Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland cube 60
1 2
ulipalsternak
04.02.2007 22:28:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävi niin,että myin eilen ton Classic 30:n,eikä vielä ollut uutta vehjettä käytössä tämän päivän bänditreeniin. Niinpä nappasin mukaani ton juniorin Cuben. En ollut aiemmin sen soundimaailmaan ite ihmeemin perehtynyt.
Ziisös sentään,vermeshän yllätti todella positiivisesti. Aparaatista irtosi mielestäni hyvinkin kelpoisaa älämölöä monenlaiseen veivantaan. Cleanikanavakin kuulosti yllättävän hyvältä,vaikka volumeakin reilummin väänsi.
Pieni koko,eikä hintakaan paha. En mainosta,mutta suosittelen. Kommentteja?
 
Sweeppaaja
04.02.2007 23:03:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puhutko microcubesta ? Roland cube 60han ei oo enään mikään juniori vermes, sillähän saa vaikka koko läänin kaikumaan!
 
ulipalsternak
04.02.2007 23:13:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puhutko microcubesta ? Roland cube 60han ei oo enään mikään juniori vermes, sillähän saa vaikka koko läänin kaikumaan!
 
Niin,ei juniorivermes,vaan juniorin vermes. Toi meidän 11v heviepeli sitä huudattaa,tota 60:stä.
Mökäähän siitä lähtee ihan tautisesti,vaan toi soundin puhtaus oli se,mikä yllätti.
Kompakti kanneltava treenikseen ja takas.
 
Sweeppaaja
04.02.2007 23:25:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, nuo Rolandin heput osaa kyllä tehdä vahvareita, jotka on hyviä hinta/laatu suhteeltaan. Iteltä löytyy Roland cube 20x :P
 
Nazareth
05.02.2007 02:48:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä eroa muuten noilla tavan Cubeilla ja Cube X:llä oikee on?
 
"Whereof their mother daintily hath fed, eating the flesh that she herself hath bred."
kesamieshartsa
05.02.2007 11:27:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistan. Hyvä peli omasta mielestä muuten mutta kaikki särökanavat kuulostavat mielestäni hiukka tukkoisilta (Iban vakiomikeistäkin saattaa johtua). Miinusta tulee myös siitä että efektejä ei pysty oikein hallitsemaan muuten kuin nappeja veivaamalla. Joku floorboard tyylinen ratkaisu tähän olisi ollut rok. Clean kanava on kyllä aivan helv. kova. Loppuarvosanaksi annan 9-, ei kotisoittelussa ole voittanutta.
 
Optimisti luulee että tämä on paras mahdollinen maailma, pessimisti tietää sen.
ulipalsternak
05.02.2007 13:11:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...kaikki särökanavat kuulostavat mielestäni hiukka tukkoisilta...
 
Tollasta on kyl havaittavissa,mut mielestäni toi rectifier-asetus on kyl ihan pro.
 
-M-
05.02.2007 13:48:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo mulla on myös tuo kyseinen verme. Mä vaan en ole siihen ollu ihan tyytyväinen. Olen yrittänyt pitkään ruuvata laitteesta sekä Schecterin Blackjack:sta itseäni miellyttävää saundia, mutta eipä kuulosta hyvältä ei. Ihan sama millä mikkikombinaatiolla ruuvaa, tuloksena on sellainen ikävän honottava perussaundi. Tiedä sitten mistä on kiinni, ilmeisesti kitara ja vahvari ei vaan yhdessä tuota etsimääni saudia. No nyttemmin tuo onkin jäämässä tarpeettomaksi kun löysin tilalle parempia leikkikaluja...
 
Oikeestaan laitteen "rectifier" -mallinnus sekä Dyna Amp asennot on sellaiset joita jollain tapaa olen pystynyt hyödyntämään. Sitten vielä kun presence:n ruuvaa melkein tappiin niin honotus pikkusen lievenee. Mökäähän tuosta lähtee kyllä, siitä homma ei ole kotisoittelussa kiinni.
 
Phuuh...
Iban3z
05.02.2007 15:10:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, olen rolandia katellut..
Uusi vahvistin nimittäin pitää saada, nyt olisi 2 vaihtoehtoa..
Line 6 spider 2 30w, jotkut sanovat että line:stä saa prkl hyvä hevi soundit irti, ja toisena vaihtoehtona roland cube 30X.
 
Kirk_Hammett
05.02.2007 17:30:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, olen rolandia katellut..
Uusi vahvistin nimittäin pitää saada, nyt olisi 2 vaihtoehtoa..
Line 6 spider 2 30w, jotkut sanovat että line:stä saa prkl hyvä hevi soundit irti, ja toisena vaihtoehtona roland cube 30X.

 
ota suosiolla toi cube 30x. se vaan on niin paljon parempi. ja kyllä olen testannut molempia.
 
You know it's sad but true...
vmak
05.02.2007 18:20:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, olen rolandia katellut..
Uusi vahvistin nimittäin pitää saada, nyt olisi 2 vaihtoehtoa..
Line 6 spider 2 30w, jotkut sanovat että line:stä saa prkl hyvä hevi soundit irti, ja toisena vaihtoehtona roland cube 30X.

 
Ja minä sanon, että osta se cube. Itse omistan Cube 60 combon ja kaverini omistaa Spider 2 nuppi+kaappi yhdistelmän. Saa siitäkin ihan kohtalaisen lead soundin ulos, mutta kolmannen kaverini spider combosta ei kyllä kovin hyvää soundia ole irti tullut saatua. Muutaman kerran sitä olen häneltä lainannut.
 
ööh.. ..joo
Lenoldinho
05.02.2007 18:52:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä löytyy juuri tuo Cube-60. Aika hyvä, mutta aika vahvaa sirinää kuuluu kovilla äänenvoimakkuuksilla. Ihan kiva, kun ei efektejä tarvii kovin paljoo hankkia. Valmiina löytyy siis Chorus, Flanger, Phaser ja Tremolo.
 
Backlet
05.02.2007 19:27:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cube 30 löytyy täältä, ja se ainakin on ehdottomasti ostamisen arvoinen. Tuskin tuo 60 siitä paljoa eroaa. Löytyy mukavat säröt ja kliinitkin on ihan tarpeeksi hyvät. Ne efektit nyt ei kummosia ole, mutta ovatpahan olemassa.
 
Nuclear Waste.
Iban3z
05.02.2007 21:03:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, arvelinkin että roland on hyvä :)...
 
-M-
05.02.2007 21:24:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne efektit nyt ei kummosia ole, mutta ovatpahan olemassa.
 
No ei ne kyllä ainakaan tuossa Cube 60:ssä mitään ihmeellisiä ole. Toi reverbbi ja chorus on miellyttänyt ehkä eniten. Flangeri, phaseri ja tremolo tuottaa sellasta aaltomaista suhinaa eri taajuuksilla.
 
Phuuh...
Takajeejee
11.04.2007 20:07:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä vahvistinmallinnuksia tästä löytyy?
 
Could it be a new day?
tenkainen
11.04.2007 20:37:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä vahvistinmallinnuksia tästä löytyy?
 
Ei se nyt niin vaikeaa ollut:
http://www.roland.com/products/en/CUBE-60/features.html
 
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
marko.m
11.04.2007 20:51:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko avautua tänne vähän. Olin stratoja testaamassa ja ämyrinä oli micro cube. Olin jo aikaisemmin kuullut pelkkää hyvää cube sarjasta mutta en uskonut että vehje on aivan käsittämättömän mahtava. Helkkarin hyvät soundit niin pienessä purkissa. Ihastuin vahvistimessa erityisesti miedompaan säröosastoon. Fenderin jälkeen seuraava pakollinen hankinta. :)
 
Kuutisen vuotta kitaraa olen yrittäny soittaa, eipä siitä vielä taho mitään tulla.
oksentaja
12.04.2007 14:13:50 (muokattu 12.04.2007 14:14:34)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikkupäissään paikallisen baarin jameissa tuli about nelisen tuntia tuota Cube kuuskymppistä soitettua. Musiikkityylit vaihteli a:sta ö:hön ja kaikkeen siitä löytyi hyvä soundi. Harmi vaan kun ei ollut mitään millä vaihtaa kanavia. En edes tiedä onko kyseisessä laitteessa tuo mahdollista, mutta muuten on kyllä erittäin kova vahvistin. Ja volumeahan tuossa on enemmän kuin laki sallii. Kyllä rolandi osaa.
 
waltari
14.04.2007 12:04:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän ketjuun listasin joskus noitten Cubevehkeiden eroja.
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ts.php?c=15&t=137707&o=40&#p6736139
 
X-mallisto on siis uudempi, 60-mallista sitä ei oo tullut. 30-wattiseen verrattuna 50% lisähinnalla saa 10 -> 12" kajarin ja tehoa 30 -> 60W. Tosin äänenvoimakkuuden tuplaukseenhan tarvitsi 10x tehoa vai miten sen menikään :D
 
There is nothing more pathetic than an aging hipster.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «