Prowleri 17.12.2003 01:52:31 | |
---|
Hähähä. -Jami |
Hm. Vähän sama asia, kuin että mitäs positiivista on sinussa? Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |
randombass 17.12.2003 08:46:11 | |
---|
Sanokaas rakkaat musiikkidiggarit, missä vaiheessa elinkaartaan rap oikeasti on? Vertaan sitä usein punk-ilmiöön, ja kaikkihan tiedämme, että vanhaa 70-80-lukujen vaihteen punkrockia ei enää soiteta yhdelläkään radiokanavalla edes satunnaisesti. Ajatelkaa miten paljon siitä silloin kohistiin ja miten punkia pidettiin todellisena musiikillisena vallankumouksena. Omat vaikutuksensa sillä oli, mutta itse musiikki on täydellisesti haluttu unohtaa. Luulen, että myös räpille käy niin. Jossain vaiheessa se alkaa kuullostaa sietämättömän naurettavalta. |
Super-Jari 17.12.2003 09:11:32 | |
---|
Sanokaas rakkaat musiikkidiggarit, missä vaiheessa elinkaartaan rap oikeasti on? Vertaan sitä usein punk-ilmiöön, ja kaikkihan tiedämme, että vanhaa 70-80-lukujen vaihteen punkrockia ei enää soiteta yhdelläkään radiokanavalla edes satunnaisesti. Ajatelkaa miten paljon siitä silloin kohistiin ja miten punkia pidettiin todellisena musiikillisena vallankumouksena. Omat vaikutuksensa sillä oli, mutta itse musiikki on täydellisesti haluttu unohtaa. Luulen, että myös räpille käy niin. Jossain vaiheessa se alkaa kuullostaa sietämättömän naurettavalta. Ei kai punkrock kuulosta naurettavalta? Tosin eihän sitä enää missään radiossa soiteta mutta uusi punkrock bändejä soitetaan. Sitten taas mitä tulee räppiin ja punkkiin niin ei ne ole oikein vertailu kelpoisia keskenään. Punk on synnyttänyt todella monta alalajia joista on tullut isompia juttuja kuin punk itse. Tai ainakin minun silmillä näyttää sille. "On se hyvä että on tuo netti niin voi hankkia lisätietoa hyönteisistä" - Lause joka oli mielessä kun heräsin aamulla 9.12-03 |
aikavaikea 17.12.2003 09:24:03 | |
---|
Sitten taas mitä tulee räppiin ja punkkiin niin ei ne ole oikein vertailu kelpoisia keskenään. Yksi yhtymäkohta mikä on tullut mieleeni jo aiemmin, on se että pääperiaate on molemmissa kuitenkin aikalailla sama. Punkin ideologiahan oli se, että kaikki saavat tehdä biisejä ja levyttää niitä, vaikka eivät tietäisi tuon taivaallista musiikin teoriasta saati että osaisivat soittaa instrumenttejaan. Tekemisen ilo ja riemu vs. rokin dinosaurukset. Samaahan rapissakin on havaittavissa. Kai. Ja ei, en todellakaan ole tämän rap-musiikin fani, mutta tehkööt nyt minulta rauhassa juttujaan. Saahan niille nauraa ainakin. Niinhän ne "oikeat" muusikot tekivät punkille ja uudelle aallollekin aikanaan. Sieltä soitto- ja lauluntekotaidottomista tyypeistä on kuitenkin sittemmin siirtynyt useitakin sinne oikeiden muusikoiden kastiin. Joita nyt vuorostaan teinit pitävät pysähtyneisyyden aikaan jämähtäneinä dinosauruksina. Muista aamuisin herätä,
tehdä hyvin turha työsi.
Kello käy sinun aikaasi,
sinun lyhyttä aikaasi.
