Aihe: Vahvistin päivittelyä
1
vee
08.02.2007 19:40:10
Tarkoitus olisi uuden kitaran hankinnan yhteydessä ostaa myös uusi vahvistin mikrokuution tilalle. Vaatimuksina lähinnä kerrostalo soittelu joskus hiukan isommallakin volyymilla, musatyyli venyy puhtaista näppäilyistä aina tuonne gunnarit/metallica/maiden osastoon asti. Lompakko taipuu noin 300 euron luokkaan mikäli tarvetta ja vastinetta on.

Sen verran mitä olen tutkimusta tehnyt, niin sopivilta ovat tuntuneet rolandin cube 20x ja vox 30ad. Molemmista kovasti kehujakin kuullut. Hirveästi mieltymyksistä en osaa sanoa, kun kokemusta on oikeastaan vain tuosta mikrokuutiosta. Siinä ihastuttaa tuo monipuolisuus, kun taasen ääni tuntuu särömallinnuksilla hiukan tunkkaiselta. Tästä tosin voinee syyttää kitaraakin. Mitenkäs tuon uudemman 20x:n kanssa, onko tunkkaisuus mukana siinäkin vaiko peräti kaikkien mallintavien ominaisuus? Entäs kuulokkeiden kanssa soittelu, onko varteenotettava vaihtoehto ja onko siinä oleellisempaa sijoittaa rahaa kuulokkeisin kuin vahvariin?

Olisiko siis kokemuksia mainituista vahvistimista tai ehkäpä jotain muita ehdotuksia?

Niin, uusi kitara tullee luultavasti olemaan yamahan aes620 ja vanha on ibaneezin grx40.
Axe83
08.02.2007 21:41:25

Mulla on ollu tuo Cube 20x noin pari kuukautta käytössä ja itse siihen olen ollut todella tyytyväinen. Tuohon tukkoisuuten en osaa muuta sanoa kuin, että vahvistin kuulostaa paremmalta kuin Microcube ehkäpä suuremman elementtinsä takia. Jonkinlainen kuva
vahvarista löytyy mun omasta kuvasta.

Käy kuitenkin testaamassa jossakin musakaupassa. Sittenpähän tiedät, et onko tuo investoinnin arvoinen. Microcubeen lisää saat ainakin virittimen ja sitten 3-alueisen EQ:n.
Iban3z
08.02.2007 21:45:08
Sanoisin että Vox Valvestate 30w tai roland cube 30x.
Itse laitoin juuri Roland cube 30x:n tilaukseen, hintaa 200e-230e, ja Vox:illa taitaa olla 280e-300e.
-Cale
08.02.2007 21:48:30
Mulla olis tossa torilla tollanen Valvestate :P
duc
08.02.2007 22:04:34
Tuossa tilanteessa ottaisin noista Voxin jos valita pitäisi, kun kerran Cube-malliston vahvari jo löytyy. Tai sitten tällaisen:
http://www.thomann.de/fi/tech_21_trademark_30.htm
Hutte
08.02.2007 23:30:00

...ehkäpä jotain muita ehdotuksia?

minulla itsellä tällähetkellä (kun treenikämpälle meneminen muutaman kilometrin päähän fillarilla tuossa pakkasessa ei maistu) on kotona yhdistelmä: Skeba-Pod2.0. Toimii kuulokkeilla kuin unelma. En voi muuta kun suositella kotisoitteluun varsinkin kerrostaloon. Erittäin yksinkertainen, mutta kuitenkin saundia löytyy jos minkämoista. Joskus olen jopa soittanut podin kautta tietokone kaijuttumiin, ja kyllähän sieltä jotain ääntä kuului. Myös H&K edition blue sarjan 60wattisen yksilön omistan ja siitäkin tykkään kovasti.
Näillä mennään
ninokoo
09.02.2007 02:02:54
Itselläni oli lähes vastaava hankinta hetki sitten. MicroCube oli alla ja 200-300e budjetilla oli hankittava uusi vahvistin. Kerrostalossa soittoa varten siis, ja lopulta painin Roland 30x:n ja Vox ad30vt:n välillä.

Kun pääsin näitä kahta vierekkäin testaamaan niin pakko myöntää, että tuo Vox vei minun sydämeni äänimaailmallaan ja monipuolisuudellaan. Rolandin soundissa on joku juttu mikä minuun ei vetoa, kun Vox taas tarjoaa enemmän vintage-henkistä soundia, jota itse diggailen. Myös Voxin mallinnuksista tykkään enemmän, kuin Rolandin. Lisäksi Voxissa oleva tehonsäätö on aivan ehdoton kerrostaloon, kun saa säröt irtoamaan paremmin pienemmälläkin voimakkuudella. Vahvistin toimii mielestäni erittäin hyvin sekä Les Paulilla, että Ibanezin RG:llä.

Vox siis 255e paikallisesta liikkeestä. En ole katunut.

Testaamallahan ne omat mieltymykset toki selviää, mutta nämä ovat omat kokemukseni näistä kahdesta laitteesta.

Tietysti on myös ulkonäkö seikka. Toiset tykkää muhkummasta, minä en.
...where i'm surrounded by walls of one hundred thousand guitars
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)