Enska 16.12.2003 14:05:25 (muokattu 16.12.2003 17:24:18) | |
---|
Olisi tossa tammikuun alussa tarkoitus päivitellä taas kitarakamoja ja ostaa g-majori ja sille ohjaimeksi joku midipedaali. Eli Kertokaas kokemuksia mitä teillä on eri valmistajan pedaaleista. Tällä hetkellä startti viivalla kisaamassa minun poljettavaksi pääsemisestä ovat Engl Z-12, Lexicon MPX-R1, ja Roctronin Midimate. Ja jos yllättävä rikastuminen iskee, niin sitten soitellaan Custom Audio Electronicsiin ja tilaillaan sieltä systeemit Bradshawn Bobbylta. Ja toki jos teillä on mielessä jotain asioita mitä olisi hyvä ottaa huomioon midipedaalia hankittaessa niin tuokaa nekin ilmi. Olen ostamassa ensimmäistä midipedaalia eikä siten tietämys niistä ole järin suuri. Vittu tää ole mikään Kari Vepsä! |
t1amatti 16.12.2003 16:19:27 | |
---|
no näinhän se on. |
Enska 16.12.2003 16:48:58 | |
---|
Taitaa olla toi Behringer 1010 yksi yleisimmistä midipolkusimista tässä maassa. Halvasta hinnasta johtunee. Kyseisestä pedaalista on kuulunut monenlaista komenttia. Osalla toimii hyvin ja osalla ei sitten ollenkaan. Itse vähän karsastan noita Behringerin vekottimia (ehkä suotta). Mutta kun yleensä musiikkivehkeissä hinta kasvaa suorassa suhteessa käytettyjen osien laadun suhteen, niin ihmetyttää jos tolla hinnalla Behringer on pystynyt taikomaan hyvän koneen. Vittu tää ole mikään Kari Vepsä! |
Kysyn vaan tietämättömänä, että minkäs laisia ääniä yleensäkään noista midipedaaleista saa irti? Säröjä? "Rokkariksi synnytään, ei kasveta" |
JuSu 16.12.2003 17:10:12 | |
---|
Kysyn vaan tietämättömänä, että minkäs laisia ääniä yleensäkään noista midipedaaleista saa irti? Säröjä? Ei niin minkäänlaisia. Karkeasti yleistäen midipedaali on monimutkainen kanavanvaihdin. JuSu Ööö... Morjens. |
P2 16.12.2003 17:10:44 | |
---|
Kysyn vaan tietämättömänä, että minkäs laisia ääniä yleensäkään noista midipedaaleista saa irti? Säröjä? Ei minkäänlaisia. Niillä saa ohjattua laitteita, joissa on midi-input, esim. vahvistimia, kaikulaitteita jne. |
TheWickerMan 16.12.2003 17:14:17 | |
---|
Mulla on midi-input mun Behringerissä. "Rokkariksi synnytään, ei kasveta" |
Locrian 16.12.2003 17:19:39 | |
---|
Sitten sä voit sillä midi-pedaalilla vaihdella niitä ääniä mitä sun behkussa on.Itse midi-pedaalissa ei siis ole mitään efektejä-se vain ohjaa jotain laitetta.Tässä tapauksessa sun Behringeriäs. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
Locrian 16.12.2003 17:21:39 | |
---|
Ja kannattaa käydä T.C.Electronicsin sivulta kattomassa miten toi 1010 toimii G-Majorin kanssa.Luulen muistavani oikein kun väitän että ongelmia yhteeensopivuudessa on ollut. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
Enska 16.12.2003 17:23:04 | |
---|
Ja kannattaa käydä T.C.Electronicsin sivulta kattomassa miten toi 1010 toimii G-Majorin kanssa.Luulen muistavani oikein kun väitän että ongelmia yhteeensopivuudessa on ollut. Sellaista olen itsekkin kuullut että 1010 ja g-major eivät oikeen pelitä kimpassa. Siksikään sitä en ole listalleni kelpuuttanut. Vittu tää ole mikään Kari Vepsä! |
wilo 16.12.2003 18:23:04 (muokattu 16.12.2003 18:25:19) | |
---|
Mulla on Lexiconin MPX-R1. Ominaisuudet ovat kivat, expression-pedaali on hyvän tuntuinen jos on tottunut perus-wahiin. Onneksi saa kytkettyä lisäksi 2 ulkoista expressionpedaalia, mielellään ei R1:n omalla ohjaa esim. whammy-tyyppistä efektiä, vaikka se säädettävä onkin. Hyvä puoli on niin ikään ohjelmoitava "toe-switch" expressionpedaalin alla. Värkki osaa ottaa ainakin Lexiconin omasta etuasteesta virrakseen midi phantomia, testasin pikaisesti rocktronin vahvistimenkin phantomia ja ainakin virrat tulivat päälle. Pedaalissahan on sitten pari relettä, niillä voit ohjata vaikka vahvistimen kanavanvaihtoja. Ominaisuuksia on siis aivan perkeleesti, samoin kytkimiä - kaksiväriset ledit on kanssa todella hyvä juttu, muutenkin pedaali toimii erittäin hyvin yhteen MPX-G2:n kanssa. Kytkimet tosin ovat mielestäni vähän tunnottomia ja heikkolaatuisiakin, kerran on koko pedaali vaihdettu ja taas on muutama kytkin puolipimeenä. Kunnon naksahtava kytkin Rocktronin pedaalin tyyliin olisi poikaa. |
Fortune 16.12.2003 18:43:36 | |
---|
Suosittelen tarkistamaan Rolandin FC-200:sen, sitä minä G-majorin kanssa käytän ja minkäänlaisia ongelmia ei ole ollut. "Look behind you, a three-headed guitar!" |
