olen vaihtamassa nuppia räkkihommiin, ja olen tyhmä, joten kysymyksiä, kiitos vastauksista jo etukäteen. oletuksena että omistan älyttömän hyvän putkietuasteen ja mukiinmenevän kaapin. mitä teen, kun rahaa ei ole huimasti jäljellä? tuhoaako surkea parinsadan euron päättäri putkietuasteen hyvän yrityksen saundissa? miten homma toimii jos etuasteesta vedetään piuha suoraan kaappiin? siis ihan perus 4x12marsuun.. musiikki on pelastanut minut urheilulta |
olen vaihtamassa nuppia räkkihommiin, ja olen tyhmä, joten kysymyksiä, kiitos vastauksista jo etukäteen. oletuksena että omistan älyttömän hyvän putkietuasteen ja mukiinmenevän kaapin. mitä teen, kun rahaa ei ole huimasti jäljellä? tuhoaako surkea parinsadan euron päättäri putkietuasteen hyvän yrityksen saundissa? miten homma toimii jos etuasteesta vedetään piuha suoraan kaappiin? siis ihan perus 4x12marsuun.. Ei käy juurikaan mitään, jos ei päätettä ole välissä. Ei kuitenkaan mun mielestä ole ihan tuulesta temmattu idea ostaa aluksi jokin/jotkut osat räkistä vimosen päälle ja loput "jotain siihen suuntaan". Kun ostaa käytettynä, niin saatuaan kasaan tarpeeksi rahaa, ei vanhan päätteen myynnistä tule juurikaan persnetto, jos ollenkaan. Muutenhan soundi on kyllä kaikkien osien summa, eli ei siitä etusesta parasta irti saa, jos muut osat ei ole sopivia. |
Ei kuitenkaan mun mielestä ole ihan tuulesta temmattu idea ostaa aluksi jokin/jotkut osat räkistä vimosen päälle ja loput "jotain siihen suuntaan". Kun ostaa käytettynä, niin saatuaan kasaan tarpeeksi rahaa, ei vanhan päätteen myynnistä tule juurikaan persnetto, jos ollenkaan. Jeh, näin se munkin mielestä menee. Kuitenkin kantsii miettiä, laittaako sen nelinumeroisen summan johonkin Triaxikseen ja tuuttaa sitä sitten jonkun Valvestaten tai halvan PA -päätteen läpi... Ehkä korkeintaan lyhytaikaisena hätäratkaisuna ennen sopivan putkipäätteen löytymistä. Ei muuten musta järkevää, jos on laittaa noin paljon rahaa etuseen, niin kärvistelee budjettiin sitten muutaman satasen vielä lisää, niin saa putkipäätteen. Toisaalta taas, joillekin se trankkupääte voi olla SE juttu soundissa. Muutenhan soundi on kyllä kaikkien osien summa, eli ei siitä etusesta parasta irti saa, jos muut osat ei ole sopivia. Ja taas jep. Mulla on sekä Rocktron Velocity 120 -trankkupääte ja Peavey Classic 50/50 -putkipääte, ja vaikka nuo molemmat ovat budjettiluokan laitteita, niin ero on kyllä huomattava. Rocktroneja saapi n. 200 eurolla, Peaveysta köyhtyy n. 500 eemeliä. Pointtina siis se (jankuti jankuti =) ), että jos on varaa kalliiseen etuseen, luulisi olevan varaa laittaa tuo kolmisensataa ylimääräistä putkipäätteeseenkin. Ero on kuitenkin huomattava. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |