Aihe: Ehdotuksia rumpuövereiksi?
1
Säätäjä
05.02.2007 11:57:23
Mulla on tällä hetkellä Röden NT 5 -pari, ja ihan ajaa kyllä asiansa. Rupesin vaan miettimään, että mikä on seuraava hintaluokka ylöspäin jolla saa selkeästi askeleen paremmat mikit? Puhutaan nyt vaikka pienikalvoisista konkista, muitakin saa toki ehdottaa.
Mekkala.
sami_sumea
05.02.2007 12:47:37 (muokattu 05.02.2007 12:48:11)

Mulla on tällä hetkellä Röden NT 5 -pari, ja ihan ajaa kyllä asiansa. Rupesin vaan miettimään, että mikä on seuraava hintaluokka ylöspäin jolla saa selkeästi askeleen paremmat mikit? Puhutaan nyt vaikka pienikalvoisista konkista, muitakin saa toki ehdottaa.

Akg C451b saa mun lämpimät suositukset kaikinpuolin.

http://www.thomann.de/fi/akg_c_451_b_stereo.htm

...
"Yläpäiden kompressointi tuo mieleen Ruandan kansanmurhan ja botneosastollakin ollaan yleislakossa: laatusubbarini (Tannoy) ei löydä kappaleesta alle kymmenen hertsin taajuuksia, vaikka laskin kuunteluhuoneeni lämpötilan -18C-asteeseen."
milcoin
05.02.2007 13:50:17

Mä sanon sit SM81:t. Hyvä pehmee ylämiddle tosin ei sovellu peltien lähimikitykseen kuten noi 451, 452, KM84 jne.

C414t kans tietty.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
samantien
05.02.2007 13:50:59
mulla on yksi vanha c 451 e. uskallan suositella. vielä kun löytäisi parin tuolle omalle, niin voisi käyttää overeissa yms.
...Mutta TUOSSA nimenomaisessa riffissä ei kyllä ole niin yhtikäs mitään vaikiaa, että en kyllä nyt ymmärrä yhtään että mitä vaikiaa tuossa nyt olisi. - Däniel 18.09.2006
Sinap
05.02.2007 14:03:59
Panostakaa hyviin pelteihin. Ei niitten mikkien tarvi niin hyviä olla. NT5:set kelpaa. Sitte seuraavaks hyvät etuasteet. Jos symbaalit ja etuasteet on hyvät, puhutaan mikkien osalta jo henkimaailman asioista. Makuasioista.
Kiusantekijät sahasivat Kouvolan rautatieasemalla vanhan puun - Meitä on moneen junaan, kommentoi VR:n puutarhuri.
milcoin
05.02.2007 14:09:35
Panostakaa hyviin pelteihin. Ei niitten mikkien tarvi niin hyviä olla. NT5:set kelpaa. Sitte seuraavaks hyvät etuasteet. Jos symbaalit ja etuasteet on hyvät, puhutaan mikkien osalta jo henkimaailman asioista. Makuasioista.

Hoho.

Pääasia et on niinku parhaat plugarit, muut on sit niinku henkimaailman juttuja.

Jep jep.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Sinap
05.02.2007 14:22:05
Pääasia et on niinku parhaat plugarit

Mikkejä on tehty jo vuosikymmenet. Huonoimmatkin ammattitason mikit on jo vähintäänkin hyviä.

Peltien laadussa satanen kuuluu selvemmin kuin mikin.
Kiusantekijät sahasivat Kouvolan rautatieasemalla vanhan puun - Meitä on moneen junaan, kommentoi VR:n puutarhuri.
sami_sumea
05.02.2007 17:12:36

Mulle tärkeysjärjestys menee näin:

1) Rummut / Pellit / Soittaja
2) Äänitystila
3) Mikit
4) Etuasteet

Jos etuasteet ovat edes ns. siedettävää tasoa, soundillisesti hyvät mikit vaikuttavat PALJON etuastetta enemmän.

...
"Yläpäiden kompressointi tuo mieleen Ruandan kansanmurhan ja botneosastollakin ollaan yleislakossa: laatusubbarini (Tannoy) ei löydä kappaleesta alle kymmenen hertsin taajuuksia, vaikka laskin kuunteluhuoneeni lämpötilan -18C-asteeseen."
Aki
05.02.2007 23:06:15

Aikamoisia juttuja taas lähdettiin sivuamaan. Mullakin on aina jäniksenkäpälä taskussa.