(A.W.Y.) |
Deg 17.12.2003 20:07:50 | |
---|
Niinno. Nykyisin kyllä. Ennen oli ennen ja nyt on nyt. On tukka päästä lähtenyt. Prkl, taas tuli laulun värssy, saatana! Ihanko omaa tekstiä? Sexual Chocolate, Baby!! |
Herra-X 17.12.2003 20:44:04 | |
---|
Tuli vaan tosta Mikko Alatalosta ja punkista mieleen, että jossain vanhassa musiikinkirjassa kerrotaan, että Mikko Alatalo on ottanut vaikutteita punkmusiikista :) Ja kyllä mä ainakin kuuntelen vielä punkkia. Ja rappikin uppoa satunnaisesti ja suomiräppi ei juuri lainkaan (muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta) "Tonight I'm burning in the place where I want to stay" |
grinder 17.12.2003 22:01:03 (muokattu 17.12.2003 22:02:35) | |
---|
Sanokaas rakkaat musiikkidiggarit, missä vaiheessa elinkaartaan rap oikeasti on? Vertaan sitä usein punk-ilmiöön, ja kaikkihan tiedämme, että vanhaa 70-80-lukujen vaihteen punkrockia ei enää soiteta yhdelläkään radiokanavalla edes satunnaisesti. Ajatelkaa miten paljon siitä silloin kohistiin ja miten punkia pidettiin todellisena musiikillisena vallankumouksena. Omat vaikutuksensa sillä oli, mutta itse musiikki on täydellisesti haluttu unohtaa. Luulen, että myös räpille käy niin. Jossain vaiheessa se alkaa kuullostaa sietämättömän naurettavalta. Hiphop-kulttuuri on erittäin elinvoimaisessa vaiheessa elinkaartaan. On ollut jo pitkään, enkä usko, että se tulee hiipumaan pitkään aikaan. Samaahan sanottiin rokista aikanaan, ja sitä pidettiin nuorten, tietämättömien ihmisten typeränä päähänpistona. Mutta kuinka ollakaan, rokista kehittyi lukemattomia alatyylejä, eikä se osoittanut hiipumisen merkkejä vaan päinvastoin. Mikä siis hiphop-kulttuurissa ja musiikissa on niin naurettavaa ja typerää, ettei sen elinvoimaisuutta voida uskoa (usein tympeiden genrerajoitteisten ihmisten toimesta)? Yhtä typerältä monen metallibändin väkinäinen kohkaus monista näyttää, mutta ei se tarvitse, eikä todennäköisesti tarkoitakkaan, että ko. tyylisuunta olisi jollakin tapaa kuolemassa. Itseäni ovat aina tällaiset tietämättömien ja asiasta kiinnostumattomien ihmisten hätäisten mielipiteiden suoltavat kommentit , jotka eivät ilmennä kuin typeryyttä ja epäkunnioitusta toisten arvoja ja vakaumuksia kohtaan, häirinneet suuresti. Miksi suomalainen hiphop-musiikki pitää leimata yksipuolisen kokemuksen pohjalta ilman, että koko tarjontaan on tutustuttu. En väitä tai halua että jokainen pitäisi tästä musiikinlajista, mutta sen alaspainaminen oman ahdasmielisyyden takia on vain pelkästään typerää ja säälittävää. Itse pystyn ilman mitään ongelmia kuuntelemaan ja arvostamaan sekä rokkia, heviä, funkka, jazzia että rappia ilman, että ne taistelevat toisiaan vastaan millään tavalla. Jokainen näistä tyyleistä edustaa minulle vapautta, itseilmaisua ja omien mielipiteiden ja arvojen esilletuomista. Antaa ihmisten tehdä sitä mitä he haluavat, mikäli se ei teitä suoranaisesti vahingoita. |
doolittle 18.12.2003 12:14:47 | |
---|
Tsekatkaapas MC Pöly. Naispuolinen Pikku-G tai jotakin..? Ei voi tietää,ihmiset puhuu. "It´s a mad world, but I´m proud to be a part of it" -Bill Hicks- |
Poseurpete 22.12.2003 14:22:00 | |
---|
höhöö...niin kö me ollaan niin musiikki ihmisiäkö...höhöö...me ei rappia kuunnella. Niin. Höhöö...ku me kuunnellaan vaan rokea..höhöö. Voe vittu miten vammasia kommentteja täällä. I´m with stupid ---v |
hörhö 22.12.2003 15:02:19 | |
---|
Älkääs nyt hyvät ihmiset keuhkotko. Hiphop on yllättävän vanhaksi kasvanut ilmiö, vaikkakin kasvukaudellaan edelleen. Musiikilliset parametrit ovat hiukan toisessa suhteessa toisiinsa, kuin muussa musiikissa, mutta ei yhtään huonommassa. Ainoastaan erilaisessa. Tällä saralla on jo tehty valtavasti hyvää musiikkia ja tullaan tekemään vielä pitkään. Näkeehän aseman vakiintumisen jo siitä, kuinka kauan jazz-muusikot ovat olleet kiinnostuneita tästä genrestä ja päinvastoin. Materiaalia on lainailtu puolelta toiselle. Vaikka ette itse ymmärtäisi tätä uutuutta, niin ei ole pakko kuunnella. Älkää kuitenkaan äpiskö. Muistatte taiteen historiasta, että kaikkea uutta täytyy vastustaa henkeen ja vereen, kunnes huomataan, että kyseessä on ihan hyvää kamaa. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara |
Läpistö 23.12.2003 19:45:20 | |
---|
Mitä positiivista on Tulenkantajissa? Eiks niillä oo ihan kunnon taustabändi ainakin? :) "Tyhmä saa olla muttei basisti" |
Tapani L 23.12.2003 20:58:01 | |
---|
No voi herranjestas! Hiphop tulee kyllä (tietenkin) muuttumaan, mutta en usko, että se kokonaan kuolisi yhtään sen enmpää kuin rokkikaan. Onhan hiphopilla juurensa ainakin 70-80-luvulla asti ja pidemmälläkin. Muutenkin koko musiikkityylin leimaaminen paskaksi on melko tyhjäpäistä hommaa. Heittäkää nuo typerät ennakkoluulonne jo helvettiin: Ei teistä välttämättä tule sellaisia "naurettavia lökäpöksyisiä pellejä", minkälaisiksi kaikki räppivä kuuntelevat ilmeisesti leimataan. |