Aihe: ensisähkis
1
saukkinen
16.12.2003 23:13:32
Eli siis kaipaisin kokeneen sähkökitaristin kommenttia, olen soittanut akustista kohta puoli vuotta, ja olen edistynyt kuulemma niin hyvin että kaikki sanovat tyyliin että "tuolla tekniikalla kannattaisi soittaa sähköskittaa". Joten mietiskelin että minkä hintaluokan kitara kannattaisi aluksi ostaa? Ehkäpä Fender-Squier tai Yamaha?
Entä kuinka moni wattinen vahvari?
skebajaba
16.12.2003 23:25:44
Avatarista päätellen rokkikeppi. Suositteleen aluksi jotain 150-200 € kitaraa, itsellä oli Yamaha EG-112U ja ihan hyvä soitin oli. Vire pysyi hyvin, eikä niin huono soundi verrattuna hintaan. Vahvistimeksi menee varmaan jokin 10W-25W transistoriverme. Pienellä satsauksella saa vaikkapa Marshall MG15CD:n (15W).

voithan aluksi jos vaan rahaa löytyy niin satsata ihan kunnolla siihen keppiin ja ostaa vaikka jonkun käytetyn mexico fenkun esimekrkiksi, jos ostaa aluksi hyvän kitaran niin on paljon kivempi soitella sit...eikä tarvii olla parin kuukauden päästä miettimässä uutta kitaraa.
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Quu
17.12.2003 13:29:53

Hmm... Mä en oo koskaan soittanu sellaisella "enskiskitalla"
hintaluokassa 100-200€

Aloitin soittamisen Ibanezin strato kopiolla väärinpäin...
Sitten ostin Epin LP100:n ja sen jälkeen Yamahan RGX-421:n.

Mulla on tällä hetkellä siis toi LP & Jammu.
Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu!
zorro
17.12.2003 14:05:23
juu-u, tosiaan kannatan itekki että käyttää sen 400-500 euroa.. Koska kuitenki kehityt nopeaa ja jos on huono kitara, nii ei kestä kauaakaan ku haluaa paremman. Ite suosittelen vaikka fenderin mz telecasteria
OSTETAAN: EH Small Stone
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)