Troitek 07.02.2007 16:32:49 | |
---|
Kaverin puolesta tässä kyselen. Olis siis tarkotuksena hommata suurinpiirtein tolla rahalla kiinteä tallanen kitara ja vahvistin kotisoitteluun enimmäkseen. Kitara tulis suurimmaks osaks hevin vääntöön mut sais olla kuitenki kohtuu kliinitki. 24 nauhaa on myös aika pakollinen juttu. Tässä pari vahvaa vaihtoehtoa: kitaraks: http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/159/mh250nt.phtmlMitens tuo agathis body materiaalina ja tossa 2007 mallissahan on noi ESP-EMG:n mikit et kannattaako paljon mieluummin hommata toi vanhempi malli? vahvistimeks: http://www.thomann.de/fi/vox_ad30vt_valvetronix_gitarrencombo.htm Kaveri oli käyny kokeilemassa ja hyväks oli todennu. Niin oisko parempia ehdotuksia vielä? |
Werde 07.02.2007 16:54:20 | |
---|
Mitens tuo agathis body materiaalina ja tossa 2007 mallissahan on noi ESP-EMG:n mikit et kannattaako paljon mieluummin hommata toi vanhempi malli? Älä osta agathis-runkoista kitaraa, muut osat voit tarvittaessa päivittää mutta runko on hyvin pitkälti se mikä on. Tuolla 500€ etsisin joko käytettyä Ibanezia tai Schecteriä (jos maltti riittää niin hammastahnalogoista Charvelia). Jos uutena pitää saada niin ehdottomasti Peavey V-Type NT (kannattaa ehkä tsekata myös Ibanez SZ, vaikka viimeisin kokeilemani 520 oli pettymys). 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
Iban3z 07.02.2007 18:21:32 | |
---|
|
RekoS 07.02.2007 22:03:22 | |
---|
Minä komppaan viestin aloittajaa. Huonoa LTD:tä en ole tavannut, vaikka yksilöissä on eroja. Ja VOX on aina järkimiehen valinta. Tai sanotaanko, ei sitä metsään ainakaan kovin pahasti pitäisi mennä jos nuo ostaa. |
Jaqqi1991 07.02.2007 22:14:29 (muokattu 07.02.2007 22:14:34) | |
---|
Minä komppaan viestin aloittajaa. Huonoa LTD:tä en ole tavannut, vaikka yksilöissä on eroja. Mitä itse olen testaillut niin noissa alle 400 sarjalaisissa on tosi paljon yksilöissä eroja, itseäni ei ainakaan oikein vakuuttanut. Pari sataa kun laittaa lisää niin saa 400 sarjalaisen joka on ihan eri planeetalta. Viimeistely parempi, mikitkin on kunnolliset ja mahonkirunko tosin kuin 250 sarjalaisessa agathista |
Ziggy Bubba 07.02.2007 22:15:37 | |
---|
Minä komppaan viestin aloittajaa. Huonoa LTD:tä en ole tavannut, vaikka yksilöissä on eroja. Mutta yli 500e agathis-runkoisesta kitarasta on ehdottomasti liikaa. Eikä niissä LTD:issä mitään sen ihmeempää taikapölyä ole kuin muissakaan merkeissä, varsinkaan noissa halvimmissa kapuloissa, jotka tehdään siinä tehtaassa mikä rakentaa vaaditun mallisen vehkeen halvimmalla. Tiedä vaikka olisi samasta puristimesta kuin ne "hirveät" Harley Bentonit :) Myspace.com/Crookmachine |
Bookkeeper 07.02.2007 22:51:59 | |
---|
Mutta yli 500e agathis-runkoisesta kitarasta on ehdottomasti liikaa. Eikä niissä LTD:issä mitään sen ihmeempää taikapölyä ole kuin muissakaan merkeissä, varsinkaan noissa halvimmissa kapuloissa, jotka tehdään siinä tehtaassa mikä rakentaa vaaditun mallisen vehkeen halvimmalla. Tiedä vaikka olisi samasta puristimesta kuin ne "hirveät" Harley Bentonit :) Samaa mieltä. Halpispuuta tuon hintaluokan kitarassa...ei ei ei. Tuntuisi siltä, että V-mallien hinnoissa on tavallistakin enemmän "ilmaa"? ESP kuulostaa hienolta, mutta todellisuudessa LTD/ESP on about sama asia kuin Squier/Fender ;-) "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
KUNU 08.02.2007 00:11:47 (muokattu 08.02.2007 00:12:17) | |
---|
800 euroa ja pitäis ostaa kitarapaketti... Ostasin jonkun käytetyn suunnilleen 700 euron kitaran ja sitten Rolandin micro cuben, aika varmasti toimii ja hyvin. Vinkkinä! Torilla olis myynnissä tämmönen: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=149101 mm. Kiinte talla, kaula läpi rungon, EMG 81/85 mikkisetti ja ei sentään mitkään halpis puuosat. Ja kyllä lähtee hevit soimaan kauniisti. Hinta varmaan vielä neuvoteltavissa;) |
trih 08.02.2007 00:51:18 | |
---|
Entäs tämä? http://www.thomann.de/fi/ibanez_mtm2_bk.htmEi olis lehmusta eikä agathista vaan jonkin sortin mahonkia. Kiinteä talla, 24 nauhaa ja kaulakin viiden palan vaahtera/pähkinäpuuta(vai oliko walnut jotain muuta...). Tohon sitten päälle Voxin AD-sarjalainen niin ei varmaan hirveästi metsään mene. Täytyy sanoa, että 300e on mulla ihan maksimi mitä agathispelistä maksaisin. Käytettynä kyllä tosiaan kannattaa katsella jos on aikaa. Kitara basson tontille ja basso naapurin tontille. |
mailbag 08.02.2007 02:33:51 | |
---|
valveking combo ja ibanez 321, itte en millään micro cubela lähtis nihkeilemään |
Entäs tämä? http://www.thomann.de/fi/ibanez_mtm2_bk.htm Ei olis lehmusta eikä agathista vaan jonkin sortin mahonkia. Kiinteä talla, 24 nauhaa ja kaulakin viiden palan vaahtera/pähkinäpuuta(vai oliko walnut jotain muuta...). Tohon sitten päälle Voxin AD-sarjalainen niin ei varmaan hirveästi metsään mene. Täytyy sanoa, että 300e on mulla ihan maksimi mitä agathispelistä maksaisin. Käytettynä kyllä tosiaan kannattaa katsella jos on aikaa. Ainakaan talla ei näytä kiinteältä, ja tuossa lukeekin, että talla on Edge III. Ite katoin eilen sitä ja siinä luki HZ joten repikää siitä!
-M4ss3 m/
Saatko tuosta crybabystä terävää ääntä vai pehmeää?
-M4ss3 m/ |
KUNU 08.02.2007 15:33:00 | |
---|
Ainakaan talla ei näytä kiinteältä, ja tuossa lukeekin, että talla on Edge III. Talla on fixattu, kuten lukee. Eli kiinteä talla hienosäädöllä samalla tavalla kuin kelluvassa. |
Chieftain 08.02.2007 15:45:06 | |
---|
Talla on fixattu, kuten lukee. Eli kiinteä talla hienosäädöllä samalla tavalla kuin kelluvassa. Jaa, niinpä näyttää olevan. Mun moga. Ite katoin eilen sitä ja siinä luki HZ joten repikää siitä!
-M4ss3 m/
Saatko tuosta crybabystä terävää ääntä vai pehmeää?
-M4ss3 m/ |
Jaqqi1991 08.02.2007 16:11:07 (muokattu 08.02.2007 16:11:17) | |
---|
ESP kuulostaa hienolta, mutta todellisuudessa LTD/ESP on about sama asia kuin Squier/Fender ;-) Näin ehkä niiden halvempien mallien suhteen mutta deluxe sarja on hintaluokassaan parhaita eivätkä todellakaan häpeä yhtään halvemman luokan ESP:lle, LTDssä viimeistelyssä oli jotain pientä säätöä mutta kaiken kaikkiaan hyvä kitara. Halvemmat sitten on mitä on Nimimerkillä: Omistanut LTDn mh-1000 ja m-1000 ja myös ESP:n sv standardin |
J.RA 08.02.2007 16:22:22 | |
---|
deluxe sarja on hintaluokassaan parhaita eivätkä todellakaan häpeä yhtään halvemman luokan ESP:lle, LTDssä viimeistelyssä oli jotain pientä säätöä mutta kaiken kaikkiaan hyvä kitara. Aikamoisia totuuksia... Ehdottomasti käytettyä katsomaan. Saa rutkasti enemmän vastinetta rahoilleen. Tosin, täytyy jonkun ne kitarat sieltä kaupastakin ulos kantaa.. -Sellasta se vaan on- |
Werde 08.02.2007 16:29:44 | |
---|
Tosin, täytyy jonkun ne kitarat sieltä kaupastakin ulos kantaa.. Mä lopetan ainakin käytettyjen suosittelemisen kitaroiden etsijöille, alkaa omat markkinat muuten kärsiä. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
brn2sk8 08.02.2007 16:44:50 | |
---|
EsP on aika vahva valinta jos tota heviä aikoo jauhaa... Ja yleensä niiden malleista löytyy just se 24 nauhaa ja kiinteä talla... Itelläni on se alexi laihon modeli, ja on se ihan ok keppi... Suosittelen silti jotain ESP:n les paulia, en muista sitä mallia, mutta thomannissa niitä ainakin on... Hinta oli just jonkun 300-400e... Sit jää rahaa hyvään vahvariinkin ja pariin efektiin... Ei kiitos, ei enää viinaa minulle... |
Maraaa 08.02.2007 20:02:30 | |
---|
Pacifica ja Microcube ja niin saatanasti plektroja??? Minulla, halvin ltd malli, ja on kyllä silti todella hyvä. ESP/LTD kannattaa. "Joulupukki on häirikkö, joka on yksi nykyajan suurimmista ongelmista mm. uhkana kansantaloudelle" |
JuSu 09.02.2007 08:45:06 | |
---|
EsP on aika vahva valinta jos tota heviä aikoo jauhaa... Ja yleensä niiden malleista löytyy just se 24 nauhaa ja kiinteä talla... Itelläni on se alexi laihon modeli, ja on se ihan ok keppi... Suosittelen silti jotain ESP:n les paulia, en muista sitä mallia, mutta thomannissa niitä ainakin on... Hinta oli just jonkun 300-400e... Sit jää rahaa hyvään vahvariinkin ja pariin efektiin... Ihan pikku korjauksena... Mitään ESP:tä ei saa 300-400 eurolla. Ne on LTD:itä kaikki tyynni. ESP/LTD on kyllä tehnyt hyvää markkinointityötä, jos joku puhuu Squieristaan Fenderinä niin siihen helposti puututaan, LTD:itä sen sijaan helpommin voi nimitellä ESP:ksi. Kuitenkin on kyse ihan samasta asiasta; ESP/LTD ja Fender/Squier. Tämä ei toki tarkoita, että LTD:t (tai Squierit) olisivat jotenkin huonoja kitaroita. Lisäksi tuohon loppuun sellainen kommentti, että mä en säästäisi rahaa efekteihin, niitä ehtii ostella myöhemminkin, poislukien ehkä joku overdrive, jos vahvistin kaipaa sellaista kaverikseen. Kantsii muuten sijoittaa terveeseen perussoundiin, sitä on myöhemmin vaikea korjata muuta kuin vahvistinta vaihtamalla. Mikään efekti ei auta, jos perussointi on huono. Anteeksi pilkunn*ssinta, mutta mua oikeesti alkaa ottaa päähän tuo ESP/LTD -sekoilu... Tarvii varmaan mennä hoitoon. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |