Aihe: Vanhemmat Treeneissä
1 2 3
Highway Star
08.02.2007 17:26:23
Niin. Minua sanotaanko että vähän enemmän kuin lievästi v.tuttaa että porukoitten vanhempien pitää tulla neuvomaan treeneihin, istuvat siellä nurkassa ja arvostelevat ja tekevät muistiinpanoja.. Eikö teidänkin mielestä vanhemmille pitäisi vaa sanoa että Thanks ja goodbye ?

Mielipiteitä.
saastara
08.02.2007 17:52:38 (muokattu 08.02.2007 17:53:14)
Olisit vain kiitollinen, että vanhempiasi kiinnostaa.. :D

E: Aaa.. Kas. Tämän ikäisiä. Sanokaa, että menkääs ny.
Lisää middleä ja vähemmän volumea. Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia.
Highway Star
08.02.2007 17:53:33 (muokattu 08.02.2007 17:55:43)
Ei ollu kyllä minun vanhemmat siellä :D onneksi. Mutta jos ne rupeaa kyyläämään joka treenit ja arvostelemaan siellä joka treenien ajan niin ei tuu kyllä mitään

Onko muille tullu samanlaisia ongelmia

Edit: ei se ikä tähän mitenkään liity. Osataan kyllä soittaa ja meillä on +15 v basisti jonka isä juuri oli siellä...
saastara
08.02.2007 18:30:46
Ei ollu kyllä minun vanhemmat siellä :D onneksi. Mutta jos ne rupeaa kyyläämään joka treenit ja arvostelemaan siellä joka treenien ajan niin ei tuu kyllä mitään

Ottakaa asia rehdisti puheeksi.

Onko muille tullu samanlaisia ongelmia

Eipä ole itsellä minkäänlaisia kokemuksia moisesta.

Edit: ei se ikä tähän mitenkään liity. Osataan kyllä soittaa ja meillä on +15 v basisti jonka isä juuri oli siellä...

En tarkoittanut tuota ikää nyt missään nimessä halveeraavassa muodossa.. Lähinnä siksi mainitsin, että onhan se hieman eri asia jos emokulta on seuraamassa 13 vuotiaan söpön pikkupoikansa harrastuksia, kuin 24-vuotiaan kelvottoman pojankoltiaisensa sosiaalipummeilua.. :)

Todennäköisesti kyse on nyt vain siitä, että vanhemmat haluavat osoittaa olevansa kiinnostuneita tekemisistänne ja että tukevat toimintaanne..
Lisää middleä ja vähemmän volumea. Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia.
-Cale
08.02.2007 18:36:48
Todennäköisesti kyse on nyt vain siitä, että vanhemmat haluavat osoittaa olevansa kiinnostuneita tekemisistänne ja että tukevat toimintaanne..

Aivan, sehän on hieno asia että niitä kiinnostaa ja antavat rakentavaa palautetta (kenties). Omat vanhemmat, tai oikeastaan äite ja isäpuoli ovat yrittäneet romuttaa meikäläisen haaveita musahommista nuoresta pojasta lähtien mikä ei ole mukavaa, mutta en ole sen antanut lannistaa. Isää ei varmaan vähempää voisi kiinnostaa mitä teen.
Highway Star
08.02.2007 19:09:32
Juu, se on hienoa että ne tukee.. Mutta se osaa olla ärsyttävää että arvostellaan koko ajan...

Ja tukea voi käymässä katsomassa esim. Jos on keikan tapaista tai jotain. mutta treeneihin arvostelemaan tuleminen on vähän liikaa..
Kukkis 77
08.02.2007 19:10:57

Juu, se on hienoa että ne tukee.. Mutta se osaa olla ärsyttävää että arvostellaan koko ajan...

Ja tukea voi käymässä katsomassa esim. Jos on keikan tapaista tai jotain. mutta treeneihin arvostelemaan tuleminen on vähän liikaa..

Niinkuin edellä oli jo sanottu, sanokaa ihmeessä porukoille miten asia on. Että älkää treeneihin tunkeko, tulkaa sitten keikalle! :D
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" - Aki Kaurismäki
saastara
08.02.2007 19:57:32
Onko palaute rakentavaa?

Jeps.. Tämä on myös olennainen pointti. Mutta onko mikään, mitä vanhempi suustaan päästä teini-ikäiselle järkevää..? :) Päättelen tästä, että kun vanhemmat olettavat olevansa oikeutettuja kommentointiin, ovat he myös jotenkin perillä musiikkiasioista..?

