axe15 05.02.2007 21:15:29 | |
---|
olen juuri ostanut sähkökitaran ja heti on ongelma. en tiedä mitään kitaran kielistä mutta omassani se eka kieli löysty ihan kamalaks enkä osaa kiristää sitä takaisin joten miten kiristän sen? |
Chieftain 05.02.2007 21:35:40 | |
---|
olen juuri ostanut sähkökitaran ja heti on ongelma. en tiedä mitään kitaran kielistä mutta omassani se eka kieli löysty ihan kamalaks enkä osaa kiristää sitä takaisin joten miten kiristän sen? Minkälainen kitara sulla on? Jos kitarassa on Floyd Rose- talla, avaa kielilukot kaulan päädystä, ja kiristä viritystapista. Tällöin myös muiden kielten vire muuttuu, joten viritä samalla muutkin kielet. Kun kielet ovat vireessä, lukitse satula. Sen jälkeen kun kielilukot ovat kiinni, viritä kielet vireeseen vielä tallasta löytyvien hienovirittimien avulla.
Jos taas talla on tune-o-matic tai joku muu kiinteä, riittää, kun kiristät kieltä viritystapista. Ite katoin eilen sitä ja siinä luki HZ joten repikää siitä!
-M4ss3 m/ |
axe15 05.02.2007 22:17:34 | |
---|
en oikeen ymmärtänyt, mutta sain sitä vähän kiristettyä mutta kun väännän lisää siitä viritysnappulasta, niin se vaan naksahtaa eli joku antaa periksi tarkoittaako tämä sitä että kitara olisi rikki? voisitko selittää vähän tarkemmin että mikä pitää aukasta ja sillai |
Chieftain 05.02.2007 22:48:42 | |
---|
en oikeen ymmärtänyt, mutta sain sitä vähän kiristettyä mutta kun väännän lisää siitä viritysnappulasta, niin se vaan naksahtaa eli joku antaa periksi tarkoittaako tämä sitä että kitara olisi rikki? voisitko selittää vähän tarkemmin että mikä pitää aukasta ja sillai Mikä kitara sulla on? Se helpottaa vähän kertomista kitaran mahdollisesta viasta. Ite katoin eilen sitä ja siinä luki HZ joten repikää siitä!
-M4ss3 m/ |
Mike M. Hiirenloukku 05.02.2007 23:59:55 | |
---|
Minä luulen että tässä kieli on poikki ja se täytyy vaihtaa, mikäli siis poikki on ;) Eli punotun (ne paksut) kielen sisus on katkennut ja se "punos" rullaa sinä päällä ja pitää kieltä kasassa. Mikäli ei, niin täytyy toimia kuten yllä on kerrottu. Lisäneuvoja antaakseen täytyy kyllä tietää mikä kitara on kyseessä. That's the spirit - Tuo on pirtua. |
Pyöriikö se tappi, jonka ympärillä kieli on, tasaisesti kun vääntää viritysnapista, vai pyörähtääkö se aina välillä takaisin? kuulostaa siltä että joko kieli luistaa jostain tai sitten viritin "lyö yli" eli on rikki/löysällä. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
axe15 06.02.2007 15:45:38 (muokattu 06.02.2007 15:46:16) | |
---|
kyllä, viritystappi pyörähtää aina takaisin ja epäilen että se on rikki. kitara on reef audio six-string ek-1. eise mikään hyvä ole, mutta en minäkään ole hyvä soittaja |
axe15 06.02.2007 19:11:32 | |
---|
perjantaina tulee uus. takuuseen menee avasin sen viritysnapin ja kyllä se lyö ylitte eli on rikki. olen vasta alkanut soittaa ja tällä hetkelle opiskelen sointuja. kun asiasta en vielä mitään tiedä kysyisin sellasta että onko akustisessa ja sähkökitarassa samat soinnut? saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta kuten sanoin olen vasta juuri aloittanut ja kova into on oppia soittamaan =) |
gorgonoidi 06.02.2007 19:24:13 | |
---|
perjantaina tulee uus. takuuseen menee avasin sen viritysnapin ja kyllä se lyö ylitte eli on rikki. olen vasta alkanut soittaa ja tällä hetkelle opiskelen sointuja. kun asiasta en vielä mitään tiedä kysyisin sellasta että onko akustisessa ja sähkökitarassa samat soinnut? saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta kuten sanoin olen vasta juuri aloittanut ja kova into on oppia soittamaan =) On samat. Jos vaikka otat e mollin sähkkitaralla niin se on sama akustisellakin. |
axe15 06.02.2007 22:26:27 | |
---|
kiitos näistä :) |
McNulty 07.02.2007 11:52:30 | |
---|
kiitos näistä :) Ja vielä sellainen homma... täytyy näin aiheen vierestä pistää vinkkiä! Kun kerran aloittelet soittohommia ja haluat tutustua soittimeesi paremmin, niin kannattaa käydä kirjastosta lainaamassa sellainen teos kuin: Suuri Kitarakirja (kirjoittanut Ralph Denyer) Siinä kerrotaan niin akustisen kuin sähkökitaran rakenteesta, soittajista, teoriasta ja itse soittamisesta. Todella hyödyllinen ja kattava yleisteos. Ja jos se kirja tuntuu sopivalta ja pidät siitä, niin niitä löytää melkein jokaisesta kirjakaupastakin johonkin 15-30e hintaan (riippuen tarjouksista). Suosittelen lämpimästi sitä siihen kitaransoiton aloittelun kylkeen! Ei muuta kuin harjoitteluintoa! Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth! |
axe15 07.02.2007 16:27:32 (muokattu 07.02.2007 16:32:04) | |
---|
kuulostaa hyvältä tuo kirja. Taidan hankkia sen. Ajattelin harjoitella ensiksi smoke on the water intron, kun black sabbathin iron man ja parainoid kuuloostaa minun korvaani aika vaikealta aloittelijalle |
Karipiirto 07.02.2007 18:04:10 (muokattu 07.02.2007 18:04:22) | |
---|
Ja Kun se kirja tuntuu sopivalta ja pidät siitä, niin niitä löytää melkein jokaisesta kirjakaupastakin johonkin 15-30e hintaan (riippuen tarjouksista) Se on hyvä kirja ja jos vain mitenkään onnistut lirittämään sen jommankumman vanhemman kukkarolle niin tee se:-) Jos ei onnistu niin sitten ostat itte mutta kannattava ostos se on. NEIN!!! MEIN PANZERWAGEN!!!! |
loituma 07.02.2007 20:52:13 | |
---|
kuulostaa hyvältä tuo kirja. Taidan hankkia sen. Ajattelin harjoitella ensiksi smoke on the water intron, kun black sabbathin iron man ja parainoid kuuloostaa minun korvaani aika vaikealta aloittelijalle Smoke on the water onkin sellanen riffi, minkä voi soittaa heti alkuun. Ja jos kovaa treenaa niin ei se Paranoidikaan varmaan nyt niin vaikea ole. Iron manissa ne liutuskohdat saattaa olla hieman vaikeita. Rhandy Rhoads nousee haudasta ja soittaa Paranoidin! .........ja tipahtaa taas. |
gorgonoidi 07.02.2007 21:01:16 | |
---|
Smoke on the water onkin sellanen riffi, minkä voi soittaa heti alkuun. Ja jos kovaa treenaa niin ei se Paranoidikaan varmaan nyt niin vaikea ole. Iron manissa ne liutuskohdat saattaa olla hieman vaikeita. Miksi kaikkia neuvotaan aloittamaan aina näillä? Noista tiluista ei olisi kannattanut mainita vielä mitään ;) |
Karipiirto 07.02.2007 21:25:08 | |
---|
Miksi kaikkia neuvotaan aloittamaan aina näillä? Mun isä, joka ei muuten edes soita mitään soitinta(suvun musta lammas), sanoi mulle joskus kauan ennen kuin aloin oikeasti soittaan että jos koskaan alat soittaan kitaraa niin paranoid ja smoke on the water on sellaaset biisit että ne pitää osata. Kuuluvat yleissivistykseen. NEIN!!! MEIN PANZERWAGEN!!!! |
gorgonoidi 08.02.2007 11:27:36 | |
---|
Mun isä, joka ei muuten edes soita mitään soitinta(suvun musta lammas), sanoi mulle joskus kauan ennen kuin aloin oikeasti soittaan että jos koskaan alat soittaan kitaraa niin paranoid ja smoke on the water on sellaaset biisit että ne pitää osata. Kuuluvat yleissivistykseen. Mutta miksiii? :) |
Karipiirto 08.02.2007 12:27:18 | |
---|
Ne on suhkot helppoja ja lisäksi vielä heavy metal -musiikin alku. Näistä se kaikki lähti ja kehittyi lopulta niihin nykyisiin pumppuihin. Sen lisäksi jos aloittelijalle suosittelee jotain Tom Dooleyta, jolla siis ite alotin niin johan kiinnostus lopahtaas nopiaa. NEIN!!! MEIN PANZERWAGEN!!!! |
axe15 11.02.2007 21:36:54 | |
---|
tänään ostin tuon kirjan ja kyllä oli hyvä hankita. tässä kerrotaan kaikki ne tiedot joita kaipasinkin. |
Bumbarr 11.02.2007 22:06:04 | |
---|
Mutta miksiii? :) Koska sen iskä sano niin! XD Kilpikonnat rockkaa! |