Aihe: Ibanez rg 1000€
1 2 3
tommiot
05.02.2007 12:17:59
Uusissa RGissä ei kovin montaa vaihtoehtoa tonnilla ole. Mee musaliikkeeseen testaamaan.

Edge 3 on joku halpistalla. Lo-Prota ei löydy uusista. Nykyään on Edge Pro, joka on ihan hyvä talla.
-K-
05.02.2007 12:26:03 (muokattu 05.02.2007 12:27:06)
Käytetty RG3120 tai muu vastaava vanhempi prestige (2002 tai sitä ennen tehty). Pitäisi irrota 850:llä eurolla.

Uuutena noilla 850-1000 malleilla ei kamalasti nyt eroa ole. Joitain pieniä ominaisuuksia voi vaihtua.

EDIT: ja thomannilta ei ibaa kannata ostaa, suomesta saa varmasti halvemmalla. 15% käteisalet pitäisi irrota iban jälleenmyyjiltä.
Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita.
Dunga
05.02.2007 12:28:33
Jos itsellä olisi 1000e ja Ibanezin tarvetta niin ostaisin varmaankin herkullisen RG2610E:
http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg2610e_bk.htm
atimoc
05.02.2007 12:48:06

Jos itsellä olisi 1000e ja Ibanezin tarvetta niin ostaisin varmaankin herkullisen RG2610E:
http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg2610e_bk.htm

Tuntuu nurinkuriselta, että hinta nousee kun osia otetaan pois:
http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg1570_sdb.htm 825e
http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg2610e_bk.htm 973e

Tosin onhan tuossa reunalista ja erikoisemmat inlayt, jos tykkää niiden lookista enemmän.

Käytettyä suosittelisin minäkin, joko tosiaan RG3xxx tai vaihtoehtoisesti jokin RGT-sarjalainen neck-through.
Kun tekee töitä 40-50 tuntia päivässä, ei jaksa paljon muuta.
Chieftain
05.02.2007 12:52:43

Tuntuu nurinkuriselta, että hinta nousee kun osia otetaan pois:
http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg1570_sdb.htm 825e
http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg2610e_bk.htm 973e

Veikkaan että toi Duncan on aika paljon noita V7-S1-V8- mikkejä parempi ja arvokkaampi. On tossa siltikin mielestäni liikaa hintaeroa.
Ite katoin eilen sitä ja siinä luki HZ joten repikää siitä! -M4ss3 m/
marko.m
05.02.2007 13:02:13
Minua houkuttelis Jemi: http://www.thomann.de/fi/ibanez_jem555wh.htm Tuossa on sentään tosi hyvät mikit, kantokahva ja kaikki. :)
saastara
05.02.2007 13:05:28 (muokattu 05.02.2007 13:05:39)
Minua houkuttelis Jemi: http://www.thomann.de/fi/ibanez_jem555wh.htm Tuossa on sentään tosi hyvät mikit, kantokahva ja kaikki. :)

Sekä Edge II.. Karua, että tuon hintaisessa pelissä käytetään vielä sekundatuotteita. 777 onkin sitten jo oma lukunsa ja sitä voin varauksetta suositella. Luulisi käytettynä irtoavan samaan hintaan.
Lisää middleä ja vähemmän volumea. Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia.
tommiot
05.02.2007 13:28:32

Jem Jr ei ole Jem. Tosin itse Vainkin on noilla joskus nähty soittavan. On kovin ruma kun inlay loppuu 12. nauhalle. Ja noihan on jossain Koreassa tehtyjä myös. Paska talla.
Väsynyt Atlas
05.02.2007 15:15:34
Saksan eBaysta saakin tuon halpisjemin hinnalla ''aidon''.
Kannattaa metsästää niitä vanhan RG-sarjan yksilöitä, RG5xx/RG7xx. Muuten melko sama kuin uudet Prestiget, mutta parempi talla ( EDGE tai Lo-Pro ) ja joissain malleissa ohuempi kaula, Super Wizard.
tommiot
05.02.2007 15:32:16
Saksan eBaysta saakin tuon halpisjemin hinnalla ''aidon''.
Kannattaa metsästää niitä vanhan RG-sarjan yksilöitä, RG5xx/RG7xx. Muuten melko sama kuin uudet Prestiget, mutta parempi talla ( EDGE tai Lo-Pro ) ja joissain malleissa ohuempi kaula, Super Wizard.

Myös vanha Wizard on ohuempi. 17mm, uudet 18mm. Vanhoissa RGissä on mun mielestä PALJON parempi fiilis kuin uusissa.
kimurantti1
05.02.2007 17:30:54
Ensinnäkin, RG kannattaa ostaa käytettynä. Ihan vaan siitä syystä, että niitä liikkuu melkeinpä enemmän kuin mitään muuta mallia -> ostajan markkinat, ja hyvää tavaraa ryöstöhalpaan hintaan. Vanhempia RG:itä, joissa siis tallana Edge tai Lo-Pro Edge, saa 300-500 eurolla. Jostain harvinaisemmasta mallista voi maksaa 600 euroakin, jos kunto on sitten todella hyvä ja mikkejä päivitelty DiMarzioon tms.

Mä en suosittele missään nimessä laittamaan tonnia RG-sarjan kitaraan, ellei välttämättä halua jotain USA-Customia tai vastaavaa. Jos kuitenkin haluaa tonnin kieppeillä olevan Ibanezin, niin edellä mainitsemani USA-Customit on hyvä vaihtoehto (kysy nimim. moridinilta lisää). Kannattaa myös pitää mielessä, että tonnilla tai vähän päälle saa jo joitain Jem-sarjan kitaroita, jotka on yleisesti noteerattu laatutikuiksi, ja ovat erittäin lähellä RG:n tuntumaa. Alunperinhän RG:t julkaistiin Jemien jälkeen ns. budjettiversioina samasta kitaramallista, joillakin poikkeuksilla tietty.

Kuitenkin Jem555-mallista kannattaa pysyä erossa, pääasiassa huonon tallan takia. Jem555:llä ei myös ole niin paljoa tekemistä "oikeiden", siis vähän kalliimpien, Jemien kanssa.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
musaniko
05.02.2007 18:51:24
joo.. mites nuo prestige mallit? saako niitä tonnilla tai alle? tonnia ei siis ole pakko käyttää mutta sen verran ajattelin max panostaa.. =) ja ibaneziin tuli himo ton dragonforcen herman liin takia.. ja en ole ikinä kyseisen valmistajan kitaroita soittanut niin kiinnostaa tietää miksi niitä kehutaan.. =) toki kokeilen ennen ostoa mutta haluaisin vähän rajata.. eli rg/rg prestige on mielessä.. =)
musaniko
05.02.2007 19:01:10
ja ymmärsinkö oikein että edge 3 on huono ja tallat joita kannattaa ibanezeissa olla on noi edge pro/lo-pro??
oiva tumpeloinen
05.02.2007 19:03:19 (muokattu 05.02.2007 19:04:22)
joo.. mites nuo prestige mallit? saako niitä tonnilla tai alle? tonnia ei siis ole pakko käyttää mutta sen verran ajattelin max panostaa.. =) ja ibaneziin tuli himo ton dragonforcen herman liin takia.. ja en ole ikinä kyseisen valmistajan kitaroita soittanut niin kiinnostaa tietää miksi niitä kehutaan.. =) toki kokeilen ennen ostoa mutta haluaisin vähän rajata.. eli rg/rg prestige on mielessä.. =)

Saa alle tonnilla. Puolet siitä riittää. Esim. tuollaiseen RG1570:een ja merkkimikkeihin, käytettynä.

ja ymmärsinkö oikein että edge 3 on huono ja tallat joita kannattaa ibanezeissa olla on noi edge pro/lo-pro??

Nuo, tai sitten näyttää tuo Edge Prokin ihan hyvin menevän. Tosin haulla löytyy siitäkin päinvastaista juttua.
kimurantti1
05.02.2007 20:44:31
musaniko:

Jep. Mutta ota huomioon, että nimenomaan Edge 3 (kolme) on huono. Itse Edge-talla on taas aivan älyttömän hyvä. Eli Edge, Lo-Pro Edge tai Edge Pro (löytyy 2003-> malleista).

oiva tumpeloinen:
Esim. tuollaiseen RG1570:een ja merkkimikkeihin, käytettynä.

Aloittajalle vielä huomautuksena, että nämä 2003-> valmistetut 1570-2620 -numeroiset RG:t ei ole oikeita prestigeitä, niihin on vaan lyöty se leima myyntikikkana. Tosiasiassa ovat samaa sarjaa kuin aiemmat 550-620 -mallit.

Arvostetumpia yleisesti ottaen on juurikin nämä vanhemmat 550-620 -mallit. Ei sillä että uusissa 1000-sarjaisissa RG:issä (siis nämä mukamas-prestiget) mitään vikaa olisi, mutta kyllä mä ihan omien kokemuksienkin puolesta voin väittää vanhempien olevan parempia. Vieläpä jos löydät pre RG:n 80-luvulta tai 90-luvun alusta. RG:t on yleensä aika tasalaatuisia kitaroita (siis poikittaisotannalla verattuna muihin ikäisiinsä), mutta niin kuin kitaroissa aina, yksilöeroja näissäkin , joten testaa ennen kuin ostat. Oon mä pariin vähän heikompaankin yksilöön törmännyt.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
oiva tumpeloinen
05.02.2007 20:51:17
Aloittajalle vielä huomautuksena, että nämä 2003-> valmistetut 1570-2620 -numeroiset RG:t ei ole oikeita prestigeitä, niihin on vaan lyöty se leima myyntikikkana. Tosiasiassa ovat samaa sarjaa kuin aiemmat 550-620 -mallit.

Jep. Eipä käy kieltäminen.

Arvostetumpia yleisesti ottaen on juurikin nämä vanhemmat 550-620 -mallit. Ei sillä että uusissa 1000-sarjaisissa RG:issä (siis nämä mukamas-prestiget) mitään vikaa olisi, mutta kyllä mä ihan omien kokemuksienkin puolesta voin väittää vanhempien olevan parempia. Vieläpä jos löydät pre RG:n 80-luvulta tai 90-luvun alusta. RG:t on yleensä aika tasalaatuisia kitaroita (siis poikittaisotannalla verattuna muihin ikäisiinsä), mutta niin kuin kitaroissa aina, yksilöeroja näissäkin , joten testaa ennen kuin ostat. Oon mä pariin vähän heikompaankin yksilöön törmännyt.

Mä juuri hommasin itselleni toiseen projektiin tuollaisen RG1570:n (olen huono, ostin taas Ibanezin), enkä ole siinä vielä mitään sellaisia ongelmia löytänyt, mitä ei olisi noissa vanhemmissakaan ollut. Pari nauhaväliä vähän särähtää, mutta eipä noi nauhahommat mikään pommivarma juttu ole missään kitarassa. Muuten soi ihan samaan tapaan kuin muutama vanhempi RG, mitä mulla on nurkissa pyörinyt. Jos nyt joku haluaa valittaa tallasta, niin itse en ole ainakaan vielä ongelmiin törmännyt. Toisaalta, kun kitara on melkein uusi, niin eipä siinä pitäisi ongelmia vielä ollakaan.

Mitä mä nyt yritin tällä sanoa, niin on se, että kyllä ne uudemmatkin tuntuu ihan laadukkaita pelejä olevan. En sitten tiedä, miten paljon niissä on laatueroja, kun tuosta käytettynä kauppoja hieroin ja kävin sitä ennen ostoa kokeilemassa.
Velli
05.02.2007 21:38:25

Nyt täytyy hieman korjata käsitystäsi. Prestige on aina viitannut vain ja ainoastaan kaulaan. Prestige-kaulat ovat saaneet muutaman lisäkäsittelyn verrattuna normaaleihin kauloihin. RG1xxx- ja 2xxx-kaulat ovat saaneet juuri samat käsittelyt kuin Prestige-kaulat ennen vuotta 2003.

Edelleenkin, huomaa että Prestige-merkinnän kanssa kyse on siis ainoastaan kaulojen viimeistelystä eikä mistään muusta. Toki Prestige-kaulaiset RG:t olivat ennen vuotta 2003 muutenkin parempia ominaisuuksiltaan, mutta ihan yhtä lailla se prestigeisyys niissä kauloissa säilyi vuoden 2003 jälkeenkin. Eli ei se turhan takia niihin kitaroihin ole lätkitty.
oiva tumpeloinen
05.02.2007 21:40:29 (muokattu 05.02.2007 21:41:30)
Nyt täytyy hieman korjata käsitystäsi. Prestige on aina viitannut vain ja ainoastaan kaulaan. Prestige-kaulat ovat saaneet muutaman lisäkäsittelyn verrattuna normaaleihin kauloihin. RG1xxx- ja 2xxx-kaulat ovat saaneet juuri samat käsittelyt kuin Prestige-kaulat ennen vuotta 2003.

Edelleenkin, huomaa että Prestige-merkinnän kanssa kyse on siis ainoastaan kaulojen viimeistelystä eikä mistään muusta. Toki Prestige-kaulaiset RG:t olivat ennen vuotta 2003 muutenkin parempia ominaisuuksiltaan, mutta ihan yhtä lailla se prestigeisyys niissä kauloissa säilyi vuoden 2003 jälkeenkin. Eli ei se turhan takia niihin kitaroihin ole lätkitty.

Miten vanhemmat olivat parempia ominaisuuksiltaan? Tuliko Edge Pro sen jälkeen?

E: pitipä vielä sanoa, että tuli paljon uutta tuosta prestige-tarrasta, vaikka se ei mua niin henkilökohtaisesti kiinnostakaan.
Velli
05.02.2007 21:42:09 (muokattu 05.02.2007 21:43:27)
Miten vanhemmat olivat parempia ominaisuuksiltaan? Tuliko Edge Pro sen jälkeen?

E: pitipä vielä sanoa, että tuli paljon uutta tuosta prstige-tarrasta, vaikka se ei mua niin henkilökohtaisesti kiinnostakaan.

Niissä oli paremmat mikit ja elektroniikka ja hienommat viimeistelyt (esim. loimukansia yms).

edit. Niin ja tallana oli tosiaan Lo-Pro Edge, eikä Edge Pro, jossa ei ole lukittavia tallan tukipaaluja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)