Elikkäs, minulla on parin viikon kuluttua soittokoe musatunnilla ja ajattelin kitaralla jotain soittaa, mutta ongelmana on että mikä? ajattelin että ei olisi mikään hirveän vaikea biisi, ettei kestäisi pitkään opetellessa mutta kuitenkin kuulostaisi hyvltä ja saisi vielä hyvän numeron. Joten suositelkaas minulle jotain biisejä sitä varten. E: juu ja ei sitten mitään hevi ränkytyksiä mieluusti. koulun sähkökitaran vahvistin ei antaisi periksi :) E2: ja sori kirjoitus virheestä otsikossa... You know it's sad but true... |
Stalkah 09.02.2007 17:12:28 | |
---|
voi jumat, soittokoe! oispa meilläkii tommone joskus, vois kerranki kukoistaa jossakin vähän enemmän ku muut. soita sellasta missä oot hyvä, parhaimmillasi, ei siinä kannata alkaa mielistelemään. Masturbate est Humanum- Damnd'oh! |
Numb 09.02.2007 17:14:59 | |
---|
Fight fire with fire varmaan tekisi vaikutuksen. Gattubi ö skugi, bing bang bong -Remu Aaltonen |
Juustonaksu 09.02.2007 17:26:30 | |
---|
Soita se biisi, minkä osaat hyvin ja mistä itse tykkäät. Opettaja ei katso sen biisin perään, eikä niinkään teknisen suorittamisen. Kunhan soitat vaikka Ukko Nooan siellä. :) Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
Lennu 09.02.2007 17:31:17 | |
---|
Soita se biisi, minkä osaat hyvin ja mistä itse tykkäät. Opettaja ei katso sen biisin perään, eikä niinkään teknisen suorittamisen. Kunhan soitat vaikka Ukko Nooan siellä. :) Tässä on asiaa. Ei pidä kurkottaa kuuta korkeammalle. Niiden opettajien duuniin kuuluu nähdä sun soiton läpi se, mitä osaat. Eli se lempparibiisi niin tunteella, kun sen vaan saa ulos. Ja nuoret koomikot voi sitten tähdätä koomikkouralle, jos ei soitto taitu. Näin loppukaneettina. - onko sun lasi puoliks tyhjä vai puoliks täynnä?
- riippuu vähän mitä juo. |
gorgonoidi 09.02.2007 17:48:44 | |
---|
E: ja varsinkin 13v nulikkana kannattaisi olla hiljaa... anteeksi On siinäkin otsaa... Et sinäkään kuin 15v ole, ja minäkin. No jokatapauksessa, tuntuu kyllä typerältä tuollainen soittokoe. Ihme juttu... Soita Paranoid! Eiva, kyllä sitä jotain löytyy. Eiköhän sun pitäs ite tollaset miettiä. |
VJP 09.02.2007 17:59:43 (muokattu 09.02.2007 18:02:54) | |
---|
Olisinpa minäkin voinut valita mitä soitan. Meidän musiikintunnillamme soittokokeessa piti soittaa opettajan määräämä melodia ja vieläpä parin kanssa. Ja ettei mene offtopiciksi: soita jotain mistä pidät ja jotain mitä osaat. Luulisin että jos osaat vähänkään soittaa saat soittokokeesta kympin. Kymppiin pitää olla mahdollisuus niilläkin jotka eivät osaa soittaa mitään, joten ihmettelisin jos soittotaitoinen oppilas ei saisi kymppiä. |
Harvestman 09.02.2007 18:10:47 (muokattu 15.02.2007 14:41:56) | |
---|
Soita sitä mitä osaat. Ei kannata ehkä lähteä vetämään mitään sooloa. Ehkä miellummin joku nätti akustinen pätkä. Parempi yksinkertainen ja helppo puhtaasti kuin hankalampi virheiden kanssa. Dave Mustaine ei tykkää pissiksistä. |
oiva tumpeloinen 09.02.2007 18:14:15 | |
---|
Musakoe....yläasteella? Ei niissä ainakaan aikanaan mitään vaadittu "täydelliseen" suoritukseen. Se, että tiedät soinnut, riittää yläasteella. Komppaa lapuista jotain Juicea tai vastaavaa. Menee täydestä kö häkä. |
Kirk_Hammett 09.02.2007 18:21:11 | |
---|
Olen ajatellut että joku akustinen viisu olisi aika hyvä. olen miettinyt pääni puhki, että minkä soittaisin vaan ei tule mieleen mitään hyvää You know it's sad but true... |
Apricot 09.02.2007 18:57:44 | |
---|
Olen ajatellut että joku akustinen viisu olisi aika hyvä. olen miettinyt pääni puhki, että minkä soittaisin vaan ei tule mieleen mitään hyvää Nothing Else Matters ei sitten varmaan ole hyvä biisi? "I got the Pieksämäki railway station blues." |
oiva tumpeloinen 09.02.2007 19:13:51 | |
---|
Nothing Else Matters ei sitten varmaan ole hyvä biisi? No mutku sen osaa kaikki....... |
ANtTIKRISTUS 09.02.2007 19:19:27 | |
---|
Mä soitin ite aikanaan juuri tuon Nothing Else Mattersin yläasteen musiikin kokeessa. Kymppi siitä tuli. Ope tykkäs muistaakseni kovasti, kun klassisella sitä koitin rämpyttää. Ei siinä, kaunis ja hieno biisi. Ja vaikka se nyt ei ole teknisesti mikään älyttömän haastava, niin oikeasti NEMin soittaminen niin että siinä on sitä "fiilistä" on jo vähän vaikeampaa. :) http://www.mikseri.net/artists/?id=55001 |
Harvestman 09.02.2007 19:28:12 (muokattu 12.02.2007 09:16:23) | |
---|
Stairway to heaven - Led zeppelin Romance -??? The jester's dance - In flames Pallar Anders Visa - In flames In the middle of a heartbeat - Helloween Siinä muutama mitä voisin itse harkitsevani soittaa. Dave Mustaine ei tykkää pissiksistä. |
oiva tumpeloinen 09.02.2007 19:30:58 | |
---|
Jos luonnistuu, niin melkeinpä kaikkien alempien opistoasteiden pääsykokeiden kärkipäässä taitaa olla Satrianin Tears in the rain. |
-Aleksi- 09.02.2007 19:54:23 | |
---|
Minä soitin lukion musiikkilinjan pääsykokeissa nothing else mattersin, kaveri sen + romancen. |
Kirk_Hammett 09.02.2007 20:30:31 | |
---|
Tuo Romance voisi olla ainakin yksi vahtoehto. Se on nimittäin todella kaunis kappale eikä olisi mahdoton soittaakkaa (ainakaan kuuntelun perusteella) Olisiko vielä muita hyviä mahdollisuuksia? You know it's sad but true... |
Kampela77 09.02.2007 20:35:30 | |
---|
Claptonin Tears in Heaven on helppo ja kuulostaa hyvälle. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Epämuusikko 09.02.2007 20:35:35 | |
---|
Jos luonnistuu, niin melkeinpä kaikkien alempien opistoasteiden pääsykokeiden kärkipäässä taitaa olla Satrianin Tears in the rain. Ei niinkään huono valinta. It's sounds good!
Bustard #1 |
mugena 09.02.2007 20:43:45 | |
---|
Omasta mielestä Randy Rhoadsin Dee olisi aika mukiinmenevä. Joe Pine (60's talk show host who sported a wooden leg)
"So, with your long hair, I guess that makes you a woman."
Frank Zappa's response
"So with your wooden leg, I guess that makes you a table." |