mika Antero
19.02.2007 07:33:24
Mutta onko se täysi tavara sitten hyvässä järjestyksessä ja siistissä paketissa, ja ovatko kaikki tiedot kohdallaan? Sitä vaan mietin, että jos se kuitenkin maksaa pari kymppiä, niin äkkiähän nyt hankkii pari kymppiä lisää ja ostaa vähän tyylikkäämmän paketin?

No halpispakettihan se on ja siltä myöskin näyttää. Levytystiedot (ajat, paikat ja mahdolliset muut soittajat) on lueteltu silloin kun niitä tietoja on ja mukana on jokseenkin tarpeeton kirjanen. Että jos vastaava paketti löytyy paremmin pakattuna ja varaa on, niin tietysti järkevämpää sijoittaa semmoiseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)