Aihe: Kokemuksia mnetin torikaupankäynnistä
1 2 3
papitsu
03.02.2007 23:44:33
Jonkinlainen +/- "lista" huutonetin tapaan kenties paikallaan?

Katso backstage.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
atimoc
04.02.2007 00:05:53

Epäviralliset plusmiinus-listat ovat tosin käytännössä turhia, koska
a) kuka tahansa voi käydä lisäämässä tuohon ketjuun plussia haluamilleen nimimerkeille, oli kauppoja tehty tai ei.
b) kaikki eivät kuitenkaan viitsi lisätä plussia tuonne, tai eivät edes tiedä ketjun olemassaolosta. Joillakin Torilta ostajilla ei edes ole tunnuksia mnettiin.

Noiden perusteella en ainakaan jättäisi ostamatta joltain, jonka nimeä ei ketjussa näy. Enkä toisaalta hypi riemusta, jos jonkun nimen vieressä lukee +2. Huuto.netin tapainen kiinteä palautesysteemi olisi ainakin jonkin verran luotettavampi, mutta sellaisen järkevässä ja toimivassa toteutuksessa olisi varmaan haastetta, kun nykyisellään mitään tarjouksia ei tehdä kiinteästi sivuston kautta, vaan enemmän tai vähemmän epävirallisesti pikaviestillä/sähköpostilla/puhelimella.

Kun nyt huuto.netistä tuli puhetta... Tori palvelee kyllä huomattavasti paremmin. Ostajana huuto.netissä tulee hajoiltua siihen, että valtaosa porukasta myy paskaa (esim. kitarakravatteja ja yksittäisiä plektroja myynnissä kitaraosastolla), pitää järkyttävän korkeata hintavarausta, tai on muuten vaan "toivotaan ja kattellaan" -asenteella liikkeellä. Pahimmassa tapauksessa kaikkia edellämainittuja. Myyjän roolissa on taas tullut törmättyä siihen, että kohteeseen ei tule huutoja, mutta jälkikäteen pommitetaan sähköpostia ja kysellään, että kai sä nyt voit myydä tuon tavaran puoleen hintaan, kun kauppa ei näy käyvän. Huutokauppa on huutokauppaa ja lähtöhinta on asetettu, tehkää tarjous siihen kohteeseen, jos olette kiinnostuneita.

Samoin tuon koko hintavaraussysteemin voisi heivata sivustolta kuuseen, tai sen käytöstä voisi ainakin periä muodollista parin euron lisämaksua. Vieläköhän siellä pyörii se urban camo -viimeistelty ESP M-II, jonka huudot ei tunnu ylittävän HV:ta millään, mutta silti se listattiin aina uudelleen?
Kun tekee töitä 40-50 tuntia päivässä, ei jaksa paljon muuta.
Muuki
04.02.2007 03:36:36
Epäviralliset plusmiinus-listat ovat tosin käytännössä turhia, koska
a) kuka tahansa voi käydä lisäämässä tuohon ketjuun plussia haluamilleen nimimerkeille, oli kauppoja tehty tai ei.
b) kaikki eivät kuitenkaan viitsi lisätä plussia tuonne, tai eivät edes tiedä ketjun olemassaolosta. Joillakin Torilta ostajilla ei edes ole tunnuksia mnettiin.

Noiden perusteella en ainakaan jättäisi ostamatta joltain, jonka nimeä ei ketjussa näy. Enkä toisaalta hypi riemusta, jos jonkun nimen vieressä lukee +2. Huuto.netin tapainen kiinteä palautesysteemi olisi ainakin jonkin verran luotettavampi, mutta sellaisen järkevässä ja toimivassa toteutuksessa olisi varmaan haastetta, kun nykyisellään mitään tarjouksia ei tehdä kiinteästi sivuston kautta, vaan enemmän tai vähemmän epävirallisesti pikaviestillä/sähköpostilla/puhelimella.

Kun nyt huuto.netistä tuli puhetta... Tori palvelee kyllä huomattavasti paremmin. Ostajana huuto.netissä tulee hajoiltua siihen, että valtaosa porukasta myy paskaa (esim. kitarakravatteja ja yksittäisiä plektroja myynnissä kitaraosastolla), pitää järkyttävän korkeata hintavarausta, tai on muuten vaan "toivotaan ja kattellaan" -asenteella liikkeellä. Pahimmassa tapauksessa kaikkia edellämainittuja. Myyjän roolissa on taas tullut törmättyä siihen, että kohteeseen ei tule huutoja, mutta jälkikäteen pommitetaan sähköpostia ja kysellään, että kai sä nyt voit myydä tuon tavaran puoleen hintaan, kun kauppa ei näy käyvän. Huutokauppa on huutokauppaa ja lähtöhinta on asetettu, tehkää tarjous siihen kohteeseen, jos olette kiinnostuneita.

