Aihe: Marshall JCM800 -soundin salat?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
olli8
04.02.2007 23:26:25
Mitä marshallia suosittelette kasarihevi menoon säristimellä buustattuna? putkistyrkkarin hommaaminen on alla ja marshall on huomioitava vaihtoehto. Textannut olen kasisatasta pari vuotta taaksepäin mutta eipä ole enää hirveästi mielessä mitään muutakun että jotakin pientä tarvitsen särön jatkeeksi. Reissue mallisia olen myös koeajanut liikkeissä mutta en ole kehannut luukuttaa.
pekurides
05.02.2007 01:05:43 (muokattu 05.02.2007 01:06:46)

Mitä marshallia suosittelette kasarihevi menoon säristimellä buustattuna? putkistyrkkarin hommaaminen on alla ja marshall on huomioitava vaihtoehto. Textannut olen kasisatasta pari vuotta taaksepäin mutta eipä ole enää hirveästi mielessä mitään muutakun että jotakin pientä tarvitsen särön jatkeeksi. Reissue mallisia olen myös koeajanut liikkeissä mutta en ole kehannut luukuttaa.

Eiköhän ne kaikki käy, reissuvehkeissä pikkasen ylimäärästä rahastuksen makua...

kasarisaundeihin tietenkin kasari vahvistin:) mitäs niitä nyt vaihtiksia jcm800 ja jubilee ainakin.... ja sitten niitä vanhempia
Tunteella päin vittua.
Kalm
08.02.2007 18:35:45
Menee vähän offtopikiksi, mutta tuossa räyhäkäs klippi tuunatusta JCM ysisatasesta.

http://www.youtube.com/watch?v=3XYofqEBQBw
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
saastara
08.02.2007 18:49:54
Menee vähän offtopikiksi, mutta tuossa räyhäkäs klippi tuunatusta JCM ysisatasesta.

http://www.youtube.com/watch?v=3XYofqEBQBw

Ja kuka sanoi, että SG:llä ei voi tiluttaa..? :D

Tuli muuten viime sunnuntaina todettua, että kuinka helskatin paljon JCM 800:n kanssa mikit vaikuttavat soundiin.. Kitaran ohella toki siis.

800-combolla kun tuolla soittelin, oli Rg orkkismikeillä hemmetin mutainen. Lespalla rouhi hemmetin paljon enemmän.. Ei minulla sitten muuta.. :)
Lisää middleä ja vähemmän volumea. Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia.
olli8
08.02.2007 18:57:26
http://www.youtube.com/watch?v=bu1M … 4XA-dE&mode=related&search=

Vallan mainiota soittoa, soundikin on täydellinen. Tollaistakinko saa marsulla ulos?:S
timppa67
18.02.2007 09:59:29
Ensviikon lopulla saan sen kasisataseni korjaajalta jolloin siihen on vaihdettu putket ja konkat.. palaan asiaan kun saan pelistä "savut".. vielä en tiedä muuta kuin kustannusarvion joka on kaikkineen 220e, putket on jotkut JJ;t.. odotukset ainakin on kovat kun härveli on suht rakas.. Korjaaja mielestään oli löytäny siitä jotain vikaakin.. omat fiilikset oli että "potku" oli kadonnut.. toivottavasti homma on hintansa väärtti..

Sorry vanhan ketjun nostamisesta mutta Marsun konkka/putkiremontti on nyt hoidettu ja olen sillä jo yhdet treenitkin soittanut. Vaffarissa on eroa kuin yöllä ja päivällä, nyt lähtee kunnon jytinät. Dynamiikkaa riittää ja häiritsevä pärinä on poissa.. Remontti tosiaan kannatti, eli jos "nuppisi" potee em. oireita niin eikun hoitoon. Remppa maksoi kaikkinensa 220e.
matmal01
25.02.2007 19:47:40
Vaatiiko Marsu jonkin omanlaisen soittotekniikan? :)

