Aihe: White Stripes
1 2 3 4 512 13 14 15 16
KooAa
04.12.2003 21:47:32
mutta darknesshan on käsittääkseni parodia bändi...?

Toivottavasti !
Koo(Aa)lla ei ole väliä !
Juugeli
04.12.2003 22:18:26 (muokattu 04.12.2003 22:18:44)
Mistäköhän sais käsiin tuon White Stripesin Much Musicin livekeikan? Ennen ois saatettu Jyrkissä näyttää. Netistä saa Whitestripes.netistä, mutta kuva on niin onnettoman huonolaatuinen. Ne soittaa 4 biisiä ja välissä on haastattelupätkiä.
Hyla
04.12.2003 22:24:18
mutta darknesshan on käsittääkseni parodia bändi...?

Mikään parodia tuskin käy ilmi MTV:llä, siellä vedetään niin paljon kaikkea muutakin pelleilyä aivan vakavissaan, että kannattaa varmaan harjoittaa parodiointia jossain muualla jos haluaa että joku ymmärtääkin:)
pitkätukka
04.12.2003 22:24:36 (muokattu 04.12.2003 22:26:10)
Mistäköhän sais käsiin tuon White Stripesin Much Musicin livekeikan? Ennen ois saatettu Jyrkissä näyttää. Netistä saa Whitestripes.netistä, mutta kuva on niin onnettoman huonolaatuinen. Ne soittaa 4 biisiä ja välissä on haastattelupätkiä.

Tais tulla just SubTV:ltä eilen.
Juugeli
04.12.2003 22:31:35
Tais tulla just SubTV:ltä eilen.

No voi vittu.
Täällä Jumalan selän takana ei juuri SubTV:tä kattella.
vantage
05.12.2003 10:00:20
Mää tykkään ainakin tuosta elephanista kovasti...
Hyviä biisejä
Heavy Metal Is The Law
Hotakainen
05.12.2003 13:46:11
Oliko se tuo Seven nation army vai mikä, jonka ne soitti siinä MTV-juhlassa. En ole muita White Stripesin kappaleita kuullut, mutta tuo oli karmiva. Sitä yhtä ainoaa riffiä koko kappale. Ja saisivat muuten edes basistin hommata.
Juugeli
05.12.2003 14:01:02
Oliko se tuo Seven nation army vai mikä, jonka ne soitti siinä MTV-juhlassa. En ole muita White Stripesin kappaleita kuullut, mutta tuo oli karmiva. Sitä yhtä ainoaa riffiä koko kappale. Ja saisivat muuten edes basistin hommata.

Tarttuva riffihän se on. Mitä sillä basistilla tekee?
Älkää nyt Doors-fanit tappako minua jos muistan väärin, mutta eihän Doorsissakaan ollut basistia. Ja on silti käsittääkseni muutaman levynkin onnistunut saamaan kaupaksi.
I miss the comfort in being sad (Kurt cobain)
mr_b
05.12.2003 15:48:13

muistakaahan kuitenkin sellainen seikka, että juuri nuo kaksi bändiä ovat pääosin vastuussa siitä, että tuollaiset lofi-soundit ovat niin muodissa.

White Stripes ei nyt jostain syystä niin tolkuttomasti kiinnosta, vaikka kunnioitan bändin asennetta ja hyviä biisejä. Ja soundinsa on karkea, mutta toimiva.

