stagestar 16.12.2003 12:39:10 | |
---|
Otti aika hyvät provikat eräs nimeltä mainitsematon helsinkiläinen toimisto keikasta. Vaatimattomat noin. 60 prossaa!! jes Kiitoos!! en valita mutta kuitenkin!! |
KoskPaavo 16.12.2003 13:10:20 | |
---|
No mikset mainitse toimiston nimeä? Vai aiotko tehdä tuollaiselle toimistolle lisääkin keikkoja? |
pekkajau 16.12.2003 14:44:47 (muokattu 16.12.2003 14:48:55) | |
---|
Taitaa olla meninki nykyään se että ensin itse hommaat keikan. Sitten etsit "ohjelmatoimiston"jonka kautta muka teet keikan. Soitat sitten keikan jossain helevetin "Poventsan korvessa". Sitten teet itse kaikki "paperworksit" toimistolle valmiiksi! Sitten toimisto ottaa kunnon tilin ja maksaa vähän sullekin jos sattuu olemaan matkalasku tehty ihan oikein ja valmiiksi laskettuna! Ohjelmatoimistohan siinä silloin tekee suurimman homman! Kyllä nää erilaiset "ohjelmapalvelu ky:t" on toisi kyitä! |
stagestar 16.12.2003 15:43:11 | |
---|
No alan suurimpia firmoja ja nimi alkaa P:llä ! |
KB 16.12.2003 15:46:34 | |
---|
Saitte sopimuksen (kai teillä se oli) mukaisen hinnan ja toimisto Pee laskutti keikkapaikasta tuplat? Vai miten? |
Mulle on yks v***n maku, mitä ohjelmabyroo laskuttaa, jos se maksaa mulle, niinkuin on sovittu. Heidän laskutuksensahan ei oikeestaan edes kuulu mulle. Osta mut - ma olen kaupan! |
stagestar 17.12.2003 16:31:05 | |
---|
Vai niin! tuoko ei vaikuta siihen että keikat on vähenneet monella bändillä. Enhän minä sille asialle mitään voi, että ne veti leijona osan liiviin. mutta silti. Satuin vaan kuulemaan tilaajalta hänen maksaman hinnan. Tilaajakin sanoi että tästä lähtien ottaa ensin suoraan bändiin yhteyttä, säästyy hänellä pitkä penni ja rahat menee sinne minne kuuluu. Ymmärrän vielä 20 prossan provikat. mutta tuollainen vedättäminen on kovin lyhyt katseista. nim. vaihdan emmental juustoon! |
KB 17.12.2003 17:59:19 | |
---|
Tästä oon kyllä Stagestaran kanssa ihan samaa mielipuolta. Ja näin arvelinkin heti käyneen, on osunut kohdalle pari kertaa vastaava tilanne. Vaan mä oon kyllä tapellu ne fyrkat pois toimistolta - jos mun sopimuksessa lukee, että toimiston provikka on vaikka kakskyt, niin se on sitten se. Ne loput 80 prossaa kuuluu kyllä bändille/artistille. Mulla on tästä just tältä viikolta hyvä esimerkki - mä hyppäsin tilapäisesti tilaajan asemaan ja autoin yhtä tapahtumajärjestäjää kyselemään eri toimistoilta keikkahintoja ens kesäksi yhteen tapahtumaan. Yhden nimeltämainitsemattoman artistin liksa oli toisella toimistolla 1300 ja toisella 1700. Satuin tuntemaan tyypin ja pirautin hälle - molemmissa tapauksissa hänen sopimusliksansa oli sama, toinen toimisto vaan otti päältä 400 ylimääräistä... Että sikäli. |
Timi 17.12.2003 20:38:46 | |
---|
Onhan näitä.Kävin tänään sutenöörin luona turisemassa turhia,ja kyselin oisko mitään erikoisempaa hommaa tiedossa,eipä kuulemma oo, ois tarvittu duo parisataa ekuu per keikka,oli hän kumminki sanonu et täst toimistos ei löydy.Kai joku kumminkin siihen lankee,ko vuokrat varmaan mättää päälle jollakin? |
isojussi 17.12.2003 20:59:38 | |
---|
Nojoo... Kyllä mä teitä siinä mielessä ymmärrän, että jos ei oo keikkoja sen takia. Mulla kun freelancerina ei oo "yksinoikeussopimusta" minkään toimiston kanssa, vaan myyn heille samaan hintaan kuin omille "oem-asiakkailleni". Pidän tosin tarkkaan huolen siitä, että en sitten myy suoraan niile, joille toimisto on mut myyny. Osta mut - ma olen kaupan! |
isojussi 17.12.2003 21:08:11 | |
---|
Funtsasinkin tätä hommaa vielä lisää ja aloin pohtia, että kun bändientarvitsijat alkavat pikkuhiljaa huomata, kuinka ison siivun moni toimisto "ahnehtii" välistä, alkavat he tilata orkat vähitellen "suoramyynnistä" ilman välikäsiä. Hommaa helpottaa vielä veroviranomaisten nykyinen positiivinen suhtautuminen muusikkojen yksityisyrittäjäksi ryhtymiseen - mikä on muutenkin omiaan vähentämään alan harmaata taloutta. Puhumattakaan sitten osuuskunnista Monelle tanssiorkesteritoimistolle voi koittaa vielä kovat ajat... Osta mut - ma olen kaupan! |
baron 17.12.2003 21:54:43 | |
---|
