Aihe: Vibrasta + hieman muustakin. Apua, kiitos!:)
1
Lasbe
04.02.2007 16:32:16 (muokattu 04.02.2007 16:35:12)
Olen opetellut laulamaan n. puoli vuotta. Pääsääntöisesti itseopiskelua, vaikka olen kyllä vakavissani harkinnut sekä kuoroa, että laulutunteja, mutta elämäntilanteesta johtuen en vielä toistaiseksi ole kumpaakaan ajatusta toteuttanut.

Netistä etsimäni tiedon pohjalta en ole saanut selville olisiko olemassa jotain hyviä harjoituksia vibran löytämiseen? Olen myöskin hieman epävarma omasta hengitystekniikasa ja tuesta; pyrin mahdollisimman rentoon "suoritukseen" mutta useimmiten se johtaa siihen, että ilma loppuu kesken ennenkuin ehdin aloittaakaan. Jos päästän ilmaa "varovasti" ulos, niin en saa aikaiseksi vahvaa ääntä. Lisäksi päästän joko liikaa ilmaa laulaessa korkealta tai äänihuuleni vuotavat. Onko tähän jotain harjoitusta?

Eli nyt kaikki asiasta tietävät, kertokaa! :D Haluaisin todella kehittyä, koska laulaminen on niin nautinnollista itselleni! Ja elkee sit vastatko et se vibra tulee sitku osaat laulaa, vaan kertokaa sitten vaikka mielummin, että miten opin laulamaan!

Niin ja myöskin laulamaan oppii laulamalla kommentit voit jättää pois!
-Anna mielummin käytäntöön sovellettu harjoitus tai muu hyvä vinkki! :)
Diablero
07.02.2007 13:43:06 (muokattu 07.02.2007 13:43:29)
Sanoisin, että kannattaa ehkä ensin hoitaa ne hengitys- ja tukiasiat kuntoon ja sitten vasta keskittyä äänen "värittämiseen".

Itse olen puolisen vuotta käynyt tunneilla ja nyt vasta alkaa tuki ja hengitys löytyä pikkuhiljaa, eli itse myös kaipailisin jotain vibravinkkejä pikkuhiljaa. Mistä se vibra oikein lähtee? kurkusta vai palleasta?
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua joka päivä
tanjuli
07.02.2007 17:54:35
Mistä se vibra oikein lähtee? kurkusta vai palleasta?

Tuesta ja rentoudesta.
[i hear voices but at least they're on tune]
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)