rainmaker 09.02.2007 11:54:10 | |
---|
Minun ohjeeni kitaranostajalle on ostaa vain sellainen kitara, jonka todella haluaa. Kitaroita ei sinun pidä järkisyin hankkiman. Heh, niihän se on. Hyvin usein uusien kitaralaitteiden ostamisella ei ole mitään tekemistä järjen kanssa, ainakaan minun kohdalla. T: nimim. "ihan hyvin tulisin toimeen yhdelläkin kitaralla" :) "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
McNulty 09.02.2007 11:54:38 | |
---|
Pyh. Silloin on jotain vikaa asenteessa tai ei ole todellista halua oppia soittamaan, jos kitara jää soittamatta ulkonäön takia. Eli sen soittoinnostuksen on tultava jostain muualta kuin kitaran ulkonäöstä. Niin mutta jos se vähäinen soittointo lopahtaa kitaran ulkonäön takia. Monesti kun aloittajat ovat veitsenterällä siinä, jatkaako vaiko vaihtaa johonkin toiseen harrastukseen. Monella tosiaan saattaa olla sitä soittointoa 100^n kunnes ovat aikansa katselleet sitä 3-color sunburst Yamahaa tms. siinä nurkissa pyörimässä. Lopulta se ei säväytä ja sitä kautta ei innosta siihen tarttumaan. Tottakai, jos soittaa haluaa niin sitä vetää vaikka kakkosnelosella jossa on rautalangat kielinä... ei se kuitenkaan tarkoita sitä että siitä pitäis saada suuret kiksit ja että se nostaisi soittoinnostusta uudelle tasolle. Värillä on väliä, samoin ulkonäöllä! Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth! |
MusaMasa 09.02.2007 12:00:26 | |
---|
Olen siis aloitteleva kitaristi (n.puoli vuotta soittoa) ja ajattelin hankkia uuden kitaran. Mutta koska en juuri mitään noista ymmärrä eikä lähipiirissäkään ole ketään joka osaisi kovinkaan paljoa auttaa niin päätin sitten kysyä teiltä. Ei muuta kuin kokeilemaan kaikenlaisia malleja ja nimen omaan ota se, mikä tuntuu käsissä mukavimmalta!! EI sitä miltä se näyttää vaan sopiiko käteen!! Itse soitin aluksi Strato tyyppisillä, EI toiminut, ei sopinut käteen jne. Mutta LP sopi ja sopii edelleen! Musiikki liikeisiin vain kokeileen, siitä se lähtee! Life is for living! Only a Real Gibson is Good Enough. |
Värillä on väliä, samoin ulkonäöllä! Tottakai. Kuitenkin suosittaisin noiden hevisuunnikkaiden sijaan aloittelijallekin jotain hiukka perinteikkäämpää muotoilua. Esim. musta Epiphonen lespauli on varsin rock ja tarvittaessa vaikka metal, jos muuten sopii käpälään. Löytyy taatusti käytettynä tuossa hintaluokassa. Koska kuitenkin suht' aloittelijasta puhutaan, niin tuo kitara vaihtuu suurella todennäköisyydellä parempaan tai toisenlaiseen vuoden, parin sisällä, jos harrastus jatkuu aktiivisena. Tuollainen hevikeppi vaihtuu ihan varmasti ja vielä nopeammin, kun taas lespaulille ennustan pidempää käyttöikää. Ja tuolle kyllä löytyy käyttöä myöhemminkin vaikka uuden kitaran rinnalla, varsinkin jos se on kuitenkin jo ihan perushyvää laatua oleva kitara kuten tuo Epiluuri. Mutta roikkuu ja riippuu monesta asiasta nämä, ja ostaja viimekädessä ostaa just sitä mitä haluaa. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
marko.m 09.02.2007 12:11:15 (muokattu 09.02.2007 12:16:32) | |
---|
Minä vaihdoin parin vuoden soittelun jälkeen squier affinity staron tuohon nykyiseen Jacksonin kepukkaan, joka oli käytettynä paikallisessa musalikkeessä. Se oli vain niin hiton siisti että oli pakko saada se. Ei haitannut vaikka 1.E kielen 1 nauhalta soitettaessa särisi pahasti koesoittotilanteessa. Uskottelin vain itselleni että kaularautaa säätämällä sen saa kuntoon ja onneksi saikin. :) Ajattelin silloin että se on ihan pro kitara kun on kaks humpuukkeria ja floikka ja kaikki. No ei se nyt huono kitara olekaan kun vaihdoin evolutionin tallaan. Joo no sitä yritän sanoa että kyllä se kitaran malli ja olemus vaikuttaa paljon soittoinnokuuteen. Itse olin tosi innoissani tuosta jacksonista. Edit. Ja kannattaa mennä liikkeeseen katselemaan kans. Omassa kädestä moni kitara näyttää paljon hienommalta kuin kuvassa. |
-Cale 09.02.2007 12:36:19 | |
---|
Mitä ite oon soitellut Epiphonen Les Paulilla kun itellä sellanen oli melkein 5 vuotta, niin täytyy kyllä sanoa että kun testasin kerran kaupassa Epiphonen Exploreria niin se sopi paljon paremmin käteen ja soitto tuntui luontevammalta. En varmaan sitten oo lespamiehiä... Toki mielipidejuttuja nämä, mutta olen kyllä Bonecrusherin kanssa samoilla linjoilla! |
Pekka.M 09.02.2007 13:42:52 | |
---|
Kiitos kaikille vastauksista. Eiköhän näillä neuvoilla jo alkuun päästä. Ja tosiaan, sillä ulkonäöllä on väliä. Saattaa olla että muutamien vuosin päästä jos soittamista jatkan, sillä ei ole. Halusin kuitenkin kysyä täältä että en mitään ihan käyttökelvotonta osta. |
JuSu 09.02.2007 14:11:49 | |
---|
Saattaa olla että muutamien vuosin päästä jos soittamista jatkan, sillä ei ole. On sillä, usko pois. Mieli vaan muuttuu... =) JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
nikovirtala 09.02.2007 18:05:49 | |
---|
Saattaa olla että muutamien vuosin päästä jos soittamista jatkan, sillä ei ole. On sillä, usko pois. Mieli vaan muuttuu... =) Ehkä selitin liian vaikeasti.. Toki ulkonäöllä on väliä. (saa jäädä ainakin miulta kauppaan kaikki hevisuunnikkaat ja floikkatallat.) Peruslähtökohdan pitäisi kuitenkin olla, että kitaran soittaminen on siisti juttu, ei niinkään se millä sitä tehdään. Ainakin aluksi. Se välineurheilu tulee sitten myöhemmin. :) Jossitellaan lisää.. jos väitetään, että huono soitin tappaa soittoinnostuksen niin minun ei sen perusteella olisi pitänyt soittaa enää vuosikausiin, sen verran kauhealla 70-luvun maya ritsalla tuli ensimmäiset vuodet soitettua. What is life? - A bad trip. |
Ziggy Bubba 09.02.2007 18:16:40 (muokattu 09.02.2007 18:17:13) | |
---|
Jossitellaan lisää.. jos väitetään, että huono soitin tappaa soittoinnostuksen niin minun ei sen perusteella olisi pitänyt soittaa enää vuosikausiin, sen verran kauhealla 70-luvun maya ritsalla tuli ensimmäiset vuodet soitettua. Tuo on tosiaan ihan motivaatiosta kiinni - toiset soittaa vaikka banjolla jos ei muuta ole tarjolla, toisilla hommat loppuu kun eka turhautuminen omaan taitamattomuuteen iskee. Meikäläinen veteli alkuun vasurina oikeakätisellä kitaralla josta oli kaksi kieltä vielä poikki, mukavaa se oli silti :) Myspace.com/Crookmachine |
wolfman 09.02.2007 20:23:44 | |
---|
lisään sen verran, että maailma on täynnä "loistavia" soittajia, jotka eivät koskaan pääse ulos treenikämpältä. mutta valta osa maailman cooleimmista staroista on kuitenkin vain keskinkertaisia rämpytteliöitä... peilin edessä treenaaminen kannattaa aina! osta se mikä silmää miellyttää. |
Ziggy Bubba 09.02.2007 20:26:51 | |
---|
lisään sen verran, että maailma on täynnä "loistavia" soittajia, jotka eivät koskaan pääse ulos treenikämpältä. mutta valta osa maailman cooleimmista staroista on kuitenkin vain keskinkertaisia rämpytteliöitä... peilin edessä treenaaminen kannattaa aina! osta se mikä silmää miellyttää. Pitääkö sieltä treenikämpältä edes päästä pois, varsinkaan jos on hyvät tilat :) Mut joo, ihan totta ulkonäöllä ja mojolla on usein todella suuri merkitys kitaran "soittofrekvenssiin". Myspace.com/Crookmachine |