Enska 16.12.2003 18:50:26 | |
---|
...Kytkimet tosin ovat mielestäni vähän tunnottomia ja heikkolaatuisiakin, kerran on koko pedaali vaihdettu ja taas on muutama kytkin puolipimeenä. Kunnon naksahtava kytkin Rocktronin pedaalin tyyliin olisi poikaa. Jännä että vaikka Lexicon on muuten aika tukevan ja kestävän oloinen paketti, niin sinne on ilmeisesti tungettu aika heppoiset kytkimet. Harmony Centralin arvosteluissakin on muutama maininta siitä että kytkimet ovat menneet rikki. Ominaisuuksiltahan toi Lexiconin polkulauta on kiinnostavan monipuolinen. Vittu tää ole mikään Kari Vepsä! |
Jirka 16.12.2003 18:50:57 | |
---|
Minulla on Voodoo labin ground control pro ja en voisi olla tyytyväisempi =)... Eihän se nyt mikään bradshaw vielä ole, mutta toimii yhdessä GCX loopperin kanssa erinomaisesti. Oikeastaan systeemi on täysin laajennettavissa ja muakattavissa... Niko Solehmainen |
Fortune 16.12.2003 18:52:55 (muokattu 16.12.2003 19:06:08) | |
---|
Minulla on Voodoo labin ground control pro ja en voisi olla tyytyväisempi =) No mikäs siinä olisi, jollei lompakko naukuisi melko helvetillisellä äänellä moista ostettaessa... Siis 599e näkyy olevan Custom-soundsilla, FC-200:sta saa käytettynä reilusti alle kahdensadan. "Look behind you, a three-headed guitar!" |
Enska 16.12.2003 19:04:33 | |
---|
Mielenkiintoinen vehje toi Voodoo Labbi. Enpäs ollut aikasemmin semmoisesta tiennytkään. Kiitti vinkistä :). Tosin hintaahan värkillä on... Vittu tää ole mikään Kari Vepsä! |
wilo 16.12.2003 20:16:24 | |
---|
Jännä että vaikka Lexicon on muuten aika tukevan ja kestävän oloinen paketti, niin sinne on ilmeisesti tungettu aika heppoiset kytkimet. Harmony Centralin arvosteluissakin on muutama maininta siitä että kytkimet ovat menneet rikki. Ominaisuuksiltahan toi Lexiconin polkulauta on kiinnostavan monipuolinen. Jep. Eikä kytkimiä oikein voi kuulemma vaihtaa toisen tyyppisiinkään, koska tila pedaalin katon ja piirilevyn välissä on niin pieni. Tästäkin puhelin maahantuojan huollon kanssa. Esim. Line6:n pedaaleissa pystyy kytkimet kuulemma vaihtamaan. |
kunnasja 16.12.2003 22:09:38 | |
---|
Sellaista olen itsekkin kuullut että 1010 ja g-major eivät oikeen pelitä kimpassa. Siksikään sitä en ole listalleni kelpuuttanut. G-Forcen kanssa Behringer toimii kuitenkin lähes täysin moitteetta. Ainoa pikku fiba tuli, kun yritin kalibroida FCB1010:n kakkos-pedaalia general volumeksi... ei, ei, ja ei. G-majorissa ei vissiinkään ole samaa "oppimistoimintoa" kuin G-Forcessa? Harmin paikka, sillä G-Force tunnistaa kaiken vaivatta. Myös sen toisen kontrolleripedaalin, mutta se ei pelittänyt kyseisessä toiminnossa. Midikanaviakaan ei tarttenu räknäillä, sen ku pisti omni:n päälle ja se oli siinä. Behringerin valitsin Rolle 200:n sijaan koska hinta oli noin puolet Rollesta... ja on analogisia lähtöjäkin, jos tarvii. Että semmosta. Visit http://www.helionprog.com |
-Q- 16.12.2003 22:24:04 | |
---|
... Kunnon naksahtava kytkin Rocktronin pedaalin tyyliin olisi poikaa.
Tuota minäkin arvostan. Noi naksu-napit löytyvät kuitenkin vain tuosta "all access"-polkimesta, jota ei kuulemma enään valmisteta. Ainakin kun siitä kyselin vuosi-pari sitten. Hintakin oli ollut aika suolainen. Midimate (joka mullakin on) on paljon huokeampi, mutta sen napit on vaan noi kumiset lätkät jotka on todella tunnottomat. |
Fortune 16.12.2003 22:31:12 | |
---|
G-majorissa ei vissiinkään ole samaa "oppimistoimintoa" kuin G-Forcessa? Harmin paikka, sillä G-Force tunnistaa kaiken vaivatta. Myös sen toisen kontrolleripedaalin, mutta se ei pelittänyt kyseisessä toiminnossa.
G-majorissa on kyllä tuo "learn" -toiminto, se on vallan kätevä ja vaivaton. Ja general volume toimisi hienosti muuten, mutta sitä ei saa muistipaikkakohtaiseksi, ts. yhden pedaalin FC-200:sella se joko on päällä aina ja et muuta ohjaile tai sitten unohdat koko volumen. Tokihan tuohon FC-200:seen saa kiinni monta lisäpedaalia, joten rahallahan siitäkin selviää. Behringerin valitsin Rolle 200:n sijaan koska hinta oli noin puolet Rollesta... ja on analogisia lähtöjäkin, jos tarvii. Että semmosta. Käytettynä kannattaa etsiä, itse maksoin FC-200:sesta 190 euroa ja se oli vielä tyyriihkö mielestäni. Mutta loistopeli on, lujaa tekoa ja toimii hienosti jopa pattereilla (!)
"Look behind you, a three-headed guitar!" |