Onhan se nyt kuitenkin niin, että pitää se bändillä olla oikeus ilman häiriöitä reenata. Ja pitää vanhempien se tajuta jos lasten harrastusta parhaiten tukee heidän välinpitämättömyytensä. :)
Highway Star
08.02.2007 20:13:14 (muokattu 08.02.2007 20:15:29)
Jeps.. Tämä on myös olennainen pointti. Mutta onko mikään, mitä vanhempi suustaan päästä teini-ikäiselle järkevää..? :) Päättelen tästä, että kun vanhemmat olettavat olevansa oikeutettuja kommentointiin, ovat he myös jotenkin perillä musiikkiasioista..?

No yksi vanhemmista on ollut nuorempana bändissä ja Palaute ei ole kovin rakentavaa. Pääasiassa suunnilleen tämmöistä: Pistä se vahvistin hiljemmalle sähän rikot sen )

Mutta onko mikään, mitä vanhempi suustaan päästä teini-ikäiselle järkevää..? (lainaus)

....Hmm. No kyllä me kuunnellaan mutta kun rupeavat arvostelemaan meiän soittoa nii siinä palaa jo pinna.. Tulisivat ite soittamaan samat..

Mehän ei olla iha mitään alottelijoita. Rumpali ja minä ollaan soitettu 5 vuotta ja basisti 4 vuotta ja saadaan ens viikolla laulaja joka on laulanu 3 vuotta. Soitetaan funkkia koska se on haastavampaa kuin pelkkä purplen ja sabbathin hakkaaminen :)

Edit: Nuo kaikki tekstit meni punaseks vaikka vain lainattujen olisi pitänyt..Pelleilen tän systeemin kanssa :S sorry
shovi
08.02.2007 20:47:37
No yksi vanhemmista on ollut nuorempana bändissä ja Palaute ei ole kovin rakentavaa. Pääasiassa suunnilleen tämmöistä: Pistä se vahvistin hiljemmalle sähän rikot sen )

Siinäpä saattaa piillä myös totuuden siemen. Ei aina pidä luukuttaa niin kovalla. Joskus soitto tulee paljon paremmin esiin kun hiukan hiljennetään. Ei ole kovin cool jos yleisö on kuuroa keikan jälkeen (josset soita Motörheadissa).

....Hmm. No kyllä me kuunnellaan mutta kun rupeavat arvostelemaan meiän soittoa nii siinä palaa jo pinna.. Tulisivat ite soittamaan samat..

Ohhoh, paha paha asenne muusikolla. Omaperäisyys jne. pitää säilyttää, mutta kritiikkiä ei voi ottaa vastaan asenteella "tuu ite vetää jos kerran osaat". Toki vituttaa jos joka asiaa pitää kytätä ja valittaa, mutta miksi asiasta ei voi keskustella vanhempien kanssa?

Muistan kun (noh, siitähän onkin niin hirveästi aikaa) ekan bändin ja ekan treeniksen kanssa isipappa halus välttämättä avaimen jotta voi käydä tarkistamassa mestat. Siinähän sitten kärähdettiin kun kaikennäköisiä (limu)viina, olut, viini yms. pulloja oli joka puolella. Jäi bändisoitot kahdeksi vuodeksi. Oiskohan kyse siitä, että "käävät" istuu siellä ja kyttää ettette dokaile?
"Anna mie soitan rumpuja!" -Amorphiksen kosketinsoittaja keikalla
Tympee Huttunen
08.02.2007 21:00:33
:D Kai vanhemmat keikallekin tulee sitten eturiviin.
shovi
08.02.2007 21:18:49
:D Kai vanhemmat keikallekin tulee sitten eturiviin.

Toivottavasti á la School of Rock ;)
"Anna mie soitan rumpuja!" -Amorphiksen kosketinsoittaja keikalla
Ahokkis
08.02.2007 21:53:12
No voitte sentään ajatella et, ompas sentään pieni kuuntelijajoukko joka ihquttaa meitä.:D
Meillä taas tahtoo olla et mun pikkuveli tahtoo tunkea treeneihin ja ihan muuten vaan chillailla meiän treeneissä.
Toinen meiän bändin suuri fani on naapurin mummo joka on aina nenä ikkunassa kiinni kun treenit alkaa ja seuraavana päivänä saa kuulla naapurin naapurilta et naapurin mummo käyny kuuntelemassa pihalla 3aikaan yöllä kun rummut paukkunu täysillä vaikka treenit loppuis 8-9aikaan:D
oiva tumpeloinen
08.02.2007 22:06:26 (muokattu 08.02.2007 22:07:28)
Siinäpä saattaa piillä myös totuuden siemen. Ei aina pidä luukuttaa niin kovalla. Joskus soitto tulee paljon paremmin esiin kun hiukan hiljennetään. Ei ole kovin cool jos yleisö on kuuroa keikan jälkeen (josset soita Motörheadissa).

