Kitarisoija. 27.01.2007 13:36:57 | |
---|
Moro, en oikein keksinyt parempaa otsikkoa ongelmaani. Eli, soitan E-vireessä kotona 12-kielisetillä, mutta bändin kanssa veivataan D-vireessä. Ongelmaksi muodostuu tatsin katoaminen, soiton vaikeutuminen ja jämäkkyyden häviäminen, kun laskee vireen D:hen. Silloinhan 12-setti vastaa suunnilleen 10-settiä? Onko olemassa muuta ratkaisua, kuin hommata toinen kitara D-vireessä soitettavaksi johon sitten lyö 14-setin(?!) kiinni, jotta pysyisi tatsi yhtä jämäkkänä, kuin E-vireessä 12-setillä soitettaessa. Tämä tosiaan raastaa päätäni, koska tatsini ei ole siitä kevyimmästä päästä. Apuja ja neuvoja kaivataan, kiitos! www.steeplecity.com
www.mikseri.net/steeple city |
Thanatopsis 27.01.2007 13:48:42 | |
---|
Drop D:stä soittaminen ei ole vaihtoehto? Kielisettiisi ei tarvitsisi vaihtaa kuin yhden kielen. Ja kitarasi skaala on varmaan 25,5? Farewell happy fields.
Where joy forever dwells. |
oiva tumpeloinen 27.01.2007 13:51:03 | |
---|
Mä kanssa pohdin oman aikani saman jutun kanssa ja tulin sitten siihen tulokseen, että helpoin ratkaisu oli toinen luuttu. Noiden kielisettien kanssa pelleilemisen lisäksi kun siinä on aina intonaatio-ongelmia ja muitakin säätöjuttuja kovin helposti. Näin siis täällä päin. |
Kitarisoija. 27.01.2007 13:53:11 (muokattu 27.01.2007 14:02:50) | |
---|
Ei onnistu droppi D. Ja kitarana toimii Santana SE, jossa taitaa skaala muistaakseni olla 25". Tuossa oli juttua Skull Stringseistä, jos joku niistä tietäisi, miten pelaavat E- ja D-vireissä. EDIT: kaippa täytyy ruveta keräämään rahaa toiseen humpparikeppiin :D www.steeplecity.com
teukka 27.01.2007 14:28:28 | |
---|
Mulla on 25,5" skaalaisessa ELixir 10-52 setti ja vire on D. Toisaalta mulla on kiinteä talla, saattaa vaikuttaa sekin. En tiedä mikä kysyjällä on käytössä. Ei mitään ongelmia ja jopa Ruokangas suositteli kun huoltoon vein. Kriteerinä mulla oli siis se että laitetaan ensimmäinen setti joka oikeesti soveltuu D-vireeseen. Skebaan tehtiin siis ihan oikeitakin huoltoja eikä mitään pelkkää kielten vaihtoa:) Nämä on MUN makuun juuri sopivat. How fat can you be and still play guitar? |
papitsu 27.01.2007 14:35:16 | |
---|
Kitarassa aina tuo 14-setti D-vireessä, ja sitten kun haluat soittaa E-vireessä, niin lyöt vaan capon toiselle nauhalle? PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
Kitarisoija. 27.01.2007 14:39:21 | |
---|
Hmm.. tuota capo-juttua voisi kokeilla. Onko kellään tietoa muista merkeistä, jotka tekevät 14-setin kieliä, kuin D'Addario? Siitä ei kauhean hyviä kokemuksia ole. www.steeplecity.com
Hmm.. tuota capo-juttua voisi kokeilla. Onko kellään tietoa muista merkeistä, jotka tekevät 14-setin kieliä, kuin D'Addario? Siitä ei kauhean hyviä kokemuksia ole. DS String ad.. vai mikä lie.. Alexi Laihon käyttämiä kieliä If you're going to hell...
Keep going.
-Winston Churchill |