skellu 05.02.2007 20:42:23 | |
---|
Terppa, Oli tuossa aiemmin ongelmia g-kielen ja satulan kanssa, kun lähti virittämään kieltä ylöspäin, aluksi ei tapahtunut mitään ja sitten kuului "poing!!" ja kieli hyppäsi kerralla eteenpäin. Kitara kävi säädöissä ja myös satulaa viilattiin, mutta kun vaihdoin 9-setistä takaisin 10-settiin, ongelma palasi, tosin melko lievänä. Uskaltaakohan tuota lovea itse viilata, vai yrittäisikö jotain kehitellä liukasteeksi siihen, ettei kieli jumittaisi niin helposti? |
WinterMad 05.02.2007 20:45:32 | |
---|
Lyijykynällä vetelet satulan uriin niin pitäisi auttaa. Paskaa paskaa ja vielä kerran paskaa. Ace of spadeskin on ihan v***n paska kappale ja ihan paska laulajakin niillä ja vielä basisti, että kyllähän Iron Maiden maailman paras bändi, 90 maailman parasta kappaletta. -Eräs M.netin käyttäjä. Huoh? |
Juustonaksu 05.02.2007 21:06:27 | |
---|
Lyijykynällä vetelet satulan uriin niin pitäisi auttaa. Niin siis tämä minua häiritsee, kun toisaalta kehotetaan käyttämään perus lyijäriä ja toisaalta taas täytelyijykynän pötkögrafiittia. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
oiva tumpeloinen 05.02.2007 21:08:46 | |
---|
Niin siis tämä minua häiritsee, kun toisaalta kehotetaan käyttämään perus lyijäriä ja toisaalta taas täytelyijykynän pötkögrafiittia. Mikäköhän niiden ero mahtaa olla? Mä olen ainakin aina ollut siinä luulossa, että ne on samaa tavaraa, vain paksuus on eri. |
Volle 05.02.2007 21:13:39 | |
---|
Mikäköhän niiden ero mahtaa olla? Mä olen ainakin aina ollut siinä luulossa, että ne on samaa tavaraa, vain paksuus on eri. Niinno, kyllähän kai kaikki, jotka ovat joskus piirtäneet, tietävät, että lyijäreitä on eri pehmeyksillä eli niissä on eroja. Siitä mä en sitten tiedä mikä on paras kitaran liukasteeksi. Piis |
Twistyh 05.02.2007 21:16:08 | |
---|
Niinno, kyllähän kai kaikki, jotka ovat joskus piirtäneet, tietävät, että lyijäreitä on eri pehmeyksillä eli niissä on eroja. Siitä mä en sitten tiedä mikä on paras kitaran liukasteeksi. INFOsta kun kysyy niin... |
Sleepless 05.02.2007 21:16:17 | |
---|
Mikäköhän niiden ero mahtaa olla? Mä olen ainakin aina ollut siinä luulossa, että ne on samaa tavaraa, vain paksuus on eri. Nyt olet asian ytimessä:D Satulaa voi viilata myös liikuttelemalla niitä kieliä varovasti edes takaisin siinä urassa. Ei kannata painattaa kieltä alaspäin ettei urasta tule liian syvä. Tämä kikka toimii hyvin varsinkin punotuilla kielillä. Hiljaa hyvä tulee. |
oiva tumpeloinen 05.02.2007 21:16:18 | |
---|
Niinno, kyllähän kai kaikki, jotka ovat joskus piirtäneet, tietävät, että lyijäreitä on eri pehmeyksillä eli niissä on eroja. Siitä mä en sitten tiedä mikä on paras kitaran liukasteeksi. Kyllä. Anteeksi epäselvä selvennykseni. Tarkoitukseni oli kysyä, että täytekynän ja puukynän sisus lienee kuitenkin samaa tavaraa? Eri pehmeyksiä taitaa löytyä molemmista malleista? |
Sleepless 05.02.2007 21:20:42 (muokattu 05.02.2007 21:22:13) | |
---|
Kyllä. Anteeksi epäselvä selvennykseni. Tarkoitukseni oli kysyä, että täytekynän ja puukynän sisus lienee kuitenkin samaa tavaraa? Eri pehmeyksiä taitaa löytyä molemmista malleista? Pehmeämmät on yleensä piirtokäyttöön ja niitä saa vain askartelu ym. liikkeistä. Normaali lyijykynän grafiitti liukastaa jonkin verran. Kokeilkaa vaikka hieroa sitä sormiin. EDIT: Voisi oikeastaan joskus kokeilla vaimon pehmeitä piirtokyniä onko niillä sama vaikutus vai jopa parempi=) Hiljaa hyvä tulee. |
mvirta 05.02.2007 21:33:18 | |
---|
ja kuinka eri kovuus vaikuttaakaan saundiin? Shut Up 'n Play Yer Guitar |
oiva tumpeloinen 05.02.2007 21:33:33 | |
---|