Mutta lo-fi:stä sen verran että kuunnelkaapa nyt ihmiset hiukan Strokesin kakkoslevyä vaikka musiikkikaupassa näytteeksi. Siinä ole mistään lo-fi:stä tietoakaan, soundit ovat *todella* tarkkaan harkittuja ja säädettyjä, yhtye kuullostaa toisinaan enemmän koneelta. *Erittäin* hienon kuuloista hommaa. Voi hyvä äänimaailma syntyä muutenkin kuin ProToolsin perusasetuksilla....
And that's the way it is. Even when we're pissed.
AoA
05.12.2003 18:53:51
Livenä aika kamalan kuuloista tuo laulu. Ja kyllähän beissi olis poikaa. Vaikka kuinka yrittäisivät tehdä jotain omaa juttua.
http://koti.mbnet.fi/tarrasqu/Melos%20-%20Arkistokuvat/
superfly
05.12.2003 18:56:53

Joo, en mä tuota kovin nerokkaaksi sävellykseksi pysty sanomaan. Ja saundi oli todella karmea (lue: omaperäinen).
Harppu on alaston piano
Paskaskitta
05.12.2003 19:57:11
Joo, en mä tuota kovin nerokkaaksi sävellykseksi pysty sanomaan. Ja saundi oli todella karmea (lue: omaperäinen).
Kyllähän siihen olis muutakin voinut tehdä, tai sitten Jack vois soittaa dropped d-vireessä. Mä soitan sen sillai, ja kuulostaa paljon paremmalta >:) Se EMA keikka oli karmaiseva ja mahtava samalla :P
" Ja vitut hiteistä. Nimetkää mahatauti mun mukaani" -Kurt Cobain
Juugeli
05.12.2003 19:58:34
Kyllähän siihen olis muutakin voinut tehdä, tai sitten Jack vois soittaa dropped d-vireessä. Mä soitan sen sillai, ja kuulostaa paljon paremmalta >:) Se EMA keikka oli karmaiseva ja mahtava samalla :P

Ei riitä dropped d.
I miss the comfort in being sad (Kurt Cobain)
JaAkKo VaLkOiNeN
05.12.2003 20:28:38
Elephant on kyllä loistava levy :D ja white blood celsillä on pari hyvää biisii.. mut seven nation army ja dead leaves at dirty ground on parhaat biisit.
Juugeli
17.12.2003 09:53:35
jack white on nero vailla vertaa. miehen kappaleet rockaavat kuin hirvi. uusi elephant levy on kerrassaan verraton.
syön heidän musiikkiaan kuin puolukoita.
eräs asia minulle on kyllä epäselvä.
ovatko he sisaruksia vaiko eronnut aviopari kuten huhutaan?

Ex-aviopari.
Tuli ilmi jokin aika sitten, mutta edelleen väittävät olevansa sisarukisa.
I miss the comfort in being sad (Kurt Cobain)
ritakisti
17.12.2003 13:00:58
Taino sanokaa joku hyvä biisi, katon että onko se sitä mitä luulin.

kuuntele vaikka "fell in love with a girl" tai "hardest button to button".
Mage
17.12.2003 13:01:12
eihän Doorsissakaan ollut basistia. Ja on silti käsittääkseni muutaman levynkin onnistunut saamaan kaupaksi.

Levyillä käyttivät basistia ainakin joissakin biiseissä. Kitaravelmu Lonnie Mack bassotteli muistaakseni Morrison Hotellissa.
Give me a little time to think, while I mix me another motherfucking drink. - RL Burnside
ANNII
17.12.2003 14:43:04
white stripesista oon sitä mieltä että oon harkinnu sitä niitten viimeisimmän levyn hommaamista..mutta en nyt vielä oikeen tiedä...
Jay Zero
17.12.2003 22:46:14
Niin, kovasti tätä yhtyettä mollataan ja sanotaan yliarvostetuksi, mutta löytyykö täältä aivan tosifaneja joukosta? Mielestäni Elephant on alkaneen vuosituhannen tähän mennessä paras levy(System Of A Downin Toxicityn rinnalla) ja White Blood Cells on myös varsin hyvä pläjäys.
Debyytistä en pidä paria biisiä lukuunottamatta, mutta De Stijliltä löytyy myös hyviä biisejä. Levyt ovat parantuneet kokoajan, jos jatkuu samaan malliin, niin hui..!

Musta White Stripes on kovin mielenkiintoinen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)