Chemo 30.07.2006 22:40:55 | |
---|
Ketkä muut kuuntelevat klassista musiikkia iPodista? Mä olen alkutaipaleella omani (30 Gb Video iPod) kanssa. Ajattelen useimmiten musavalintoja säveltäjän kautta, sikäli säveltäjähaku on erittäin käyttökelpoinen - mutta konehan ottaa mukaan kaikki säveltäjät, eli kevyen musan (jota mulla on myös Podissani) kaikki mahdolliset säveltäjäkombinaatiot tulevat samaan listaan sotkemaan - eikä niitä ole ihan vähän ;-) Lajin kautta voi tietysti hakea, mutta sen alla on artistit (esittäjät) eikä säveltäjät (voiskohan tän vaihtaa?). Kevyessä musassa tää on todella paljon helpompaa - on bändejä ja niiden alla levyjä. Millä tavoilla muut hakevat klassisen musansa? Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
V Aalto 04.08.2006 21:44:55 | |
---|
Itse pistän ihan tylysti vaan artistiksi itse säveltäjän. Esittäjän voi halutessaan pistää vaikka kommenttikenttään, vaikka sitä ei sitten tietenkään voi iPodilla lukea (joka on muuten aika typerä puute laitteessa). |
Chemo 23.08.2006 19:57:09 | |
---|
Toi toimisi kyllä. Toinen vaihtoehto olisi ottaa kaikesta kevyestä musasta säveltäjätiedot pois. Vähän dorkaa sekin kyllä olisi. Vielä oon kuitenkin jaksanut pyöritellä Sibeliuksen, Schubertin ja muut esille pitkäksi venyneestä säveltäjälistasta.. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Chemo 26.01.2007 08:33:49 | |
---|
Matkan varrella olen päätynyt tekemään näin: Laitan klasarisäveltäjien nimen eteen ranskalaisen viivan ja välilyönnin. Näin he näkyvät säveltäjien listassa heti ensimmäisinä, eikä tartte rullailla kauas satoja ihmisiä käsittävälle listalle. Ja hyvin toimii. Kovassa käytössä on iPod.. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
carlos 26.01.2007 14:09:25 | |
---|
Jep, kyllähän iPodistani jonkin verran klassistakin tulee :) Mä oon tehnyt niin, että bändi/artisti/esittäjä on nimellä klasari. Sitten levyn nimi vaan normaalisti. Helppo selata bändiluettelosta kohta klasari, jossa on sitten kaikki klassiset levyt. Ihmeen vaikeeta muuten tää selittäminen, mutta toivottavasti joku ymmärsi :D Exoskeletal junction at the railroad delayed |
Leper Messiah 26.01.2007 17:43:36 | |
---|
Itse laitan myös artistiksi säveltäjän, sukinimi ensin jos tarkkoja ollaan. Siten löytyvät helposti. Punttisika #3 Runkku monsteri #4
|
IJarro 02.02.2007 23:14:01 | |
---|
Tosiklasarin ipodissa ei ole turhia poppareita sotekmassa sivistynyttä säveltäjälistaa. ;) ;) ;) Läpi kiven perse edellä puuhun... |
Oikea tapa klasarin digitalisointiin on laittaa tägit MusicBrainzin avulla standardien mukaiseen muotoon, eli artist-kenttään säveltäjä ja levyn nimeen sitten tiedot esittäjästä. Tarkemmin sanottuna: http://wiki.musicbrainz.org/ClassicalStyleGuide (MusicBrainz on siis avoin tietokanta kaikesta maailman levytetystä musiikista, josta voi sitten esim. Picard-softalla onkia nimiä mp3sille. Hakkaa CDDB:n/freeDB:n 10-0) |