Samoin tuon koko hintavaraussysteemin voisi heivata sivustolta kuuseen, tai sen käytöstä voisi ainakin periä muodollista parin euron lisämaksua. Vieläköhän siellä pyörii se urban camo -viimeistelty ESP M-II, jonka huudot ei tunnu ylittävän HV:ta millään, mutta silti se listattiin aina uudelleen?

Ei saakeli, oot liian oikeassa... Olin tulossa noihin penteleen kravaatteihin ja pinsseihin ja vieläpä noihin onnenonkijoihin. Onhan tuo varmaan vuoden siellä pyörinyt tuo ESP, lähtöhinta 0 euroa ja hintavaraus kolme numeroa enämpi joista eka alakaa kakkosella.

Kävi tuokin kauppiaslista mielessä, sinänsä ihan virkistävä idea mutta näitä on aina mahdotonta kontrolloida.

Niin ja hyvin on omat ostelut ja ilmeisesti myynnitkin menneet.
"The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him." -Vanishing Point
Oceancalibra
04.02.2007 14:13:01
Hyvin toimii kyllä!
Itse olen ostanut kerran Marshallin nupin ja kaapin m.netin torilta. Ja kauppa kävi hyvin.

Kiitos vielä myyjälle ;)
"It's all fun and games till someone loses an eye, then it's just fun you can't see"
Werde
04.02.2007 14:16:36
Useampi kymmenen kertaaa on kauppoja torin kautta tullut hierottua, ja ikinä ei ole ollut ongelmia.
'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä
vmak
04.02.2007 15:20:03
Onhan tuota tullut ostettua ja myytyä tavaraa torilla useampaankin otteeseen, toimitustapana aina ollut ennakko tai sitten face-to-face kaupat, yhtään kertaa ei ole ollut mitään ongelmia, mutta ainahan tuota silti tulee oltua varovainen.
ööh.. ..joo
J.Hollström
04.02.2007 15:24:07
Yhden marsun kaapin ostin torilta vuonna 2003 jota en ole saanut vieläkään. Rahat kyllä meni.
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1
ganes-rocker
04.02.2007 16:25:57
hyviä kauppoja ja kauppamiehiä on ollu, no problems.
"Rock-hulluna on hyvä olla!" - Cisse Häkkinen
timppa67
04.02.2007 16:56:21
Hyvin on aina kaupat sujuneet, mitä nyt eräs heppu on jo yli vuoden ollu pankissa.. pitäiskö huolestua?
HeavyMachinery
05.02.2007 14:46:34

Useampi kymmenen kertaaa on kauppoja torin kautta tullut hierottua, ja ikinä ei ole ollut ongelmia.

Sama juttu. Aika paljon tulee ostettua Ns. Tutuilta nimerkeiltä. Aktiivi käyttäjät ei kuseta :D

Yleensä puhelinmella ja postilla asiat hoidan ja ennakkomaksulla toimin mutta jos on ostanut/myynyt samalle kaverille jo aijemmin on tilanne monesti toinen, tai jos on jok 20e juttu niin sitten tilisiirrolla kun säästää kuluissa.
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
Twinkle
05.02.2007 15:04:39
yhden kitaran sain myytyä, kuljetusmaksujen kanssa homma ei menny ihan tasan, joten sovittiin että tämä sälli maksaa minulle jälkeenpäin tilille ne rahat. Eipä näkynyt sitä fyrkkaa koskaan.
ulipalsternak
05.02.2007 15:07:28
Tänään hain postista vaffarin. Vermes oli siinä kunnossa,kuin oli puhuttu. Postiennakolla ja aivan tuntemattomalta hemmolta. Kaikki meni ihan ok.

