Aihe: Tekijänoikeuksista noin yleensä??
1
belarusman
01.12.2003 23:47:12

Mitenkä on asian laita? Kertokaa mulle semmonen asia viisaammat, että jos teemme demon.jota olemme ajatelleet levittää esim. baarien omistajille ja keikkapaikoille keikkojen toivossa, ikäänkuin käyntikortiksi. Niin jos siinä on coveri-biisejä, täytyykö meidän/minun maksaa Teosto-maksua tms..Nyt en tiedä tosiaankaan, miten nuo hommat etenee..
Your's truly: Marko " Spuge" Hämäläinen
hege
14.12.2003 03:13:06
Mitenkä on asian laita? Kertokaa mulle semmonen asia viisaammat, että jos teemme demon.jota olemme ajatelleet levittää esim. baarien omistajille ja keikkapaikoille keikkojen toivossa, ikäänkuin käyntikortiksi. Niin jos siinä on coveri-biisejä, täytyykö meidän/minun maksaa Teosto-maksua tms..Nyt en tiedä tosiaankaan, miten nuo hommat etenee..

kyllä vissiin pitää.
baron
16.12.2003 23:11:10

Mä en tiedä oikeasti, mutta kun mä kävin Teoston sivuilla, niin ymmärsin, että noin 0.50 euroa kappale pitää covereita sisältävistä demo-CD:stä, joita jakaa ilmaiseksi, maksaa.
"Baron spelar hällre än bra"
kivi
16.12.2003 23:19:08
Periaatteessa pitää.

Mutta toisaalta, jos te nyt vuodessa sitä 20-30 kappaletta lähettelette keikkojen toivossa, ja poltatte ne yksitellen omalla CD-R-asemalla... ei se oo kauhea kulu se minimitariffin mukainen mekanisoimismaksu. Vuoden 20 levyltä 10 euroa. Muistakaa sanoa: demo, ei myyntiin, ei radioon, kontakteille vaan ja dokumentiksi bändin nykytilasta...

Tarkemmin en voi sanoa, tällaiset asiat päätetään käsittääkseni Teostossa ihan tapaus kerrallaan, koska yleispätevää ainasamaa tilannetta ei olekaan.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
baron
16.12.2003 23:26:46

Kivi, kun sä tunnut tietävän asiasta, niin jos haluaa yhden cover-kappaleen MP-3:na jonnekin internettiin, niin mitä siitä pitää maksaa?
"Baron spelar hällre än bra"
kivi
16.12.2003 23:31:12 (muokattu 16.12.2003 23:33:25)
Kivi, kun sä tunnut tietävän asiasta, niin jos haluaa yhden cover-kappaleen MP-3:na jonnekin internettiin, niin mitä siitä pitää maksaa?

Ei aavistustakaan. Tää verkkomusiikin hinnoittelu on suuri, pimeä aukko, jonka ympärillä muutkin kuin minä raastaa hiuksia yrittäessään keksiä siinä jotain järkeä ja logiikkaa. Jos jotain positiivista tahtoo keksiä, niin - nyt voi ehkä vielä tinkiä
:-D

Kysy Teostosta huomenna, saat selville huomisen totuuden, johon vedota
;-)

PS. kokeilepa, jos se "jonnekin internettiin" olis vaikka oma sivu, Teostolle ilmoitettu, ja sinne sitten linkitys muualta, miten se vaikuttais hintaan...
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
jannu
17.12.2003 06:42:58 (muokattu 17.12.2003 06:44:13)
PS. kokeilepa, jos se "jonnekin internettiin" olis vaikka oma sivu, Teostolle ilmoitettu, ja sinne sitten linkitys muualta, miten se vaikuttais hintaan...

Jotenkin uskoisin, että moisessa tapauksessa, varsinkin jos kyseessä on tarkoitus promota bändiä, ei välttämättä tule kulunkeja... ainakaan paljon.

Omaan tilanteeseen viitaten... Olis tarkoitus esiintyä tulevaisuudessa EHKÄ julkaistavalla tribuuttijulkaisulla, ja biisi on jo niin sanotusti hoidossa. Alkuperäisen artistin tietäen, en edes jaksa uskoa että minkäänlaista napinaa tulisi jos netiin versiointini laittaisin(vaikka kyseessä on maailmanluokan bändi), kunhan ilmoittaisin SELKEÄSTI, että kyseessä on COVER-versio. Ovat kuitenkin olleet erittäin myöntyväisä kaikkeen ns. epäviralliseen toimintaan, ja toiminnan tuottaja on selkeästi informointinsa hoitanut.

Mutta kyse esim meikäläisen kohdalla on ainoastaan yhdestä ainoasta artistista. Kandee siis ottaa oikeasti selvää, että onko nettijulkaisulle, tms. esteitä, ettei tulisi pienelle ihmiselle turhia kulunkeja "isojen" taiteilijoiden mielipahasta.
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
larinparaske
17.12.2003 09:55:40

Mutta toisaalta, jos te nyt vuodessa sitä 20-30 kappaletta lähettelette keikkojen toivossa, ja poltatte ne yksitellen omalla CD-R-asemalla... ei se oo kauhea kulu se minimitariffin mukainen mekanisoimismaksu. Vuoden 20 levyltä 10 euroa. Muistakaa sanoa: demo, ei myyntiin, ei radioon, kontakteille vaan ja dokumentiksi bändin nykytilasta...

-Sen verran tarkennusta, että Teoston minilaskutus on nykyään 50 euroa, eli sen se mekanisoiminen käsittääkseni ainakin maksaa (vaikka minimitariffi onkin toki pienempi). Eihän sekään paljoa ole, mutta paristakymmenestä käteen jaeltavasta promosta aika kova.
I want to be the king and queen of cheese
reiska p
28.04.2004 12:23:55
50€ on tosiaan pienin laskutus.

Käsittääkseni mainostarkoitukseen saa levittää pienen erän, jolla pyritään saamaan keikkoja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)