Kitarasankari 10.12.2003 13:05:00 | |
---|
Eli läppäriä olen hankkimassa ja vaihtoehtoina on mäkki tai peecee. Mäkki on kuulemma parempi, mut kallis, pc:n halpuus houkuttaa. Kuin paljon tehoja tarviis pyörittämään musa-softaa kuten logic audiot, reason 2.5, mäkillä ja pc:llä niin että se toimis ihan suht nopeesti. Märät muusikot haisee ihan perseelle ja myytävänä olis IBANEZIN CUSTOM AGENT Pre-serialnumber malli, mahdollinen vaihto myös johonkin tuhtisäröiseen putkicomboon!! |
Puavali 10.12.2003 13:39:50 | |
---|
Mäkille on helpompi löytää sopivia ohjelmia ja audio-interfaceja. Monien laitteiden mukana tulee "ilmaiseksi" mäkkiin sopiva ohjelmisto, pc:lle joudut ehkä ostamaan vastaavan, jos sinulla ei vielä ole sellaista. |
Notefix 10.12.2003 14:08:10 | |
---|
Eli läppäriä olen hankkimassa ja vaihtoehtoina on mäkki tai peecee. Mäkki on kuulemma parempi, mut kallis, pc:n halpuus houkuttaa. Kuin paljon tehoja tarviis pyörittämään musa-softaa kuten logic audiot, reason 2.5, mäkillä ja pc:llä niin että se toimis ihan suht nopeesti. Kumman kanssa olet tutumpi? Jos olet käyttänyt tähän asti enemmän macciä niin sellainen, ja päinvastoin. Mä aloitin aikanaanatarilla/macilla ja nyt on studiolla pc ja mac. Aikoinaan macci oli tosiaan paljon parempi ja vakaampi, nyt ei ole paljoakaan suoraan sanottuna eroa. Täytyy tunnustaa että puuseella tulee melkein kaikki tehtyä näinä aikoina. Sitä pääsee sentään virittelemään, jos joku ei toimi. Jos Logicin haluat, kannattaa ehdottomasti hankkia macci. Samoin jos haluat pthd:n. |
Halldor 10.12.2003 14:27:59 | |
---|
Kyllä ohjelmat aika paljon sanelee sen kumpi kannattaa hankkia. Huomattavaa eroa ei koneiden välillä enää ole. Mutta jos logic on se ohjelma jonka aioit hankkia, niin macci sitten ehdottomasti. |
Kitarasankari 11.12.2003 15:36:06 | |
---|
Jos Logicin haluat, kannattaa ehdottomasti hankkia macci. Samoin jos haluat pthd:n. Miten niin?? Samat ohjelmat kai löytyy myös pc:lle Märät muusikot haisee ihan perseelle ja myytävänä olis IBANEZIN CUSTOM AGENT Pre-serialnumber malli, mahdollinen vaihto myös johonkin tuhtisäröiseen putkicomboon!! |
Puavali 11.12.2003 15:49:27 | |
---|
Miten niin?? Samat ohjelmat kai löytyy myös pc:lle Logic meinasi jo lopettaa pc-puolen tuen uusimmissa ohjelmissaan. |
Kitarasankari 11.12.2003 16:07:52 | |
---|
Powebook G4 (15"2), titanium, 400mhz. 256MB/10GB. Mac OS X 10.2.8. CD/DVD. Airport kortti. Tupla akut. Siistissä kunnossa. Alkuperäinen laatikko, kaapelit ja käyttöohjeet löytyy. Waterfield sleevcase suojus. Nettohinta 1000eur. Hinta sis. Alv 22% (en tinkaa), tuollainen ois macmaailmassa myynnissä. Oisko reilu kauppa. Riittäkö vääntö musantekoon kun on vaan400 prossu. Tietääkö kukaan paljon maksais jos prosessorin päivittäis g4 1GHz prossuks?? Märät muusikot haisee ihan perseelle ja myytävänä olis IBANEZIN CUSTOM AGENT Pre-serialnumber malli, mahdollinen vaihto myös johonkin tuhtisäröiseen putkicomboon!! |
Janne19691 11.12.2003 18:09:04 (muokattu 11.12.2003 18:12:26) | |
---|
