Aihe: Bassokaapin korvaaminen mallintavalla laittehella
1
ile.pop
09.02.2007 11:51:15 (muokattu 09.02.2007 12:09:45)
Onko missään mallintavassa laitteessa mitään järkeä, kun ei jotenkin yhtään huvittaisi liikutella mukana 4 x 10- kaapin ja nupin yhdistelmää ihan jokaiselle keikalle. Monitorointi suoritetaan kuulokkeilla. Linjasingaali menee suoraan miksaajalle joka tapauksessa ja siitä sitten vähän lisäillään mikkisoundia kolisemaan. Vai riittäisikö tommoseen peräti ihan joku sansampin, ebsin tms. pedaali?

edit: siis pedaali puhtaan linjasignaalin lisäksi.
On guuluu...
TommiW.
09.02.2007 12:00:25
Onko missään mallintavassa laitteessa mitään järkeä, kun ei jotenkin yhtään huvittaisi liikutella mukana 4 x 10- kaapin ja nupin yhdistelmää ihan jokaiselle keikalle. Monitorointi suoritetaan kuulokkeilla. Linjasingaali menee suoraan miksaajalle joka tapauksessa ja siitä sitten vähän lisäillään mikkisoundia kolisemaan. Vai riittäisikö tommoseen peräti ihan joku sansampin, ebsin tms. pedaali?

Sansampissa yms. DI-boksi-etus-hybrideissähän on mahollista survoa sitä signaalia siitä suoraan miksautiskiin. Line 6:n Bass PODeissa (Ainakin BassPod XT:ssä) on myös hyvinkin järkevä tuo DI-ulostulo, mukana myös jotain kaappimallinnuksia, jotka saavat ehkä soundiin vähän lisää rosoa verrattuna pelkkään kliiniseen DI-soundiin.
"Katsos, Wasara on vanha tanssija. Se on vetänyt ennen spagaattia parit voltit ilmassa ja johan on hihnalukkokin ihme asennossa maan suhteen." -Sam Other
absqua
09.02.2007 21:57:11

mä olen muutamilla keikoilla tehnyt siten että DI-boksista on otettu FOH-signaali talteen ja mulla on sitten ollut sansampin acoustic DI lavalla josta olen ruuvaillut nappeihin itselleni sopivan soundin (jota sitten miksaajakin vähän käytti kuten jälkeenpäin tuli ilmi).

Eli jos haluat selvitä ilman roudausta niin kyllä jossain mallintavassa himmelissä on hyvinkin järkeä. Pedaali riittää, kunhan saat signaalin splitattua jossain, esim di-boksissa.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
horror_
11.02.2007 19:02:24
ei kande ostaa mallintavaa mielummin ku kunnon kaappii (ja nuppii)
absqua
11.02.2007 19:07:51
ei kande ostaa mallintavaa mielummin ku kunnon kaappii (ja nuppii)

sä et sitten lukenut yhtään mistä tässä ketjussa oli kyse?
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Basismi
11.02.2007 20:28:58
En oikein ymmärrä noiden mallinnuksien tarkoitusta, miksei luureihin voi pistää ihan linjasoosia?
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
ile.pop
12.02.2007 00:19:14
En oikein ymmärrä noiden mallinnuksien tarkoitusta, miksei luureihin voi pistää ihan linjasoosia?

Eli laitetaan selvennykseksi, että omistan ihan asialliset kamat, Ampegin 410HLF- kaapin ja Mesan M-Pulse nupin. Mutta aina ei jotenkin jaksais kantaa sitä mukana ja miksaaja kun tykkää sekoittaa puhdasta linjasignaalia ja kaappisoundia, niin jokin laite, joka jotenkin liveolosuhteissa korvaisi kyseisen kaappi/nuppiyhdistelmän ois iha kiva. Luureihini otan aina pelkkää linjaa.
On guuluu...
Ville.K
12.02.2007 19:15:11

Paljon keikkailevallahan tuo on älyttömän käytännöllinen, varsinkin jos korvamonitoreilla soittelette, ja se kaappipino/lahkeiden lepatus ei oo niin älyttömän tärkeä asia keikkasetissä...
"No ehkä sinä oot vaan syntynyt sähkörumpaliksi" -Dv
Tonipummi
09.03.2007 14:01:47
Haluaisikohan joku kertoa mitä tarkoittavat sanat: transistori, mallintava ja hybridi noitten combojen edessä. Jäänyt vähän pimeän peittoon koko juttu.
okoranta
09.03.2007 14:06:07

Haluaisikohan joku kertoa mitä tarkoittavat sanat: transistori, mallintava ja hybridi noitten combojen edessä. Jäänyt vähän pimeän peittoon koko juttu.

Transistori combo = Transistoreilla toteutettu, niin etuvahvistin kuin pääteaste.

Mallintava combo = matkii jotain tiettyjä nuppi- tai kaappisoundeja tai efektejä.

Hybridi taas meinaa sitä yleensä, että combon etuaste on toteutettu putkitekniikalla ja pääteaste taasen transistoreilla.
Looginen Nero Behkutalli #2
sirdickyj
09.03.2007 14:12:26

DI on paree ku mallintavat järkytykset. Mun mielestä. Itse olen saanut noista mallintavista järkeä vain vähän pihalle, ja senkin sillee, että mallinnukset on lähes poistettu käytöstä.
Pataan! ...+alv.
ile.pop
11.03.2007 17:05:04
DI on paree ku mallintavat järkytykset. Mun mielestä. Itse olen saanut noista mallintavista järkeä vain vähän pihalle, ja senkin sillee, että mallinnukset on lähes poistettu käytöstä.

Eli edelleenkin puhdas DI-linja on käytössä, mutta sieltä kaapista otetaan sit vähän särinää ja kolinaa toiseen mikserin kanavaan, niin ilmeisesti basspod vois olla ihan ok vaihtoehto livehommissa. Täytyy oikein käydä kokeilemassa päivänä kauniina.
On guuluu...
Johannes_t
12.03.2007 09:20:11

Mulla on ollut EBS microbass nyt muutamalla keikalla, se toimittaa miksaajalle DI-boxin virkaa ja säädän siitä oman luurisoundini. Mukavaa on ollut, mä en siitä ihan paljaasta linjakilinästä lämpene hirveästi. Jos halvemmalla haluaa päästä, niin DI + joku ookoo EQ on varmaan hyvä kombo.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)