Funtsasinkin tätä hommaa vielä lisää ja aloin pohtia, että kun bändientarvitsijat alkavat pikkuhiljaa huomata, kuinka ison siivun moni toimisto "ahnehtii" välistä, alkavat he tilata orkat vähitellen "suoramyynnistä" ilman välikäsiä. Hommaa helpottaa vielä veroviranomaisten nykyinen positiivinen suhtautuminen muusikkojen yksityisyrittäjäksi ryhtymiseen - mikä on muutenkin omiaan vähentämään alan harmaata taloutta. Puhumattakaan sitten osuuskunnista Monelle tanssiorkesteritoimistolle voi koittaa vielä kovat ajat... Eiks' tuo Vanhamin "osuuskunta" ole askel juuri siihen oikeaan suuntaan eli löysä yhteenliittymä, josta asiakas voi valita useammasta bändistä mielestään sopivimman. Míhin enää sen jälkeen ohjelmatoimistoa tarvitaan? "Baron spelar hällre än bra" |
Pula-Aho 17.12.2003 23:24:35 | |
---|
Eiks' tuo Vanhamin "osuuskunta" ole askel juuri siihen oikeaan suuntaan eli löysä yhteenliittymä, josta asiakas voi valita useammasta bändistä mielestään sopivimman. Míhin enää sen jälkeen ohjelmatoimistoa tarvitaan? Nimenomaan. Kaikessa muussakin busineksessa internet kauppa mahdollistaa turhien jakeluportaiden poistamisen. Aikaa se tietty vie, ennenkuin asiakkaat oppivat sitä käyttämään. Niinkuin kaiken uuden oppiminen. Mainittakoon vielä, että tämä "osuuskunta" sai pari vuotta sitten alkunsa siitä, kun koimme paremmaksi ohjata "ylimääräiset" keikkakyselyt jollekin tutulle bändille kuin ohjelmatoimistolle. Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. |
niko 18.12.2003 09:04:33 | |
---|
Eiks' tuo Vanhamin "osuuskunta" ole askel juuri siihen oikeaan suuntaan eli löysä yhteenliittymä, josta asiakas voi valita useammasta bändistä mielestään sopivimman. Míhin enää sen jälkeen ohjelmatoimistoa tarvitaan? Tässä tulee sitten se ongelma, että miten osuustoiminnasta tulevat kulut jaetaan? Jokainenko maksaa kiinteästi x euroa vuodessa, jotta saadaan katettua webbinimen maksu, serveritila, ylläpitäjälle vähän työvaivaa ja muuta pientä. (Saatikka jos laskutus kiertää tämän konsortion kautta ja se hoitaa palkanmaksun, mutta se taitaa olla eri tarina.) Vai olisiko reilua se, että maksetaan sen mukaan miten paljon on osuustoiminnasta bändi hyötynyt, eli miten paljon on ollut keikkaa ja miten paljon niiltä on saatu laskutettua. Mutta katso, juuri taisi täyttyä ohjelmatoimiston määritelmä. Elikkäs Vanhami on perustanut orkesteri-thomannin, paikan josta voi pienemmillä yleiskuluilla tilata webin kautta itselleen palveluita. Kohta varmaan väki puhuu että "mää tilasisin netist simmottis T-bändin mu häihini, ku siält oli niin pal halvempi ku Auraviihteelt." Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku. |
kuunsirppi 19.12.2003 21:23:48 | |
---|
Tässä tulee sitten se ongelma, että miten osuustoiminnasta tulevat kulut jaetaan? Jokainenko maksaa kiinteästi x euroa vuodessa, jotta saadaan katettua webbinimen maksu, serveritila, ylläpitäjälle vähän työvaivaa ja muuta pientä. (Saatikka jos laskutus kiertää tämän konsortion kautta ja se hoitaa palkanmaksun, mutta se taitaa olla eri tarina.) Tässä vanhami:n luomalla bänditorilla on systeemi se, että kun meitä on kymmenen bändiä siellä, niin kulut jaetaan tasan, eli kymmeneen osaan. Jokainen hoitaa oman myyntinsä ja laskutuksensan itse, eli tuo sivusto on vaan sen vuoksi, että tilaaja näkee useamman bändin tiedot yhtäaikaa ja voi lähettää noilta sivuilta tarjouspyynnön joko kaikille, tai valitsemalleen bändille. Samoin saamme mainoskulut minimoitua. Lisäksi tuosta yhteistyöstä on muutenkin hyötyä monella tapaa. |
KoskPaavo 22.12.2003 14:28:20 | |
---|
"Lisäksi tuosta yhteistyöstä on muutenkin hyötyä monella tapaa" Ainakin rahat tulee suurimmaksi osin sille mille se kuuluukin. Hyvä poijaat! |
KMT 22.12.2003 18:10:52 | |
---|
Mulle on ainakin tullut semmonen mielipide, ettei ikinä kannata mihinkään ohjelmatoimistoon tai levy-yhtiöön itseään vangita. Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin |
Vilhelmus 22.12.2003 18:15:37 | |
---|
Mulle on ainakin tullut semmonen mielipide, ettei ikinä kannata mihinkään ohjelmatoimistoon tai levy-yhtiöön itseään vangita. Sillä meiningillä vasta itsensä musiikilla elättääkin! |
KMT 22.12.2003 18:39:26 | |
---|
Sillä meiningillä vasta itsensä musiikilla elättääkin! En mää sitä tiedä elättääkö, mutta jää rahaa käteen enemmän kun vähemmän välikäsiä välissä, ja ne voi kusettaa... Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin |
kuunsirppi 22.12.2003 19:14:31 | |
---|
Ainakin rahat tulee suurimmaksi osin sille mille se kuuluukin. Hyvä poijaat! Niin ja "tyttö" :o)) |