Aihe: Charvel
1 2
McNulty
15.04.2006 18:47:11 (muokattu 15.04.2006 18:47:57)
Floikka (Jacksonin JT-6) ei oikein kestä mitään überpommitusta, mutta pitää vireensä
jos sitä ei paljon käytä.

Höpöhöpö...
Minulla on toisessa JT-6 ja sillä kyllä kampeaa "alas" ihan samalla tavoin kuin OFR-tallalla. Vireenpitävyys on enempi kielilukkojen ongelma kuin tallan. Etenkin jos talla on säädetty ja huollettu... ankkuritapit ja baseplaten veitset kunnossa. Itseasiassa JT-6 tallassa on irroitettava ja vaihdettava metallinen "knife". Eli sen karaistun metallinkappaleen voi esim. kääntää ja täten saattaa oma tallansa taas "kuin uusi"-tilaan.

Eli minä en ole kokenut JT-6 tallaa mitenkään huonona vaikka moni vässykkä sitä täällä parjaa. Moni on ehkä nähnyt sen, kokeillut kerran kaupassa ja todennut että "ei tää näytä yhtään miltä oikean Floikan pitäisi näyttää... tän on siis oltava paska". Totuus on kuitenkin se, että JT-6 on erittäin kestävä, pomminvarma tallaratkaisu jota minä en ole saanut kohta 20 vuotta vanhasta kitarasta paskottua. Sen sijaan matkan varrella on moni muu lisenssifloikka päätynyt metallinkeräykseen. Schallerin valmistama, ruma mutta hyvä talla. Kestävä, omaa hyvän sustainin, helppo säätää ja käyttää... ihan turhaan parjattu talla.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
apuri
15.04.2006 18:55:59 (muokattu 15.04.2006 19:04:59)
Schallerin valmistama, ruma mutta hyvä talla. Kestävä, omaa hyvän sustainin, helppo säätää ja käyttää... ihan turhaan parjattu talla.

Ei JT-6 ole Schallerin valmistama. JT-6 on Jacksonin oma lisenssitalla ja valmistettu Taiwanissa.
Ihan kestävä laitos mutta vähän pehmeää se metalliseos on verrattuna OFR:n vastavaan. Irtonaiset kovametalliset knife-edget kyllä jeesaavat vireen pitoa todella paljon.
Zl z
15.04.2006 18:58:30
Etenkin jos talla on säädetty ja huollettu...
Niin...
Edellisen omistajan aktiivisuudesta huollon saralla en tiedä, mutta ainakin kitara oli ollut puhdistamatta luultavasti koko ikänsä. Voi sitä lian määrää. Ja itsellä ei ole mitään kokemusta/tietoa floikan huollosta, eli en osaa edes epäillä mikä osa mahdollisesti olisi huollon tarpeessa.

Itseasiassa JT-6 tallassa on irroitettava ja vaihdettava metallinen "knife". Eli sen karaistun metallinkappaleen voi esim. kääntää ja täten saattaa oma tallansa taas "kuin uusi"-tilaan.

Löytyisikö tuostaa kuvaa että pääsisin mahdollisimman nopeasti räjäyttämään oman tallani? Myös suullinen kuvaus olisi asia eteenpäin.
Kaiuttimesta tulee ääniä! Se on Uusis! V.U.K. #20
McNulty
15.04.2006 19:48:22 (muokattu 15.04.2006 19:53:17)
Ei JT-6 ole Schallerin valmistama. JT-6 on Jacksonin oma lisenssitalla ja valmistettu Taiwanissa.

Ai? Minun tallassani lukee "Made In W.Germany". Taiwan on sitten vissiin vaihtanut geografista paikkaa sitten viimeisten tietojen :)
Ja tietääkseni Jacksonilla ei ole mitään hardware-pajaa ollut tuolloin Länsi-Saksassa. Voin toki olla väärässäkin.

Löytyisikö tuostaa kuvaa että pääsisin mahdollisimman nopeasti räjäyttämään oman tallani? Myös suullinen kuvaus olisi asia eteenpäin.

Jos katsot tallan baseplatea sivusta, niin siitä näkyy heti knife-palikka jonka voi irroittaa tökkäämällä sen kolosestaan pois.

Otin pikaisesti huonon kuvan... ehkä jeesaa, toivon :)

http://k-18.org/~tero/knife.jpg
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
WinterMad
17.04.2006 16:36:16
Kyllähän noita 80-90 luvun Charveleita pyörii Torilla ja Huuto.netissä aika ajoin. Ja ovathan nuo hinta-laatusuhteeltaan melko ylivoimaisia verrattuna siihen mitä samalla rahalla saa uutena kaupasta nykyään.
Ostin keväällä Model-3:sen, ja olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen kauppoihin. Ei sen Charvelin jälkeen kaverin LTD tuntunut oikein miltään, kun "akustisesti" kokeilin sitä nopeasti. Mainittakoon vielä että kitaroilla oli hintaeroa n.400€, ja voitte arvata kumpi oli halvempi.
Floikka (Jacksonin JT-6) ei oikein kestä mitään überpommitusta, mutta pitää vireensä
jos sitä ei paljon käytä. Mikit ovat (minun pienellä kokemuksallani sanottuna) vissiin ihan hyvät, ja puolitusmahdollisuuskin löytyy.
Joo, kyrpä.

Paljonko maksoit?
"menin yhteen mussalolaiseen musaliikkeeseen nii myyjä vitu heitti mua tikalla jalkaan ja sano homoksi vaikka oon hetero!! Olin sitte ostamassa plekua nii se toine myyjä sano että mee vittuu saatana homo tai ammun sua singolla päähän vittu!!
mhaarala
17.04.2006 18:48:29
Mikit ovat (minun pienellä kokemuksallani sanottuna) vissiin ihan hyvät, ja puolitusmahdollisuuskin löytyy.

Joo, minusta tuntuu että Jacksonin mikit ovat yksiä aliarvostetuimpia mikkejä. Omasta puolestani voin ihan rehellisesti sanoa että minulla ei ole ikinä ollut vielä näin monipuolista kitaraa mitä tämä 475 Deluxe on. Se mid-boosti tuo aika paljon mahdollisuuksia varsinkin J-200:lle ja ne mikit eivät mielestäni pahemmin fendereitä häpeile...
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Härski
09.02.2007 15:52:27
Pakko nostaa...

Minkä mallisissa Charveleissa on 24 3/4" mensuuri? 375 taitaa ainakin olla sellainen, mutta onko muita? Himottaisi tuommoinen Gibson-skaalalla oleva superstrato...
Werde
09.02.2007 15:57:12 (muokattu 09.02.2007 16:00:56)
Pakko nostaa...

Minkä mallisissa Charveleissa on 24 3/4" mensuuri? 375 taitaa ainakin olla sellainen, mutta onko muita? Himottaisi tuommoinen Gibson-skaalalla oleva superstrato...

Fusioneissa.

Niitäkin on sitten useampaa mallia. Suosittelen tutustumista :

http://audiozone.dk/index-filer/CatalogScans.htm

..tuolta 90-luvun taitteesta löytyy kaikki.

edit: Tuon ajan Professional-sarjan Jacksoneissa on sama homma, eli Fusionit on lyhytskaalaisia. Jos jostain saat käsiin esim. Fusion Pro:n, niin siinä on vielä enemmän vastinetta rahalle kuin Charvelissa.
'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä
JuSu
09.02.2007 15:59:04 (muokattu 09.02.2007 15:59:53)
Pakko nostaa...

Kaikissa Fusion -mallimerkinnällä olevissa on muistaakseni tuo lyhyt mensuuri. Noita malleja taisi oli Fusion, Fusion Deluxe ja Fusion Deluxe Plus. Nää on sitä 90-luvun alun mallistoa hammastahnalogolla. Näitten jälkeen myös Jacksonilla oli 90-luvulla Fusion -malleja.

Mulla on ollut (kaksikin kertaa) tuollainen Fusion Deluxe Plus, hyvä kitarahan se. Ekan myin pois n. kymmenen vuotta sitten, kun piti saada strato. Muutamia vuosia tuon jälkeen alkoi vanha suola janottaa, ja metsästin itselleni samanlaisen uudestaan. Päädyin myymään senkin, oli mieltymykset muuttuneet. Se strato mulla on vieläkin.

JuSu

EDIT: Kuolin. Lähden kotiin. Viikonloppuja.
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
Werde
09.02.2007 16:08:17
Pakko vielä ylpeänä omistajana laittaa kuva (tällaista siis suosittelen metsästämään):

http://www.audiozone.dk/CatalogScans/JC19901991/pages/Page33.htm

Invaderilla taitaa muuten olla juuri tuolla värityksellä. Myös nimimerkki Nrider omaa vastaavan.
'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä
olli8
09.02.2007 17:58:19
Mitenkäs Charvel CXM DLX stratolapainen ja runkonen? Soittelin tänään musiikkiliikkeessä tollaisella useamman tunnin ja perkuleen hyvä keppi se oli, todella hyvässä kunnossa ja hintaakin vain 330e. Alkuperäiset mikit on vaihettu joihinkin seymour duncaneihin. Voisi huomen aamulla jopa käydä ostamassa.
Karvanaama-Zakk
09.02.2007 18:16:20

Kaikissa Fusion -mallimerkinnällä olevissa on muistaakseni tuo lyhyt mensuuri. Noita malleja taisi oli Fusion, Fusion Deluxe ja Fusion Deluxe Plus. Nää on sitä 90-luvun alun mallistoa hammastahnalogolla. Näitten jälkeen myös Jacksonilla oli 90-luvulla Fusion -malleja.

Mulla on ollut (kaksikin kertaa) tuollainen Fusion Deluxe Plus, hyvä kitarahan se. Ekan myin pois n. kymmenen vuotta sitten, kun piti saada strato. Muutamia vuosia tuon jälkeen alkoi vanha suola janottaa, ja metsästin itselleni samanlaisen uudestaan. Päädyin myymään senkin, oli mieltymykset muuttuneet. Se strato mulla on vieläkin.

JuSu

EDIT: Kuolin. Lähden kotiin. Viikonloppuja.

Siis mullahan tuo JuSun uudempivanhempi Charvel nykyään on.Ei oo kyllä tullu mitää negatiivista sanottavaa.Mikit on hyvät,floikka pitää vireen ja väri on siististi cool!Kuuluu kategoriaan kitarat mitä ei myydä eteenpäin =)..Suosittelen!!
Karvojen kasvatus on miesten hommaa!!!!
JuSu
10.02.2007 14:25:29
!Kuuluu kategoriaan kitarat mitä ei myydä eteenpäin =)..Suosittelen!!

Hyvä, että kitara sai rakastavan kodin...

Charveleita kyllä on mulle tullut taloon tuon jälkeen. Ostin tuollaisen ST Custom -mallin (aika perus stratokopio mid boost -piirillä) ja se osoittautui ihan loistopeliksi. Nyt mulla on niitä kaksi, toinen odottaa vaan pientä modaussessiota.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
Pnctocn
10.02.2007 18:12:44
Ai? Minun tallassani lukee "Made In W.Germany". Taiwan on sitten vissiin vaihtanut geografista paikkaa sitten viimeisten tietojen :)
Ja tietääkseni Jacksonilla ei ole mitään hardware-pajaa ollut tuolloin Länsi-Saksassa. Voin toki olla väärässäkin.

Sama täällä. Ihan OK talla, kuitenkin virittäminen on omassa yksilössä aika perseestä, hienovirittimet kun sijaitsee tallan perässä kannen suuntaisesti, eikä tallan päällä kuten esim. OFR:ssa.
Lapland - the land of lap-dancers Vesa-Matti Lordi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)