Pehmeämmät on yleensä piirtokäyttöön ja niitä saa vain askartelu ym. liikkeistä. Normaali lyijykynän grafiitti liukastaa jonkin verran. Kokeilkaa vaikka hieroa sitä sormiin. EDIT: Voisi oikeastaan joskus kokeilla vaimon pehmeitä piirtokyniä onko niillä sama vaikutus vai jopa parempi=) Minen noista niin tarkkaan tiedä, kun en töhriä osaa. Mutta kyllä mä satulauraan olen laittanut ihan sitä lyijyä, kummanlainen pensseli on ollut lähellä. Mieluummin lyijytäytekynästä, kun sillä on jotenkin helpompi söhiä mun mielestä. Olenkohan mä nyt tehnyt jotain kamalan väärin. Ainakin tsykoakustiikka on parantunut huomattavasti operaation jälkeen, eikä ongelmista ole ollut tietoakaan. |
skellu 05.02.2007 23:31:08 | |
---|
Tännehän oli tullut maukkaasti vastauksia. Pitääkin kokeilla seuraavassa kielenvaihdossa putsata satulan urat ja d-kielen asennuksen jälkeen vaikka sillä ylijäämäpätkällä hinkata vähän satulaa ja laittaa pikkiriikkisen lyijäriä, tuskin siitä haittaakaan on kun maltillisesti tekee =) Heitetäänpäs tähän samalla kysymys 2; Miten te pidätte huolta päivittäisestä kitaran (kielien) hygieniasta? Ärsyttää kun ohuemmat kielet pashaantuu ja tummuu niin nopeasti, yrittänyt nihkeällä rätillä vähän hinkata soittojen jälkeen, mutta aika heikosti putsaantuu :/ |
Jormaz 05.02.2007 23:38:16 | |
---|
Onko kukaan testannut esim. ompelukoneöljyä satulan uriin? Miees... |
Hammermul 06.02.2007 00:01:24 | |
---|
Tännehän oli tullut maukkaasti vastauksia. Pitääkin kokeilla seuraavassa kielenvaihdossa putsata satulan urat ja d-kielen asennuksen jälkeen vaikka sillä ylijäämäpätkällä hinkata vähän satulaa ja laittaa pikkiriikkisen lyijäriä, tuskin siitä haittaakaan on kun maltillisesti tekee =) Mä pistän aina kielten vaihdon yhteydessä lyijäriä ihan varmuuden vuoksi. Lyijytäytekynällä pääsee paremmin sinne koloihin, mutta pehmeämpi tavara tarttuisi varmaan paremmin. Heitetäänpäs tähän samalla kysymys 2; Miten te pidätte huolta päivittäisestä kitaran (kielien) hygieniasta? Ärsyttää kun ohuemmat kielet pashaantuu ja tummuu niin nopeasti, yrittänyt nihkeällä rätillä vähän hinkata soittojen jälkeen, mutta aika heikosti putsaantuu :/ Mulla on tollainen vanha sukka, jolla pyyhin aina soiton jälkeen. Toinen on ihan tarkoitukseen tehty Fast Fret: http://www.thomann.de/fi/ghs_fast_fret.htm Kestää tosi kauan ja puhdistaa hyvin kielet ja vaikkapa kaulan. Tota on tullut myös käytettyä, mutta nyt se on loppumaisillaan. Bombing for peace is like fucking for virginity. |
masterhat 06.02.2007 00:03:07 | |
---|
mä putsaan kitaran noin kerran vuodessa. se riittää ihan mainiosti. Head like a hole |
Kefiiri 06.02.2007 07:25:00 | |
---|
Onko kukaan testannut esim. ompelukoneöljyä satulan uriin? Mä kerran nuorempana jotain öljyä laitoin, kun punotut kielet meni kammetessa epävireeseen. Katos saman tien vapaiden kielten sustain ihan tykkänään. Tups. Se kerta riitti, en tiedä oliko öljy liian paksua. Mitä lie mopon kakstahtiöljyä. |
Socialite 06.02.2007 08:50:17 | |
---|
Onko kukaan testannut esim. ompelukoneöljyä satulan uriin? Olen tekstannu! Juuri tuollainen kevyt erikoisöljy näyttäisi toimivan oikein hyvin. Well, how much blues do you use before you use it up? |
apuri 06.02.2007 10:14:00 | |
---|
Olen tekstannu! Juuri tuollainen kevyt erikoisöljy näyttäisi toimivan oikein hyvin. Juu sellainen öljy jossa on vähän teflonia on parasta tohon hommaan. Esimerkiksi Super Lube http://www.helentec.fi/ |
Terppa, Oli tuossa aiemmin ongelmia g-kielen ja satulan kanssa, kun lähti virittämään kieltä ylöspäin, aluksi ei tapahtunut mitään ja sitten kuului "poing!!" ja kieli hyppäsi kerralla eteenpäin. Kitara kävi säädöissä ja myös satulaa viilattiin, mutta kun vaihdoin 9-setistä takaisin 10-settiin, ongelma palasi, tosin melko lievänä. Uskaltaakohan tuota lovea itse viilata, vai yrittäisikö jotain kehitellä liukasteeksi siihen, ettei kieli jumittaisi niin helposti? Itsellä on sama ongelma ja olen todennut tuon lyijykynätaktiikan hyödyttömäksi. Auttaa hetken, mutta sitten se pitäisi tehdä taas uudelleen. Täytyy tuota ehdotettua viilaamista kielen avulla testailla. Viilalla en lähtisi itse viilailemaan vaan veisin ammattimiehelle. Tuskinpa maksaa paljoa. "Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?" |