Joees 09.02.2007 19:44:17 | |
---|
Ei itseasiassa kiinnosta hittojakaan onko joku kitara signature vai ei. Jos se on hyvä niin se on hyvä ja sellaisella voin soittaa ja hommata itselleni jos on tarvis tai on rahnaa. Esimerkiksi tuo Joe Perryn uusin nimikkomalli ois varsin toimiva vekotin, SRV:n strato kelpaisi kyllä. Samoin sen Queen of the Stone Agen kitaristin nimikkomalli Yamahalla. Mikä hitto sen sukunimi nyt olikaan. Se Hendrixin yks keppi toimisi myös, mutta se nyt ei oo vaikee duunata muutenkaan jostain tavan kepistä. Ja se Monterey-strato on aivan tylyn komea. En mä kitaraa sen nimen takia osta. Muut asiat ratkasee. Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
Artist 09.02.2007 19:48:55 | |
---|
Esimerkiksi tuo Joe Perryn uusin nimikkomalli ois varsin toimiva vekotin Meinasin viime kesänä ostaa käytettynä sen vanhan JP Signaturen, mutta ei sitten kokeilematta viitsinyt, vaikka ei kallis ollutkaan... lähinnä ajattelin, että jos ei sovikaan käteen. Tuo uudempi, eli boneyard, on aivan käsittämättömän hieno myös, mutta hinta on aika suolainen verrattuna vanhaan. "Words are very unnecessary, they can only do harm" |
Estranged 09.02.2007 20:00:56 | |
---|
Samoin sen Queen of the Stone Agen kitaristin nimikkomalli Yamahalla. Mikä hitto sen sukunimi nyt olikaan. Homme. Täytesana. "Kannattaa ostaa halpaa, koska halpa tulee pidemmän päälle kalliiksi ja kallishan on aina parempi." |
Artist 09.02.2007 20:08:54 (muokattu 09.02.2007 20:09:26) | |
---|
Homme. Täytesana. Van Leeuwen. Yamahalla on hänen signature model, justiinsa tarkistin. "Words are very unnecessary, they can only do harm" |
Socialite 09.02.2007 20:30:44 (muokattu 09.02.2007 20:31:23) | |
---|
On miullakin yks: Ibanez JS2000, hyvä kitara! Stratomainen kunnon kaula sekä yleisfiilis on se mistä siinä tykkään, eikä muuten haittaa yhtään että lavassa lukee pienellä JS. Well, how much blues do you use before you use it up? |
Thule 09.02.2007 20:33:10 (muokattu 09.02.2007 20:39:19) | |
---|
Van Leeuwen. Yamahalla on hänen signature model, justiinsa tarkistin. Siis Troy Van Leeuwen? Eikös se oo A Perfect Circlen kitaristi? Josh Homme ainakin vetää Queensiä. Edit: Okei. Soittaa näköjään tuossakin. Jostain vain muistin lukeneeni (muutama vuosi takaperin?) tuon Van Leeuwenin signature-Yamahasta, ja siinä oli jotain puhetta myös A Perfect Circlestä. |
Joees 09.02.2007 20:34:36 | |
---|
Van Leeuwen. Yamahalla on hänen signature model, justiinsa tarkistin. Juurikin tämä joo. Se olis aika tykki kitara kyllä. 3 P90-mikkiä ja puoliakustinen, nam! Tuo uudempi, eli boneyard, on aivan käsittämättömän hieno myös, mutta hinta on aika suolainen verrattuna vanhaan. Niin tekee. Suolaa on vähän liikaa. Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
atimoc 09.02.2007 20:34:54 | |
---|
How 'bout Lespa á la Gibson? No jaa, vaikka en tavallista sarjatuotanto-Paulia samalla lailla sigumalliksi miellä (toisin kuin vaikka Slashin nimikko-LP), niin pointtini pysyy silti: liian kallis, teettäisin mieluummin customin :) Kun tekee töitä 40-50 tuntia päivässä, ei jaksa paljon muuta. |
bfoc 09.02.2007 21:50:52 | |
---|
Jos se kepukka tuntuu hyvältä käsissä ja korvissa niin ei singnature tai sen puute juuri haittaa. Kunhan ei pahasti ala kuvitella olevansa se original -soittaja. Itse voisin harkita Rhoads-Malmsteen-Ian -malleja arsenaalin täydennykseen. Ja Petruccin 7-kielistä piezolla ihan vaan siksi että siitä ei enää kauheesti puutu eri vaihtoehtoja. Ilmankin tulen toimeen kyllä. Mut nämä 5-8 tonnin singnaturet menee multa täysin yli. Ehkä siksi että en ole ikinä päässyt kokeilemaan. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
LesPaul70 09.02.2007 21:53:40 (muokattu 09.02.2007 22:01:23) | |
---|
How 'bout Lespa á la Gibson? Eipä taida "nimikkokitarani" historia vastata tavallisen sigukitaran tarinaa. Tarinasta on tosin kaksi versiota: Lester Polfusin (alias Les Paul) versio: "Se oli minun suunnittelemani ja kokonaan minun keksintöni, siksi siinä on minun nimeni." Ted McCartyn versio: "Kitara oli jo täysin valmis, me (Gibson) pyysimme vain Les Paulilta lupaa läntätä hänen nimensä siihen, jotta se myisi paremmin." Vaikka vanha pieru olenkin, niin vanha en sentään ole, että olisin noita tapahtumia ollut aikanaan todistamassa. Mutta olipa totuus kumpi versio tahansa, ei ihan tyypillinen signature-kitara käsitteen nykyaikaisessa merkityksessä. Itse aiheeseen, ainakin Tony Iommi SG kelpaisi minulle muuten hyvin (ominaisuuksiltaan täydellinen SG särösoitteluun), mutta ILMAN niitä idioottimaisia ristiupotuksia ja muunvärisenä kuin mustana. Joskus taas olen leikitellyt ajatuksella omasta "enhanced" Lespasta, ja yllätyksekseni olen sittemmin saanut selville, että Petra-yhtyeen kitaristilla on sellainen (juuri minun suunnittelemillani ominaisuuksilla) ja sitä on/oli saatavana nimellä "Jekyll&Hyde Guitar". Kyllä, juuri se, jossa oli D-Tuna ja F... (kirosana sensuroitu). Myös jo mainittu SRV Strato on käynyt koesoitossa ja ollut ihan hilkulla etten ottanut. Siinä Stratossa oli ominaisuudet kohdallaan. Tässä siis kolme signaturemallia, joita voisin kuvitella soittavani niiden ominaisuuksien takia. Ensin mainittu kyllä joutuisi käymään läpi rankemman refinishingin... Todennäköisemmin kuitenkin tilaisin soitinrakentajalta customin, jossa olisi pohjana SG:n runko, 24 nauhaa kuten Iommi SG:ssä (mahdollisesti Iommi-mikit myös), plus sitten pari ihan itse keskimääni jippoa ja itse suunnittelemani viimeistely. Olisipa sitten oma signature! EDIT: Varoittava esimerkki, miten EI pidä toimia. Otetaan vanha limited edition vahvari, jonka valmistus lopetettu. Lyödään reissue-version nimeksi "Slash Signature" ja samalla hintaa hinataan reilusti ylöspäin. Ei näin, Marshall, ei näin! Sillä vanhalla hinnalla olisi ollut kyllä houkutteleva eikä pelkästään minulle. Nyt joutuisi maksamaan extraa jonkun sellaisen heebon nimestä, josta ei välttämättä ole kiinnostunut. "Why are you smiling?"
"Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!"
(Sledge Hammer) |
Dropped C 09.02.2007 22:05:14 | |
---|
Minen ikuna osta mitään signature tavaraa, paitsi Wylde - kieliä (ovat halpoja ja paksuja). |
fox 10.02.2007 03:06:08 | |
---|
Lester Polfusin (alias Les Paul) versio: "Se oli minun suunnittelemani ja kokonaan minun keksintöni, siksi siinä on minun nimeni." Ted McCartyn versio: "Kitara oli jo täysin valmis, me (Gibson) pyysimme vain Les Paulilta lupaa läntätä hänen nimensä siihen, jotta se myisi paremmin." Vaikka vanha pieru olenkin, niin vanha en sentään ole, että olisin noita tapahtumia ollut aikanaan todistamassa. Mutta olipa totuus kumpi versio tahansa, ei ihan tyypillinen signature-kitara käsitteen nykyaikaisessa merkityksessä. Se totuus lienee noitten kahden yhdistelmä kuitenkin.. Eikä se huono diili Lester Polfusille ole ollut, oikeasti saa joka-ainoan LP:n tehdashintaan suhteutetun rojaltin suunnitteluvaivoistaan. Kattelen jos löytyis ns. "kylmää faktaa" tuosta rojaltin määrästä, ja postaan sitten vaikka tuonne "Kitaran hinta"-säikeeseen. Siellä näkyy olevan Gibsonin hinnoittelu tapeetilla.. ;) Eipä kai niitten muitten merkkien hinnanmuodostus ole kiinnostava lain... Joka tapauksessa, herran nimeä saa käyttää laillisesti kaksi merkkiä, jotka siis maksaa tuon rojaltin.. vaikka nnitä tuntuu olevan ku sieniä sateella, noita "Les Pauliksi" mainittuja.. ettei välillä saa selvitettyä esim. mihin pitäs antaa jotain sähköpuolen neuvoja, Gibsoniin vai Kasugaan.. 8I |
lukeman 10.02.2007 11:07:29 | |
---|
Itse satuin aikoinaan löytämään erään kitaristin signature-mallin joka istuu omiin hyppysiini mitä parhaiten ja toimii sellaisenaan ilman mitään modauksia, tms. Muulla ei ole mitään merkitystä kunhan itse olen tyytyväinen kitaraan. |
Wahi 10.02.2007 11:50:29 | |
---|
Pakko sanoa, että Eric Johnson Signature Stratocaster on paras strato millä olen soittanut. Vaikka en edes oikeastaan tykkää tyypistä. |
timppa67 10.02.2007 16:37:03 | |
---|
SRV-strato olisi muuten kyllä aika loistava kitara, mutta itseäni hieman häiritsee tuo "väärinpäin" oleva kampi. Eipä se tietenkään kovin iso homma olisi varmaan vaihtaa ns. normaaliin. Se väärinpäin oleva kampi toimii järjettömän hyvin ainakin mulla. Jos pickaat veivi kädessä niin toi reverse on huomattavasti luonnekkaampi ja siihen kampeen on hyvä "nojata" pienen totuttelun jälkeen.. ainut juttu on että sitä orkkis kampea joutuu vähän lyhentämään sieltä jengapäästä..KOKEILKAA |
ballfish 10.02.2007 16:38:01 | |
---|
|
Pakko sanoa, että Eric Johnson Signature Stratocaster on paras strato millä olen soittanut. Vaikka en edes oikeastaan tykkää tyypistä. Sama juttu: Musa ei juuri kolahda mutta signatureStrato oli loistava |
rheinone 10.02.2007 16:41:41 | |
---|
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
timppa67 10.02.2007 16:43:48 | |
---|
|
rheinone 10.02.2007 16:49:22 | |
---|
No ainakin tol styrkkaril.. Niinnojoo, toi skittahan onki rheinone-signature nyt ku menin modaamaan siihen pleksin ja TV Jones Power'tronin tallaan. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |