Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kohtuuhintaiset kitaraetuasteet (putki)
1 2
makoskela
16.12.2003 17:18:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko niitä?
 
Ajattelin piristää vanhan JCM800-nuppini soundia jollain etuasteella, toi Mesan Triaxis -luokka taitaa olla vähän turhan tyyris mulle..
 
'Kyllä kulta. Lupaan olla ostamatta enempää kitaroita..' '...Rakas?!?' 'Miksi ovi on auki...?'
Härski
16.12.2003 17:33:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H&K:n Tubemania itse käytän trankkuvahvarin kanssa ja toimii kuin tauti! Luulen, että toi etunen olis elementissään nimenomaan putkistyrkan kanssa. Ja halpakin on. Suosittelen!
 
Härski
16.12.2003 18:46:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipäs anneta tämän pudota. Kertokaahan nyt niitä etuasteita, haluan myös ite tietää enempi.
 
Fortune
16.12.2003 18:48:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on kohtuuhinta?
 
Alle 600 euron saa ainakin Mesan V-twiniä, Kochin Pedaltonea, Mesan Studio Preampia, Englin E530:sta.
 
"Look behind you, a three-headed guitar!"
Härski
16.12.2003 18:51:50 (muokattu 16.12.2003 18:52:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on kohtuuhinta?
 
Alle 600 euron saa ainakin Mesan V-twiniä, Kochin Pedaltonea, Mesan Studio Preampia, Englin E530:sta.

 
Noni. Näin se homma etenee. Toihan oli toi alle 600 € aika kohtuuhinta, ainakin mun mielestä. Itse maksoin tästä Tubemanista 250 €.
 
Glottis
16.12.2003 18:58:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko toi Mesan triaxis ton hinnan väärti? Eikö se maksa uutena jotain 3000 ekee? Itelläni on SansAmpin PSA-1, mitä eroo niillä on? En oo kuullu koskaan Mesaa livenä, onko ne ihan eri planeetalta? Kiinnostais saada toisinaan vähän tuhdimpi saundi, eipä silti kyllä tosta sansampistakin saa kaivettua ihan kivan kuulosta mättöä...
 
makoskela
16.12.2003 19:13:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vihjeistä. Unohdin tietty mainita, että kelpuutan vain räkkimalleja - mulla on spedukauhu (kamala tauti).
 
'Kyllä kulta. Lupaan olla ostamatta enempää kitaroita..' '...Rakas?!?' 'Miksi ovi on auki...?'
apuri
16.12.2003 19:14:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rocktron voodu valve, piranha, prophecy (vähän on tyyris) ei pätkäise signaalia presetin vaihdoissa niin kuin vanhemmat adat tai digitechit. Tai esim. peaveyn tubefex tai sansamp psa-1, vaikka ei putkia olekaan. Tietysti marsunkin jmp-1:stä voi tsekkailla.
 
Härski
16.12.2003 19:17:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vihjeistä. Unohdin tietty mainita, että kelpuutan vain räkkimalleja - mulla on spedukauhu (kamala tauti).
 
No wittu.
 
Fortune
16.12.2003 19:21:35 (muokattu 16.12.2003 19:30:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko toi Mesan triaxis ton hinnan väärti? Eikö se maksa uutena jotain 3000 ekee? Itelläni on SansAmpin PSA-1, mitä eroo niillä on?
 
Mesat eivät Suomessa ole hintojensa väärtejä, Jenkeissä ehkä.
 
Putket nyt ovat ensimmäinen ero, Sansampissa niitä ei ole.
 
Ja se taitaakin se konkreettisin ero, PSA-1 lienee jonkinsortin trankkumiehen Triaxis.
 
Hyviä putkietusia alle 600 euron, räkkimalleja siis:
 
-Engl E530 (uutena 500 euron luokkaa, Ebay.dessä pyörii koko ajan 300 euroon päättyviä huutoja):
http://www.engl-amps.com/engl-amps/amps/rackgear/default.htm
 
-Mesa/Boogie Studio Preamp (käytettynä löytyy alta 400 euron varmasti, mainiosoundinen peli, tosin kolmas kanava olisi poikaa).
 
-Marshall JMP-1, näitäkin pyörii joskus käytettyinä kohtuuhintaan, vasta missasin yhden 300 euroa maksaneen, vieläkin harmittaa. Midiohjattavuus on plussaa, samoin muistipaikat:
 
http://www.marshallamps.com/images/products/rack/jmp1.html
 
Noista Rocktroneista ei ole kokemuksia.
 
"Look behind you, a three-headed guitar!"
makoskela
16.12.2003 19:33:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytää käydä katsomassa tuota Engliä, mutta Mesan kamat aina kiinnostavat... Ei sulla Fortune sattuisi olemaan Studio Preamppiä myytävänä...? Heh.
 
'Kyllä kulta. Lupaan olla ostamatta enempää kitaroita..' '...Rakas?!?' 'Miksi ovi on auki...?'
Fortune
16.12.2003 19:35:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei sulla Fortune sattuisi olemaan Studio Preamppiä myytävänä...? Heh.
 
Over my dead body.
 
Tässä on sitäpaitsi pikkuvikaa, ei tätä kukaan osta oikeasti.
 
Taidan säästää vanhuuden varalle, vaikka laittaisinkin Englin kaveriksi. On tässä sen verran hyvä puhdas ja hienon hieno lead-soundi.
 
"Look behind you, a three-headed guitar!"
makoskela
16.12.2003 19:52:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Over my dead body.
 
Taidan siis tyytyä Marsun metsästykseen. Olen joskus näprännyt JMP ykköstä. Muistaakseni se pelitti oikein mukavasti.
 
'Kyllä kulta. Lupaan olla ostamatta enempää kitaroita..' '...Rakas?!?' 'Miksi ovi on auki...?'
wilo
16.12.2003 20:19:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rocktron voodu valve, piranha, prophecy (vähän on tyyris)
 
Prophesy on kallis, totta, muttei taida olla putkietuaste kuitenkaan? En kyllä tiedä onko se hyväkään...
 
Glottis
16.12.2003 21:07:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oisko jollakulla jotain ääninäytettä tosta mesan triaxista, tai tiedättekä jonkun sivun missä olis?
 
thejmh
16.12.2003 22:35:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääninäytteitä Triaxis:sta on löytynyt joskus ainakin Harmonycentralin foorumeilta. Jos jotakuta kiinnostaa triaxis niin voisin myydä omani jos hinnasta sovitaan...
 
Fortune
16.12.2003 22:38:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prophesy on kallis, totta, muttei taida olla putkietuaste kuitenkaan? En kyllä tiedä onko se hyväkään...
 
Prophesy on tosiaan DSP-tavaraa.
 
"Look behind you, a three-headed guitar!"
wilo
16.12.2003 22:45:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisinpas oikeastaan tarjota omaa tarpeettomaksi jäänyttä Tube Worksin Real Tube II etuastetta, jos kiinnostaa.
Löytyy kaksi kanavaa ja lisäksi mahdollisuus ajaa molempia kanavia sarjaan kytkettynä stacked-tilassa. Sinänsä peruslaite, mutta helvetin kirkkaat ja lasiset soundit on, aika hyvät liitännätkin. Ei tosin mitään kaiutinsimulointeja sun muita herkkuja. Kahdella 12AX7:lla toteutettu vekotin.
Laitappa viestiä jos kiinnostaa, 180 euroa olis pyynti.
 
Kjukka
17.12.2003 08:46:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kanssa JMP-1 hakusessa, ebay.de:ssä näky olevan 470€ sofort-kaufenina... Niin paljoa ei kuitenkaan viittis maksaa.
 
-Jukka
 
Ostetaan Marshall JMP-1
Glottis
17.12.2003 09:05:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääninäytteitä Triaxis:sta on löytynyt joskus ainakin Harmonycentralin foorumeilta. Jos jotakuta kiinnostaa triaxis niin voisin myydä omani jos hinnasta sovitaan...
 
Voisin olla kiinnostunu tosta Triaxis:sta, mikä on pyyntö?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «