Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpukapulat
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Clayrooster
16.12.2003 17:31:02 (muokattu 29.10.2005 04:19:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs ihan uteliaisuudesta haluan tietää millaisia kokoja porukat käyttää.
Ja jos vaikka voisitte mainita suosikki merkkinne/mallinne yms.. jne..
Itse olen pitänyt tätä periaatetta, että jos esim. kapula on materiaaliltaan "PAINAVAA" on ehdottomasti 7A hyvä koko, kun taas jos on kyseessä hieman epäraskaampaa puuta otan mielellään 5A:ta.
Puukepeissä yksi suosikkimerkkini on tietysti Vic Firth.
Mitäs myös pidätte hiilikuitukapuloiden saundista. Onko sillä niin eroa teistä?
 
"Syö sukset, jos et, aja viikset"
kkeppana
16.12.2003 17:41:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytän Pro Markin ja Vaterin 5B-keppejä. Niissä on tarpeeksi isot nupit.
 
I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society.
jussiohman
16.12.2003 17:42:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytän Taman 7a keppejä. En tiedä paremmasta. Onko paljon eroja eri kapulamerkeillä? Millaisia?
 
aveikkapataheluvanooiis!
Magetsu
16.12.2003 18:19:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaiset nuo Joeyn Aheadit on?
Tatsi/paino?
En ole löytänyt noita mistään ja ois mukavaa saada tyypittää nuo.
Joskus olen jollain hiilipalikoilla soittanut ja ne oli ihan syvältä...
 
"Kendo wa ken no riho no shuren ni yoru ningen keisei no michi de aru"
JTS
16.12.2003 18:47:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vic Firthin tai Pro-Markin 5A:t.
 
Healthy body sick mind -Operation Ivy-
Micho
16.12.2003 19:16:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytän Pro Markin ja Vaterin 5B-keppejä. Niissä on tarpeeksi isot nupit.
 
mullakin on noi vaterin 5B:t käytössä. tai itseasiassa ne funk blasterit (chad smith), mutta ainakaan minä en ole niissä huomannut mitään eroa 5b:hen..
mut anyway, omasta mielestä parhaat kapulat ja kaiken lisäksi vielä halvatkin.
 
afro
16.12.2003 19:25:50 (muokattu 16.12.2003 19:26:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vater:
Fusion Hikkoria, Vähän paksummat, mukavat soittaa, hyvät pyöreät tipit, kestävät
Manhattan 7A Hikkoria, kevyempään soittoon, kuitenkin paksummat kuin esim. B-Stickit alla, mukavat soittaa, hyvät pyöreät tipit, kestävät
 
B-Stick:
King 7A Hikkoria, aika ohuet, kestävät, hyvä soundi pelteihin, mukavat soittaa
Queen 7A Vaahteraa, ohuet myös, ei niin kestävät, mutta kevyet, hyvä soundi pelteihin, mukavat soittaa
 
Sivuni Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
AP
16.12.2003 19:34:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole kovin herkkä "väärille" kepeille.
Viime aikoina on soiteltu Promarkin Simon Phillipsin Signature-kepeillä ja sitä ennen Ngugu Chandlerin vastaavilla.
Ostin lauantaina parin jotain Dave Wecklin nylonpäisiä Vic Firthin kapuloita, kun vaikuttivat "kylmiltään" sopivan hyvin kouriin. Vielä en ole niiden kanssa ehtinyt tositoimiin.
 
Epämuusikko
16.12.2003 19:43:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon Afron kanssa samojen merkkien linjoilla. Mulle vaan fusionia/sessionia ja B-Stickiltä 5A:ta ja Taffelia (! voi soittaa hiljaa!). Mutta ei ne kepit vaan se soittaja. Ja kun soittaja on paska, niin on pakko käyttää hyviä keppejä.
 
Mielummin paska kuin keskinkertainen
Clayrooster
16.12.2003 20:24:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytän Taman 7a keppejä. En tiedä paremmasta. Onko paljon eroja eri kapulamerkeillä? Millaisia?
 
Onhan niillä kai just "tipeissä" ja tietysti vissiin vähän eri puusta tehään. Ja kaikenmoista pientä.
Mihin kukin tottuu.
 
"Syö sukset, jos et, aja viikset"
dictatorsh*t
16.12.2003 21:36:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pro-Markin 5B ja Vic Firthin 5A. Niitä on tullut tässä jo muutama vuosi käytettyä.
Sitten on vielä tommoset Silver Fox "tulitikut".
 
"Aika on suuri opettaja, mutta valitettavasti se tappaa kaikki oppilaansa." -Hector Berlioz.
hahuusko
16.12.2003 21:58:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

..mutta tietysti pidän Aheadin Joey Jordison hiilikuitukapuloista. ;)
 
Aheadin kapulat tosin eivät ole hiilikuitua, vaan niiden runko on alumiinia ja päällä on muovikuori. Ihmiset eivät ikinä tunnu oppivan tuota... ;)
 
Itse soitan yleensä 5B-kapuloilla tai vähän ohuemmilla, merkillä ei väliä (Zildjianista ja Milleniumista on tosin aika huonoja kokemuksia), materiaali kuitenkin mielellään hikkoria. On minulla Aheadinkin 5B Rockit, mutta ne on minusta jotenkin oudosti painotetut, komppipelti kuulostaa aika kummalliselta niillä soitettuna ja se "saumakohta" siinä muovikuoren ja kapulan päädyn välillä on häiritsevä.
 
Joskus saatan harjoitellessa käyttää Vic Firth Metal -keppejäkin.
 
LumPus
16.12.2003 22:02:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ProMark 5An
 
Viekö elämä liikaa aikaasi?
Mikko A
16.12.2003 22:07:00 (muokattu 16.12.2003 22:08:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viimeisin ostos on ProMarkin Rick Latham signaturet. Melko ohuet, sanoisinko että hieman 5A:ta ohuemmat. Pienehkö ja pyöreähkö tippi. Dissaan ProMarkia, mutta kun kaupassa testasin kasan kapuloita, niin noissa oli paras tatsi ja peltisoudi. Kotona vasta huomasin että vittu ne on ProMarkit ja sitten vitutti. Hyvät ne on silti. Haluisin kokeilla jotain vaahterakeppejä, ne on kait pehmeempiä ku hikkorikapulat, niillä lähtis sitten varmaan myös pehmosemmat soundit(?)
 
Kirjotetaanko se ProMark yhteen vai ei?
 
P.S. Pyöree tippi on kyllä ehoton!
 
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Clayrooster
16.12.2003 22:10:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aheadin kapulat tosin eivät ole hiilikuitua, vaan niiden runko on alumiinia ja päällä on muovikuori. Ihmiset eivät ikinä tunnu oppivan tuota... ;)
 
Hmm... Ainakin olen joka paikasta kuullut, että ne ovat hiilikuitukepit. Noh, eipä voi mitään, jotain semmosta kuitenkin! :)
 
"Syö sukset, jos et, aja viikset"
Clayrooster
16.12.2003 22:15:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja sitten vielä vähän ottaisin selvennystä, että kun olen vähän aikaa pähkäillyt, että olenko oikeassa että esim.
2B on paksumpaa kuin 2A
5B paksumpaa kuin 5A
jne..jne...
Kun aloin miettimään vähän tarkemmin, mitä niillä on niin paljoa eroa.
Rumpuja olenkin soitellut jo useamman vuoden, mutta ei tuota kapula juttua ole sen tarkemmin ajatellut...?
Kertokaa niitä koko juttuja hieman enemmän, kun tiedän vasta nuo perus jutut, vai onko siinä sen kummallisempaa?+
 
"Syö sukset, jos et, aja viikset"
Clayrooster
16.12.2003 22:15:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja sitten vielä vähän ottaisin selvennystä, että kun olen vähän aikaa pähkäillyt, että olenko oikeassa että esim.
2B on paksumpaa kuin 2A
5B paksumpaa kuin 5A
jne..jne...
Kun aloin miettimään vähän tarkemmin, mitä niillä on niin paljoa eroa.
Rumpuja olenkin soitellut jo useamman vuoden, mutta ei tuota kapula juttua ole sen tarkemmin ajatellut...?
Kertokaa niitä koko juttuja hieman enemmän, kun tiedän vasta nuo perus jutut, vai onko siinä sen kummallisempaa?
 
"Syö sukset, jos et, aja viikset"
Clayrooster
16.12.2003 22:15:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho, ei pitänyt tulla kahta kertaa.
 
"Syö sukset, jos et, aja viikset"
vernie
16.12.2003 22:17:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mullakin on noi vaterin 5B:t käytössä
 
Mulla myös. En nyt niin hirveästi ole erilaisia kapuloita koeajanut, mutta nuo ovat ainakin riittävän kestävät. Ja hajoavat silleen siististi. Pro Markin 5A-kapuloista irtoilee ainakin mun käytössä kohtuuttoman suuria palasia kerrallaan.. Vaikka tuskin hakkaan keskivertorumpalia kovempaa.
 
Jotta voisimme ymmärtää menneisyyttä, meidän on tunnettava historia.
LumPus
16.12.2003 22:18:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjotetaanko se ProMark yhteen vai ei?
 
Itse asiassa taitaa olla Pro*Mark
..siis että siinä on piste keskellä, ei vaan näppiksestä löydy...
 
Viekö elämä liikaa aikaasi?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 59 10 11 12 13

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «