A.Starving 05.02.2007 20:38:11 | |
---|
Jaahas, tiesittekös että sitä on itse kukin ilmeisesti tullut kuunnelleeksi varastetulla tekniikalla, ainakin jos Alcatel-Lucent firmaa on uskominen. Microsoft is being sued for using MP3 software in its Media Player. Alcatel-Lucent is planing to demand royalties from every company using an MP3 player, claiming it holds the patent to the format. Microsoft's Windows, including Vista, is first in the firing line. The verdict could affect hundreds of companies using the MP3 standard on their audio applications. http://www.boston.com/business/tech … uit_could_affect_hundreds_of_firms/tuolta vähän pidempää tarinaa Aika mielenkiintoista nähdä mihin tämä johtaa. Lopettaako kuulianen muusikko MP3 soittimensa käytön, kunnes juttu ratkeaa? Täällähän on ennenkin jos jonkunlaisista tekijänoikeusasioista väännetty kättä. "Ah, fuck it, Dude. Let's go bowling." |
Nuuskamuikkunen 05.02.2007 21:06:49 | |
---|
Onhan meillä onneksi OGG vorbis, FLAC jne. AitoidiotiA |
zorro 06.02.2007 11:45:12 | |
---|
Mä ostin iPod Minin, ja se on ainakin ihan loistavasti toiminut, jos ei typerää USB-liitäntä-latausjohto-hässäkkää ota huomioon (laitteen lataus vaatii päällä olevan tietokoneen tai erillisen laturin) Tuota usb-latausta ainakin itse olen toivonut kaikkiin laitteisiin. Siinähän se helpoiten latautuu tietokoneessa kiinni. |
timus 06.02.2007 15:34:17 | |
---|
Sony NW-S703FB 1Gt on malli, jossa on mukana nuo vastamelukuulokkeet. Mutta onkos kokemuksia ko. soittimesta.Hintaa noin 160 ja kokoa 1Gt. Ja toimiiko nuo vastamelukuulokkeet vai kannattaako ostaa soitin soittimena ja luurit erikseen. Toisaalta kuuntelua tulee eniten harrastettua mm. lentokoneessa ja hotelleissa, joten tuo vastalemuhomma ainakin noin ideatasolla kiinnostaa. Ja toisaalta kuulokkeet saisivat olla kätevät kuljettaa - joskin se ääni on tärkein? Morning people don't exist. Coffee does! |
ANtTIKRISTUS 06.02.2007 15:39:25 | |
---|
Tuota usb-latausta ainakin itse olen toivonut kaikkiin laitteisiin. Siinähän se helpoiten latautuu tietokoneessa kiinni. Tuo on vaan siitä huono, että pitää aina olla kone lähettyvillä jos meinaa ladata soittimen. Reissun päällä ei aina onnistu. Ladattavat litium-paristot on musta kaikista käytännöllisin ratkaisu, niitä pistokkeita kun nyt löytyy joka paikasta. Esim. Liikuntakoulu Kurkkusalaateissa tuo usb-lataus ois ollut aika vaikea homma. Parasta mitä housut jalassa voi tehdä on kakkaaminen. |
PekkaM 07.02.2007 09:32:57 (muokattu 07.02.2007 09:33:12) | |
---|
Tuo on vaan siitä huono, että pitää aina olla kone lähettyvillä jos meinaa ladata soittimen. Reissun päällä ei aina onnistu. Ladattavat litium-paristot on musta kaikista käytännöllisin ratkaisu, niitä pistokkeita kun nyt löytyy joka paikasta. Esim. Liikuntakoulu Kurkkusalaateissa tuo usb-lataus ois ollut aika vaikea homma. iPodin USB-lataus on kyllä käytännöllinen, jos vaan raaskii ostaa siihen päälle Applen verkkolaitteen. Se on todella pieni, tökätään pistorasiaan ja siinä on USB-liitäntä, johon tuo sama kaapeli sopii. Mielestäni oikein kätevä ja vähentää johtojen määrää. Sen olen huomannut PC:n kautta ladatessa, että soitin vilkuttaa sitä irroittamiskieltoa jatkuvasti, jolloin ei voi musiikkia soittaa. Jos sen taas kytkee irti PC:stä "Safely Remove Hardware":n kautta ja jättää piuhan kiinni, ei akun lataamista osoittavaa merkkiäkään enää ruudulla näy. Saattaahan se silti ladata kun USB-johto kiinni on, mutta jotenkin tulee sellainen kuva, että tietokoneen kautta lataus ja kuuntelu ei samanaikaisesti onnistu. Tuo Griffinin iTrip-lähetin imee akkuja tyhjäksi ihan kiitettävää tahtia, mutta autossa todella loistava lisävarustus kunnes autostereoiden valmistajat tajuavat laittaa laitteidensa etuosaan line-in liittimet. |
MaD PiAnIsT 07.02.2007 09:38:58 | |
---|
Tuli sitten Creativen Zen Vision M tilattua. Huomenna pitäisi olla postissa. Kaverin Zeniä testasin niin vaikutti erittäin pätevältä laitteelta. Saas nähä:P Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio.