Parin kuukauden sisään on lähtenyt sähkökitara,putkicombo ja iso 4x12 kaappi,sekä vanha romu piano.
Tullut sähkökitara ja putkicombo. Kaikki ennestään tuntemattomilta henkilöiltä ja joka kerta on homma hoitunut tosi hyvin.
Maraaa
05.02.2007 15:58:53
Kerran olen ostanut, toinen meneillään. Löysin juuri sopivan ison combon ilman turhia efektejä, pedaaleilla kun pelaan. Matkahuollosta ja rahat tilille testaamisen jälkeen. Yksi pedaali on parhaillaan ostossa, eksoottisempi keino, kaverin kautta. Pedaali siis tällä hetkellä kaverilla. Toivottavasti ei omi.
"Joulupukki on häirikkö, joka on yksi nykyajan suurimmista ongelmista mm. uhkana kansantaloudelle"
Mustikkamuffinssi
05.02.2007 16:11:18
Aika paljon on tullut myytyä ja ostettua. Kertakaan ei ole ollut ongelmia varsinaisen ostajan/myyjän kanssa, mutta sen sijaan ärsyttävän paljon on ollut "varmoja" ostajia, jotka sitten vaan katoavat internetin ihmeelliseen maailmaan, eivätkä vastaa yhteydenottoihin. Parhaissa tapauksissa ottavat sitten parin kuukauden päästä taas yhteyttä kun tuote on jo myyty, että: "Voisin nyt ostaa sen kitaran/ihan minkä vaan tuotteen."
"Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää." kalamies#45 >-)))>
saastara
05.02.2007 16:18:52
Kertakaan ei ole ollut ongelmia varsinaisen ostajan/myyjän kanssa, mutta sen sijaan ärsyttävän paljon on ollut "varmoja" ostajia, jotka sitten vaan katoavat internetin ihmeelliseen maailmaan, eivätkä vastaa yhteydenottoihin."

Jeps.. Itselläkään ei ole koskaan torin kanssa ongelmia ollut, hyvin ovat kaupat aina onnistuneet.. Eniten on jäänyt jurpimaan tosin tapaus vuosi takaperin jossa oltiin myymässä 80-luvun Tokai Goldstaria 250€. Ilmoitin sitten ostavani sen jahka palkka tilille saapuu (noin viikko). Asia oli myyjälle ihan ok, mutta sitten kun minulla oli kässit kourassa, katosi kaveri mystisesti eikä vastannut maileihin saati puhelimeen, Jurpi.. :(
Lisää middleä ja vähemmän volumea. Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia.
Kimmo72
05.02.2007 17:28:08
Hyvin on sujunu kaupat niin ostajana, kuin myyjänäkin. Paitsi kerran joku kiipparistin alku alkoi kiukuttelemaan. Olin ihan persaus auki ja olin myymässä synia pois. Raahasin laatikon perse hiessä postiin, vain tietääkseni, ettei lähetys onnistukkaan ilman että se pitää ensin itse maksaa ja vasta sitten sen postimaksun saa takas kun vastaanottaja lunastaa tavaran.
Raahasin taas laatikon takas himaan ja soittelin ostajalle.
No etukäteenhän se ei uskaltanu laittaa rahoja mun tilille, mikä on ihan ymmärrettävää ja tästä olikin jo sovittu.
Kysyin että voisitko laittaa 20 euroa etukäteen, jotta saan postitettua ja maksaisi sitte loput 780€ kun on synat hakenu. Eli mähän tässä olisin "riskin" ottanut.
No ei sitte käynykkään niin kun meni kuulemma liian vaikeeksi??

Uitutti vaan raahailla niitä edestakas (bussilla ja kävellen). Noh loppujen lopuksi ne sai hyvän kodin eräästä studiosta.

Muuten ei valittamista.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Deranged
05.02.2007 18:29:32
Tämän foorumin käyttäjien kanssa kauppaa tehdessä ei ole itselläni ollut ongelmia suuntaan taikka toiseen.

Sensijaan huuto.netiä kartan kuin ruttoa siellä esiintyvän renkaanpotkinta-vittuilu-paskanjauhanta-kusetusmeiningin takia.

Kiitos m.netin hyvälle jengille asiallisista kaupoista.
pekurides
05.02.2007 21:05:03

Onneksi ei tänne ole pesiytynyt autokauppa tyylisiä tyyppejä...

Kyllä mua ainakin kyrsis kun laitat asiallisen ilmoituksen järkevällä hinnalla niin kaiken maailman hevoskauppiiaat ja onnenonkijat kyselee lyhyillä viesteillä että tarjoon tyyliin puolet tuosta sinun haluamastasi hinnasta tehäänkö kaupat? ei jumankauta!

Ja näitä tyyppejä on paljon!
Tunteella päin vittua.
ulipalsternak
05.02.2007 21:12:24
Onneksi ei tänne ole pesiytynyt autokauppa tyylisiä tyyppejä...

Kyllä mua ainakin kyrsis kun laitat asiallisen ilmoituksen järkevällä hinnalla niin kaiken maailman hevoskauppiiaat ja onnenonkijat kyselee lyhyillä viesteillä että tarjoon tyyliin puolet tuosta sinun haluamastasi hinnasta tehäänkö kaupat? ei jumankauta!

Ja näitä tyyppejä on paljon!

Onks ne sellasia päivettyneitä,nahkatakkisia,joilla tummat suorat housut ja henkselit?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)