Aihe: Hei, ostin kitarakamaa!
1 2 3 4 541 42 43 44 45122 123 124 125 126
timppa67
07.02.2007 11:43:32
T-kaupasta tuli männäviikolla SKB:n muovinen kova laukku kitaralle. Että osaa olla villin tuoksuinen laitos. Alkaa mietityttää laukun sisäpinnan karvamateriaalin alkuperä. Kaksi päivää laukku ollut auki pihalla pakkasessa tuulettumassa, mutta sardiinin tuoksu on ja pysyy...

Se "omituinen" löyhkä ei ole lähtenyt pariin vuoteen mihinkään ostamastani SKB;n laukusta, ellei jopa ole pahentunut entisestään. Lisäksi kitarakin lemuaa yhtä hyvälle.. Sääli kun muuten on asiallinen ja kevyt loota..
maggot
08.02.2007 09:44:49
Jee, eilen kotiutui Ibanez RG1527RB. Loistava seiska, olin alusta asti myyty tähän kitaraan. Edes kaulan leveys ei ole ollut ongelma. Luultavimmin tulen jatkossa soittelemaan kaikki jutut tällä kitaralla ja varmaan sitä toisen seiskan joskus joutuu ostamaan. En ymmärrä miten en ole seiskaa aikaisemmin ostanut.. = )

Mikit täytyy vielä jossain välissä vaihtaa Dimarzioihin.
"You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!"
Ze Kink
08.02.2007 10:33:49
Jee, eilen kotiutui Ibanez RG1527RB. Loistava seiska, olin alusta asti myyty tähän kitaraan. Edes kaulan leveys ei ole ollut ongelma.

Tämä on kyllä hassu, tuntui ihan kuin 6-kielisellä soittanut ekalla kerralla. Sormet alkoi löytää oikeille paikoilleen oikeastaan heti. Toivoisin jopa oikeastaan, että olisi vähän leveämpi kaula, tuolla kieltenvälillä saisi mun sormilla soitettua helposti, vaikka olisi 9 kieltä. Itselläni siis Rg7421.
Ze Kink
08.02.2007 10:51:25
Jeps, sama juttu. Vähän mietitytti että mitenhän se soitto luonnistuu kun on soittanut noin 14 vuotta aina kuusikielisellä mutta ei seiskaan siirtyminen tuottanut mitään ongelmaa. Ja kyllähän seiskalla on loppupeleissä kivempi soitella noita B:stä meneviä juttuja, verrattuna siis kuusikieliseen joka laitettu B-vireeseen. Sen eron huomasi jotenkin heti.

Itsellä taustalla 10 vuotta klasarikitaralla, ja tuo kaula on aika lailla saman levyinen, mutta siinä on yksi kieli enemmän. Sopii kyllä käteen, ei siinä mitään, tuntuu vaan vähän kapealta siltikin. Ja kivempi tuo tosiaan on kuin 6-kielinen B-vireessä, saundikin on jotenkin paljon selkeämpi.

Mulle taas kaula sopii passelisti käteen, en itse kaipaa leveämpää kaulaa. Tai mistä sitä koskaan tietää.. = ) Täytyy joskus sitä Ibanezin 8-kielistä mennä testailemaan.

Näin juuri.
Keke Urlaub
08.02.2007 11:03:36

Se "omituinen" löyhkä ei ole lähtenyt pariin vuoteen mihinkään ostamastani SKB;n laukusta, ellei jopa ole pahentunut entisestään. Lisäksi kitarakin lemuaa yhtä hyvälle.. Sääli kun muuten on asiallinen ja kevyt loota..

Mulla on tollainen reilu kymmenvuotias skb, ei se millekään haise...?
Onko tässä koijauksen makua, tai siis hajua :)?
timppa67
08.02.2007 12:05:48
Mulla on tollainen reilu kymmenvuotias skb, ei se millekään haise...?
Onko tässä koijauksen makua, tai siis hajua :)?

Ei ole koijarit liikenteessä.. myös pändimme basistin SKB-Lodjussa sama katku.. kait se on joku liima tms. joka siellä lemuaa. Jokatapauksessa häiritsevän voimakas on toi "pikkuhousu" esanssi vai sanoisinko Bugee...
Keke Urlaub
08.02.2007 12:09:22

Ei ole koijarit liikenteessä.. myös pändimme basistin SKB-Lodjussa sama katku.. kait se on joku liima tms. joka siellä lemuaa. Jokatapauksessa häiritsevän voimakas on toi "pikkuhousu" esanssi vai sanoisinko Bugee...

Hm, no odota kymmenen vuotta, kyllä se katku katoaa vielä :).
timppa67
08.02.2007 12:11:38
Hm, no odota kymmenen vuotta, kyllä se katku katoaa vielä :).

Pahinta on että siihen alkaa tottua.. ehkä siitä parinvuoden päästä jo tykkää..
Heviasmo
08.02.2007 12:49:44 (muokattu 08.02.2007 13:03:50)
Hei, ostin PRS:n SE Singlecutin Gatorin kovan laukun kanssa! Siinä 780€ kokonaisuudessaan paketti kustansi.

http://muusikoiden.net/dyn/users/17124.jpg

Hirveästi en ole kerennyt vielä soittelemaan, mutta tähän asti ainakin olen ollut tyytyväinen. Pirun mukava soittaa ja soundikin on mukavan räyhäävä. Viimeistelyssä ei ole virheitä eikä nauhojen päät törrötä. Kielet on vielä tosin vaihtamatta, vähän turhan spagettia nuo liikkeessä asennetut kielet.

Edit:

Tosiaan, en kyllä olisi koskaan uskonut ostavani mitään lespaulmaista kitaraa, mutta näin vain kävi. Ikinä en ole tykännyt Les Paulien tuntumasta, jotenkin eivät vain istu sitten mitenkään käteen. Tuo PRS:n halpis-Singlecut istahti heti suoraan käteen erittäin mukavasti sen noukittuani Musiikki-Kullaksen seinältä soitettavaksi.
SE-mallit ei välttämättä ole erityisen prameita ulkonäöltään, mutta soundilta ja soitettavuudeltaan nuo on erittäin päteviä pelejä.
"Alle 7-vuotiaiden lasten käyttöä tulee valvoa ja nielemistä varoa. Annostele lapsen pikkusormen kynttä vastaava määrä hammastahnaa. Käytettäessä lisäksi muita fluorituotteita, neuvottele hammaslääkärisi kanssa."
battery
08.02.2007 13:06:17
Laneyn 4x12 GS412IS kaappi läks tilaukseen. kuumeisena odotellen.
You cant always get what ya want, youll get what you need like..
Jucciz
08.02.2007 14:00:18
No pannaan nyt tännekin. Tommosen päräytin:
http://jucciz.com/?section=guitars&page=tele52av
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Dr. Muff
08.02.2007 14:19:07
Aktiivisen kuukauden saldo:

Gibson Historic Les Paul R7
Marshall Superbass -69
Hiwattin konkat ja nelikko Svetlanoita
Foxrox Vintage Germanium Fuzzcard
Carl Martin Red Repeat
propaganda
08.02.2007 15:02:53
Vester Telecaster tuli hommattua.
Todella positiivista kerrottavaa soundin puolesta.
http://www.guitarmaniacs.de/html/us … ingarmin/Vester_Tele_Body_04148.jpg
moikki
08.02.2007 15:34:54
No pannaan nyt tännekin. Tommosen päräytin:
http://jucciz.com/?section=guitars&page=tele52av

On muuten nätti!
Jees jees
Werde
08.02.2007 15:46:52
EMG 89 tuli hommattua kaulamikiksi Soloistiin. Viimeinkin EMG-humbucker jolla saa kivat puhtaat aikaiseksi jopa hevikeihäästä.
'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä
Ze Kink
08.02.2007 15:52:41
Ei vielä ole mitään tapahtunut, mutta custom baritoniseiskan suunnitelmat alkaa pikkuhiljaa olla valmiina. Mietin vielä neckthrun ja bolt-onin välillä.
Werde
08.02.2007 15:56:31
Mietin vielä neckthrun ja bolt-onin välillä.

Ota ilman muuta neckthru, on siinä soinnissa eroa esim. noiden Jacksoneideni välillä, vakka molemmat ovat hyvälaatuisia kaikin puolin. Minä en miettisi kyllä hetkeäkään jos customia teettäisin.
'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä
pths
08.02.2007 15:56:37
Steve's special -humpparin pitäisi tulla ensiviikolla tuohon RG321:seen.
Ze Kink
08.02.2007 16:00:25 (muokattu 08.02.2007 16:02:11)
Ota ilman muuta neckthru, on siinä soinnissa eroa esim. noiden Jacksoneideni välillä, vakka molemmat ovat hyvälaatuisia kaikin puolin. Minä en miettisi kyllä hetkeäkään jos customia teettäisin.

No tähän suuntaan olen taipumassakin, mutta kuuden pultin bolt-on voi olla ehkä vähän parempi kuin neljän pultin. Neckthru siitä kuitenkin varmaan tulee, saarnibodyllä, tremol-no:lla ja muulla kivalla. Vireeksi tulee varmaan G#.

Kun tuo on valmis, niin saattaa olla, että tulee samalta pajalta 8-kielinen 30" skaalalla vielä jossain vaiheessa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)