ainakin elite-sarjan kepit ovat kuin gibsonit, mutta epi-nimellä...(käsittääkseni) made in japan usa pickups laatupuut yms http://www.suomalainen-soitinkauppa.fi siellä on Epiphone SG elite 1088 eukkoo Tuolla rahalla alkaa saada jo Giban standardinki. Eli elitist kannattaa kyllä jättää pois laskuista. Hintaeroa jää niin vähän. |
tuffkong 06.02.2007 09:31:24 | |
---|
Oon tässä tsuumaillu noita kaikenmaailman sg-kopsuja, ja grassrootsit yllätti. Mun mielestä ne näyttää, tuntuu ja ennenkaikkea vielä kuulostaa enemmän esikuvaltaan kuin epi. Hintaa taitaa olla hitusen enemmän kuin epillä. Ainut asia mitä ihmettelin oli että miksi potikoiden paikat on vaihdettu niin, että siinä missä on normaalisti kaulamikin tone, on tallamikin volume. Eli siis volumet ylhäällä ja tonet alla. Tärkeitä maailmassa on DÄGÄ. DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ |
oulamaa 06.02.2007 23:22:48 | |
---|
Juu tuo vintagekin on pyörinyt mielessä...Mutta tiiätteko onko g-400 Deluxe sama kuin tuo vintage-malli noin niinkun tekniikallisessa mielessä? ;D |
elbowski 06.02.2007 23:32:08 | |
---|
Oon tässä tsuumaillu noita kaikenmaailman sg-kopsuja, ja grassrootsit yllätti. Mun mielestä ne näyttää, tuntuu ja ennenkaikkea vielä kuulostaa enemmän esikuvaltaan kuin epi. Hintaa taitaa olla hitusen enemmän kuin epillä. Ainut asia mitä ihmettelin oli että miksi potikoiden paikat on vaihdettu niin, että siinä missä on normaalisti kaulamikin tone, on tallamikin volume. Eli siis volumet ylhäällä ja tonet alla. Tälle komppia. Itellä omistuksessa Grassrootsin SG, ja pakko kyllä kehua kitaraa. Ainoa ongelma mihin olen törmännyt on virittimet. G- ja B-kieli eivät pidä virettä aivan yhtä hyvin kuin muut. Ulkonäöstäkin sen verran mainittava, että omaan silmään tuo näyttää hyvältä, aivan esikuvaltaan, toisin kuin E:n vastaava. Suosittelen. |
SURf 07.02.2007 15:11:30 | |
---|
Uskokaa pois kun sanon, Epin Vintage SG kannattaa ostaa vaikkei kitaraa tarviiskaan, aivan sikamaisen hyvä keppi. Hinnasta viis. Aivan eri fiilis kuin noissa muissa Epin SG piiskoissa. Jotenkin tuntuu että sähköpuolikin on eri mutta vannomaan en mene. Jotka tietää paremmin voivat kertoa asiasta lisää... ...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse... |
FuckTheWorld 07.02.2007 15:42:49 | |
---|
Räyh ! |
samsonov 07.02.2007 17:40:32 | |
---|
Toi Epin G-400 Custom ois aika nätti. Vanukkaa valkone, kolme humpparia ja kultanen hardware. Halpaki All My Exes Live In Texas....And That's Why I Hang My Hat In Tennessee |
padaa@dadaa! 07.02.2007 18:58:47 | |
---|
Eli kannattaako ostaa Epiphone SG? Onko ihan turha vehe, vaiko laatukamaa. Mikit menee varmaan vaihtoon heti. Mielipiteitä. Mun eka "kunnon" kitara on Epiphone SG Special, eli se ihan halvin versio. Tämä siis on mulla vieläkin soitossa. Viimestelyhän tossa on hyvä eli siis halpiskin voi olla näyttävän näkönen. Miinuspuolia kyllä on. Mikeistä soittelen ainoastaan tallamikillä, joka näin aloittelijan korvaan rapisee vielä kohtuulisesti. E- ja D eivät pidä virettä kunnolla, D:tä on jopa vaikea saada väljyyden vuoksi huippuvireeseen. |
RekoS 07.02.2007 21:59:18 | |
---|
mulla SG. Vaihdoin tallamikin -> soundit parani säröillä, Cleanit melko samat mutta kierto kaksinkertaistui. Kiertämisestä ei siis vakiomikkejä voi syyttää. (tosin tuo nykyinenkään mikki ei ole aivan kalliimmasta päästä ja kolvaukset voivat olla päin honkia kun tuon itse vaihdoin :D) |
meitu 07.02.2007 22:24:42 (muokattu 07.02.2007 22:46:01) | |
---|
Ne jotka soittaa ne tietää. |
Seba 07.02.2007 23:38:44 (muokattu 07.02.2007 23:41:40) | |
---|
|
Dropped C 07.02.2007 23:59:05 (muokattu 08.02.2007 00:01:34) | |
---|
Kylläpäs on ruma SG tuo Menace. Huomaa että gibbonikin yrittää myös näköjään nykyään houkutella tätä "rankan"mallisten kitaroiden himoitsija - osastoa tuotteillaan. Hintakin siihen viittaa myös. Nyrkkirautako tuossa otelaudassa on, vai joku silmän kuva? Edit: Tuollainen special taas himottaisi valtavasti jos toisen kunnon kitaran ostaisi. |
pulliha 23.03.2007 19:06:20 | |
---|
Loisto kitara ei mikkejä tartte vaihtaa multa saat 265 ihan kunnossa olevan ei naarmujaa kato noi mun tori juttuni |
SolidGuitarVintage 23.03.2007 22:42:33 | |
---|
Vastaus kysymykseen: kannattaa. Itselläni muutaman kuukauden ikäinen G-400, T-kaupasta tilattu. Loistavasti viimeistelty, kitara tuli täysin säädettynä, ei mitään valittamista. Saundi kuten SG:ssä pitää ollakin. Lieneekö vanhoissa epi sg:ssä eri mikit, koska näiden saundia en voi ainakaan tähänastisen perusteella moittia. Mutta; testaa soittotuntuma ja kuuntele itse miltä saundaa. |
Mars Mountain Music 25.03.2007 20:05:53 | |
---|
Itellä on kyseisen merkin G-400 sg ja melko hyvä se on, kun sain sen 280 dlx music Tampereelta. Alkuperäinen hinta on 340 euroo. Kaverilla on tokain hieman kalliimpi sg ja tykkään omasta reilusti enemmän. |