Ohhoh, paha paha asenne muusikolla. Omaperäisyys jne. pitää säilyttää, mutta kritiikkiä ei voi ottaa vastaan asenteella "tuu ite vetää jos kerran osaat". Toki vituttaa jos joka asiaa pitää kytätä ja valittaa, mutta miksi asiasta ei voi keskustella vanhempien kanssa?

Mä en näe mitään kritiikin kestämistä, jos jotkut tulee treeneihin kertomaan, miten hommat pitäisi mennä ilman erillistä pyyntöä. Treenit on sitä varten, että siellä kokeillaan ja opetellaan niiden pohjalta tavaraa.

Nyt nopeasti ne vanhemmat ulos sieltä kämpiltä ennen kuin menee reisille koko touhu. Ei nekään halua kakaroita vahtimaan omia harrastuksiaan. Yksityisyys pitää olla jokaisella. Ennen keikkaa voi sitten pyytää niitä kuuntelemaan ja antamaan niitä vinkkejä, jos siltä tuntuu.

Muistan kun (noh, siitähän onkin niin hirveästi aikaa) ekan bändin ja ekan treeniksen kanssa isipappa halus välttämättä avaimen jotta voi käydä tarkistamassa mestat. Siinähän sitten kärähdettiin kun kaikennäköisiä (limu)viina, olut, viini yms. pulloja oli joka puolella. Jäi bändisoitot kahdeksi vuodeksi. Oiskohan kyse siitä, että "käävät" istuu siellä ja kyttää ettette dokaile?

Toi on täysin eri asia. Jos vanhemmat epäilee tuollaista, niin niille pitää antaa avaimet ja mahdollisuus käydä siellä silloin, kun siellä ei treenata. Tulkoon sitten vaikka hakemaan treeneistä tai odottakoon ulkopuolella, mutta keskellä kämppää kommentoimassa ei ole se oikea paikka aikuiselle.

E: kannustaminen ja vahtiminen/oman nuoruuden uudelleen eläminen ei ole sama asia.
Moimies
08.02.2007 22:19:26
Eipä tuo meno kovin mairealta kuulosta. Itse kyllä sanoisin että voi kupata muuallakin, vähän se olis myös kiusallista tommone..

Oliha se tuo yks kerta tosin ku vielä kaverin autotallissa soiteltii ja kaverin ukko tuli tuhannen pierussa siihe sitte taksia odotellessaan ja sano jotai "Nonnih pojat vetäskäähä nyt parit biisit ku täällä kerran soitatte". No sille soitettiin jotain Metallicaa ja Exodusta, sano vaan et "Opetelkaa pojat Hurriganesia, niillä on hyvät rumpusoolot" ja lähti.
Archt!!! Etsitään treenikämppää Mikkelistä!
Jii
08.02.2007 23:06:44 (muokattu 08.02.2007 23:08:02)
Silloin kun olin junnu ja urheilin kovaa, ihmettelin niitä kavereiden vanhempia, joista paistoi läpi se, että kun ei itse aikoinaan pärjännyt, niin nyt hoidetaan jälkikasvusta mestari. Hampaat irvessä on paha vääntää, jos ei ole pienintäkään halua. Omille vanhemmille nostan hattua siitä, että pysyivät erossa touhusta.

Tokihan menestyminen aina todella paljon työtä vaatii. Sen motivaation tulisi lähteä itsestä ja omaan suuntaan. En ajatellut tuon urheilusysteemin levinneen jo soittopuolellekin.
Birth, copulation and death. Is this your life?
baron
08.02.2007 23:33:46

Ilman muutahan vanhempien pitää olla mukana treeneissä. Me ollaan rakennettu niille katsomo, jossa ne saa istua, kuunnella ja antaa palautetta.
COB No 1 "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Diego
08.02.2007 23:39:16
Ne luulee että basistinne liikkuu huumehiin menevässä seurassa. Mun mutsi jaksaa aina sanoa että "Älä sinä herranjumala ala mitään heroiinia syömään. Näkös männöö, ja jouvvut hullujenhuoneelle."
Ota Mobilatia jos närästää
Highway Star
09.02.2007 12:43:47
Ei tod luukuteta kovalla.. Paitsi basistilla menee välillä yli kun on soittanut death metallia mutta ei me kyllä kovaa soiteta. Rumpalikin osaa soittaa hiljaa..

Ja ei se basisti oo dokaus tyyline, tuskinpa se siitä on. Varmaan haluavat että me menestytään ja yrittää tukee meitä mut tekee sen vähän väärin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)