Nää on kovin makuasioita etenkin tuossa hintaluokassa, että vaikea arvailla mikä sun korvaa miellyttää.

Mä en tykkää mainitusta C451:sestä, mutta Neumann KM184 on oikein hyvä. Neimann-soundia halvemmalla löytyy Oktavalta.

Voisin kuvitella muita hyviä olevan vaikkapa C414, Shure KSM137, AT4051, Violet Finger...

Ja sit tietty DPA.
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
varakeef
09.02.2007 19:34:59
Mulla on tällä hetkellä Röden NT 5 -pari, ja ihan ajaa kyllä asiansa. ... Puhutaan nyt vaikka pienikalvoisista konkista, muitakin saa toki ehdottaa.

Mutta mitä jos ei puhuttaisikaan pienikalvoisista. Jos sinulla jo on pienikalvoispari niin testaapa paria isokalvoista övereinä vaihteeksi. (Tai yhtä.) Ei minusta mikkisalkkuunsa kannata välttämättä haalia samaa mikkityyppiä suuria määriä ennen kuin on muuten variaatioita "riittävästi" käytettävissä.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
cochise
09.02.2007 23:34:56
Oletko myymässä nuo rodet? Itse olen hankkimassa tuollaisia, joten voin ostaa nuo sulta pois jos olet myymässä.
koponen
10.02.2007 00:25:42 (muokattu 10.02.2007 00:26:49)
En tiedä oikein noista DPA:n mikeistä kun ne ei vaan soundaa millekkään. Kerran sataan vuoteen kuulee sellasen peltisetin minkä raaskisi DPA:lla mikittää :p 414:lla ei kyllä voi mennä pahasti vikaan ja jos ei kukkaroa liiemmin ahdista niin U87 on ihan kohtuullinen valinta projektipajoihin ;D
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
Säätäjä
10.02.2007 08:44:34
Oletko myymässä nuo rodet? Itse olen hankkimassa tuollaisia, joten voin ostaa nuo sulta pois jos olet myymässä.

En välttämättä oo, niille varmaan kyl löytyy tarvittaessa käyttöä. Rode NTK ja K2 saattais olla kohta myynnissä, seuratkaa toria kiinnostuneet.
Mekkala.
Säätäjä
10.02.2007 08:45:38 (muokattu 10.02.2007 08:45:55)
ja jos ei kukkaroa liiemmin ahdista niin U87 on ihan kohtuullinen valinta projektipajoihin ;D

Ja lottovoittokin olis ihan nasta tulonlähde :P
Mekkala.
Mikael
10.02.2007 10:24:34

En välttämättä oo, niille varmaan kyl löytyy tarvittaessa käyttöä. Rode NTK ja K2 saattais olla kohta myynnissä, seuratkaa toria kiinnostuneet.

NTK vois kiinnostaa ni olis sit stereopari noitakin... Ovatten meinaan erittäin hyvät rumpuoverhead-/-ambienssimikit.
Siitä mistä aita on matalin...
HeavyMachinery
11.02.2007 21:34:53

Mulle tärkeysjärjestys menee näin:

1) Rummut / Pellit / Soittaja
2) Äänitystila
3) Mikit
4) Etuasteet

Jos etuasteet ovat edes ns. siedettävää tasoa, soundillisesti hyvät mikit vaikuttavat PALJON etuastetta enemmän.

...

Aika paha Paskatkin rummut saa EQ:lla ja virityksellä ihan ok mutta paskoille pelleille ei tee mitään....

Oma järjestys on seuraava.

1) Äänitystila = paskaa akustiikkaa ei voi edes trigata & soundreplacettaa :D
2) Soittaja -> pellit -> Rummut
3) Mikittäjän taito -> Mikit
4) Hessut - > tallennin -> etuset

no oho lisäilinkin alkuperäiseen... :)
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Mikael
11.02.2007 21:42:03

Alkuperäiseen kyssäriin vois ehdottaa vaikkapa AKG C4000b tai Audio Technica AT4050 -isokalvoisia. Eivät olis suoranaisesti pienikalvoisen korvaajia vaan enempikin vaihtoehtoisia valintoja. Lisäksi noissa kun on vaihdettavat suuntakuviot niin monikäyttöisyys tois paljon erilaisia mahdollisuuksia - ja noillahan äänittelee sit paljon muitankin asioita.
Siitä mistä aita on matalin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)