(Charles Bukowski) |
TiMiTheShiT 07.02.2007 12:07:29 | |
---|
Poutatorven uusi demo "etelää pohjoisesta, itää lännestä" tulossa tammikuussa! (demolta on julkaistu nettiin kaksi kappaletta, jotka löydät osoitteesta Poutatorvi keikat, kappaleita yms. |
Kiitoksia! Jos nyt tuon iPodin hommaan niin hyvä tietää että selkokieliset ohjeetkin löytyy:) macmaailman numerossa 4/2006. neuvotaan lähes kädestä pitäen. Tiedä sitten tälläistä, jolla ei peukalo ole edes keskellä kämmentä, miten vaihto onnistuisi. Tyttärelle tilattu Apple-kaupasta gt:n nano 159 euroon. Isä ihmettelee tilannetta. Karl Marx: "All I know is I'm not a Marxist." |
pardy 08.02.2007 01:11:04 | |
---|
|
maelstrom 08.02.2007 09:34:16 | |
---|
Itselläni on giganen Sonyn NW-E003F. Sonyn oma softa on silkka susi, mutta onneksi internetin ihmeellisestä maailmasta löytyy jonkun neron kirjoittama softa, jota ei tarvitse edes asentaa omalle koneelle vaan laitetaan soittimeen (eikä vie paljoa tilaa). Ja sitten voi siirrellä näppärästi dataa millä tahansa koneella, jossa vaan java löytyy. Näyttää ja on kooltaan kuin muistitikku, eli pieni kuin mikä eikä lainkaan piuhaa, vaan usb-liitin laitteen kyljessä. Paljon miellyttävän muotoinen kuin leipälankku-iPod. Ja halvempi. Suosittelen. Japanissa maksoin jotain 70 euroa, Suomessa maksaa käsittääkseni hieman alle satasen. Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita.
IMIK #12 |
TiMiTheShiT 08.02.2007 22:39:39 | |
---|
Muutaman sivun takaa: "Kiinalaista piraattituotantoa, toimii miten toimii, jos toimii." Näin tämänkin kohdalla, luulen ma. tuskinpa tuo mikään piraatti on. Poutatorven uusi demo "etelää pohjoisesta, itää lännestä" tulossa tammikuussa! (demolta on julkaistu nettiin kaksi kappaletta, jotka löydät osoitteesta Poutatorvi keikat, kappaleita yms. |
pardy 09.02.2007 01:05:56 | |
---|
tuskinpa tuo mikään piraatti on. Kiinalaista tuotantoa, toimii miten toimii, jos toimii. Se ainakin lukee kuvassa. |
TiMiTheShiT 09.02.2007 17:37:23 (muokattu 09.02.2007 21:04:34) | |
---|
Poutatorven uusi demo "etelää pohjoisesta, itää lännestä" tulossa tammikuussa! (demolta on julkaistu nettiin kaksi kappaletta, jotka löydät osoitteesta Poutatorvi keikat, kappaleita yms. |
MaD PiAnIsT 09.02.2007 21:28:28 | |
---|
http://www.pixmania.com/fi/fi/43408 … mson/mp3-soitin-lyra-h104-4-gb.html Mites tämmönen Thomsonin lyra? 4gb 99€ (kuljetuksineen ja takuineen 120,89) eli nyt oli vaihtoehdot creativen zen 2gb tai sit toi kumpaa kannatatte?? Sanoisin kyllä, että Creative. Thomsonin soittimista ei ole hyvää puhuttu. Creative on kuitenkin hieman tasokkaampi valmistaja, joten itse noista kahdesta ostaisin creativen. Juuri eilen ostin itsekkin Creativen, enkä ole katunut:) Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio.
(Charles Bukowski) |
TiMiTheShiT 09.02.2007 21:29:45 (muokattu 09.02.2007 21:36:16) | |
---|
Sanoisin kyllä, että Creative. Thomsonin soittimista ei ole hyvää puhuttu. Creative on kuitenkin hieman tasokkaampi valmistaja, joten itse noista kahdesta ostaisin creativen. Juuri eilen ostin itsekkin Creativen, enkä ole katunut:) juuri kuulin että creativen zeni menee -helposti rikki- :/ et aloin oleen thomsonin kannalla.... onko kellään mitään oikeaa hajua tosta mallista? se ois halvempikin ku toi zeni 4gb 120€ tilauksineen ja sit toi zeni 2gb 129€ toi on kuitenkin tyyriimpi thomson ku ne pienet Poutatorven uusi demo "etelää pohjoisesta, itää lännestä" tulossa tammikuussa! (demolta on julkaistu nettiin kaksi kappaletta, jotka löydät osoitteesta Poutatorvi keikat, kappaleita yms. |
Ziggy Bubba 09.02.2007 21:56:04 | |
---|
juuri kuulin että creativen zeni menee -helposti rikki- :/ Jaa, että Thomsonit on sitten niitä laatupelejä? Enpä usko että Creativen kanssa voi pahasti ojaan mennä. Kyllä noita kauhutarinoita on kaikista merkeistä - varsinkin näistä isommista (kts. Applen iPodit). Myspace.com/Crookmachine |
TiMiTheShiT 09.02.2007 22:01:56 | |
---|
Jaa, että Thomsonit on sitten niitä laatupelejä? En tiedä noista ite.... kertokee jos on jotain tietoo :) Poutatorven uusi demo "etelää pohjoisesta, itää lännestä" tulossa tammikuussa! (demolta on julkaistu nettiin kaksi kappaletta, jotka löydät osoitteesta Poutatorvi keikat, kappaleita yms. |
Ziggy Bubba 09.02.2007 22:04:43 (muokattu 09.02.2007 22:04:51) | |
---|
En tiedä noista ite.... kertokee jos on jotain tietoo :) Ite Thomsonia omistamatta luottaisin enemmän Creativen tai Applen laatuun - myönnän, mutu-tuntumaa on reilusti mukana :) Myspace.com/Crookmachine |
ANtTIKRISTUS 10.02.2007 15:15:28 (muokattu 10.02.2007 15:16:03) | |
---|
Mun mielestä ja omakohtaisista kokemuksista päätellen Thomson on paras näistä ns. "halpismerkeistä" E: pari kaveria on kans samaa mieltä. http://www.mikseri.net/artists/?id=55001 |