ehkä lähinnä tarkotettiin sitä et oli vahvari mikä tahansa niin se voi kuulostaa paskalta jos soittajan taidot on huonot. paskasta ei saa konvehtia mutta toiseen suuntaan se kyllä onnistuu varsin helposti.
Fingolfin
26.02.2007 18:51:24
Itsellä vm.86 JCM800 2204 50W Master Volume Lead -nuppi. Kaappina halpis Behringer BG412S 4x12" 400W. Plugi high sensitivity inputtiin, Pre-amp volume täysille, Master Volume 4:lle (tässä vaiheessa kissaa pienemmät elukat kuolee äänenpaineeseen). Pedaalin tuo vaatii eteen, muuten ei lähde metallisäröt. Itselläni se on yhä vieläkin Bossin MT-2 Metal Zone. Monet pitävät tätä pyhäinhäväistyksenä, että JCM800:sta käytetään MT-2:n kanssa, mutta kyllä siitä ruuvaamalla saa napakan hevisoundin. :)
No, ehkä voisi ottaa taas pedaalitestirundin jos löytyisi MT-2:n voittaja. Vaikka Bossin uusi ML-2 Metal Core ja halpa DigiTechin Death Metal myös testiin.
Strength and Honor
cruel_destiny
26.02.2007 19:14:46
Itsellä vm.86 JCM800 2204 50W Master Volume Lead -nuppi. Kaappina halpis Behringer BG412S 4x12" 400W. Plugi high sensitivity inputtiin, Pre-amp volume täysille, Master Volume 4:lle (tässä vaiheessa kissaa pienemmät elukat kuolee äänenpaineeseen). Pedaalin tuo vaatii eteen, muuten ei lähde metallisäröt. Itselläni se on yhä vieläkin Bossin MT-2 Metal Zone. Monet pitävät tätä pyhäinhäväistyksenä, että JCM800:sta käytetään MT-2:n kanssa, mutta kyllä siitä ruuvaamalla saa napakan hevisoundin. :)
No, ehkä voisi ottaa taas pedaalitestirundin jos löytyisi MT-2:n voittaja. Vaikka Bossin uusi ML-2 Metal Core ja halpa DigiTechin Death Metal myös testiin.

jos sulla on etuaste vola (eli särö) jo täysillä, niin miksi raiskaat sen vielä jollain distortionilla?

koita eteen mieluummin vaikka jotain ODta buustaamaan vahvarin omaa säröä, tyyliin SD-1 tai iban TS9, digitechin bad monkeyta voi myös kokeilla. Jos Näistä ei lähde tarpeekseen säröä, voi soittajasta jo kysellä... :D
Räkkipeli
26.02.2007 19:41:37
jos sulla on etuaste vola (eli särö) jo täysillä, niin miksi raiskaat sen vielä jollain distortionilla?

koita eteen mieluummin vaikka jotain ODta buustaamaan vahvarin omaa säröä, tyyliin SD-1 tai iban TS9, digitechin bad monkeyta voi myös kokeilla. Jos Näistä ei lähde tarpeekseen säröä, voi soittajasta jo kysellä... :D

Tuo on totta. Tai jos on distortion pedaali ni vähemmän sitä amppisäröä ja ei hirveesti sitä distiä.
You can run, but you can't hide from metal!
Fingolfin
26.02.2007 19:47:54
Joo. Pitääkin kokeilla vaikkapa juuri tuolla SD-1:llä ja DS-1:llä.
Strength and Honor
olli8
26.02.2007 21:39:06
Mitenkäs jos käyttää iban tubescreameria ja vaikkapa sd1 samaan aikaan. Mitä kokemuksia minulla nyt tubescreamerista on niin sillä ei niinkään säröä saada vaan buustia soundille.
cruel_destiny
26.02.2007 21:51:59 (muokattu 26.02.2007 21:52:09)
Mitenkäs jos käyttää iban tubescreameria ja vaikkapa sd1 samaan aikaan. Mitä kokemuksia minulla nyt tubescreamerista on niin sillä ei niinkään säröä saada vaan buustia soundille.

käyttihän SRV kahta ODta peräkkäin? ;P

empä tiedä, varmaan liikaa säröä jo käyttökelposeen saundiin... ne trolli hevi saundit saadaan jollain omilla vahvareilla varmasti paremmin...
tuluppa
26.02.2007 21:52:21 (muokattu 26.02.2007 21:55:24)

TS-7 + miedoksi ruuvailtu DS-1 on toiminut kimpassa törkeen hyvin ainakin. Voi jo puhua junttasäröstä. DS-1:sta yksinään en taas saanut mieleistä pörinää sitten millään ulos. Barber ltd/TS-7 + tube factorin vihreä tai barber ltd + TS-7 on ollut myös toimiva.

Eli kaksi mietoa säröä 2203:n kanssa on saanut poikkeuksetta ainakin minun hymyn poskille, kyllä nuo vaan tykkää pedaaleista ihan homona.
http://myspace.com/tuluppaorkesteri
Fingolfin
27.02.2007 02:00:00 (muokattu 27.02.2007 02:03:14)

Eli kaksi mietoa säröä 2203:n kanssa on saanut poikkeuksetta ainakin minun hymyn poskille, kyllä nuo vaan tykkää pedaaleista ihan homona.

Liekköhän tuo toimisi jos MT-2:n gainit laittaisi hyvin minimiin ja pistäisi TS-7:n tahi vaikka Bad Monkeyn kaveriksi.. tai sitten MT-2 pois ja joku Behringer OD100 + Bad Monkey.
http://www.behringer.com/OD100/index.cfm?lang=ENG
Strength and Honor
bfoc
27.02.2007 13:21:05
empä tiedä, varmaan liikaa säröä jo käyttökelposeen saundiin... ne trolli hevi saundit saadaan jollain omilla vahvareilla varmasti paremmin...

Joo. Kauheella eutastesäröllä/spedulla ja kyykkäämättömällä isoheadroomisella trankkupäättärillä irtoaa jos käsitän trollihenvin samoin kuin sinä.

Toisaalta jos joku haluaa laittaa 15 TS9:ää oman Marsunsa eteen niin ihan vapaasti. Jos Ibanezin setä antaa vaikka pääsyn pääkallokerhoon...

Tosiasiassa 1 TS9 kuullostaa oikein kivalta Marsun särökanavan kanssa lisäsärönä. Kahta mulla ei ole ollut ilo kokeilla mutta luulen että SRV-setäkin otti toisesta TS:stä säröä ja toisesta lisävolaa sooloihin.

Itse käytän Marsua (tosin TSL:ää) särön tekoon ja TS9:ää boostiin.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Fingolfin
27.02.2007 22:13:40
TS-7 + miedoksi ruuvailtu DS-1 on toiminut kimpassa törkeen hyvin ainakin. Voi jo puhua junttasäröstä. DS-1:sta yksinään en taas saanut mieleistä pörinää sitten millään ulos. Barber ltd/TS-7 + tube factorin vihreä tai barber ltd + TS-7 on ollut myös toimiva.

Minkälainen soundi on jos käyttää pelkästään tuota TS-7:aa? Lähteekö "Göteborg metallit"?
Strength and Honor
von spets
21.07.2011 14:23:03
http://youtu.be/Mw6PNkSqwb4

Siinä etuasteen särölaulantaa modailujen seurauksena. Terkkuja sinne pääteputkisääröjen ystäville :)

Näistä JCM800 hirviöistä saa kelpo rokkipönttöjä kun ei heti juokse karkuun sitä näille tyypillistä ylämiddle kirskuntaa ja jaksaa vähän kolvailla.
mattim
21.07.2011 14:25:59

von spets: http://youtu.be/Mw6PNkSqwb4

Siinä etuasteen särölaulantaa modailujen seurauksena. Terkkuja sinne pääteputkisääröjen ystäville :)

Näistä JCM800 hirviöistä saa kelpo rokkipönttöjä kun ei heti juokse karkuun sitä näille tyypillistä ylämiddle kirskuntaa ja jaksaa vähän kolvailla.

Tykkäsin, kovempaa ja lähempää kuultuna voisi jopa jalka alkaa vipattaan ; -)

Matti
Tseka bu hao, tseka bujao, sie sie ni !
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)