Mä en sanoisi että ota nyt ehdottomasti pc tai macci. Molemmilla voi tehdä musiikkia. Se ei ole siitä masiinasta kiinni vaan ihan itsestä. Mä katsoisin pikemminkin että jos mä laitan tän rahan kiinni tähän investointiin niin mistä laitteista mä saisin sen parhaan hyödyn/euro. (Rahahan tässä useimmilla on rajoittava tekijä.) Tietokone puolella se kyllä on useinmiten pc. Ohjelmia löytyy pilvin pimein ja samoin audiointerfacejä. Esim. en kyllä maksais tosta Powerbookista 1000 e:tä. Mulla ei ole mitään maccejä vastaan (käytän molempia töissä) mutta 1000 e:lla saa aikamoisen klooni pc:n hankittua. Rule #1: There are no rules. |
Halldor 11.12.2003 18:15:23 | |
---|
En pistäis tollasta summaa noin vanhaan koneeseen. Jus luin macmaailmasta, että nykyään prosessorin olisi hyvä olla lähempänä 1ghz kuin 500mhz. Uudet iBookit ei ole pahan hintaisia, tehokkaita pelejä kun on G4 prossu, ainoa hidastava tekijä on toi L2 välimuisti, mutta ei se menoa kovasti haittaa. |
Kitarasankari 11.12.2003 19:22:26 | |
---|
eli jos on rahasta kiinni niin puuceetäkö suosittelette?? paljon tosta mäkistä sit kannattais maksaa?? niin ja tietääkö kukaan edelleenkään et paljon maksaa ton 400MHz mäkin päivittäminen noin 1GHz tai vastaavaksi?? kiitti kuitenkin vastauksista!! Märät muusikot haisee ihan perseelle ja myytävänä olis IBANEZIN CUSTOM AGENT Pre-serialnumber malli, mahdollinen vaihto myös johonkin tuhtisäröiseen putkicomboon!! |
JulGubbe 14.12.2003 14:14:07 | |
---|
Logic meinasi jo lopettaa pc-puolen tuen uusimmissa ohjelmissaan. Eihän logicista tule uusia versioita enää pc:lle. Näin olen ainakin ymmärtänyt. I would've gotten away with
it too, if it hadn't been for those pescy kids and that dog! |
Eihän logicista tule uusia versioita enää pc:lle. Näin olen ainakin ymmärtänyt. Totta... Niin mitä eroa? Macci ei kaadu...ainakaan niin helposti... |
Puavali 16.12.2003 13:19:59 | |
---|
Eihän logicista tule uusia versioita enää pc:lle. Näin olen ainakin ymmärtänyt. Niin minäkin ymmärsin, mutta vielä ne kerran julkaisi version windows-puolellekin uusimmasta ohjelmastaan. Ainakin luulen niin. Mäkkiä ei tarvitse säätää niin paljoa musakäyttöä varten. XP aloittaa omia toimintojaan hieman miten ja milloin sattuu, ja se olisi syytä säätää pois tuollaisesta omatoimisesta suorittamisesta. |
krushing 16.12.2003 14:58:22 | |
---|
Totta... Niin mitä eroa? Macci ei kaadu...ainakaan niin helposti... Ilmeisesti OSX on varsin vakaa. Mulla on duunissa OS9-G4, ja se kaatuu kyllä pari kertaa päivässä niin että rytinä käy, vaikka ylimääräistä sälää ei koneella juuri ole. Mäkkien kaatuminen on yleensä vielä kiusallisen kokonaisvaltaista - usein käy niin, että vaikka selaimen kaatuminen johtaa lopulliseen jämähdykseen. Mutta tosiaan, OSX on kai aika jees, vaikka en sitä paljoa ole käyttänytkään. Tosin eipä XPkään ole juuri kaatuillut, aiheetta ainakaan. |
PIM 16.12.2003 17:39:14 | |
---|
V..u nää nyky windowsit mihinkään kaadu. Ainakin mulla on w2k pelittänyt kaatuilematta siitä asti kun asensin sen viime elokuussa, vaikka joskus on tullut vietettyä kymmenenkin tunnin sessioita n-Trackin kanssa. Oletusasennuksena windows tietysti asentaa kaiken maailman servicejä ja muita ylimääräisiä ohjelmia taustalle, mutta yllätys, yllätys, ne saa pois päältä tarvittaessa tai vaikka pysyvästi. Netistä löytyy saitteja, joissa kyllä neuvotaan miten windowsin asetuksia kannattaa muokata audiota varten ja ne kannatta lukea. Jos teilläpäin raha kasvaa puissa niin kai sitä kannatta Mäkkiinkin tuhlata, mutta muuten olen kyllä sitä mieltä että parhaan katteen sille sat windowspuolella. If the tool we have is
a hammer, make the problem look like a nail. |
Kitarasankari 22.12.2003 20:06:07 | |
---|
eipä nuo mac-läppärit nyt niin eri hintaisia ole kuin pc-läppäritkään. Pc-superstorelta saa noita Ibook läppäreitä jo vähän päälle tonnilla ja niissä on kuitenkin G4-prosessori ja joulun jälkeen varmaan hinnat putoo vähän. Märät muusikot haisee ihan perseelle ja myytävänä olis IBANEZIN CUSTOM AGENT Pre-serialnumber malli, mahdollinen vaihto myös johonkin tuhtisäröiseen putkicomboon!! |
PIM 22.12.2003 22:38:19 | |
---|
Minä en läppäriä suosittelisi, ainakaan jos tarkoitus on äänittää montaa (9 - 24) raitaa kerrallaan. Läppärien vakiokovalevyt ovat liian hitaita tähän eli tarvitset ulkoisen firewire levyn ja toisaalta äänirauta läppäristysteemiin maksaa huomattavasti paljon enemmän kuin pöytäkoneeseen. Pöytäkoneestakin saa aika kätevän paketin kun hommaa jonkun näista uusista pikkukoteloista, mihin mahtuu juuri se tarvittava yksi PCI väyläinen äänikortti, johon taas saa ADAT väylän kautta 1 - 3 8 kanavaista etuastetta. Tuohon mukaan vielä TFT näyttön niin kokonaispaketista (tietsikka, etuasteet + muut sälät) ei tule oleellisesti sen suurempaa oli se tietsikka sitten läppäri- tai pöytämallia, mutta rahassa mitattuna säästö voi olla tuhansia euroja. Jos taas tarkoitus on äänittää junan vessassa yks raita kerrallaan matkalla Helsingistä Rovaniemelle niin silloin läppäri on tietysti jonkin verran kätevämpi;) LISÄYS: Kun luin alkuperäisen kysymyksen uudestaan niin tajusin että ilmeisesti tarvetta kovin monen raidan yhtäaikaiselle äänitykselle ei tässä nimenomaisessa tapauksessa ole. Mutta en viitsi poistaa tätä jos tästä raapustuksesta olisi jotain iloa jollekin muulle. If the tool we have is
a hammer, make the problem look like a nail. |
Niskamies 23.12.2003 18:40:59 | |
---|
eli jos on rahasta kiinni niin puuceetäkö suosittelette?? paljon tosta mäkistä sit kannattais maksaa?? niin ja tietääkö kukaan edelleenkään et paljon maksaa ton 400MHz mäkin päivittäminen noin 1GHz tai vastaavaksi?? kiitti kuitenkin vastauksista!! Geenelonen on aika unelma. EI noita megahertsejä pidä tuijottaa, sillä noi mäkkihertsit on vähän erimpiä kuin peeseiden vastaavat. |
Kitarasankari 23.12.2003 18:52:00 | |
---|
läppäriä ihan kätevyyden takia tässä kattelen ja kyllä sen ulkoisen kiintolevyn joudun varmaan hankkimaan kuitenkin koska ei noissa läppäreissä oon vakiona niin kauheen isot. Märät muusikot haisee ihan perseelle ja myytävänä olis IBANEZIN CUSTOM AGENT Pre-serialnumber malli, mahdollinen vaihto myös johonkin tuhtisäröiseen putkicomboon!! |
Halldor 23.12.2003 22:37:00 | |
---|
läppäriä ihan kätevyyden takia tässä kattelen ja kyllä sen ulkoisen kiintolevyn joudun varmaan hankkimaan kuitenkin koska ei noissa läppäreissä oon vakiona niin kauheen isot. Eikös ne läppäreiden levyt ole liian hitaita äänityshommiin? |