Country Larry 05.02.2007 20:42:17 | |
---|
Haluaisin Marshall-tyyppisen särösoundin ja mielellään suht edullisesti. Bossin DS-1 on ilmeisesti aika suosittu. Onko jollain kokemuksia Keeleyn modauksista, ovatko rahan väärttejä vai toimiiko ilmankin? Mitä muita vaihtoehtoja on hintaluokassa mielellään-reilusti-alle-100 euroa? Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille. |
svilo 05.02.2007 20:53:30 | |
---|
Haluaisin Marshall-tyyppisen särösoundin ja mielellään suht edullisesti. Bossin DS-1 on ilmeisesti aika suosittu. Onko jollain kokemuksia Keeleyn modauksista, ovatko rahan väärttejä vai toimiiko ilmankin? Mitä muita vaihtoehtoja on hintaluokassa mielellään-reilusti-alle-100 euroa? Unohda Keeley DS-1, kokeileppa vaikka MI Audion Crunch Boxia. /sv - tone is everything -
Q: Is solid-state really as evil as you say?
A: Yes
(R.Aiken) |
Country Larry 05.02.2007 21:21:23 | |
---|
Kiitti, mutta Crunch box on vähän kallis mun halpaan makuun. Etsin lähinnä sopivaa käytettyä, eli anything goes kunhan toimii. Mites Marshallin Guv'nor-2, Bossin SD-1 tai Proco RAT II? Onko Kiinassa tehdyt RATit mistään kotoisin? Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille. |
zepeteus 05.02.2007 21:40:37 (muokattu 05.02.2007 21:42:25) | |
---|
Keeleyn modit DS-1:een tuovat lisää alapäätä, siistivät trebleä (laajempi käyttöalue Tone-potikalle) ja avaavat dynamiikkaa (lisää volumea, ei leikkaa niin pahasti tasoja). Ultra-modin jäljiltä bassoa on luultavasti jo liikaakin, mutta näitähän pystyy säätämään. Jos tavallisen DS-1:n soundi on muutoin lähellä mieltymyksiä, penkissä säätyy kyllä kohdilleen. Toki, hulppeita bokseja löytyy valmiinakin. Mutta nurkissa pyörivä käytetty Bossi, tai miksei uusikin (viimeisin uusi DS-1:ni reilut 40E), muutamalla juurolla osia ja saattaapi löytyä uutta käyttöä. EDIT: Niin jotta ovatko rahan väärtejä? No minulla on tällä hetkellä kaksi DS-1:stä, toinen originaali ja toinen vetäisty Ultran kautta omille teilleen. Kummallekin löytyy käyttöä. |
Kiitti, mutta Crunch box on vähän kallis mun halpaan makuun. Crunch boxhan on halvempi ainakin kuin Keeley Ultra Mod DS-1? Torillakin nyt yksi satasella, itselleni viimeksi tarjottu Keeley Ultra DS-1 oli yli. Mutta toki, eipä auta jos budjetti on alle satanen. Tietysti, jos meinaat itse nuo modit tehdä, on juttu ihan toinen.
Etsin lähinnä sopivaa käytettyä, eli anything goes kunhan toimii. Mites Marshallin Guv'nor-2, Bossin SD-1 tai Proco RAT II? Onko Kiinassa tehdyt RATit mistään kotoisin? Vanha Marshall Guv'nor, sellainen iso laatikko. Äskettäin ainakin Huttusella oli yksi, 70e. Rat II on ihan hyvä mielestäni, riippuen vähän mitä hakee...ei mielestäni mikään instant-Marshall särösoundi, mutta hyvä kuitenkin. Enemmän siitä itse tykkään kuin perus SD-1 tai DS-1. "Words are very unnecessary, they can only do harm" |
Country Larry 05.02.2007 22:13:32 | |
---|
Crunch boxhan on halvempi ainakin kuin Keeley Ultra Mod DS-1? Torillakin nyt yksi satasella, itselleni viimeksi tarjottu Keeley Ultra DS-1 oli yli. Mutta toki, eipä auta jos budjetti on alle satanen. Tietysti, jos meinaat itse nuo modit tehdä, on juttu ihan toinen. Tosiaan nyt olen jo viisastunut sen verran että Custom Sounds myy modattua DS-1:stä noin 170 eurolla. Huhhuh... Toivoin vain että joku ihan perushalpa pedaali kelpaisi tällä kertaa... En ole kolvailussa erityisen kokenut, mikit olen vaihtanut pariin skittaan, siinä kaikki. En varmaan osaisi tehdä modausta itse... Torilla on yksi Seeing eye modilla 60 euroa. Täytynee kysellä myyjältä yksityiskohtia. Soitin Huttusen Guvnor on myyty, mutta Kitarapajalla on uudempaa mallia 60 euroa. Pitää ehkä käydä kokeilemassa. Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille. |
Jungleman 05.02.2007 22:20:44 | |
---|
Aika kiva marsumeininki lähtee myös AMT British Sound -särkimestä. Tykkään enemmän kuin Crunch Boxista - ja minä en ole mikään marsumies. Noita saa ainakin Pietarin musiikkiliikkeistä, ovat tosin ryhtyneet valtaamaan sijaa myös läntisillä pedaalimarkkinoilla. Muistaakseni maksoin omastani uutena n. 50 - 60 euroa, Pietarissa, muutama vuosi sitten... Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |