Aihe: Original floikka vaihdettavissa lo-pro edgeen?
1 2
föödel
05.02.2007 16:42:36
Onkos tuommonen mahdollista?
tommiot
05.02.2007 17:01:08 (muokattu 05.02.2007 17:01:34)
No en taas ymmärrä miks originaali floikka pitää vaihtaa ku sehän on vaan parempi(?)

Ei se OFR mitenkään parempi ole.
föödel
05.02.2007 17:02:53
Tuo lo-pro edgen matala profiili olis mun käden asennolle paljon mieluisampi, eli jos en hanki lo-pro edgeä niin ostan kiinteätallaisen. Ja kumminki floikka viehättäisi ESP kitarassa, ibanez on vähän niin ja näin omalta osalta.
föödel
05.02.2007 17:07:24
Ja muutenkin toi lo-pro edge on vakiona vain niissä parin tonnin jemeissä joissain. Kysäsin levytukusta niin lo-pro edge irtomyynnissä 210e.
Jesus_Plastica
05.02.2007 17:08:57
Tuo lo-pro edgen matala profiili olis mun käden asennolle paljon mieluisampi, eli jos en hanki lo-pro edgeä niin ostan kiinteätallaisen. Ja kumminki floikka viehättäisi ESP kitarassa, ibanez on vähän niin ja näin omalta osalta.

Varsin järjettömältä idealta tuntuu OFR:sen vaihtaminen Lo-Pro Edgeen, voi joutua jyrsintä hommiin ja vaikka kaikki meniskin nappiin niin silti voi ilmetä jotain ongelmia jos kyseinen kitara on suunniteltu toimimaan OFR:n kanssa.
föödel
05.02.2007 17:21:28
Onko sitten vaikea kiinteätallaisen jälkeen totutella ofr tallaan? Nyt on ollut tapana ankkuroida kämmensyrjä tuohon tallan taakse ja ottaa pikkurillillä tukea tallahumpparin kyljestä. Floikkatallassa taas ei kämmensyrjää oikeen missään pidettyä ja kämmen ilmassa ainakaan minä en soita. Miten te itse pidätte kättänne floikkatallassa (original floyd rose)?
kimurantti1
05.02.2007 17:36:18 (muokattu 05.02.2007 17:38:28)
Onkos tuommonen mahdollista?

On mahdollista, muttei järkevää. Vaikka tallojen toimintaperiaate on sama, suunnittelu eroaa sen verran, ettei mene ihan heittämällä. Voit joutua jyrsimään bodya (tai laittaa ammattilaisen tekemään homman, mikä olisi fiksua), eikä talla vieläkään pelaisi aivan niin kuin pitää, kun kitaran jyrsinnät ja mitat on tehty toimimaan vähän eri mallisella tallalla.

Miksi haluaisit vaihtaa Original Floyd Rosen Lo-Pro Edgeen? Molemmat ovat varmasti hyviä talloja, ja on vain makuasia kumpi on parempi. Jos haluat välttämättä Lo-Pro Edgen, niin järkevin vaihtoedto on ostaa kitara, jossa sellainen on alunperinkin.

Onko sitten vaikea kiinteätallaisen jälkeen totutella ofr tallaan?

Se on aivan sinusta itsestäsi kiinni. Mun mielestäni ei ole yhtään hankalaa totutella eri tallaratkaisuihin. Tune-O-Matic on ainoa johon en ole tottunut, mutten ole kyllä omistanutkaan kitaraa, jossa sellainen olisi.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Werde
05.02.2007 17:41:34 (muokattu 05.02.2007 17:42:07)
Ei noilla OFR:lla ja Edgeillä ole soittotuntumassa mitään eroa. TOM-tyyppiset poikkeavat linjasta (tyyliin gibraltar ja muut), mutta kaikki floikat, vintage-vibrat ja hardtailit on aivan se ja sama. Eriasia on tietty jos floikka on non-recessed, mutta harvassapa se nykyään on.

edit: tarkoitan nyt siis plekukäden asentoa / tuen ottamista.
'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä
zepeteus
05.02.2007 18:27:05 (muokattu 05.02.2007 18:34:21)
Floikkatallassa taas ei kämmensyrjää oikeen missään pidettyä ja kämmen ilmassa ainakaan minä en soita. Miten te itse pidätte kättänne floikkatallassa (original floyd rose)?

Jos pitää dempata, kämmensyrjä lepää tallapalojen päällä, mutta käden paino "vetää lattiaan päin" enemmin kuin painaisi suoraan tallapaloja vasten. Tällä tavalla soittaen, ja olettaen että koko tallasysteemin korkeus on oikein säädetty, saan revittyä melko julmaakin chunkkaa eikä vire vouvaa.

Toisaalta, yleisimmin pikkusormeni ohjastaa tallamikin reunassa, eikä kämmensyrjä juuri kosketakaan tallaan.

EDIT: Piti sanomani, että pulttikaulaisissa floikkakitaroissa tuo tallan oikea korkeus on ainakin aikoinaan ollut omalle soittotavalleni aika ehdoton. Minä säädän ensin tallan korkeuden sopivaksi, sen jälkeen asetellaan kaulakulma ja/tai kaulan korkeus rungossa sopivaksi, jotta action asettuu kohdalleen. Pers edellä kenties, mutta toimii.
offerotorium
05.02.2007 18:59:39
iisi homma. Kaveri vaihtoi omaan ESPiinsä lo-pron viime kesänä OFR:n tilalle. Vei ammattimiehelle teetettäväksi. Kullattu lo-pro 150€ (Oulun soitin ja tarvikkeen poistosta) + tallan laittaminen kiinni (Härönen) 20€. Siinä joutui vähän jyrsimään, mutta nyt toimii kuin valettu. Itse pidän enemmän tuosta oman jemini lo-prosta, entä kaverin Jacksonin originaali floidista. Mielipide ja tottumis kysymys tietenkin. Jotenkin tuo matala profiili tuntuu vain paremmalta, eikä se muutenkaan ole missään tapauksessa heikompi laadultaan kuin OFR.
gruuuuuuuuuuuvei!
oiva tumpeloinen
05.02.2007 19:07:13
Ei noilla OFR:lla ja Edgeillä ole soittotuntumassa mitään eroa. TOM-tyyppiset poikkeavat linjasta (tyyliin gibraltar ja muut), mutta kaikki floikat, vintage-vibrat ja hardtailit on aivan se ja sama. Eriasia on tietty jos floikka on non-recessed, mutta harvassapa se nykyään on.

edit: tarkoitan nyt siis plekukäden asentoa / tuen ottamista.

Lo-Pro:n muoto on kyllä sellainen, että se mahdollistaa erilaisen soittoasennon kuin Edge/OFR. Sama juttu Edge Pron kanssa.
föödel
05.02.2007 20:09:59
iisi homma. Kaveri vaihtoi omaan ESPiinsä lo-pron viime kesänä OFR:n tilalle. Vei ammattimiehelle teetettäväksi. Kullattu lo-pro 150€ (Oulun soitin ja tarvikkeen poistosta) + tallan laittaminen kiinni (Härönen) 20€. Siinä joutui vähän jyrsimään, mutta nyt toimii kuin valettu. Itse pidän enemmän tuosta oman jemini lo-prosta, entä kaverin Jacksonin originaali floidista. Mielipide ja tottumis kysymys tietenkin. Jotenkin tuo matala profiili tuntuu vain paremmalta, eikä se muutenkaan ole missään tapauksessa heikompi laadultaan kuin OFR.

Hyvältä kuulostaa. ku on vähän ehkä pitkällä tähtäimellä riskaapelia ostaa tollanen original floyd rose. toki sekin on laatupeli mutta lo-pro mätsäis enemmän käden kanssa.
kimurantti1
05.02.2007 20:33:45
Hyvältä kuulostaa. ku on vähän ehkä pitkällä tähtäimellä riskaapelia ostaa tollanen original floyd rose. toki sekin on laatupeli mutta lo-pro mätsäis enemmän käden kanssa.

Ota sitten huomioon, että vaikka talla toimisikin kitarassa niin kuin pitää, kitaran jälleenmyyntiarvo laskee samantien aikalailla, kun bodya on jyrsitty. Mä siis sanon edelleenkin, että kannattaa mielummin ostaa kitara, jossa on Lo-Pro Edge. Niitä kuitenkin saa suurinpiirtein samalla hinnalla, mitä aidon ESP:n arvo laskee noin rankassa modailussa.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
föödel
05.02.2007 20:47:50
Ota sitten huomioon, että vaikka talla toimisikin kitarassa niin kuin pitää, kitaran jälleenmyyntiarvo laskee samantien aikalailla, kun bodya on jyrsitty. Mä siis sanon edelleenkin, että kannattaa mielummin ostaa kitara, jossa on Lo-Pro Edge. Niitä kuitenkin saa suurinpiirtein samalla hinnalla, mitä aidon ESP:n arvo laskee noin rankassa modailussa.

Pistäkää sitten linkkiä kitaroihin, joissa lo-pro edge valmiina. ainoo mitä olen nähnyt on jemit ja ne menee sinne 2000e yli. hinta sais olla siinä 800-1100e. Toki voisi tehdä niin että ostaa esim. rg1570 ja siihen laittaa lo-pron, hintaa tulis sellanen tonni.
oiva tumpeloinen
05.02.2007 20:54:22
Pistäkää sitten linkkiä kitaroihin, joissa lo-pro edge valmiina. ainoo mitä olen nähnyt on jemit ja ne menee sinne 2000e yli. hinta sais olla siinä 800-1100e. Toki voisi tehdä niin että ostaa esim. rg1570 ja siihen laittaa lo-pron, hintaa tulis sellanen tonni.

Mitä jos vaikka ostaisi sen 1570:n ja käyttäisi ensin sen Edge Pro:n loppuun? Sen profiili on kuitenkin samanoloinen kuin Lo-Prossa. Turha kai sitä on lähteä kylmiltään hätäilemään.......
föödel
05.02.2007 20:59:34
Edge pron profiili on minusta ainakin kuvien perusteella aivan erilainen. Siinä missä edge pro ja original floyd rosen takaosa nousee ylös, lo pron on matalalla koko ajan, joka antaa tilaa liikuttaa ja pitää kättä tallan päällä ainakin minulle mieluisalla tavalla.
oiva tumpeloinen
05.02.2007 21:06:50
Edge pron profiili on minusta ainakin kuvien perusteella aivan erilainen. Siinä missä edge pro ja original floyd rosen takaosa nousee ylös, lo pron on matalalla koko ajan, joka antaa tilaa liikuttaa ja pitää kättä tallan päällä ainakin minulle mieluisalla tavalla.

Edgessä on profiili samantapainen kuin OFR:ssa. Kyllä tuo Edge Pro aika levyltä näyttää. Virikoneiden päät saattaa tulla millin pari tallaa korkeammaksi kyllä, jos ruuvit on kierretty mahdollisimman auki. Näin on muistaakseni myös Lo-Pro:ssa.
Sleepless
05.02.2007 21:08:23 (muokattu 05.02.2007 21:09:02)

Ei se edge pro kovin korkea profiilinen talla ole... en ainakaan OFR:n heti ensimmäisenä vertaisi. Käy testaamassa sitä ja jos ei miellytä niin osta käytetty RG, jossa lo-pro edge. Helppoa!
Hiljaa hyvä tulee.
Prkl
05.02.2007 21:21:19
Käytettyinä näkee aina silloin tällöin erittäin hyväkuntoisia RG 1550 / 1570 prestigejä, joista löytyy lo-pro edge, ja lähtevät yleensä hyvinkin kohtuulliseen hintaan.. Viimeisin 1570 minkä näin niin olisko ollu hieman alle 500€..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)