Werde 08.02.2007 12:23:41 | |
---|
Eli päätevahvistin on haussa, nyt kun tuli FBV shortboard hommattua munuaiselle kaveriksi. Eniten kiinnostaa tietty että kannattaako siltikin satsata putkipäätteeseen, vaikka säröpuoli taitetaan digitaalisesti. Vahvistin tulee pelkästään metallikäyttöön, joten päätesäröä ei (käsittääkseni) olla nyt hakemassa. Rocktronin Velocity lienee ihan hyvä valinta budjettiluokan trankkupäätteeksi, niistä muistan täällä kuulleeni hyviä kokemuksia. Entäs putkipuoli, mikä olisi hyväksi havaittu vehje nimenomaan digitaalietusen kaverina? Budjettikatto on luokkaa ~500€, mutta se tietysti venyy tarpeen niin vaatiessa. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
saastara 08.02.2007 14:14:26 | |
---|
Itsekin olen samaa tässä pohdiskellut kun olen tuon Pod Xt Liven kaveriksi päättäriä hakemassa.. Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia. |
Xizor 08.02.2007 14:26:28 | |
---|
Mulla on tällä hetkellä tuon XT:en kaverina Crate Powerblock ja 1x12 Mesan kaappi. Viikonloppuna täytyy testailla samaa kombinaatiota siten, että Powerblockin tilalla käyttää kaverin ENGL Thunderin päättäriä....mielenkiintoista kuulla, että onko tuossa suurtakin eroa. The difference between genius and stupidity is that genius has limits. |
Ze Kink 08.02.2007 15:55:52 | |
---|
|
Eli päätevahvistin on haussa, nyt kun tuli FBV shortboard hommattua munuaiselle kaveriksi. Eniten kiinnostaa tietty että kannattaako siltikin satsata putkipäätteeseen, vaikka säröpuoli taitetaan digitaalisesti. Vahvistin tulee pelkästään metallikäyttöön, joten päätesäröä ei (käsittääkseni) olla nyt hakemassa. Rocktronin Velocity lienee ihan hyvä valinta budjettiluokan trankkupäätteeksi, niistä muistan täällä kuulleeni hyviä kokemuksia. Entäs putkipuoli, mikä olisi hyväksi havaittu vehje nimenomaan digitaalietusen kaverina? Budjettikatto on luokkaa ~500€, mutta se tietysti venyy tarpeen niin vaatiessa. Meillä oli lyhyt trash-kokeilu, jossa Ben D soitti meidän kämpällä tällasella setillä: Munuainen -> T.Amp 600 -> 2 x Marshall 1960A-kaapit. Soundi on oli kyllä todella rankka ja pelkäsin et mun kaapeista lähtee kahvat irti ja ämyrit sanoo sopimuksen irti. Joskus luin keskustelupalstalta Eddie Van Halenin roudariksi itseään väittänyt henkilö kertoi Eddien käyttäneen 80-luvun alussa tällaista systeemiä: Kitara -> 50W Marshall -> keinokuorma -> MXR Phase 90 -> EQ + muu prosessointi -> 2 kpl Crown DC300A päätevahvistinta -> 4 x Marshall 1960B kaappa EVM-ämyreillä. Tiedä sitten oliko tarina totta, mutta ilmeinen pääasia oli toistaa prosessoitu soundi mahdollisimman puhtaana. Luulisin päättärin kuin päättärin toimivan kunhan signaalitaso on riitävä ohjaamaan päätevahvistinta. |
saastara 11.02.2007 11:23:48 | |
---|
Tiedä sitten oliko tarina totta, mutta ilmeinen pääasia oli toistaa prosessoitu soundi mahdollisimman puhtaana. Luulisin päättärin kuin päättärin toimivan kunhan signaalitaso on riitävä ohjaamaan päätevahvistinta. Tokihan sitä Pod Xt Liven kanssa voipi kelvata perus PA-päättärikin, onhan tuo Pod sentään suunniteltu siten, että sen voi kytkeä helposti Pa:han. Pointti oli tässä enemmän kuitenkin se, että voittaako tuolla putkipäättärillä soundissa hirmuisesti kun alkusoundi on kuitenkin digiä..? Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia. |
Werde 11.02.2007 12:14:34 | |
---|
Tokihan sitä Pod Xt Liven kanssa voipi kelvata perus PA-päättärikin, onhan tuo Pod sentään suunniteltu siten, että sen voi kytkeä helposti Pa:han. Pointti oli tässä enemmän kuitenkin se, että voittaako tuolla putkipäättärillä soundissa hirmuisesti kun alkusoundi on kuitenkin digiä..? Neutraalit PA-päätteet toimivat varmasti vallan mainiosti, itse soittelen Rolandin Cube15 inputin, Peaveyn trankkucombon päättärin ja kotistereoiden kautta ja kaikilla saa homman toimimaan pelkillä EQ-muutoksilla. Tuo T.Amp alkoi kyllä houkuttamaan niin että varmaan joutuu sellaisen tilaamaan, pykälän pienempi versio eli 450 on pakko saada testiin. Eilen sain Recto-mallinnuksen kuulostamaan treeniksellä niin hyvältä, että putkinupin hankinta siirtyi askeleella taaksepäin. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
Werihukka 11.02.2007 12:26:04 (muokattu 11.02.2007 12:34:22) | |
---|
Kerran soittelin Bossin GT-8:lla fenderin putkikombon läpi ja soundi oli taivaallinen, mutta mallintavalla saa kyllä kelposoundit irti oikeastaan minkä läpi vaan mikä toimii. Sen verran vielä siitä soundista, että kaikki digitaalisuus (lukuunottamatta dynamiikan puutetta) katosi siitä. Kaikki pienen pieni korkeataajuinen sirinä, mitä monesti mallintavissa haukutaan, katosi olemattomiin. Mutta itse en kuitenkaan hankkisi digitaalietuselle putkipäätettä ihan vain sen takia, että putkietusen kanssa saa kuitenkin vasta kaiken irti siitä. Mallintaakos tuo PodXT muutes pääteastetta? Jos näin oli, niin luulisin, että mahdollisimman neutraalin kuuloinen pääte sopii parhaiten sen kanssa. Putkipääte kuitenkin värittää sitä soundia melko paljon. GT-8 ei mallinna ainakaan pääteastetta ja sen takia se oli lähes jumalainen putkipäätteen kanssa omasta mielestäni. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
Wespa 11.02.2007 12:42:39 | |
---|
Kerran soittelin Bossin GT-8:lla fenderin putkikombon läpi ja soundi oli taivaallinen GT-8 ei mallinna ainakaan pääteastetta ja sen takia se oli lähes jumalainen putkipäätteen kanssa omasta mielestäni. Otit siis särötkin tuosta Bossista? Oliko kytkentä kitara-->GT-8-->vahvarin input? Kyselen ihan sillä, kun vahvistin vaihtui mallintavasta putkipeliin, ja joitain efektejä kuitenkin joskus tarvitsee, ja GT-8 vaikuttaisi oikein pätevältä tuollaiseksi efekti-moulinexiksi, säröt kun saan ihan hyvin vahvaristakin. Toki joitain äärimmäisiä siantapposäröjä voi sitten ruuvailla tuosta Bossistakin.. :D "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Werihukka 11.02.2007 13:05:40 | |
---|
Otit siis särötkin tuosta Bossista? Oliko kytkentä kitara-->GT-8-->vahvarin input? Kyselen ihan sillä, kun vahvistin vaihtui mallintavasta putkipeliin, ja joitain efektejä kuitenkin joskus tarvitsee, ja GT-8 vaikuttaisi oikein pätevältä tuollaiseksi efekti-moulinexiksi, säröt kun saan ihan hyvin vahvaristakin. Toki joitain äärimmäisiä siantapposäröjä voi sitten ruuvailla tuosta Bossistakin.. :D Otin säröt bossista ja juuri tuollein kytkin sen. Kyllä se parhaalta on kuulostanut juuri sen putkivahvistimen kanssa tosiaan. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
saastara 11.02.2007 15:16:52 | |
---|
Otin säröt bossista ja juuri tuollein kytkin sen. Kyllä se parhaalta on kuulostanut juuri sen putkivahvistimen kanssa tosiaan. Itsekin sain sangen maireita soundeja aikaseksi kun Fenderin Hot Rod Deluxeen kiinni tuon mätkäisin. Mutta eipä minua nuo tulevat kamat liikaa huoleta. Jos tuon Podin saa kuulostamaan sairaan hyvältä tuon 16w B-2 Bomberin kanssa, niin ei muilla masiinoilla mitään ongelmia ole.. :D Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Werihukka 11.02.2007 15:28:17 | |
---|
Itsekin sain sangen maireita soundeja aikaseksi kun Fenderin Hot Rod Deluxeen kiinni tuon mätkäisin. Mutta eipä minua nuo tulevat kamat liikaa huoleta. Jos tuon Podin saa kuulostamaan sairaan hyvältä tuon 16w B-2 Bomberin kanssa, niin ei muilla masiinoilla mitään ongelmia ole.. :D Kappas. Mää iskin kiinni Fenderin DeVilleen ja aivan tuskasen maukkaalta kuulosti. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
saastara 11.02.2007 16:49:33 | |
---|
Mallintaakos tuo PodXT muutes pääteastetta? Jos näin oli, niin luulisin, että mahdollisimman neutraalin kuuloinen pääte sopii parhaiten sen kanssa. Putkipääte kuitenkin värittää sitä soundia melko paljon. Mallintaahan se päättäriä myöskin.. mutta tuskin se minua haittaisi kun tuolla kaikkialle kuitenkin roiskin tuo direct-moodi päällä.. Kaappimallinnuksineen kaikkineen. Eikä minua kiinnosta saada ulos tuota Podin omaa soundia vaan hyvää soundia.. :D Lisää middleä ja vähemmän volumea.